Mies loisii
Sama tarina kuin monella muullakin. On seurusteltu vajaa kaksi vuotta. Ei asuta yhdessä, mies paljon mun luona. Ei osallistu mihinkään maksuihin, maksaa ruuasta alle puolet, syö kuitenkin enemmän kuin minä. Alkaa ärsyttää ja pahasti. Kummallakin pienet tulot. Olen ehdottanut että maksettaisiin ruuat puoliksi, ei suostu tähän vaikka hyötyisi näinkin.
Asumisesta en tietysti oletakkaan että maksaa kun on omakin asunto. Kuitenkin vesimaksukin on lähes tuplaantunut. Käyttää minun autoa, ei ole ikinä tankannut jne.
Vituttaa että muuten hyvä suhde taitaa loppua tähän. Miksi joku on noin helvetin itara?!
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Täytyy puhua vielä suoraan ja jos ei homma muutu suhde taitaa loppua.
Älä nyt huijaa itseäsi. Ei tuollaiselle kannata edes puhua. Itse vetäisin Colt .45:lla suoraan silmien väliin ja hävittäisin ruumiin.
AP elää suhteessa, jossa häntä käytetään taloudellisesti hyväksi ja miehensä on kutakuinkin suoraan sanonut, että rahaa häneltä ei tule enempää saamaan ja silti AP on vielä sen kanssa. Minua välillä ihmetyttää se, kuinka pitkään aikuiset ihmiset suostuvat olemaan paskoissa suhteissa. Itseä pitäisi arvostaa sen verran ja olla itsesuojeluvaistoa, että hyväksikäyttäjät heivataan samantien. Psyykkinen, fyysinen ja taloudellinen hyväksikäyttö ei ole koskaan ok ja jos näistä jotain suhteessa on, niin suhde ei ole hyvä.Yksinkertaista.
En minäkään ymmärrä itseäni. Hyvä että kirjotin tänne, totuus alkaa valjeta itselleni. Olen sulkenu silmäni tältä koska tosiaan useamman vuoden sinkkuuden jälkeen oli niin ihana olla siinä ihastuksen huumassa.
Muut elämän osa-alueet meillä sujuu suht mukavasti, jokunen arvoristiriita mitkä oikeastaan liittyy tähän talouspuoleen myös.
Sittenhän sen näkee, jos mies ei ole valmis muutokseen on hän todellakin ollut tässä vain loisimassa. Töitähän hän ei edes yritä hakea.
Jos minä olisin ap, kokeilisin seuraavaa: Aina kun olen miehen kanssa tekemisissä, rahaan/talousasioihin liittyvät asiat mennään miehen "mittarilla". Eli kun mies tulee kylään, jääkaappi on tyhjä. Sitten yhdessä kauppaan ja ruokaostokset puoliksi. Jos mies valkkaa pelkkiä ranskalaisia ja ale-nakkeja, valkkaan minäkin saman hintaluokan sapuskat. Ne pakastemansikat syön silloin kun mies ei ole paikalla. Ja jos niitä haluaa, sanon että säästän niitä myöhemmäksi ja voi hakea kaupasta itselleen omat (kyllä pihin pitäisi tällainen puhe ymmärtää). Eli samanlainen nuukailu päälle AINA miestä nähdessä, ei mitään poikkeuksia.
Muun kulutuksen kanssa sama juttu. Hammastahnat, shampoot yms pois näkyviltä. Jos tarvii käydä suihkussa, tuo sitten omat saippuat ja shampoot luoksesi jne.
Ei ole vaikeaa lainkaan. Siitä, miten hän tähän reagoi, kertonee sinulle ap riittävästi miehen motiiveista.
Sekin vielä että kun käyn kaupassa autolla, mies katsoo tämänkin minun omaksi menoksi eikä siksikään halua osallistua auton kuluihin. Vaikka minähän teen ruokaostokset meille molemmalle! Sitten kun hän joskus käy kaupassa ja autolla, perustelee sen ettei tarvi maksaa bensaa koska hänhän kävi kaupassa, ei oma meno.
Voi jessus että olen ääliö :)
Mitä vielä odotat? Eroa jo tuosta miehestä. Ei hän tule muuttumaan.
Meillä mies maksoi omat ruokansa, mutta ei muuta. Hän kumminkin oli luonani suurimman osan ajasta viikossa, koska hänellä ei oo tällä hetkellä omaa asuntoa. Ei puhettakaan et olis osallistunut asumisen maksuun. Nyt hän on ulkoruokinnalla. Todellisuus tulee vastaan ,kun muuttaa omaan asuntoon ja maksaa kaiken itse.
No sano että alkaa osallistua kuluihin ku kerta lähestulkoon sun luona asuu tai saa monoa.
Minusta on kohtuutonta ja erittäin röyhkeää, ettei suostu osallistumaan edes ruokakuluihin puoliksi. Oletko varma että hänellä on taloudellinen tilanne niin hyvä kun on kertonut? Jos hänellä on vaikka velkaa, mistä ei sinulle uskalla kertoa? Kyllähän jokaisen aikuisen tulisi pystyä maksamaan omat syömisensä ja kyllähän bensakuluihin tulisi myös osallistua. Minun pahin virheeni oli elättää laillasi miestä kahden vuoden ajan. Lähti sitten loppujen lopuksi toisen naisen matkaan (onneksi, koska olin itse niin idiootti etten jättänyt häntä). Näin jälkikäteen ajateltuna hävettää että ylläpidin sellaista loista nurkissani ja lompakollani niin kauan. Yäk.
Jos tilanne vaivaisi miestäsi, hän ottaisi sen puheeksi ja pahoittelisi. Hän kertoisi, että sitten KUN hänellä on töitä, joita hän ahkerasti on hakemassa, hän osallistuu enemmän kuluihin. Nyt kun hän ei edes sano asiasta mitään, voit olla varma, että mitään sellaisia aikeita hänellä ei ole, eikä epätasa-arvoinen tilanne vaivaa häntä pätkääkään.
Ja mitä kertoo ihmisestä se, että hän ottaa toisen jääkaapista toisen ostamat ruuat mukaansa edes kysymättä mitään.
Se on hyväksikäyttöä. Edes minun omillaan asuva lapseni ei ota kysymättä jääkaapistani ruokaa (vaikka kyllä tietää, että aina saa ottaa ja annankin hänelle paljon ruokaa mukaan opiskelija-asuntoonsa, mutta se ei liity tähän).
Oho, tämä oli 2 vuotta vanha ketju. Sorry.
Vierailija kirjoitti:
Oho, tämä oli 2 vuotta vanha ketju. Sorry.
Varmaan tuttu aihe vielä monelle vuonna 2020
Täytyy puhua vielä suoraan ja jos ei homma muutu suhde taitaa loppua.