Miehen vanhemmat eivät halua enää avustaa taloudellisesti, jos teemme vielä yhden lapsen
Ollaan siis kolmenkympin paremmalla puolella olevia, mä olen nyt työtön ja mies osa-aika töissä kun ei selkäkipujen takia pysty tekemään täysiä päiviä.
Nyt on iskenyt kauhea vauva kuume ja meillä on ennenstään 10v kaksoset. Miehen vanhemmat ovat antaneet meille joka kuukausi vähän rahaa koska taloudellinen tilanteemme ei ole kovin hyvä. Ollaan sitten ostettu niillä rahoilla kaikkea tarpeellista ja välillä käyty vähän ulkona. Ja nyt sanoivat että rahan tulo loppuu jos teemme uuden lapsen.
Siis eihän se voi mennä niin että muut ihmiset päättää meidän elämästä?? Ei me oikein pärjätä ilman mutta kun vauva kuume on tosi paha.
mielipiteitä? Kummasta pitäisi luopua?
Kommentit (293)
Vierailija kirjoitti:
Älkää olko lampaita vaan pistäkää kova kovaa vasten. Sanokaa etteivät sitten enää näe lapsenlapsiaan jos rahoitus loppuu.
No mä ajattelin et tätä voisi kokeilla. Mutta mitä sitten jos sanovat että asia on sitten niin?? Missä kaksoset sitten voi vietää aikaa?? Mun vanhemmat asuu niin kaukana ettei oikein päästä sinne millään.
Ap
He saavat tehdä omilla rahoillaan mitä haluavat. Te saatte tehdä omalla elämällänne mitä haluatte. Voivathan he päättää kk-rahan muutenkin jossain vaiheessa.
Voi jestas taas mikä juttu, jos haluatte lapswn niin sitten saatte elättää sen ihan itse eli miehen vanhemmat vaan koittavat sanoa etteivät halua kustantaa enempää että hankkikaa itse ihan töitä tai rahaa muualta ennen kun hankitte lapsia. Mutta provohan tämän on pakki olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää olko lampaita vaan pistäkää kova kovaa vasten. Sanokaa etteivät sitten enää näe lapsenlapsiaan jos rahoitus loppuu.
No mä ajattelin et tätä voisi kokeilla. Mutta mitä sitten jos sanovat että asia on sitten niin?? Missä kaksoset sitten voi vietää aikaa?? Mun vanhemmat asuu niin kaukana ettei oikein päästä sinne millään.
Ap
Eiköhän niille jostain sijaiskoti löydy, ja lastenkotejakin on siellä täällä maata.
Jos tämä ei ole provo, pako kysyä, oletteko te heikkolahjaisia tai jopa lievästi kehitysvammaisia?Tämä selittäisi kolme asiaa: naiivin kysymyksenasettelun, sen, että miehen vanhemmat tukevat teitä taloudellisesti, sekä sen, etteivät he toivo teidän enää lisääntyvän (eivät jaksa pitää huolta vielä kilmannesta lapsenlapsesta).
En mä haluaisi laittaa lapsia mihinkään sijais kotiin kun meillä kuitenkin on oma koti vaikka taloidellisesti onkin tiukkaa.
Ottaa vaan niin paljon päähän. Luulin että meidän perhe on tärkeä isovanhemmille mutta en mä enää oikein tiedä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos tämä ei ole provo, pako kysyä, oletteko te heikkolahjaisia tai jopa lievästi kehitysvammaisia?Tämä selittäisi kolme asiaa: naiivin kysymyksenasettelun, sen, että miehen vanhemmat tukevat teitä taloudellisesti, sekä sen, etteivät he toivo teidän enää lisääntyvän (eivät jaksa pitää huolta vielä kilmannesta lapsenlapsesta).
*pakko
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tä ole provo.
Me ollaan oikeasti tässä tilanteessa.
Ap
Jees jees, eihän siinä mitään. No hei, vaivauduin sentään vastaamaan!
No ehkä teillä onkin rahaa etkä voi ymmärtää tätä!! Etkö tiennyt että ihmisillä on erilaisia tilanteita? Ei tollanen ainakaan auta.
Ap
Olis varmaan kannattanut vielä yläasteen jälkeenkin jatkaa edes vähän opiskelua, vai mitä?
Olette niin nuoria että odottakaa vielä 10 vuotta. Kaksoset töihin tienaan niin he voi elättää sitten pikkusisaruksia jos tulee vaikka kolomoset. Ehkä perintöjäkin jo silloin teillä käytettävissä?
Pitääkö niitä lapsia nyt alkuunkaan väsätä yli omien varojen? Haluta saa, se ei tarkoita että kannattaa.
Nyt vasta taisin oikeasti ymmärtää, mitä todella tarkoittaa wt.
Miehen kipeä selkä ei sitten estä sitä lapsen alkuun saattamista?
Meidän perheen bruttotulot on yli 100ke vuodessa, laskettiin että voidaan tarjota mukavampi elämä kahdelle kuin kolmelle lapselle. Tyydyttiin siis kahteen lapseen kolmen sijasta.
Ehkä teidänkin tulisi nostaa ensin tulotasoanne ja hankkia kolmas lapsi vasta sitten?
Tää on niin typerä että lähentelee jo neroutta keksiä tämmönen :D
Vierailija kirjoitti:
No ei me mitään kehitys vammasia olla kyllä! Ei kyllä olla kun perus koulussa käyty ja mies on käynyt kursseilla. Mä aloitin myös koulun mutta sitten oon ollut kotona lasten kanssa.
Mutta ongema oli nyt se että miehen vanhemmat yrittävät tehdä meidän puolesta päätöksen ja s eon musta väärin.
Ap
Eihän näin typeriä ja iljettäviä ihmisiä ole okemassa, eihän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei me mitään kehitys vammasia olla kyllä! Ei kyllä olla kun perus koulussa käyty ja mies on käynyt kursseilla. Mä aloitin myös koulun mutta sitten oon ollut kotona lasten kanssa.
Mutta ongema oli nyt se että miehen vanhemmat yrittävät tehdä meidän puolesta päätöksen ja s eon musta väärin.
Ap
Jos yämä on provo, niin pisteet tuosta tekstin tuottamisesta, kirjoitat kuin aito vajaaälyinen.
Pelottavia nämä joista ei voi olla ihan varma että onko provo vai ei. :D
Voittehan te tehdä kolmannen, jos teillä on varaa hoitaa ja elättää lapsenne ilman isovanhempien avustusta. Lapsia tehdään sen verran kuin pystytään itse hoitamaan. Isovanhempien rahallinen tai hoitoapu on kiva plussa, mutta sen varaan ei saa elämää laskea.