Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen vanhemmat eivät halua enää avustaa taloudellisesti, jos teemme vielä yhden lapsen

Vierailija
14.12.2018 |

Ollaan siis kolmenkympin paremmalla puolella olevia, mä olen nyt työtön ja mies osa-aika töissä kun ei selkäkipujen takia pysty tekemään täysiä päiviä.

Nyt on iskenyt kauhea vauva kuume ja meillä on ennenstään 10v kaksoset. Miehen vanhemmat ovat antaneet meille joka kuukausi vähän rahaa koska taloudellinen tilanteemme ei ole kovin hyvä. Ollaan sitten ostettu niillä rahoilla kaikkea tarpeellista ja välillä käyty vähän ulkona. Ja nyt sanoivat että rahan tulo loppuu jos teemme uuden lapsen.

Siis eihän se voi mennä niin että muut ihmiset päättää meidän elämästä?? Ei me oikein pärjätä ilman mutta kun vauva kuume on tosi paha.

mielipiteitä? Kummasta pitäisi luopua?

Kommentit (293)

Vierailija
61/293 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ette ole nytkään aikuisia, itsenäisiä ihmisiä vaan odotatte vanhempienne kustantavan wlämäänne. Se ei ole ok. Te ette siis tule itse toimeen, mutta haluatte tehdä lisää lapsia? On tosi vastuutonta tehdä lapsia jos heistä ei oo varaa huolehtia. Ja tehkää toki vaikka 10 lasta jos siihen on varaa. Miten voi olla perusasiat aikuisesta, vastuullisesta elämästä noin per***eellään? Miehen vanhemmilla ei ylipäätään oo mitään velvollisuutta rahoittaa elämäänne.

Vierailija
62/293 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan tämä on mutta surullisesti totta sikäli, että lapsensaamiseen pitäisi nykyään iltapäivälehtimielipiteen mukaan olla oikeus kaikilla: jalattomilla, kädettömillä, sokeilla ja aivottomilla. Vaikka selkeästi on niin, että ihminen ei fyysisiltä ja/tai psyykkisiltä kyvyiltään kykene lasta hoitamaan niin eikun vaan, ja jos ei perinteinen yhdyntä onnistu kun molemmat vanhempiehdokkaat on neliraajahalvaantuneita, niin sitten tarvitaan keinohedelmöitys koska vauvakuume. Ja sitten yhteiskunta järkkää hoitajat lapsille niiden vammaisavustajien lisäksi. Koska ihmisellä on oikeus vanhemmuuteen! Ihan sama mikä sen lapsen oikeus sitten on, siltähän ei kysytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/293 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No anteeksi että en osaa kaikkia sanoja tai pisteitä oikein kirjottaa!!! Eihän siihen nyt tarvi puuttua kun meillä on oikeasti nyt ongelmana isovanhemmat.

Mieskin sanoi että tuntuu kun olisi petetty.

Ja totta kai ollaan käyty peruskoulussa niin kuin kaikki lapset käy!!! tekeekö se meistä kehitys vammaisia??

Ap

:D ootte kyllä 'haaskoja'!

Vierailija
64/293 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kiltti ja tykkään paljon lapsista. En polta mutta välillä juon siideriä että en mä mikään alkoholisi ole jos te sitä luulette.

Mies on myös tosi kiltti mutta ei ole oikein koskaan saanut mitään ystäviä ja on kiusattu koulussa. Me ajatellaan aina lasten parasta eli en ymmärrä tätä vihaa että ei voitaisi tehdä lapsia enää.

Olisin halunnut lasten hoitajaksi mutta ei se opiskelu oikein mennyt hyvin.

Ap

Asutko Vantaalla ja haluaisitko ostaa Munsalan kansallispuvun?

Vierailija
65/293 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän jokaisen kuulu huolehtia lapsistaan itse. Ei ole isovanhempien tehtävä elättää. Hävetkää lokit!

Vierailija
66/293 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmät isovanhemmat nää ap:n appivanhemmat. Lopettaisivat avustamisen nyt vaan saman tein. Sittenhän ap voisi värkätä pershedelmiä ihan urakalla. Mitä enemmän sen parempi, lapsilisät senkun karttuvat.

Miksi kaksosten pitäisi kärsiä kun heillä on kuitenkin paljon säästössä ja asuvat isossa talossa?? Ei isovanhemoia ole ennenkän haitannut lapset. Ja nyt sitten käy näin. Ei me oikeasti nyt oikein ymmärretä ett ä mistä tämä oikein johtuu.

Lapset ja isovanhemmat ovat tykääneet että ovat paljon yhdessä ja vievät lapsia kouluun ja ottavat paljon yöksi. Miksi se pieni vauva olisi sitten niin paha ettei voi enää avustaa kun tietävät että on tosi tiukkaa?

AP

No siksi että vauva tuossa tilanteessa on VASTUUTON teko. Ottakaa ensin vastuu omasta elämästänne, lisääntykää vasta sitten. Kärsiihän ne kaksosetki vauvasta. Jos köyhää on jo nyt niin vauvan myötä tulee vielä köyhempää. En uskois että tuollaista järjenjuoksuu edes on, jos en olis tavannu miehen exää. Hän on valjastanu eäomat ja exät ja nyxät sukulaiset mahdollistamaan oman elämäntapansa. Hänelle on itsestäänselvää ollut et maailma pyörii hänen tarpeidensa ympärillä. Suuttui kun ei voinut päättää mitä minä teen ja AJATTELEN. Oli vissiin uus tilanne hänelle.

Vierailija
67/293 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset ala perhepäivähoitajaksi?

Jos ei pysty vastuuta omistakaan lapsistaan ottamaan, niin miten sitten muiden? Ja se lasten hoitajaksi opiskelukaan ei sujunut.

Vierailija
68/293 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei pysty vastuuta omistakaan lapsistaan ottamaan, niin miten sitten muiden? Ja se lasten hoitajaksi opiskelukaan ei sujunut.

Ja siellä kotona sitten lojuis lasten seassa myös toi selkävammainen ”mies”?

Vierailija
69/293 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja siellä kotona sitten lojuis lasten seassa myös toi selkävammainen ”mies”?

Muistanko väärin vai onko apeella ja selkävammaisella miehellä ollut ennenkin ongelmia täällä?

Vierailija
70/293 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perhepäivähoitajalle ei taida liikoja vaatimuksia olla, ja ap kertoi pitävänsä lapsista. Onko nyt vain niin että työ on se asia joka ei kiinnosta?

Vierailija
71/293 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmät isovanhemmat nää ap:n appivanhemmat. Lopettaisivat avustamisen nyt vaan saman tein. Sittenhän ap voisi värkätä pershedelmiä ihan urakalla. Mitä enemmän sen parempi, lapsilisät senkun karttuvat.

Miksi kaksosten pitäisi kärsiä kun heillä on kuitenkin paljon säästössä ja asuvat isossa talossa?? Ei isovanhemoia ole ennenkän haitannut lapset. Ja nyt sitten käy näin. Ei me oikeasti nyt oikein ymmärretä ett ä mistä tämä oikein johtuu.

Lapset ja isovanhemmat ovat tykääneet että ovat paljon yhdessä ja vievät lapsia kouluun ja ottavat paljon yöksi. Miksi se pieni vauva olisi sitten niin paha ettei voi enää avustaa kun tietävät että on tosi tiukkaa?

AP

No siksi että vauva tuossa tilanteessa on VASTUUTON teko. Ottakaa ensin vastuu omasta elämästänne, lisääntykää vasta sitten. Kärsiihän ne kaksosetki vauvasta. Jos köyhää on jo nyt niin vauvan myötä tulee vielä köyhempää. En uskois että tuollaista järjenjuoksuu edes on, jos en olis tavannu miehen exää. Hän on valjastanu eäomat ja exät ja nyxät sukulaiset mahdollistamaan oman elämäntapansa. Hänelle on itsestäänselvää ollut et maailma pyörii hänen tarpeidensa ympärillä. Suuttui kun ei voinut päättää mitä minä teen ja AJATTELEN. Oli vissiin uus tilanne hänelle.

Ota sinäkin järki käteen: paljonko vauva oikeasti maksaa vanhemmilleen? Totuus on, ettei kolmas lapsi maksa välttämättä juuri mitään moneen vuoteen, sillä kaikki voi olla jo valmiina.

On aivan aiheellinen kysymys, miksi kukaan vanhempi kokee asiakseen kiristää rahalla tämmöisen asian kanssa.

Vierailija
72/293 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän ap:n täytyy olla jollain tavalla jälkeenjäänyt tai ainakin hidas, ei millään pahalla. Yli 30 mutta tekstistä huokuu lapsen omainen mutta kun mää haluuuuuuun, paskat siitä mikä on järkevää tai oikein.. Onko tullut mieleen että juuri rakkaudesta auttavat teitä ja hoitavat kaksosia koska muuten toden näköisesti lapset otettaisiin teiltä huostaan koska ette kumpikaan ole terveitä ja eivät jaksa enää rueta vauvaa kasvattamaan.. Haloo nyt, järki nyt tuohon touhuun jos sitä ollenkaan on ja lakatkaa loisimasta ja älkää nyt vaan lisääntykö enää enempää..

Vierailija
73/293 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Ota sinäkin järki käteen: paljonko vauva oikeasti maksaa vanhemmilleen? Totuus on, ettei kolmas lapsi maksa välttämättä juuri mitään moneen vuoteen, sillä kaikki voi olla jo valmiina.

On aivan aiheellinen kysymys, miksi kukaan vanhempi kokee asiakseen kiristää rahalla tämmöisen asian kanssa.

Mitenkäs sitten muutaman vuoden päästä? Onko äidillä opiskelut opiskeltu ja hyväpalkkainen työ? Onko isän selkä kunnossa ja töissä?

Vai laitetaanko kaksoset silloin töihin?

Vierailija
74/293 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Näytä mulle lapsi joka ei ole maksanut vanhemmilleen mitään. Noi isommat 10v? Tuskin on vauvatarvikkeita. Jos ap:lle kelpaa kierrätetty ja lapsi terve niin halvaks tulee juu. Toisaalta jos ap talon ainoo työntekijä, tulothan laskee äitiyslomalla. Vai mieskö sen äitiysloman pitää? Oikeasti, lapsi maksaa jotakin oli tilanne mikä hyvänsä. En oo kuullu et ykskään kolmas lapsi olis menny mitenkään siinä sivussa.

Vierailija
75/293 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yksi tuttu on lasten hoitaja ja sanoi että mun ei ehkä kannata alkaa lapsen hoitajaksi kun lapset pitää kovaa meteliä ja koska perus koulussakin oli vähän vaikeaa opiskelu. Vaikka onhan meidänkin lapset metelöineet. Mä vaan tykkään paljon lapsista että se olisi se mitä töitä voisin tehdä. Mutta ei mun työt ja opiskelut nyt tähän liity.

Kaksosetkin sanovat aina että pikku sisko tai veli olisi kiva mutta joudutaanko nyt sitten tuottaa pettymys?? En kyllä aio olla paljoa isovanvenpin kanssa sitten tekemisissä jos ei saada tätä asiaa selviämään.

Ap

Vierailija
76/293 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No yksi tuttu on lasten hoitaja ja sanoi että mun ei ehkä kannata alkaa lapsen hoitajaksi kun lapset pitää kovaa meteliä ja koska perus koulussakin oli vähän vaikeaa opiskelu. Vaikka onhan meidänkin lapset metelöineet. Mä vaan tykkään paljon lapsista että se olisi se mitä töitä voisin tehdä. Mutta ei mun työt ja opiskelut nyt tähän liity.

Kaksosetkin sanovat aina että pikku sisko tai veli olisi kiva mutta joudutaanko nyt sitten tuottaa pettymys?? En kyllä aio olla paljoa isovanvenpin kanssa sitten tekemisissä jos ei saada tätä asiaa selviämään.

Ap

Joo, provo tää on

Vierailija
77/293 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottakaa 8 vuotta sen vauvan tekoa. Silloin kaksoset ovat aikuisia ja voivat elättää itsensä. Nyt tulossa on ikä 12-18 jolloin lapsen pito on kallista ja kaksoset tarvitsevat teiltä enemmän rahaa kuin nyt.

Vauvan teko samaan aikaan olisi hölmöä. Olette niin nuoria että voitte odottaa toiset aikuisiksi ensin. Näin myös kodissanne on pidempään lapsia.

Miehen vanhemmat eivät ohjaa teitä. Voitte hyvin tehdä lapsen ja tulla toimeen ilman kuukausirahaa. Jos tämä ei onnistu, ainoa vaihtoehto on odottaa.

Vierailija
78/293 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ystävä jolla yksi lapsi, hän ja mies ovat molemmat töissä eivätkä siltikään pärjää ilman ystäväni vanhempien tukea. Tätä olen ihmetellyt usein, vanhemmat on jatkuvasti rahoittamassa milloin mitäkin ja siltikin heillä aina rahat vähissä. Ilman vanhempia eivät myöskään kykenisi hoitamaan lastaan, jatkuvasti isovanhemmat on lastenhoitajana. En käsitä miten voi olla noin avuton ihminen, kyllä päälle 40v ihmisten pitäs tulla jo toimeen omillaan. Itse olen tarvinnut vanhempien taloudellista apua viimeeksi opiskellessa noin 25vuotta sitten, eikä tulisi mieleenkään pyytää heiltä yhtään rahaa.

Vierailija
79/293 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tä ole provo.

Me ollaan oikeasti tässä tilanteessa.

Ap

Toki.

Enemmän kuulostaa tilanteelta, jossa henkilö tekee tutkimusta aiheesta "miten keskustelupalstalla reagoidaan täysin absurdiin aloitukseen".

Vierailija
80/293 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tää varmaan olla ihan tottakin. Läheltä seuraan lapsiperhettä, jossa pärjääminen perustuu siihen, että lisärahoitusta tulee molempien vanhemmilta koko ajan säännöllisesti. Toisin sanoen, eletään koko ajan yli varojen. Perheessä on kaksi lasta ja vaimo ihan avoimesti haaveilee lisää lapsia. En usko, että kummankaan vanhemmat olisi sanonut, että rahoitus loppuu, jos lisää lapsia tulee, mutta aivan varmasti toivovat, että ymmärtäisivät olla tekemättä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi