Trafin pääjohtaja on irtisanoutunut
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005931045.html
M-m-m-mutta kaikkihan meni lakien ja määräysten mukaan eikä kukaan Trafilla tehnyt minkäänlaista virhettä.
Mitä nyt vieraat valtiot saivat kaikkien ajokortillisten suomalaisten henkilötiedot tietokantoihinsa...
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
En nyt ymmärrä mitö vahinkoa tällä on saatu aikaan. Niinku seriously. Ei mua haittaa jos naapuri saa tietää että mulla ei ole koskaan ollut ajokorttia. Tai että mun aviomiehen toinen nimi on Tapani.
Toki jos on yrittänyt kadota maan alle kostonhimoista exäänsä niin joo tajuun, mutta ei kai tämäkään nyt kauhen montaa ihmistä voi koskea...?
Olisko se, että suurella todennäköisyydellä valunut myös ulkoisille maille nuo kansalaisten henkilötiedot ??
Vierailija kirjoitti:
En nyt ymmärrä mitö vahinkoa tällä on saatu aikaan. Niinku seriously. Ei mua haittaa jos naapuri saa tietää että mulla ei ole koskaan ollut ajokorttia. Tai että mun aviomiehen toinen nimi on Tapani.
Toki jos on yrittänyt kadota maan alle kostonhimoista exäänsä niin joo tajuun, mutta ei kai tämäkään nyt kauhen montaa ihmistä voi koskea...?
On varmasti paljon muutakin, mitä et ymmärrä.
Ei sekään ole oikein, että täysin kouluttamattomat terveyskeskusavustajat ja heidän sijaiset pääsevät katsomaan kaikkien oman paikkakunnan potilaiden terveys- ja sairaustetoja, kyllä niitäkin moraaliton työläinen voi vaikka rahapulassaan alkaa mymään vaikka vakuutusyhtiölle. On paljon asioita mitä potilaat eivät halua koko kylän tietävän. Se voi vaikuttaa vaikka vakituisen viransaantiin. Ei siis kannata jatkossa erityisesti levitellä perheasioitaan lääkärissä. Vanhat tiedot pitäisi myös saada poistaa sieltä. Jotkut julkkikset käyvät lääkärissä jo nyt Tallinnassa, sielläkin on tietysti apteekkeja. Suomesta on tulossa jokin diktatuuri. Esim. omalle opiskelevalle lapselleen ei oikeasti lain mukaan saisi antaa edes rahaa. Näin meitä valvotaan. Poliitikot ovat jossain digihuumassa. Kohta valvotaan tilisiirtoja.
Vierailija kirjoitti:
Ei sekään ole oikein, että täysin kouluttamattomat terveyskeskusavustajat ja heidän sijaiset pääsevät katsomaan kaikkien oman paikkakunnan potilaiden terveys- ja sairaustetoja, kyllä niitäkin moraaliton työläinen voi vaikka rahapulassaan alkaa mymään vaikka vakuutusyhtiölle.
Ei vakuutusyhtiö osta jotain yksittäisten potilaiden laittomasti kerättyjä tietoja terveyskeskuksen rikolliselta avustajalta.
Aivan olemattoman pieni hyöty suhteessa siihen sanktioon mikä tulee, jos toiminnasta jää kiinni ja joutuu oikeuteen.
Vierailija kirjoitti:
No jos käsityksesi tästä maailmasta on noin suppea, tuskin sinun tiedoillasi onkaan mitään isompaa käyttöä. Ehkä sinun tiedoillasi voitaisiin tehdä jokin identiteettivarkaus. Tehdä esim. väärä passi ja ottaa nimiisi vaikkapa mersu koeajoon...palautusajankohta voikin sitten unohtua.
On myös olemassa henkilöitä joiden asema kansainvälisessä kriisissä olisi merkittävä. Tieto tällaisista henkilöistä hankitaan monella tavalla ja tämä Trafin mokailu edesauttoi sitä osaltaan. Jos vaikka joku taho suunnittelisi suuren pörssiyhtiön valtaamista, tietämys yritysjohdon tai pääomistajien henkilökohtaisesta elämästä auttaa asiaa. Joku saattaa vaikkapa joutua onnettomuuteen kun säännönmukaisuus hk-elämässä urkitaan tietoon.
Kuullostaa tietysti foliohattuiselta salaliittoteorialta, mutta koska tuo on täysin mahdollista, joku soveltaa sitä joskus. Nähty on.
Nykoppin pikairtisanoutuminen tässä kohdin kun pestinsä oli päättymässä vuoden vaihteessa oli pelkkää naurettavaa sluibausta ja ikävän asian välttelyä hänen puoleltaan. Livisti kaikesta selittelyvastuusta ja hankalan asian hoidosta & negatiivisesta julkisuudesta viimeisten viikkojensa varjolla. Käytännössä juoksi karkuun eikä hoitanut hommaa suoraselkäisesti. Halveksin!
Laitatko miehesi ajokorttitiedot tähän ketjuun niin minä näytän käytännössä mitä vahinkoa niillä saa aikaan?
Jään odottamaan että laitat nämä harmittomat tiedot julkisesti näkyviin.