Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen vanhemmat eivät halua enää avustaa taloudellisesti, jos teemme vielä yhden lapsen

Vierailija
14.12.2018 |

Ollaan siis kolmenkympin paremmalla puolella olevia, mä olen nyt työtön ja mies osa-aika töissä kun ei selkäkipujen takia pysty tekemään täysiä päiviä.

Nyt on iskenyt kauhea vauva kuume ja meillä on ennenstään 10v kaksoset. Miehen vanhemmat ovat antaneet meille joka kuukausi vähän rahaa koska taloudellinen tilanteemme ei ole kovin hyvä. Ollaan sitten ostettu niillä rahoilla kaikkea tarpeellista ja välillä käyty vähän ulkona. Ja nyt sanoivat että rahan tulo loppuu jos teemme uuden lapsen.

Siis eihän se voi mennä niin että muut ihmiset päättää meidän elämästä?? Ei me oikein pärjätä ilman mutta kun vauva kuume on tosi paha.

mielipiteitä? Kummasta pitäisi luopua?

Kommentit (293)

Vierailija
101/293 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö voi ottaa jotain kevyttä lisätienestiä, että saisitte itse elätettyä perheen? Entä uudelleen kouluttautuminen? Jos ootte 30 vuotiaita, niin ehtii hyvin vielä kouluttautua uuteen ammattiin, joka sopii fysiikalle!

Teillä on vielä monta vuosikymmentä edessä elämää ja sitä, että pitää maksaa ja kannatella itseään. Eihän sitä tiedä, mitä iäkkäille isovanhemmille käy, ettehän jokantapauksessa voi olla heidän napanuoran varassa loppuelämää?

Ja eihän heilläkään pohjaton rahakaivo ole. Nykyään eläkkeitä kiristetään koko ajan.

Vierailija
102/293 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmät isovanhemmat nää ap:n appivanhemmat. Lopettaisivat avustamisen nyt vaan saman tein. Sittenhän ap voisi värkätä pershedelmiä ihan urakalla. Mitä enemmän sen parempi, lapsilisät senkun karttuvat.

Miksi kaksosten pitäisi kärsiä kun heillä on kuitenkin paljon säästössä ja asuvat isossa talossa?? Ei isovanhemoia ole ennenkän haitannut lapset. Ja nyt sitten käy näin. Ei me oikeasti nyt oikein ymmärretä ett ä mistä tämä oikein johtuu.

Lapset ja isovanhemmat ovat tykääneet että ovat paljon yhdessä ja vievät lapsia kouluun ja ottavat paljon yöksi. Miksi se pieni vauva olisi sitten niin paha ettei voi enää avustaa kun tietävät että on tosi tiukkaa?

AP

Koska ne isovanhemmat on laskeneet, että kun ovat eläkkeellä lapsenlapset on aikuisia ja elättävät itsensä. Eivät vaan oo aiemmin kehdanneet sanoa, että menkää töihin lusmut, mutta nyt kun aiotte kupata heitä 18 vuotta lisää he päättivät, että ei käy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/293 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllähän me tiedetään että uusi lapsi maksaa, mutta siksihän me tarvittaisiinkin se avustus!! Ettekö te nyt käsitä sitä?

Ehkä meidän sit vaan pitää olla samallaisia ja estää lasten käynti isovanhemmilla. Mutta on se kyllä väärin lapsille, mutta en voi hyväksyä niitä ehtoja.

Ap

Mutta kun isovanhempien ei kuulu maksaa sitä avustusta! Etkö nyt käsitä? Se on vapaaehtoinen avustus! 

Ja kauheaa käyttää kaksosia käsikassarana tässä "sodassa", jonka olette tuomitut häviämään. 

Vierailija
104/293 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Siis eihän se voi mennä niin että muut ihmiset päättää meidän elämästä?? ”

Eikä se myöskään voi mennä niin että te päätätte mihin he rahojaan käyttävät.

Vierailija
105/293 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen leipää syöt, sen lauluja laulat.

Vierailija
106/293 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä provo. Valitettavasti taidot ei riitä viemään tätä läpi uskottavasti. 

Vierailija
107/293 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllähän me tiedetään että uusi lapsi maksaa, mutta siksihän me tarvittaisiinkin se avustus!! Ettekö te nyt käsitä sitä?

Ehkä meidän sit vaan pitää olla samallaisia ja estää lasten käynti isovanhemmilla. Mutta on se kyllä väärin lapsille, mutta en voi hyväksyä niitä ehtoja.

Ap

Ettekö te nyt käsitä sitä, että ette voi hankkia lasta, kun siihen ei ole varaa?

Ap ei käsitä sitäkään ettei heillä ole varaa myöskään niihin kaksosiin kunhan 3. putkahtaa ulos.

Vierailija
108/293 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän perheen bruttotulot on yli 100ke vuodessa, laskettiin että voidaan tarjota mukavampi elämä kahdelle kuin kolmelle lapselle. Tyydyttiin siis kahteen lapseen kolmen sijasta.

Ehkä teidänkin tulisi nostaa ensin tulotasoanne ja hankkia kolmas lapsi vasta sitten?

No etkä tiennyt että ihmiset on erillaisia?? Me kyllä pystyttäisiin hoitamaan kolmas lapsi jos vaan se avustus ei katkeeaisi. En ymmärrä miksi saan niin paljon ala peukkuja? Isovanhemmat ne on tässä jotka on mun mielestä inhottavasti käyttäytyvi'.

Ap

Tiedätkö että mekin oltais voitu hankkia se kolmas lapsi jos miehesi vanhemmat olis avustanut meitäkin.

Mutta eihän ne mulkut mitään antaneet.

🤣🤣😁

Vierailija
109/293 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, että kysyn, mutta kirjoititko provon vai onko kirjoituksesi vitsi?

Ette pärjää omilla tuloillanne, vaikka saatte miehen vanhemmilta avustuksia ja haluaisitte lisää lapsia?

Ehdotan, että odotatte tilanteenne paranemista, jotta voitte itse huolehtia lastenne kustannuksista.

Eikö sinun vanhempasi voisi nyt vuorostaan auttaa?

Ja kai te tunnette sanonnan "lapsi tuo leivän tullessaan".

Tämä on kyllä aika paha, jos ette ole vuosikymmenessä vielä päässeet omillenne vaan edelleen vanhempien elätettäviä. Toivon, että olisi provo mutta pelkään, että ei ole.

Vierailija
110/293 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, mutta minun on pakko nyt sanoa

ikävästi. VITTU MITÄ LUUSEREITA TE OLETTE!!!

Vierailija
111/293 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tää nyt provo. Selvästi tahallaan tekee kirjoitusvirheitä ym.

Tai mikä pahempi, että on tosiaan noin heikkolahjainen miltä antaa vaikuttaa.

Ei ole ihme, että ei työt luista ja lapsia pitäisi saada tehdä toisten kustannuksella.

Miten halveksittavaa.

Please ole provo🙏

Vierailija
112/293 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska provo.

Vierailija
113/293 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne teidän elämästä päätä vaan ovat päättäneet lopettaa rahan antamisen jos teette lisää lapsia.

Jos teillä ei ole tarpeeksi rahaa elämiseen niin miksi tehdä lisää lapsia.

Minäkin haluaisin ok-talon mutta kun rahat ei riitä niin asun kerrostalossa.

Vierailija
114/293 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä te kaikki olette sitten niin rikkai ta että ette ymmärrä että voi olla myös erillaisia tilanteita muilla!!!

Miksi sanotte meitä vammasiksi tai heikko lahjaisiksi kun emme ole??

Tein tämän keskustelun, että saisin vähän vinkkejä mutta te vain haukutte minua vaikka tässä on nyt kyse meidän elämänpäätöksistä.

Ap

Vierailija
115/293 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä te kaikki olette sitten niin rikkai ta että ette ymmärrä että voi olla myös erillaisia tilanteita muilla!!!

Tein tämän keskustelun, että saisin vähän vinkkejä mutta te vain haukutte minua vaikka tässä on nyt kyse meidän elämänpäätöksistä.

Ap

Tehkää se lapsi mutta älkää isovanhemmilta odottako elatusta. Problem solved!

Vierailija
116/293 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä ei ole "taloudellisesti tiukkaa". Teidän taloutenne on totaalisen kuralla!!! Ette tule ilman miehen vanhempia toimeen.

Olet niin pihalla, että olen aika varma, että teillä on elämänhallintaa hyvin vähän jos ollenkaan ja noiden kahden olemassaolevankin lapsen hoito ja kasvatus on kiikun kaakun.

Ja tähän soppaan te olisitte lisäämässä vielä yhden lapsen?!

Miehen vanhemmat yrittäneet varmasti nätisti puhua järkeä, mutta eivät sitten epätoivoissaan keksineet muuta konstia kuin kiristää rahalla.

Kuunnelkaa nyt heitä ja keskittykää vaan laittamaan elämänne kondikseen ja olemaan parempia vanhempia noille kahdelle lapsellenne. Pliiis.

!?

Vierailija
117/293 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tämä ei ole provo, pako kysyä, oletteko te heikkolahjaisia tai jopa lievästi kehitysvammaisia?Tämä selittäisi kolme asiaa: naiivin kysymyksenasettelun, sen, että miehen vanhemmat tukevat teitä taloudellisesti, sekä sen, etteivät he toivo teidän enää lisääntyvän (eivät jaksa pitää huolta vielä kilmannesta lapsenlapsesta).

No ei me mitään kehitys vammasia olla kyllä! Ei kyllä olla kun perus koulussa käyty ja mies on käynyt kursseilla. Mä aloitin myös koulun mutta sitten oon ollut kotona lasten kanssa.

Mutta ongema oli nyt se että miehen vanhemmat yrittävät tehdä meidän puolesta päätöksen ja s eon musta väärin.

Ap

Jos yämä on provo, niin pisteet tuosta tekstin tuottamisesta, kirjoitat kuin aito vajaaälyinen.

Ihan samaa mietin. Provon kirjoittajan täytyy todella panostaa vähän saadakseen aikaan tuollaista tekstiä. Mieleen tulee kyllä väkisinkin ajatus, ettäjos tämä ei olekaan provo.

Mä olen täällä kommentoinut että tämä lähentelee neroutta. Juuri sen takia että kirjoitusvirheet ja lauserakenteet on oikeasti kuin ihmiseltä jolla ei ns. kaikki saranat ole ihan paikoillaan. Tässä on nähty vaivaa.

Jopa niin hyvin että mullakin tulee jo mieleen että jos tämä onkin ihan totta, vaikka aluksi pidin ihan selviönä että typerä tarina. Mutta hyvä provo on juuri semmoinen josta alkaa tuumimaan josko aloittaja onkin ihan tosissaan.

Vierailija
118/293 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan siis kolmenkympin paremmalla puolella olevia, mä olen nyt työtön ja mies osa-aika töissä kun ei selkäkipujen takia pysty tekemään täysiä päiviä.

Nyt on iskenyt kauhea vauva kuume ja meillä on ennenstään 10v kaksoset. Miehen vanhemmat ovat antaneet meille joka kuukausi vähän rahaa koska taloudellinen tilanteemme ei ole kovin hyvä. Ollaan sitten ostettu niillä rahoilla kaikkea tarpeellista ja välillä käyty vähän ulkona. Ja nyt sanoivat että rahan tulo loppuu jos teemme uuden lapsen.

Siis eihän se voi mennä niin että muut ihmiset päättää meidän elämästä?? Ei me oikein pärjätä ilman mutta kun vauva kuume on tosi paha.

Ei mutta miettikääpä taloudellista tilannetta jos jo nyt vanhemmat avustavat teitä. Miten rahaa hankkia lapsi? Talous asiat kuntoon vaikka kuinka kiva pieni nyytti olisi🤲

Vanhemmat kokevat varmasti stressiä jos he aikovat itsekkin jollain elää. Tarkoittavat varmasti että he varmasti muuten haluaisivat ei siinä mittään mutta muuten asia koskee heitä kun on taas vielä yksi suu ruokittavana... vaikka periaatteessa eihän se heidän ongelma ole😄jos toinen teistä on työttömänä ja toinen selän kanssa niin pitäisi ensin varmasti olla tilanne parempi että lapsia voisi miettiä vaikka kuinka ”kiva se nyt olisi”. Milläs sitten maksatte laskunne jos he sanovat ettei pysty enää auttaa

Vierailija
119/293 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa miettiä jos he ovat teidän pankki että mikä on järkevintä. Rahaa jos teillä olisi niin mikäs siinä sitten😂

Vierailija
120/293 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

No eikö siinä ole vinkkiä ihan riittämiin että kaikki vastaajat sanovat suunnitelmanne olevan ihan perseestä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi