HUS alentaa hoitajien palkkoja
Uskomatonta näin ulkopuolisinkin silmin. Vieläkö sairaanhoitajat kuvittelette, että teidän työtä arvostetaan? Ei arvosteta näköjään. Muistakaa että tätä herkkua tulee lisää jos porvarien SOTE menee läpi. Että hillitkääs sitä Kokoomuksen äänestämistänne edes vähän.
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Onhan se tosiasia, että hoitajia hirveän paljon töissä. Yksityisellä puolella samat hommat tehtäisiin puolella porukalla eikä jäisi aika valitukseen. Työilmapiiri paranisi heti kun saataisiin työhön vähän tekemisen meininkiä, eikä oikeasti ehtisi istua ja valittaa kahvipöydässä hirveää työtaakkaansa päivät pitkät.
t. hoitaja itsekin
No et kyllä hoitaja ole, paljastit sen erittäin hyvin jo viestissäsi. :)
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin, näin, että jos suomalaisten hoitamista ei arvosteta, eli hoitajille makseta tarpeeksi palkkaa, sen luulisi hieman ns ihmetyttävän suomalaisia itseään. Minkä arvoinen suomalainen on, jos hänen hoitamisensa saa olla retuperällä ilman kohtuullisia resursseja? Kova on luotto onneen elämässä, kun päättäjät eivät yhtään mieti että heistäkin kuka vaan voi olla huomenna jostain syystä päivystyksessä taistelemassa hengestään. Siellä sitten ylirasittuneita hoitajia raatamassa ja Herran haltuun koko homma. Omaisistahan nyt ei Suomessa kai niin väliä, että menköön sitten vähän huonommalla hoidolla.
Ruotsissa ja varsinkin Norjassa resurssit hoitajien määrien suhteen on kaksin tai kolminkertaisia. Mutta meillä on vaan varaa leikkiä ihmisten hengellä, sekä potilaiden että hoitajien. Myös lääkärit ovat usein aivan ylikuormittuneita, vaikkeivat yhtä pahasti
Tällaista tuli omaan mieleen tästä.
Onhan lääkärit todella ylikuormittuneita, jopa pahemmin kuin hoitajat. Lääkäreistä on hirveä pula kokoajan ja lääkärit päivystää ja tekee hirveästi töitä koko ajan ja palavat moni täysin loppuun. Joskus luin, että lääkärit tekee yllättävän paljon itsareitakin. Että semmonen työ. Tossa nähdään hyvin se, ettei palkkakaan edes auta asiaa lopulta.
Täällä ei arvosteta ihmishenkiä pätkän vertaa. Turha se on kuvitella että ne hoitajat ja lääkärit on jotain täydellisiä ihmisiä, ei ne ole. Ne tekee kiireen ja paineen alla huomattavasti todennäköisemmin virheitä ja pahimmillaan voi olla kohtalokkaat seuraukset.
Kuinka moni haluaa koekaniiniksi? Niinpä. Minä ainakin toivon että terveydenhuollon henkilöstöstä pidettäisiin erittäin hyvää huolta... Se vaikuttaa kaikkiin potilaisiin ihan saman tien.
Vierailija kirjoitti:
Täällä ei arvosteta ihmishenkiä pätkän vertaa. Turha se on kuvitella että ne hoitajat ja lääkärit on jotain täydellisiä ihmisiä, ei ne ole. Ne tekee kiireen ja paineen alla huomattavasti todennäköisemmin virheitä ja pahimmillaan voi olla kohtalokkaat seuraukset.
Kuinka moni haluaa koekaniiniksi? Niinpä. Minä ainakin toivon että terveydenhuollon henkilöstöstä pidettäisiin erittäin hyvää huolta... Se vaikuttaa kaikkiin potilaisiin ihan saman tien.
Mitä paremmin hoitajat ja lääkärit voi niin sitä paremmin myös potilaat voi. Ja toisinpäin eli mitä huonommin hoitajat ja lääkärit voi, niin sitä huonommin myös potilaat voi. Se heijastuu aivan suoraan potilaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linkkiä pöytään ja heti.
En saa linkattua puhelimella, mutta YLE nettisivut. Töölän tapaturma-asemalla lopetetty ylitöiden tekeminen tästä syystä.
Eli kyse oli siis tästä tietystä työpaikasta, ei hoitajien palkoista yleensä. Melkein jo luulin että minunkin palkkani alenisi.
Se vaan tahtoo mennä niin, että jos tämä palkkaluokkamuutos (eli palkanalennus) menee nyt yhdessä yksikössä kohtalaisen sujuvasti läpi, niin siitä ne palkanalennukset leviävät läpi sairaanhoitopiirien.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki hoitajat pihalle viroistaan ja tilalle niitä filippiiniläisiä hoitajia.
Marttojen itkut vaan jatkuu vuodesta toiseen muuten. Hoitajien keskipalkka = suomalaisten keskipalkka.
Ei noihin julkisen sektorin suojatyöpaikalla makaajiin ole varaa tässä taloustilanteessa.
Älä viitsi nolata itseäsi enempää. Viestisi on alusta loppuun paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Kiva, olen menossa Hus in hoitoon ensi kuussa. Toivottavasti hoitajat vielä jaksaa v tutuksesta huolimatta.
Tämä lämmittää. Yritetään jaksaa. Sinä olet meille tärkein.
Törkeää. Sairaanhoitaja on yksi maailman tärkeimpiä ammatteja. Suomi ja ennen kaikkea HUS sais hävetä. Toivottavasti mahdollisimman moni ottaa loparit, on niitä hoitajien töitä tarjolla paljon muuallakin kuin sinulla HUS:lla ja ennen kaikkea ulkomailla!
Vierailija kirjoitti:
Miksi palkkaansa valittavat hoitajat eivät perusta innovatiivisella konseptilla hoivayrityksiä ja myy niitä miljoonien voitolla? Turha valittaa palkkaa, jos ei ole valmis tekemään muita enempää.
Ehkäpä siksi että he tietävät että jotkin asiat eivät ole mitattavissa bisneksellä tai markkinataloudella. Meidän terveydenhuoltomme on yksi tällainen asia ja palvelee kaikkia.
Miksi he lähtisivät mukaan romuttamaan sitä?
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti kaikki husin sairaanhoitajat painelee lakkoon😂😂
Se on muuten teknisesti aika vaikea järjestää sattumoisin. Jos me lähdetään kadulle osoittamaan mieltä, niin kuka hoitaa sillä välin potilaat? Hr-asiantuntijako? Tai osastonsihteeri? Aulan vahtimestari tai lähetti?
Vierailija kirjoitti:
Heti on otsikossa että "onko potilasturvallisuus vaarassa?" Ja kun lääkärit olivat lakossa, ei kukaan maininnut potilasturvallisuudesta sanaakaan.
Media on puolensa valinnut.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, ihan oikeassa olet. Lopulta tässä ei ole edes kysymys hoitajista tai lääkäreistä vaan Sinusta, suomalaisesta.
Vierailija kirjoitti:
Jatko-opiskelin sairaanhoitajasta. En enää ikinä palaisi rivisairaanhoitajan töihin :D
Nytkin olen hoitoalalla mutta päivätyö ja palkka n. 3500e kuussa ja tykkään työstäni. Kelpaa!
No onko se asiallista irvistellä muille hoitajille, jos on itse sattunut pääsemään riviltä pois? Kertoo paljon siitä teidän yhteishengestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä paremmin hoitajat ja lääkärit voi niin sitä paremmin myös potilaat voi. Ja toisinpäin eli mitä huonommin hoitajat ja lääkärit voi, niin sitä huonommin myös potilaat voi. Se heijastuu aivan suoraan potilaisiin.
Palkaknkorotus ei kuitenkaan tarkoita suoraan sitä, että lääkärit ja hoitajat voisivat paremmin. Silti he kitisevät siitä palkasta eivätkä työolojen parantamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti kaikki husin sairaanhoitajat painelee lakkoon😂😂
Se on muuten teknisesti aika vaikea järjestää sattumoisin. Jos me lähdetään kadulle osoittamaan mieltä, niin kuka hoitaa sillä välin potilaat? Hr-asiantuntijako? Tai osastonsihteeri? Aulan vahtimestari tai lähetti?
No nimenomaan! Olette täysin korvaamattomia jos painelisitte kaikki joukolla ulos tuöpaikalta. Koko terveydenhuolto menisi aivan sekaisin, ruumiita syntyisi ja ihmiset olisivat aivan pulassa. Jos vielä kätilöt (ovathan myös sairaanhoitajia) lähtisivät mukaan touhuun, ei synnyttäjiä olisi auttamassa kukaan ammattilainen ja voisi tapahtua ties mitä kauheuksia kun kukaan ei auta synnytyksissä.
Miettikää nyt oikeasti. Olette aivan h*lvetin korvaamattomia! Luulisi nyt jo tuosta tajuavan sen heidän arvostuksen ja että ansaitsette sitä palkkaa enemmän!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatko-opiskelin sairaanhoitajasta. En enää ikinä palaisi rivisairaanhoitajan töihin :D
Nytkin olen hoitoalalla mutta päivätyö ja palkka n. 3500e kuussa ja tykkään työstäni. Kelpaa!
No onko se asiallista irvistellä muille hoitajille, jos on itse sattunut pääsemään riviltä pois? Kertoo paljon siitä teidän yhteishengestä.
Nyt kun kysyit, niin itse asiassa minulla on aina ollut hyvä työilmapiiri jokaisessa työpaikassani hoitoalalla. Aivan mahtavia työkavereita ollut ihan aina ja monia onkin kova ikävä.
Hoitajien tulisi politisoitua työpaikoillaan. Tyhmemmille pitäisi pitää luentoja politiikan perusteista, kuten vasemmiston ja oikeiston eroista ja näiden vaikutuksista heidän ammattiinsa. Fiksummat tulee rekrytoida nettikampanjoihin, joissa epäkohtia myllytetään julkisuuteen selkeästi ja ymmärrettävästi. Liitot voisivat avustaa tässä asiantuntijoineen. Lisäksi on saatava sellainen yhteishenki, ettei kukaan lipsu siitä. En nyt tarkoita ihan puolueen jäsenkirjaa, mutta jotakin vastaavaa.
Kiitos teille sairaanhoitajat ja muutkin hoitajat jos luette tätä keskustelua ❤️
Minä arvostan teitä todella paljon ja minä sekä läheiseni olemme saaneet korvaamatonta apua teiltä. Toivottavasti jaksatte tehdä työtänne, joka on korvaamatonta ja todella merkityksellistä. Toivottavasti olette ylpeitä työstänne, sillä teidän työ on todella arvokasta ja tärkeää. Kaikki ihmiset ovat jossain elämänsä vaiheessa riippuvaisia teistä.
Saman haluan sanoa myös lääkäreille. Eli jos lääkärit luette tätä, niin täysin samat sanat teillekin.
Minulta iso kiitos❤️
En itse ymmärtänyt tota uutista ihan noin kuten ap sen mainitsee..? Vai todellako? 🤔 Tosta puhuttiin jostain tietystä palkkaluokasta? Ja miksi tossa puhutaan vain tapaturma-asemasta eikä mistään muista husin paikoista?