Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen vanhemmat eivät halua enää avustaa taloudellisesti, jos teemme vielä yhden lapsen

Vierailija
14.12.2018 |

Ollaan siis kolmenkympin paremmalla puolella olevia, mä olen nyt työtön ja mies osa-aika töissä kun ei selkäkipujen takia pysty tekemään täysiä päiviä.

Nyt on iskenyt kauhea vauva kuume ja meillä on ennenstään 10v kaksoset. Miehen vanhemmat ovat antaneet meille joka kuukausi vähän rahaa koska taloudellinen tilanteemme ei ole kovin hyvä. Ollaan sitten ostettu niillä rahoilla kaikkea tarpeellista ja välillä käyty vähän ulkona. Ja nyt sanoivat että rahan tulo loppuu jos teemme uuden lapsen.

Siis eihän se voi mennä niin että muut ihmiset päättää meidän elämästä?? Ei me oikein pärjätä ilman mutta kun vauva kuume on tosi paha.

mielipiteitä? Kummasta pitäisi luopua?

Kommentit (293)

Vierailija
141/293 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma kun muilla kolmikymppisiltä kyllä jo kävisi kunnian päälle jos vanhemmilta rahaa pyytää ihan elämiseen kun kun kohta jo eläkeikäkin ja tulot tippuu.

Vierailija
142/293 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tän on pakko olla vitsi! Eihän kukaan aikuinen ihminen ota vastaan mitään kk rahaa omilta eikä puolison vanhemmilta. Ja niitä lapsia EI kertakaikkiaan tehdä jos ei ole rahaa huolehtia heistä itse!!

Tiedän erään lähemmäs nelikymppisen päihdemiehen, joka saa viikkorahaa siskoltaan ja vanhemmiltaan.

No näitä ressukoita peräkammarin poikia varmaan kyllä riittää! Itsekin olen auttanut velipoikaa, jolla taloudenpito ei ole hanskassa.

Mutta on edesvastuutonta tehdä lapsia sen varaan, että vanhemmat auttavat taloudellisesti.

Sama koskee tietysti niitä, jotka elävät yhteiskunnan tukien varassa ja hankkivat liudan lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/293 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää olko lampaita vaan pistäkää kova kovaa vasten. Sanokaa etteivät sitten enää näe lapsenlapsiaan jos rahoitus loppuu.

No mä ajattelin et tätä voisi kokeilla. Mutta mitä sitten jos sanovat että asia on sitten niin?? Missä kaksoset sitten voi vietää aikaa?? Mun vanhemmat asuu niin kaukana ettei oikein päästä sinne millään.

Ap

Näinpä, että kummat nyt on sitten enemmän riippuvaisia toisistaan  :D

Vierailija
144/293 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odottakaa 8 vuotta sen vauvan tekoa. Silloin kaksoset ovat aikuisia ja voivat elättää itsensä. Nyt tulossa on ikä 12-18 jolloin lapsen pito on kallista ja kaksoset tarvitsevat teiltä enemmän rahaa kuin nyt.

Vauvan teko samaan aikaan olisi hölmöä. Olette niin nuoria että voitte odottaa toiset aikuisiksi ensin. Näin myös kodissanne on pidempään lapsia.

Miehen vanhemmat eivät ohjaa teitä. Voitte hyvin tehdä lapsen ja tulla toimeen ilman kuukausirahaa. Jos tämä ei onnistu, ainoa vaihtoehto on odottaa.

Ei mitään vauvoja ennen kuin on ammatti hankittuna. Etkö todella voi opiskella mitään?

Vierailija
145/293 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen vanhemmatkin tajunneet, että he vanhenevat, he eivät jaksa, eivätkä pysty enää uuteen kasvatusvastuuseen. Turha inistä, että muka hoitaistte velvollisuutenne, kun ette edes pysty kouluttautumaan tai hankkimaan itse elantoanne vaikka lapset jo sen verran isoja. Pelottaako vastuun ottaminen omasta elämästä? Toisten syyttäminen on NIiN paljon helpompaa, kuin järjestää oma elämä kuntoon niin, että on varaa maksaa oma elämänsä. Mutta joo vauva pitää saada, vaikka omaa rahaa ja elämänhallintaa ei ole juuri nimeksikään.

Vierailija
146/293 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhemmilla EI OLE VELVOLLISUUTTA maksaa mitään. Teillä sen sijaan on velvollisuus maksaa omat kulunne.

Musta teidän kuuluisi maksaa isovanhemmille hoitoavusta, käytte varmasti kolaamassa pihan lumiaikaan ja auttamassa muissa töissä useamman kerran kuussa?

Vierailija
147/293 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta lasta isovanhempien ja yhteiskunnan pitäisi sinulle kustantaa? Teillä on jo kaksi lasta! Miksi ylipäänsä jonkun muun pitäisi kustantaa sinun elämäsi vain sen takia, että olet niin laiska ja saamaton, että et edes yritä opiskella itsellesi jotain ammattia?

Vierailija
148/293 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tä ole provo.

Me ollaan oikeasti tässä tilanteessa.

Ap

Sitten teissä on jotain pahasti vialla. Vanhempien ei ehkä pitäisi vaikuttaa teihin antamalla rahaa. Jos he eivät itse ymmärrä lopettaa, niin kieltäytykää vastaanittamasta sitä. Sitten voitte itse tienaamillanne rahoilla elättää vaikka 20 lasta ja lauman kissoja.

Vierailija
149/293 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heheh, täähän olikin hyvä, saanut jo näin paljon vastauksiakin. Sanoisin että 5/5.

Vierailija
150/293 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap ja tämän mies vähän kehitysvammaisia? Kun tarvitsevat tukea taloudellisesti että lasten (ovat varmaan vahinkoja olleet?) hoidossa, tuli mielikuva että isovanhemmat tosi paljo vastuussa ja mukana elämässä.

Erityisihmisissä ei siis mitää vikaa ole mutta hölmöltä kuulostaa apn jutut.

Vierailija
151/293 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisitteko vielä osoitteenne, jotta saan lasun oikeaan kohteeseen. Ei ole lapsille oikea ympäristö kasvaa paikassa, jossa vanhemmilla ei ole varaa pitää heitä.

Vierailija
152/293 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä te kaikki olette sitten niin rikkai ta että ette ymmärrä että voi olla myös erillaisia tilanteita muilla!!!

Miksi sanotte meitä vammasiksi tai heikko lahjaisiksi kun emme ole??

Tein tämän keskustelun, että saisin vähän vinkkejä mutta te vain haukutte minua vaikka tässä on nyt kyse meidän elämänpäätöksistä.

Ap

Voithan kysyä vaikka naapureilta, jos ne alkaisivat teille kuukausilahjoittajiksi?

Tiedä, miten lapsirakkaita ovat ;). Oliko hyvä vinkki?

Vierailija
153/293 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis päättäähän ne meidän elämästä kun asettavat ehtoja? Miksi ovat vastaan uutta vauvaa kun edellisiäkin rakastavat.

Mies on ihan rikki eikä ymmärrä vanhempiaan tässä asiassa. Ovat hyvin toimeen tulevia ja työ elämässä vielä. Mullakin on paha mieli.

Ap

Pyydä miehen vanhempien sijasta rahaa omilta vanhemmiltasi, tai sitten on olemassa sekin äärimmäinen vaihtoehto että luovut kotiäitin elämästä ja menet töihin. Silloin tulot lisääntyvät ja voit paremmin päättää omasta elämästäsi.

Vierailija
154/293 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tä ole provo.

Me ollaan oikeasti tässä tilanteessa.

Ap

Sitten teissä on jotain pahasti vialla. Vanhempien ei ehkä pitäisi vaikuttaa teihin antamalla rahaa. Jos he eivät itse ymmärrä lopettaa, niin kieltäytykää vastaanittamasta sitä. Sitten voitte itse tienaamillanne rahoilla elättää vaikka 20 lasta ja lauman kissoja.

Molemmissa on syytä, jos avustetaan se pitäisi tehdä kuitenkin hienotunteisesti.  Riippuvaisuus on perustaltaan ennemmin jotain muuta kuin rahaan perustuvaa.

Nähty että oli hyvä palkka ja silti vanhemmat avustivat, kun biletettiin.  

Vierailija
155/293 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä summalla miehen vanhemmat ovat teitä kuukaudessa avustaneet? Kysybn ihan mielenkiinnosta. Ja ei,lupaa ei ruinata etukäteen vauvaan vaan sitten kun vauva on tulossa, asia vain ilmoitetaan.

Vierailija
156/293 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti antaa välillä ruokaa käy siis ostamassa meille. Mutta sekin on harvoin kun nähdään harvoin. Äiti ei oikein halua antaa rahaa en tiedä miksi.

Ja en ymmärrä miksi vieläkin sanotte että ollaan khitysvammaisia? Varmaan itsekkin olisitte vihaisia ja surullisia kun ette saisi itse päättää haluatko lapsia vai et.

Ap

Vierailija
157/293 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti antaa välillä ruokaa käy siis ostamassa meille. Mutta sekin on harvoin kun nähdään harvoin. Äiti ei oikein halua antaa rahaa en tiedä miksi.

Ja en ymmärrä miksi vieläkin sanotte että ollaan khitysvammaisia? Varmaan itsekkin olisitte vihaisia ja surullisia kun ette saisi itse päättää haluatko lapsia vai et.

Ap

Kuka sen siis estää?

Vierailija
158/293 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua kertoa miten paljon saadaan koska se ei teille oikein kuulu. Ja olette olleet aika inhottavoa kun olen kysynyt vain neuvoja. Mutta en ole saanut niitä.

Puhutte vain ihan muusta kuin siitä että miksi isovanhemmat eivät haluaisi auttaa. Koska pärjättäisiin ihan hyvin jos saataisiin rahaa edelleen mutta ilman ei. Kaikilla olisi hyvä mieli jos eivät olisi niin inhottavia meille.

Ei ole kauhean kiva joulukaan kun käyttäytyvät noun ja meidän piti mennä jouluksi isovanhemnille.

Ap

Vierailija
159/293 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kuinka kauan sulle pitää rautalankaa vääntää? Kenelläkään ei ole sanomista teidän lapsilukuun, JOS TE ITSE HOIDATTE LAPSENNE JA KUSTANNATTE MYÖS HEIDÄN KULUNSA! SE EI OLE ISOVANHEMPIEN TAI YHTEISKUNNAN TEHTÄVÄ! Ja itsepä kysyit mielipiteitä, nyt olet niitä saanut! Miehenne kanssa olette kohtuuttomia lokkeilijoita!

Vierailija
160/293 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua kertoa miten paljon saadaan koska se ei teille oikein kuulu. Ja olette olleet aika inhottavoa kun olen kysynyt vain neuvoja. Mutta en ole saanut niitä.

Puhutte vain ihan muusta kuin siitä että miksi isovanhemmat eivät haluaisi auttaa. Koska pärjättäisiin ihan hyvin jos saataisiin rahaa edelleen mutta ilman ei. Kaikilla olisi hyvä mieli jos eivät olisi niin inhottavia meille.

Ei ole kauhean kiva joulukaan kun käyttäytyvät noun ja meidän piti mennä jouluksi isovanhemnille.

Ap

Jälleen rautalankaa, et selvästikään ymmärrä lukemaasi. Isovanhempani eivät halua antaa teille lisärahaa

A. Koska olette käyttäneet heitä hyväksenne jo vuosia

B. Tarvitsevat rahaa myös omaan elämiseen ja eläkkeellä oloon varautumiseen. Tiedoksi sinulle, tulot tipahtavat eläkkeellä radikaalisti.

C antamalla jatkuvasti rahaa, te ette ota minkäänlaista vastuuta elämästänne, ette edes viitsi etsiä uusia töitä tai kouluttautua, koska raha tulee nyt helposti

D isovanhemmatkaan ei elä ikuisesti, voi tulla sairauksia, joiden hoitoon tarvitaan rahaa tai jopa kuolla ja jos ette tässä vaiheessa ala ansaita rahaa itse, niin milloin sitten?

E mitä te olette tehneet isovanhempien hyväksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme