Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tapahtuuko sellaista oikeasti että nainen menee tekemään aloitteen miehelle josta on kiinnostunut?

Vierailija
15.12.2018 |

Näin miehenä kyselen, kun en itse ole koskaan todistanut asiaa noin päin tapahtuvaksi. En omalla kohdalla enkä muidenkaan kohdalla. Aina se on mennyt niin päin, että mies on mennyt jututtamaan naista. Epäilemättä molemmat olivat kiinnostuneita toisistaan. Tuntuu vain resurssien ja potentiaalin haaskaukselta sellainen, että vaikka naiset olisivat kiinnostuneita, jättävät he silti sen vetovastuun aina miehelle. Ja nyt ei siis puhuta mistään katsekontakijutuista ynnä muista sellaista, vaan ihan selkeistä kiinnostuksen osoituksista ja aloitteellisuudesta.

Kommentit (154)

Vierailija
61/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen as-nainen, enkä ymmärrä tai osaa itse mitään silmäpelejä. Tehdyt ja saadut verbaaliset aloitteet menevät aika tasan.

Haluatko avata lukumäärää hieman? Onko se siis nolla vai enemmän?

Ap

Vierailija
62/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt itse aloitteita nuorempana, mutta huomasin että aloitteellinen nainen on ihan liian usein miehen silmissä jotenkin epätoivoinen tyrkky jota ei vaan voi/halua ottaa vakavasti vaan ainoastaan p*nna paremman puutteessa.

Enää en tee aloitteita.

Olen pahoillani. Uskaltaisin kuitenkin väittää että ehkä teit aloitteet miehille, jotka niitä eivät olisi sinulta ansainneet. Se ei toki ole sinun vikasi, sillä idiootteja miehiä on valitettavan paljon.

Ap

Niin, tai eivät sitten tykänneet.

Mutta miehetkin voisivat miettiä miten torjua aloite sulavasti, niin että kumpikaan ei menetä kasvojaan.

Typerin oli yksi virola.inen heppu. Hän ilmeisesti oletti, että olen h**r.a. Tai siis oletti.

Kuitenkin hän oli hakenut tanssimaan ja noin.

Mutta ei olisi saanut kai soittaa.

Uskon nyt, että miehet menettävät kunnioituksen naiseen, joka tekee selvän aloitteen.

Siis tästedes kainoja silmäyksiä, ripsien räpsyntää ja hiusten suk.imista.

Tai small talkia tyyliin onpa ilmoja pidellyt.

Sen enempää multa ei irtoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma kokemus on, että jos näin tapahtuu niin nainen tekee niin vain kun yrittää liian korkeatasoista miestä.

Naisen aloite on sydämellisesti tervetullut mutta nainen voisi vähän ensin miettiä onko ns samalla tasolla habituksen osalta.

Ok.

Ts mies haluaa tulla torjutuksi tyyliiin

- olet ruma juntti

- mitähän sunkin päässä liikkuu kun et tajua omaa tasoasi

- sori mutta olet mua alempaa kastia. Mieti

vähän kelle tulet juttelemaan.

Tämä selvä!👍

Vierailija
64/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin ikionnellinen, jos nainen tekisi aloitteen. Naiset vaativat nykyisin tasa-arvoa joka asiaan ja tässä olisi mainio paikka aloittaa. Jos tulee pakkeja, niin se kuuluu kuvioon ja miehet saavat pakkeja varmaan 95 kertaa sadasta jos ei enemmänkin. Tosin kukaan ei taida uskaltaa enää tehdä mitään aloitteita, kun vaarana joutua raastupaan samana tien.

Vierailija
65/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä naiset tekee paljon alotteita, mutta se on sitten toinen asia ymmärtääkö mies sitä

Jollei mies ymmärrä, niin ei se ole aloite. Kun minä miehenä teen aloitteen ei jää väärinkäsitystä mitä haluan.

Ja juu miehet ei ymmärrä vihjeitä.

Vierailija
66/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on saanut koko ikänsä aloitteita naisilta, vaikka on yrmeä, sosiaalisesti epävarma, hoikka, silmälaseilla varustettu ja nörtähtävä. Hän ei tosin ole mikään pinpinvonkaaja (jopa aseksuaali) ja on aavistuksen asperger, joten ei ole lähtenyt naisten mukaan. Ehkä nappisilmät ja kiharat hiukset ja viileä, tympeä olemus jotenkin viehättävät naisia?

Aloitteet ovat olleet melko suoriakin (on suudeltu, piirretty ihastuneena muotokuvaa ja pyydetty tekemään "ruumiintarkastusta", ehdotettu kimppakivaa) aloitteet eivät ole läheskään aina tapahtuneet alkoholin alaisuudessa. Yliopistolla on myös saanut osakseen ihastusta. Minulta mukaanlukien.

Olen onnekas, että "nappasin" hänet sillä miehen huomiota oli vaikea kiinnittää ilman suoraa keskustelua :/. Olen hänen ensimmäisen suhteensa, sillä olin ensimmäinen nainen jonka kanssa hänestä tuntui jonkinlainen yhteys, tai siis älyllinen (okei, nörtähtävä) ja fyysinen yhteys. Olimme siis kaksi outolaista jotka kohtasivat.

Monet naiset lähtivät yrittämään häntä kuulemma heti seksuaalisella otteella, mikä tökki (tai oli suorastaan kiusallista). Hän haluaa ensin tutustua rauhassa ja pitkään ja sitten vasta kiinnostuu seksistä. Odotinkin rauhassa ja tustustuttiin ja nyt meillä on parasta seksiä mitä olen yhdenkään miehen kanssa saanut. Seksiä joka ei ole vain väkinäistä kassien tyhjentämistä vaan aistikasta.

Tein ekan kerran itse aloitteen ja tämä onkin ollut paras suhteeni! Tällainen androgyyni ja älyllinen mies on juuri mitä tarvitsen. En aio enää edes harkita mitään machoa laatikkopäätä jos joskus enää tarvitsee miettiä pariutumista.

N28

Vierailija
67/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä naiset tekee paljon alotteita, mutta se on sitten toinen asia ymmärtääkö mies sitä

Jollei mies ymmärrä, niin ei se ole aloite. Kun minä miehenä teen aloitteen ei jää väärinkäsitystä mitä haluan.

Samaa mieltä.

Mun mielestä aloitteen määritelmä on se, että siitä ei voi erehtyä. Se on sellainen jossa itsensä asettaa alttiiksi pakeille. Eli kysyy esim toisen puhelinnumeroa tai kahville/lenkille vapaa-ajalla.

Katse tai jokin epämääräinen flirttailu ei ole aloite, koska siinä on mahdollisuus perääntymisestä tyyliin "minähän vain katselin tai olin ystävällinen"

Vierailija
68/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tehnyt aloitteita. Suurimmassa osassa vaan tapauksista mies ei ole kiinnostunut. En kylläkään menis esim. baarissa iskemään ketään, vaan tutustun ensin.

Vierailija
69/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä.

Mun mielestä aloitteen määritelmä on se, että siitä ei voi erehtyä. Se on sellainen jossa itsensä asettaa alttiiksi pakeille. Eli kysyy esim toisen puhelinnumeroa tai kahville/lenkille vapaa-ajalla.

Katse tai jokin epämääräinen flirttailu ei ole aloite, koska siinä on mahdollisuus perääntymisestä tyyliin "minähän vain katselin tai olin ystävällinen"

Jos yritän pitkään saada katsekontaktia ja koetan sananvaihtoa, mutta mies katsahtaa yrmeästi ja välttelee jatkokontaktia, ja ei joko vastaa puheeseen mitään tai vastaus sisältää jäyhät pari sanaa, koen tehneeni aloitteen ja tulleeni torjutuksi. En minä enää ala ehdottelemaan kahvittelua tai numeroiden vaihtoa miehelle, joka ei alkuunkaan ole kiinnostunut juttelemaan kanssani.

Vierailija
70/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä pokailin , jos olin kiinnostunut . Joskus sain pakit useimmiten en.

Viimeisintä piti vuoden välein pehmittää, lopulta otin itse yhteyttä ja kerroin haluavani tapailla lisää.Ollaan oltu naimisissa jo yli 30v.

Vierailija
71/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt itse aloitteita nuorempana, mutta huomasin että aloitteellinen nainen on ihan liian usein miehen silmissä jotenkin epätoivoinen tyrkky jota ei vaan voi/halua ottaa vakavasti vaan ainoastaan p*nna paremman puutteessa.

Enää en tee aloitteita.

Ei ole kyse mistään "tyrkkyydestä". Lähestyit liian korkeatasoisia miehiä omaan tasoosi nähden.

Vierailija
72/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä.

Tästä olen harvinaisen samaa mieltä. Mielestäni tämän asian ympärillä liikkuvia teemoja voidaan perustellusti pitää liian häilyvinä. Epämääräisinä. Liian tulkinnanvaraisina ja sellaisina, että niissä on turhan suuri riski erehtyä. Varsinkin näin delikaateissa, hienoviritteisissä ja ehkä intiimeissäkin asioissa suoruus olisi reilua kaikkia kohtaan. Ei sellainen riskaabeli arvuuttaminen...

Ap

Vierailija
73/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tintsu kirjoitti:

Teen aina aloitteet. Ihan aina.  Siihen olen saanut ikäni tottua. 

Näytän mukavalta naiselta, olen iloinen ja hersyvä luonne, niin jotenkin se pelottaa miehiä. Kuulema taviksia saa niin helposti. Joten kysynkin takaisin,että mitä varten näyttävät naiset jätetään yksin?

Minulla oli vähän sama "ongelma" nuorena.Sanottiin jopa ihan suoraan , että olet liian hyvän näköinen , ei uskalleta lähestyä.

Vierailija
74/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enää en tee aloitteita.

Ei ole kyse mistään "tyrkkyydestä". Lähestyit liian korkeatasoisia miehiä omaan tasoosi nähden.

Outo tulkinta.

Sanopa mulle, oi tasomies, miten määrittelet tason: ulkonäöstä?

Noh, mulle on sanottu he%&tin rumaksi (koulukiusaaja), tommonen tavallinen, nätti, pirun kaunis, ihan ku Armi Aavikko, upea nainen, suloinen, viehättävä, sympaattinen ja ihana.

Arkikokemuksesta tiedän, että ihmiset viehättyvät eri ominaisuuksista.

"tasot" on sun päässäsi.

Ihmiset hakevat lähinnä itsensä kaltaista kumppania.

Vierailija
75/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten aloitteethan on useimmiten näitä että tuijotellaan ja jutellaan niitänäitä ja vaivihkaa yritetään ohjailla mies tekemään se varsinainen peliliike eli aloite. Miehelle tosi pirullista, kun pitäisi kyetä erottamaan se kiinnostus normaalista kanssakäymisestä ja huteja tulee. Häviävän pieni määrä naisista itse laittaa viestiä ja suoraan ehdottaa jotain.

Vierailija
76/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettynyt mies kirjoitti:

Minä olisin ikionnellinen, jos nainen tekisi aloitteen. Naiset vaativat nykyisin tasa-arvoa joka asiaan ja tässä olisi mainio paikka aloittaa. Jos tulee pakkeja, niin se kuuluu kuvioon ja miehet saavat pakkeja varmaan 95 kertaa sadasta jos ei enemmänkin. Tosin kukaan ei taida uskaltaa enää tehdä mitään aloitteita, kun vaarana joutua raastupaan samana tien.

Missä liikut?

Millaisia aloitteita toivot, miksi et itse tee niitä?

Aloitteellisuus on miehille hyväksyttävämpää kuin naisille.

Aloitteellista naista pidetään erikoisena, miestä ei.

Vierailija
77/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pettynyt mies kirjoitti:

Missä liikut?

Kukaan ei pidä aloitteellista naista erikoisena.

Tämä on vain naisten tekosyy omalle pelkuruudelle kun ei uskalleta ottaa riskiä mahdollisista pakeista.

Se fraasi että "olen vanhanaikainen joten odotan mieheltä aloitetta" on vain tekosyy, olet pelkuri.

Vierailija
78/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein aloitteen ja sen seurauksena onnellisesti saman katon alla. Jos kiinnostaa niin turhaan jättää vastuu lähestymisestä kiinnostuksen kohteelle, rohkeasti vaan ottamaan yhteyttä.

Vierailija
79/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pettynyt mies kirjoitti:

Missä liikut?

Kuten sanoin, tekemissäni aloitteissa liian suuri osa päättyy pakkeihin ja pitemmän päälle se alkaa tympäistä.

Vierailija
80/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi naimisissa enkä edes suhteessa ilman omaa aktiivisuutta.

Eli kyllä sitä tapahtuu.