Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos liitoss elävä pariskunta menee alasti saman peiton alle nukkumaan, saako toista kosketella ja hipelöidä yöllä erikseen lupaa kysymättä?

Vierailija
15.12.2018 |

Vai tulisiko herättää ensin ja pyytää lupa seksuaaliseen kanssakäymiseen ryhtymiseksi?

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelisin, että tuollaisessa tilanteessa koskettelu on ok ellei ole syytä olettaa muuta. Koskettelu on juuri sitä luvan tiedustelua, kuten joku edellä sanoikin. Avioliitto ei kuitenkaan anna mitään subjektiivista oikeutta toisen kehoon. Eli jos toinen kieltää niin pitää lopettaa, jos on syy olettaa ettei toinen halua kosketusta niin ei pidä edes aloittaa, ja nukkuvan genitaalialueet on syytä jättää rauhaan.

Vierailija
22/78 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkuvaa ei saa hipelöimällä herättää. Muuten tietenkin saa kosketella. Toinen kyllä sanoo, jos ei halua sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme nuku alasti, mutta ei halua herättää puolisoani nukkumasta.  Kai ne hommat voi hoitaa valveillakin.

Vierailija
24/78 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako hipelöitsijä jotain erityskiksejä siitä, että hipelöi nukkuvaa kumppaniaan? Ei suinkaan ole kyse jonkinlaisesta alistussuhteesta, kun nukkuva ei pysty pitämään puoliaan? Mutta eikö molemmilla olisi mukavampaa, jos olisivat hereillä ja sitten lemmiskelisivät? Minä en ainakaan haluaisi herätä siihen, että ukko nylkyttää selkää vasten kuin rakkikoira.

Eihän koskeminen ja nylkytys ole sama... Ajattelin itse samanlaista kuin nukkuvan lapsen silittely.

Vierailija
25/78 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako hipelöitsijä jotain erityskiksejä siitä, että hipelöi nukkuvaa kumppaniaan? Ei suinkaan ole kyse jonkinlaisesta alistussuhteesta, kun nukkuva ei pysty pitämään puoliaan? Mutta eikö molemmilla olisi mukavampaa, jos olisivat hereillä ja sitten lemmiskelisivät? Minä en ainakaan haluaisi herätä siihen, että ukko nylkyttää selkää vasten kuin rakkikoira.

Kuulostat todella vastenmieliseltä puolisolta.

Vierailija
26/78 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hiplaillaan ja kosketellaan ja erityislupia ei tarvita. Jos väsyttää ja ei kiinnosta niin sanotaan että ei nyt, puolin ja toisin.

Vierailija
27/78 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pappi on aamenen sanonut, niin saa ihan vapaasti. Harjotteluvaiheessa ehkä ei ihan omin luvin saa.

Pitääkö olla kristillinen pappi, vai kelpaako jonkun muun uskonnon uskonnollisten toimitusten vetäjä?

Vierailija
28/78 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni saa (ja pitää), mutta maailma on muuttunut niin kummalliseksi, että on varmaan syytä uuden partnerin kanssa sopia tästä etukäteen.

Tuskin kukaan olettaa, että sinä sanallisesti kysyt puolisoltasi keskellä yötä, saako kosketella vai ei. Ja yleensä tämä koskettelu ei edes tarkoita sitä, että "vaan" kosketellaan, vaan se oikesti tarkoittaa sitä, että haluaa panna. Pariskunnan tulee kyllä ymmärtää toisen elekieltä sen verran sanoittakin, että ymmärtää milloin toinen haluaa, että homma jatkuu tai milloin on parasta lopettaa. 

Jos minä menen nukkuvaa miestä hipelöimään, niin tajuan kyllä hänen  reaktiostaan ilman sanojakin milloin hän haluaa homman jatkuvan ja milloin ei. Sama toisin päin. Ei meidän ainakaan tarvitse toista sanallisesti kieltää tai sanallisesti myöntyä. Kannattaa opetella ensin tuntemaan se ihminen jonka kanssa menee sänkyyn niin ei tule hankaluuksia.

Vierailija
29/78 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetti jos omalta kumppanilta pitää koko ajan kysellä että saako koskea niin on jossain vikaa. Meillä ainakin kosketaan, reaktiosta sen sitten huomaa jos ei juuri sillä sekunnilla sytytä.

Vierailija
30/78 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse usein hivelen ja hoitelen nukkuvan miehen kovaksi ja istahdan sitten päälle. En ole lupaa kysynyt ja kovasti hän tykkää;)

Vierailija
31/78 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ukollekaan ole miellyttävää herätä siihen että hän nylkyttää kuin rakki.

Mitäs jos antaisit välillä niin näin ei pääse käymään.

Vierailija
32/78 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pappi on aamenen sanonut, niin saa ihan vapaasti. Harjotteluvaiheessa ehkä ei ihan omin luvin saa.

Eli sinun mielestäsi rais-kaaminen avioliitossa  sallittua? 

Vierailija
33/78 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllästyttää nämä ahdistelukeskustelua tahallaan väärin ymmärtävät. Keksitään esimerkkejä, joilla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa: "Kohta ei varmaan saa päivää sanoa, kun jo syytetään häirinnästä." Esimerkki pariskunnan keskinäisestä koskettelusta on älytön. Ei ole mitään kaikille pariskunnille yhteistä normistoa, vaan yhteisen elämän pelisäännöt muotoutuvat kullakin parilla vähitellen. Joku ei tykkää siitä, että nukkuessa kosketellaan, varsinkaan intiimialueita, jostakin toisesta tämä taas voi olla mukavaa. Yhteiselämän alettua varmasti jokainen huomaa, miten oma kumppani mihinkin reagoi.

Toisaalta on toki hyvä, että tästäkin keskustellaan, sillä ei lopulta tarvitse mennä kovin kauas historiaan, kun oikeasti keskusteltiin siitä, voiko avioliitossa tapahtua seksuaalista väkivaltaa. Lakimuutos asiasta tuli vasta 1990-luvulla. Tuntuu käsittämättömältä, että tästä on pitänyt erikseen määrätä lailla ja että mitä ilmeisimmin lakia on myös vastustettu. Nykyaikana naisen itsemääräämisoikeus yhtä lailla sinkkuna kuin avioliitossakin on itsestäänselvyys. Ilmeisesti siis on ihmisiä, joille pitää joka asia vääntää rautalangasta ja jokaisesta asiasta säätää lailla.

Vierailija
34/78 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai tulisiko herättää ensin ja pyytää lupa seksuaaliseen kanssakäymiseen ryhtymiseksi?

Et saa koskea, kyseessä on raiskaus....vähintään.  Siksipä minäkin olen tyytynyt olemaan ilman naista, kun ei enää tiedä, mitä naiselle saa sanoa, ettei tule tehneeksi rikosta ehdotellessaan parisuhdetta.

Vierailija
35/78 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan v***n laitonta. Miten tällaista pitää edes kysyä?

Vierailija
36/78 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et saa koskea, kyseessä on raiskaus....vähintään.  Siksipä minäkin olen tyytynyt olemaan ilman naista, kun ei enää tiedä, mitä naiselle saa sanoa, ettei tule tehneeksi rikosta ehdotellessaan parisuhdetta.

Jos vuorovaikutustaitosi ovat tosiaan noin heikot, että et hahmota, milloin kyse on raiskauksesta ja milloin ei, on parempi pysytellä sinkkuna. Nyky-yhteiskunnasta tai muista, normaaleista ihmisistä tuntemuksesi eivät kuitenkaan kerro mitään. Ne kertovat vain sinusta ja kyvyttömyydestäsi tulkita toisten viestejä. Jos jossain vaiheessa tuntuu siltä, että haluaisit katkeroitumisen sijaan kuitenkin kokeilla parisuhdetta, voisit saada apua toimintaterapiasta, jossa opetellaan tunnistamaan muiden tunteita ja tulkitsemaan näiden käytöstä.

Vierailija
37/78 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu pariskunnan väleistä, yhteisestä tottumuksesta ja sopimuksesta. Kun minä nukun, minä toivon saavani nukkua. Hipelöinnit lähtökohtaisesti hipelöidään ollessani hereillä. Aivan suhteen jännimmässä alkuvaiheessa tietysti molemmat nukkuvat huonosti ja toisen läheisyys kuumottaa paikkoja, jolloin on varmasti vapaampaa - silti ei aleta käydä toisen intiimiosiin kiinni, jos toinen nukkuu, eikä osoita olevansa hereillä ja hyväksyvänsä tapahtumien kulkua.

Vierailija
38/78 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vuorovaikutustaitosi ovat tosiaan noin heikot, että et hahmota, milloin kyse on raiskauksesta ja milloin ei, on parempi pysytellä sinkkuna. Nyky-yhteiskunnasta tai muista, normaaleista ihmisistä tuntemuksesi eivät kuitenkaan kerro mitään. Ne kertovat vain sinusta ja kyvyttömyydestäsi tulkita toisten viestejä. Jos jossain vaiheessa tuntuu siltä, että haluaisit katkeroitumisen sijaan kuitenkin kokeilla parisuhdetta, voisit saada apua toimintaterapiasta, jossa opetellaan tunnistamaan muiden tunteita ja tulkitsemaan näiden käytöstä.

Koskettelu ilman suostumusta on aina raiskaus. Turha sitä on missään toimintaterapiassa käsitellä.

Vierailija
39/78 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ihminen on noin saat-anan tampoi, niin parempi onkin olla yksin.  Ei normaali-ihmiselle ole mitenkään  ylivoimaisen vaikeata ymmärtää, milloin on rais-kaamassa toista ja milloin  molemmat ovat leikissä mukana.

Ja kyllä parisuhteessa voit ihan varmasti silittää ja helliä kumppaniasi ilman rais-kausyytettä, kunhan et mene häntä väkisin panemaan, vaikka hän naama punaisena huutaa ei!

Miten ihmisille voi olla noin vaikeata ymmärtää normaalia kanssakäymistä toisten ihmisten kanssa?

Minulla ei koskaan ole ollut vaikeata ymmärtää miten toimitaan toisten ihmisten kanssa, eikä mieleenikään ole  tullut tunkea käsiäni miehen elimiin joka huutaa ei tai juoksee karkuun.  Samaten ei ole yrittänyt väkisin panna miestä joka on kynsinhampain pitänyt housuistaan kiinni. En myöskään ole yrittänyt mennä hellimään vieraan miehen housunetumusta. Jo järkikin sanoo, ettei niin tehdä.

Vierailija
40/78 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimoni saa käpälöidä minua ihan niin paljon, kuin haluaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi