Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tapahtuuko sellaista oikeasti että nainen menee tekemään aloitteen miehelle josta on kiinnostunut?

Vierailija
15.12.2018 |

Näin miehenä kyselen, kun en itse ole koskaan todistanut asiaa noin päin tapahtuvaksi. En omalla kohdalla enkä muidenkaan kohdalla. Aina se on mennyt niin päin, että mies on mennyt jututtamaan naista. Epäilemättä molemmat olivat kiinnostuneita toisistaan. Tuntuu vain resurssien ja potentiaalin haaskaukselta sellainen, että vaikka naiset olisivat kiinnostuneita, jättävät he silti sen vetovastuun aina miehelle. Ja nyt ei siis puhuta mistään katsekontakijutuista ynnä muista sellaista, vaan ihan selkeistä kiinnostuksen osoituksista ja aloitteellisuudesta.

Kommentit (154)

Vierailija
41/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtuu, niin minäkin tein 18 vuotta sitten. Ja olen tyytyväinen valintaani.

Mutta jos jotain puolisostani muuttaisin niin juurikin passiivisuuden ja perässävedettävyyden, joten jos jostain syystä päätyisin toiselle kierrokselle niin saattaisin valita toisenlaisen strategian.

Vierailija
42/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein.

Menin juttelemaan miehelle, jonka kanssa olin flirttaillut pitkään ja hän oli halunnut tulla yöksi luokseni. 

Hän ilmoitti, etten voisi vähempää kiinnostaa, koska olen liian vanha ja liian lihava. 

Olimme myöhemmin pitkään hyviä ystäviä ja mies olisi halunnut seurustella kanssani, mutta kiitos hänen viehättävien kommenttiensa meistä ei koskaan tullut paria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä edes nykyään kumpikaan sukupuoli voi tehdä sallitusti aloitteita? Tuntuu, että lähes aina kummallakin sukupuolella on vaara tulla syytetyksi ahdistelusta. Itse törmäsin jo opiskeluaikana vaihtovuotena Tukholmassa siihen, että myös naisopiskelijoita vastaan nostettiin syytteitä ahdistelusta. Joten itse olen ainakin tosi varovainen, siis naisena.

Vierailija
44/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä edes nykyään kumpikaan sukupuoli voi tehdä sallitusti aloitteita? Tuntuu, että lähes aina kummallakin sukupuolella on vaara tulla syytetyksi ahdistelusta. Itse törmäsin jo opiskeluaikana vaihtovuotena Tukholmassa siihen, että myös naisopiskelijoita vastaan nostettiin syytteitä ahdistelusta. Joten itse olen ainakin tosi varovainen, siis naisena.

Niin, tuo on mielestäni surullista. Aika kapeaksi tuntuu kaikenlainen kiinnostuksen ja kontaktin ottaminen menneen. On ikään kuin liian tiukat raamit niille tilanteille, vaikka luonteensa puolesta niiden soisi juuri olevan spontaaneja kohtaamisia. Menee moni lupaava suhteen alkukin harakoille kun ihmiset ovat liian fakkiutuneita niihin sosiaalisiin normeihin, jotka ahtaasti määrittelevät sen missä olisi sopivaa olla aloitteellinen "siinä mielessä".

Ap

Vierailija
45/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kertaa olen tehnyt aloitteen. Molemmilla kerroilla kyseessä tuttu mies, johon olin ollut pitkään jo ihastunut. Ensimmäisen kanssa olin yhdessä 20 vuotta. Toisen kanssa on ihana suhde menossa.

Vierailija
46/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesmakuni on sellainen vähän ujompi, eivätkä ne tee aloitteita varsinkaan minun näköiseni naisen suuntaan joten olen mieluummin itse valinnut ne keistä olen ollut kiinnostunut.

Itselläni vähän sama: luonteeltaan minulle sopiva mies ei todellakaan poukkoile tuolla tekemässä aloitteita naisille. Mutta jos itse teen aloitteen ja päädyn suhteeseen, on vaarana se, että en ole miehelle ykkösvaihtoehto vaan se, joka oli helpoimmin tarjolla. Siksi kokemuksesta otan mieluummin vastaan miesten aloitteita, ja toki sitten myös seurustelen ihmisten kanssa, jotka eivät ole luonteeltaan sopivia.

Vierailija
47/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti ap susta ei kukaan ole ollut kiinnostunut tai ne on ollut jotain tosi ujoja.

Kyllä naiset tekee alotteita.

Mutta kuten tässäkin keskustelussa tuli ilmi, niin monesti ne aloitteet naisilta ovat juuri vähän kiinnostunutta vilkuilua, hiusten sukimista, sen toivomista, että mies tulisi sen perusteella juttelemaan. Ei niitä välttämättä aina tajua aloitteiksi.

- nainen

P.S. Niin, eri juttu on nämä baari-Pipsat. Itse naisena pelkäisin, että minua pidettäisiin sellaisena.

Mikä nyt taas on aloite kun näissä keskusteluissa aina on hyvin selvää että se on monille hyvin eri asia.

Vierailija
48/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis missä te ihmiset näitä aloitteita teette?

Vierailija
49/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemus on, että jos näin tapahtuu niin nainen tekee niin vain kun yrittää liian korkeatasoista miestä.

Naisen aloite on sydämellisesti tervetullut mutta nainen voisi vähän ensin miettiä onko ns samalla tasolla habituksen osalta.

Vierailija
50/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis missä te ihmiset näitä aloitteita teette?

Hyvä kysymys!

Ap

Vierailija
51/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma kokemus on, että jos näin tapahtuu niin nainen tekee niin vain kun yrittää liian korkeatasoista miestä.

Naisen aloite on sydämellisesti tervetullut mutta nainen voisi vähän ensin miettiä onko ns samalla tasolla habituksen osalta.

Rohkenisin olla hieman eri mieltä. Luulen että monellakin naisella on liiankin itsekriittinen suhtautuminen omaan habitukseensa, ja siksi luovuttavat leikin jo ennen kuin mitään on edes tapahtunut. 

Ap

Vierailija
52/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Mutta siitä ei hyvä seuraa.

Miehillä on oikein nimityskin aloitteen

tekevälle naiselle: se on tyrkky.

Oletteko joskus kuulleet miestä

sanottavan tyrkyksi?

- En minäkään!

Mun aloitteet on tehty.

Vierailija
53/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai teen. Olen niin kaunis, ettei minua uskalleta lähestyä ja jos en itse tekisi aloitteita, jäisin kokonaan ilman. 

Vierailija
54/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä.

sanottavan tyrkyksi?

- En minäkään!

Mun aloitteet on tehty.

Olen pahoillani. Mielestäni tuo on valitettavaa.

Ap

Vierailija
55/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen as-nainen, enkä ymmärrä tai osaa itse mitään silmäpelejä. Tehdyt ja saadut verbaaliset aloitteet menevät aika tasan.

Vierailija
56/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt itse aloitteita nuorempana, mutta huomasin että aloitteellinen nainen on ihan liian usein miehen silmissä jotenkin epätoivoinen tyrkky jota ei vaan voi/halua ottaa vakavasti vaan ainoastaan p*nna paremman puutteessa.

Enää en tee aloitteita.

Vierailija
57/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt itse aloitteita nuorempana, mutta huomasin että aloitteellinen nainen on ihan liian usein miehen silmissä jotenkin epätoivoinen tyrkky jota ei vaan voi/halua ottaa vakavasti vaan ainoastaan p*nna paremman puutteessa.

Enää en tee aloitteita.

Olen pahoillani. Uskaltaisin kuitenkin väittää että ehkä teit aloitteet miehille, jotka niitä eivät olisi sinulta ansainneet. Se ei toki ole sinun vikasi, sillä idiootteja miehiä on valitettavan paljon.

Ap

Vierailija
58/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä.

sanottavan tyrkyksi?

- En minäkään!

Mun aloitteet on tehty.

Olen pahoillani. Mielestäni tuo on valitettavaa.

Ap

Joo. Reaktiot on vaihdelleet tyrmistyksestä, ihmettelystä, huvittuneisuudesta suoranaiseen halveksuntaan.

Saa vaikutelman, että on käyttäytynyt kerrassaan sopimattomasti.

Olen pari kertaa soittanut miehelle, jonka olen tavannut jossain porukassa ja ehkä jutellut ja tanssinut.

Vierailija
59/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enää en tee aloitteita.

Usein ne aloitteellisetkin miehet haluaa vain panna. Ei voi mitään.

Vierailija
60/154 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin harvoin, eikä tavallisten miesten kohdalla koskaan. Olen kuitenkin nähnyt yhden tällaisen tapauksen vuosia sitten baarissa, kohteena ollut mies oli zomali mikä selittääkin naisen poikkeavan käytöksen. Nainen siis meni baarijakkaralla istuvan miehen luokse ja alkoi hieroa tämän yläreittä. Mies oli asiasta ihan H. Moilasena, eli he eivät selvästikään tunteneet toisiaan.