Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä valittaa omista töistään verraten miten pääsen helpolla

Vierailija
16.05.2023 |

On alkanut oikeasti ärsyttää ystävän vihjailut, että hänellä on rankkaa palkkatöissä ja minä yrittäjänä voin tehdä mitä haluan.
Teen taatusti enemmän töitä kuin moni muu eikä edes tulot ole kummoiset verrattuna ystävän palkkaan lehtorina.
Hän on lapseton ja mies tekee kotona pääsääntöisesti kaiken eli ruokaa ja siivoaa.
Ystävä pesee pyykit ja vaihtaa lakanat tyyliin.
Itselläni lapsia ja kiireinen yrittäjä puoliso eli teen omien hommien lisäksi ruokaa, siivoan, pesen ne keleen koko perheen pyykit ja vaihdan lakanat sekä hoidan lemmikit jne. Kuskaan lapsia jne
Minulla ei jää aikaa lenkkeillä, käydä jumpassa eikä ratsastaa saati käydä konserteissa kuten ystävällä joka viikko ja silti hänellä on niin rankkaa töissä ettei vapaa-aikaa jää. No kohta alkaa hänellä parin kuukauden loma opettajan hommista.
Tiedän olevani ilkeä, mutta pakko oli jonnekin avautua etten räjähdä ystävälle.
Olen kyllä yrittänyt vihjailla ettei tämä minun elämänikään mitenkään helppoa ole.
Onko muilla vastaavia tuntemuksia etteivät muut ymmärrä ajankäyttöäsi ym tekemisiäsi?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille että senkun alkaa yrittäjäksi.

Vierailija
2/17 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano sille että senkun alkaa yrittäjäksi.

Aika useinkin olen sanonut, että jättää työnsä ja alkaa elää itseään varten ja taloudellisesti pystyisi tähän ilman yrittäjyyttäkin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaisin että mikä estää häntä ryhtymästä yrittäjäksi.

Vierailija
4/17 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä voi jokainen pohtia omalta kohdaltaan, että kannattaako koskaan ääneen vertailla kuka pääsee helpoimmalla.

Ikinä ei tiedä kaikkea toisten tekemisiä eli parempi olla valittamatta omiaankaan.

Vierailija
5/17 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää tänne avautua ettet räjähtäisi ystävälle? Ehkä räjähdys puhdistaisi ilmaa, huomaisi ainakin et on sullakin paineita.

Vierailija
6/17 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy mitä s oikeasti haluaa sanoa, kerran ei ole yrittäjäksi rupeamassa? Miksi jauhaa sulle sun elämän helppoudesta?

Vierailija
7/17 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen käsitys joillakin yritystoiminnasta,mistähän ne luulee rahan tulevan?

Vierailija
8/17 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on tapana muodostaa helposti kaikenlaisia käsityksiä asioista, joista eivät tiedä, ja toki elävät omassa kuplassaan. Teen yhden ystäväni kanssa sinänsä samantapaista työtä, mutta minulla on huomattavasti laajempi toimintakenttä (ja työstäni myös maksetaan paljon enemmän kuin mitä ystäväni saa). Silti hän selitti, miten hänen työnsä on niin paljon monimutkaisempaa (perustuen ilmeisesti siihen, kun minä en jaksanut selittää työstäni kovin juurta jaksaen, vaan kerroin hyvin lyhyen version. Ei siis osannut lukea rivien välistä tai ymmärtänyt, mitä kertomani asiat todella tarkoittavat käytännössä).

Vierailija
9/17 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehota hankkimaan perhe, lemmikki ja yritys, jotta voitte oikeasti vertailla.

Vierailija
10/17 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen yrittäjän kommentti: aloin yrittäjäksi juuri siksi, että noin 50-75% työpanoksella työssäkäyntiin nähden tienaan saman kuin 38h työviikolla palkalla. Jos yrittäjänä joudut tekemään ENEMMÄN kuin työssäkäyvä, sun laskutus ei ole oikein tai tumpeloit jotain väärin.

En todellakaan ymmärrä näitä elämäntapayrittäjiä, jotka itkee miten viikonloput ja joulutkin menee töissä. Ei pitäisi mennä niin, koska sinä saat sen voiton työstäsi, ei työnantaja. Toki jos on ahne ja HALUAA kaiken rahan mitä markkinoilta voi itselleen riipiä, niin okei, mutta ainakin itse olen laskenut millä tulen toimeen - ja teen sen verran töitä. Tavoitteena että perjantait ei ole ikinä työpäiviä.

Kaverisi kateuteen; joo on tuttua. Joku puolituttu sanoi jopa laskeneensa että olen lomaillut jo 6 viikkoa tänä vuonna, että mitä työaikalaki siihen sanoo. Sanoin vaan ettei työaikalaki koske toimitusjohtajia 😬

Vierailija
11/17 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi et kerro just saman ystävällesi mitä juuri tänne kirjoitit? Ehkä hän luulee sinulla olevan helppoa kun et koskaan mitään valita.

Vierailija
12/17 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen käsitys joillakin yritystoiminnasta,mistähän ne luulee rahan tulevan?

Jep. Pidän kyllä monessa mielessä yrittäjyydestä, mutta olihan se monella tavalla myös helpompaa silloin kun kävi vieraalla töissä: ei suuri mutta riittävä palkka tuli säännöllisesti ja työn ja vapaa-ajan ero oli selvä. Stressi oli paljon pienempi silloin. Nyt yrittäjänä esim. lapsen sairastuessa en voi itse olla millään palkallisella vapaalla tms. Uskon silti yrittäjyyteen pitkällä tähtäimellä, mutta helppoa tämä ei missään tapauksessa ole. Stressi toimeentulosta on jatkuva ja asiakashankinta ei ole helppoa nykyisessä taloustilanteessa.

Vierailija
13/17 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisen yrittäjän kommentti: aloin yrittäjäksi juuri siksi, että noin 50-75% työpanoksella työssäkäyntiin nähden tienaan saman kuin 38h työviikolla palkalla. Jos yrittäjänä joudut tekemään ENEMMÄN kuin työssäkäyvä, sun laskutus ei ole oikein tai tumpeloit jotain väärin.

En todellakaan ymmärrä näitä elämäntapayrittäjiä, jotka itkee miten viikonloput ja joulutkin menee töissä. Ei pitäisi mennä niin, koska sinä saat sen voiton työstäsi, ei työnantaja. Toki jos on ahne ja HALUAA kaiken rahan mitä markkinoilta voi itselleen riipiä, niin okei, mutta ainakin itse olen laskenut millä tulen toimeen - ja teen sen verran töitä. Tavoitteena että perjantait ei ole ikinä työpäiviä.

Kaverisi kateuteen; joo on tuttua. Joku puolituttu sanoi jopa laskeneensa että olen lomaillut jo 6 viikkoa tänä vuonna, että mitä työaikalaki siihen sanoo. Sanoin vaan ettei työaikalaki koske toimitusjohtajia 😬

Riippumatta siitä, pitääkö kommenttisi paikkaansa, niin yrittäjiähän on miljoonassa erilaisessa tilanteessa, mutta mukava sinulle, jos pyörii hyvin. Muista olla kiitollinen äläkä ivaa toisia, koska sinulla voisi olla toisinkin. 

-toinen yrittäjä

Vierailija
14/17 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän itsekin vertasit omia hommiasi hänen hommiinsa. Moni luulee, että oma elämä on rankempaa kuin muiden. Lasketaan työtunteja, lapsia ja mitä milloinkin. Koskaan ei voi tietää, mitä toinen kokee ja miten jaksaa. Paras keskittyä omaan jaksamiseensa ja yrittää tehdä ongelmille jotakin.

Vierailija
15/17 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapauksesta tarkemmin tietämättä...

On kyllä joidenkin opettajien helmasynti korostaa omien töidensä rasittavuutta vähän noin niin kuin varmuuden vuoksi.

Opettajien oman käsityksen mukaan muut ihmiset ajattelevat heidän työnsä olevan yhtä kuin koulupäivä plus pitkät lomat.

Tämän vuoksi heidän on pakko todistella, että kyllä sitä työtä riittää muulloinkin. Että on kokeiden korjausta, arviointeja, suunnittelua yms. niin kuin tietysti onkin. Tätä vaan on alleviivattava, ettei kukaan luulisi, että ope helpolla pääsee.

Vierailija
16/17 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksi et kerro just saman ystävällesi mitä juuri tänne kirjoitit? Ehkä hän luulee sinulla olevan helppoa kun et koskaan mitään valita.

Tämä on se ydinkysymys: on valittajat ja ne jotka eivät valita.

Ole onnellinen että et ole valittaja, koska se on elämänasenne. Kaikki on hyvin, mutta aina ovat jotain vailla.

Hanki positiivisempaa seuraa.

Vierailija
17/17 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapauksesta tarkemmin tietämättä...

On kyllä joidenkin opettajien helmasynti korostaa omien töidensä rasittavuutta vähän noin niin kuin varmuuden vuoksi.

Opettajien oman käsityksen mukaan muut ihmiset ajattelevat heidän työnsä olevan yhtä kuin koulupäivä plus pitkät lomat.

Tämän vuoksi heidän on pakko todistella, että kyllä sitä työtä riittää muulloinkin. Että on kokeiden korjausta, arviointeja, suunnittelua yms. niin kuin tietysti onkin. Tätä vaan on alleviivattava, ettei kukaan luulisi, että ope helpolla pääsee.

Se nyt vaan on sellainen oma *erse lähinnä -ammattikunta. Tottunut kikkaamaan äitiyslomatkin niin, että saa maksimaalisesti lomaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi