Miehen vanhemmat eivät halua enää avustaa taloudellisesti, jos teemme vielä yhden lapsen
Ollaan siis kolmenkympin paremmalla puolella olevia, mä olen nyt työtön ja mies osa-aika töissä kun ei selkäkipujen takia pysty tekemään täysiä päiviä.
Nyt on iskenyt kauhea vauva kuume ja meillä on ennenstään 10v kaksoset. Miehen vanhemmat ovat antaneet meille joka kuukausi vähän rahaa koska taloudellinen tilanteemme ei ole kovin hyvä. Ollaan sitten ostettu niillä rahoilla kaikkea tarpeellista ja välillä käyty vähän ulkona. Ja nyt sanoivat että rahan tulo loppuu jos teemme uuden lapsen.
Siis eihän se voi mennä niin että muut ihmiset päättää meidän elämästä?? Ei me oikein pärjätä ilman mutta kun vauva kuume on tosi paha.
mielipiteitä? Kummasta pitäisi luopua?
Kommentit (293)
Vierailija kirjoitti:
Meidän perheen bruttotulot on yli 100ke vuodessa, laskettiin että voidaan tarjota mukavampi elämä kahdelle kuin kolmelle lapselle. Tyydyttiin siis kahteen lapseen kolmen sijasta.
Ehkä teidänkin tulisi nostaa ensin tulotasoanne ja hankkia kolmas lapsi vasta sitten?
No etkä tiennyt että ihmiset on erillaisia?? Me kyllä pystyttäisiin hoitamaan kolmas lapsi jos vaan se avustus ei katkeeaisi. En ymmärrä miksi saan niin paljon ala peukkuja? Isovanhemmat ne on tässä jotka on mun mielestä inhottavasti käyttäytyvi'.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tämä ei ole provo, pako kysyä, oletteko te heikkolahjaisia tai jopa lievästi kehitysvammaisia?Tämä selittäisi kolme asiaa: naiivin kysymyksenasettelun, sen, että miehen vanhemmat tukevat teitä taloudellisesti, sekä sen, etteivät he toivo teidän enää lisääntyvän (eivät jaksa pitää huolta vielä kilmannesta lapsenlapsesta).
No ei me mitään kehitys vammasia olla kyllä! Ei kyllä olla kun perus koulussa käyty ja mies on käynyt kursseilla. Mä aloitin myös koulun mutta sitten oon ollut kotona lasten kanssa.
Mutta ongema oli nyt se että miehen vanhemmat yrittävät tehdä meidän puolesta päätöksen ja s eon musta väärin.
Ap
Tuossa just ennemmin sanoin että tämä lähentelee jo neroutta. Kaikki kirjoitusvirheet huolellisesti suunniteltuja ja oikein ootte käyneet perus koulussa. Kävittekö ovella vai oikein sisällä asti?
Tää on vähän sama juttu kuin yhdellä tutulla. Ikää on jo lähemmäs neljäkymmentä, mutta on itkenyt joskus sitä kuinka vanhemmat ovat keskenään keskustelleet kuukausirahan maksamisen lopettamisesta.
Tuttu on työtön. Ollut jo suht kauan. Harrastaa shoppailua ja matkustelua. Nyt sillä on vauvakuume. Mietin vaan millä rahalla sen tulevan lapsen elättää. Ilmeisesti olettaa vanhempiensa sponssaavan.
Ottakaa vastuu itsestänne ja elämästänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän perheen bruttotulot on yli 100ke vuodessa, laskettiin että voidaan tarjota mukavampi elämä kahdelle kuin kolmelle lapselle. Tyydyttiin siis kahteen lapseen kolmen sijasta.
Ehkä teidänkin tulisi nostaa ensin tulotasoanne ja hankkia kolmas lapsi vasta sitten?
No etkä tiennyt että ihmiset on erillaisia?? Me kyllä pystyttäisiin hoitamaan kolmas lapsi jos vaan se avustus ei katkeeaisi. En ymmärrä miksi saan niin paljon ala peukkuja? Isovanhemmat ne on tässä jotka on mun mielestä inhottavasti käyttäytyvi'.
Ap
Tiedätkö että mekin oltais voitu hankkia se kolmas lapsi jos miehesi vanhemmat olis avustanut meitäkin.
Mutta eihän ne mulkut mitään antaneet.
No anteeksi että en osaa kaikkia sanoja tai pisteitä oikein kirjottaa!!! Eihän siihen nyt tarvi puuttua kun meillä on oikeasti nyt ongelmana isovanhemmat.
Mieskin sanoi että tuntuu kun olisi petetty.
Ja totta kai ollaan käyty peruskoulussa niin kuin kaikki lapset käy!!! tekeekö se meistä kehitys vammaisia??
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää olko lampaita vaan pistäkää kova kovaa vasten. Sanokaa etteivät sitten enää näe lapsenlapsiaan jos rahoitus loppuu.
No mä ajattelin et tätä voisi kokeilla. Mutta mitä sitten jos sanovat että asia on sitten niin?? Missä kaksoset sitten voi vietää aikaa?? Mun vanhemmat asuu niin kaukana ettei oikein päästä sinne millään.
Ap
Vahvempi voittaa neuvottelut. Ei pelkäämällä mitään saa.
Tyhmät isovanhemmat nää ap:n appivanhemmat. Lopettaisivat avustamisen nyt vaan saman tein. Sittenhän ap voisi värkätä pershedelmiä ihan urakalla. Mitä enemmän sen parempi, lapsilisät senkun karttuvat.
Ap. Teillä ei ole oikeutta tehdä lapsia köyhään kotiin, jossa vanhemmat ovat avuttomia, toisten tuesta riippuvaisia.
Olen kasvanut köyhässä kodissa ja vihasin köyhää lapsuuttani ja vihaan edelleen, vaikka ole 67v.
Onneksi kouluttautumalla ja työssä käyden minulla on aika hyvä eläke. Voin ostaa laatuvaatteita ja kenkiä ja matkustella. Käyn ravintoloissa syömässä, tänään hotelli Kämpin ravintolassa.
Vierailija kirjoitti:
Tyhmät isovanhemmat nää ap:n appivanhemmat. Lopettaisivat avustamisen nyt vaan saman tein. Sittenhän ap voisi värkätä pershedelmiä ihan urakalla. Mitä enemmän sen parempi, lapsilisät senkun karttuvat.
Miksi kaksosten pitäisi kärsiä kun heillä on kuitenkin paljon säästössä ja asuvat isossa talossa?? Ei isovanhemoia ole ennenkän haitannut lapset. Ja nyt sitten käy näin. Ei me oikeasti nyt oikein ymmärretä ett ä mistä tämä oikein johtuu.
Lapset ja isovanhemmat ovat tykääneet että ovat paljon yhdessä ja vievät lapsia kouluun ja ottavat paljon yöksi. Miksi se pieni vauva olisi sitten niin paha ettei voi enää avustaa kun tietävät että on tosi tiukkaa?
AP
Vierailija kirjoitti:
No anteeksi että en osaa kaikkia sanoja tai pisteitä oikein kirjottaa!!! Eihän siihen nyt tarvi puuttua kun meillä on oikeasti nyt ongelmana isovanhemmat.
Ja totta kai ollaan käyty peruskoulussa niin kuin kaikki lapset käy!!! tekeekö se meistä kehitys vammaisia??
Ap
Millaisia vahvuuksia sinulla sitten on?
Vierailija kirjoitti:
Ap
Komoon hei, hyvä provo etenee ja siihen tulee uusia käänteitä. Nyt sä junnaat paikoillas näitten samojen lauseitten kans.
Muut käy peruskoulun. Ap piipahtaa siellä.
Olen kiltti ja tykkään paljon lapsista. En polta mutta välillä juon siideriä että en mä mikään alkoholisi ole jos te sitä luulette.
Mies on myös tosi kiltti mutta ei ole oikein koskaan saanut mitään ystäviä ja on kiusattu koulussa. Me ajatellaan aina lasten parasta eli en ymmärrä tätä vihaa että ei voitaisi tehdä lapsia enää.
Olisin halunnut lasten hoitajaksi mutta ei se opiskelu oikein mennyt hyvin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Komoon hei, hyvä provo etenee ja siihen tulee uusia käänteitä. Nyt sä junnaat paikoillas näitten samojen lauseitten kans.
Ei tää ole mikään provo!! Kohta alkaa jo suututtaa kun sanotte vaan noin.
Ap
Eikö ne kaksoset vois muuttaa mummolaan niin teillä riittäis sossurahat hyvin yhteen vavvaan?
Miksi se opiskelu ei menny hyvin? Pitäiskö vähän panostaa siihen? Jos vaikka sais ammatin ja töitä vois ihan itse elättää lapset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei tää ole mikään provo!! Kohta alkaa jo suututtaa kun sanotte vaan noin.
Ap
No jos ei ole niin pitäisköhän sun käydä uudestaan sielä peruskoulun ovella.
Mikset ala perhepäivähoitajaksi?
Voi yhyren kerran...