Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Trafin pääjohtaja on irtisanoutunut

Vierailija
13.12.2018 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005931045.html

M-m-m-mutta kaikkihan meni lakien ja määräysten mukaan eikä kukaan Trafilla tehnyt minkäänlaista virhettä.

Mitä nyt vieraat valtiot saivat kaikkien ajokortillisten suomalaisten henkilötiedot tietokantoihinsa...

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Nykopp irtisanoutui tänään torstaina 13. joulukuuta.

– ..Olen päättänyt siirtyä sivuun Trafin pääjohtajan tehtävästä, Nykopp sanoo tiedotteessa.

Trafin pääjohtajana toimii vuoden loppuun asti Liikennevälineet-toimialan johtaja Olli Lindroos.

Nykoppin toimikausi alkoi tänä vuonna, 1. tammikuuta. Se olisi loppunut joka tapauksessa pian, sillä toimikausi oli vuoden."

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/5b62401c-9db4-48cc-a5f3-6a826450…

Olipa uhraus, tuo pesti olisi loppunut jokatapauksessa 2 viikon kuluttua 😂😂😂😂😂😂😂😂

No niinpä niin, että sellaista vastuunkantoa.

Berner istuu paikallaan kuin tatti, uskoen Nykoppin 2 viikkoa ennenaikaisen työsuhteen päättymisen riittävän kansalle.

Ja sehän riittää, jos media ei kiinnitä tähän mitään huomiota.

Vierailija
22/47 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

😂😂😂😂😂😂😂😂

"Nykoppin toimikausi alkoi tänä vuonna, 1. tammikuuta. Se olisi loppunut joka tapauksessa pian, sillä toimikausi oli vuoden."

Eli tuo irtisanoutuminen on täysin silmälumetta. Huh huh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, ilmeisesti tässä haettiin jotain bonuksia trafin pääjohtajalle. Kun olisi muutenkin pesti loppunut vuoden lopussa.

Vierailija
24/47 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkohan tietojen "myynnistä" saatiin rahaa? Vaikea uskoa että johtuisi pelkästä epäpätevyydestä.

Vierailija
25/47 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tämä järjestelmä oltu suuniteltu ja hyväksytetty edellisellä pääjohtajalle, ennen Nykoppin kautta.

Ja nyt Nykopp sijoitetaan samalla pääjohtajan palkalla johonkin hallinnonalan virastoon.

Aivan varmasti on täydellä palkalla koko ajan, saattaa olla saikulla. Kyllä tuo uhraus on uuden viran arvoinen.

Vierailija
26/47 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tämä järjestelmä oltu suuniteltu ja hyväksytetty edellisellä pääjohtajalle, ennen Nykoppin kautta.

Ja nyt Nykopp sijoitetaan samalla pääjohtajan palkalla johonkin hallinnonalan virastoon.

Aivan varmasti on täydellä palkalla koko ajan, saattaa olla saikulla. Kyllä tuo uhraus on uuden viran arvoinen.

Totta kai on täydellä palkalla vielä kuukauden tai siis siihen ekaan päivään saakka, jolloin työ olisi anyway loppunut. Irtisanoutumisen jälkeen on velvollisuus 2 vko tai 4 vko työntekoon (ns. irtisanoutumisaika), ellei työnantaja anna olla lupaa olla kotona tai saikulla.

Pääsee joulutohinoihin täydellä palkalla eikä töissäkään tarvi enää käydä. Ja tämä esitetään suurena uhrauksena ja maineen puhdistamisena...

Vierailija
27/47 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi pointti joka tässä asiassa on unohdettu ja se on se että ajokorttitiedot ovat olleet netissä jo vuosia. Viime viikonloppuna niiden katsominen vaan muuttui ilmaiseksi.

Vierailija
28/47 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhdikästä,  Berner lue tämä.

Vierailija
29/47 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas joku sijaiskärsijä. Berner ja Sipilä voisivat erota ja osoittaa vähän munaa.

Vierailija
30/47 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä yksi syy miksi naiset eivät menesty johtajina. Jos olisi ollut mies niin joku alainen olisi saanut mennä. Naiset ovat liian tunnollisia ja ottavat syyn heti niskoillensa vaikka syyllinen olisi ollut alainen.

Nyt tilalle tulee joku mies, todennäköisesti sellainen jolla on oikeanvärinen puoluekirja.

-MIES-

Johtaja on vastuussa, ei joku yksittäinen alainen.

Siksi myös Bernerin pitäisi liikenneministerinä olla vastuussa tässä tapauksessa ja vetää omat johtopäätöksensä.

Jos ei Berner itse ymmärrä erota, niin silloin Sipilän pitää ymmärtää erottaa tämä. Miksi tuo muu hallitus edes katsoo näitä Bernerin toistuvia sekoiluita sormien läpi?

Vierailija
31/47 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juristeja talossa useitakin, Nykopp on varatuomari, mutta eivät tunteneet edes henkilötietolain sisältöä ja velvollisuuksia tietojen käsittelijälle ja haltijalle. Aaarnion lausuntoa evät edes odottaneet, vaan lähtivät sooloilemaan. 

Vierailija
32/47 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ymmärrä mitö vahinkoa tällä on saatu aikaan. Niinku seriously. Ei mua haittaa jos naapuri saa tietää että mulla ei ole koskaan ollut ajokorttia. Tai että mun aviomiehen toinen nimi on Tapani.

Toki jos on yrittänyt kadota maan alle kostonhimoista exäänsä niin joo tajuun, mutta ei kai tämäkään nyt kauhen montaa ihmistä voi koskea...?

Vierailija
33/47 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonkohan tietojen "myynnistä" saatiin rahaa? Vaikea uskoa että johtuisi pelkästä epäpätevyydestä.

Sen verran sopivasti, ettei tuota rekisteriä edes suljettu heti. Esim englanniksi haku onnistui vielä vaikka rekisterin väitettiin olevan jo suljettu ja sittenhän ne vasta pisti nurin koko palvelun. Se oli taatusti sovittu etukäteen kuinka kauan sitä tietoa pitää olla imuroitavissa.

Palstalla päivystävä toimittaja voisi ottaa nyt kopin ja selvittää kuka nämä myi ja kenelle. Samalla voi myös selvittää sen, miksi Anne Berner on edelleen ministerinä toistuvista toilailuistaan huolimatta. Kenen asialla tämä nainen oikein on ja kenen suojeluksessa?

Vierailija
34/47 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo mitään vastuunkantoa ollut. Pääsi joululomalle hieman aikaisemmin.

Berneriä tällaisesta on turha syyttää. Ei kai ministeri päätä nettipalvelujen sisällöstä?

Vierailija
35/47 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä yksi syy miksi naiset eivät menesty johtajina. Jos olisi ollut mies niin joku alainen olisi saanut mennä. Naiset ovat liian tunnollisia ja ottavat syyn heti niskoillensa vaikka syyllinen olisi ollut alainen.

Nyt tilalle tulee joku mies, todennäköisesti sellainen jolla on oikeanvärinen puoluekirja.

-MIES-

Johtaja on vastuussa, ei joku yksittäinen alainen.

Siksi myös Bernerin pitäisi liikenneministerinä olla vastuussa tässä tapauksessa ja vetää omat johtopäätöksensä.

Jos ei Berner itse ymmärrä erota, niin silloin Sipilän pitää ymmärtää erottaa tämä. Miksi tuo muu hallitus edes katsoo näitä Bernerin toistuvia sekoiluita sormien läpi?

"Ei korppi korpin silmää noki"

Vanha Suomalainen Sananlasku

Vierailija
36/47 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei ole näille ns. poliitikoille yhtikäs mitään vastavoimaa. Kaikki samaistuvat toisiinsa eduskunnan saippuaympäristössä, jossa ollaan huolella kansasta eristyiksissä. Jos satunnainen media tai kansa narisee, nämä marttyyrin kruunua kantavat liukastukset saavat tukea toisistaan. Otetta heistä ei saa kukaan. Turha kuvitella minkäänlaista vastuunkantoa. Uskottavuus on mennyt lopullisesti, vain ikäviä mielikuvia syntyy nyt tyyliin Pariisin keltaliivit.

Vierailija
37/47 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt ymmärrä mitö vahinkoa tällä on saatu aikaan. Niinku seriously. Ei mua haittaa jos naapuri saa tietää että mulla ei ole koskaan ollut ajokorttia. Tai että mun aviomiehen toinen nimi on Tapani.

Toki jos on yrittänyt kadota maan alle kostonhimoista exäänsä niin joo tajuun, mutta ei kai tämäkään nyt kauhen montaa ihmistä voi koskea...?

Ei kai sitten kosketa monia. Aika yleistä muutenkin, että yksilön oikeuksia ei tarvitse tässä maassa enää kunnioittaa.

Vierailija
38/47 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sosiaaliturvatunnuksella voi halutessaan tehdä yhtä ja toista.

Itse en haluaisi, että joku viranomaistaho jakaisi minun tunnustani.

Monet suomalaiset ovat vielä sellaisessa lintukotokuplassa, maailman pahuus on tuolla jossain.

Vierailija
39/47 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossakin virastossa on sen 7 kerrosta johtajia, että kukaan ei huomaa yhden puuttuvan joukosta. Juristeja talo täynnä, mutta lainsäädäntö ei näytä heitä koskevan.

Vierailija
40/47 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo mitään vastuunkantoa ollut. Pääsi joululomalle hieman aikaisemmin.

Berneriä tällaisesta on turha syyttää. Ei kai ministeri päätä nettipalvelujen sisällöstä?

Ei kai tässä kukaan ole päättänyt, että ne tiedot näkyvät, mitkä nyt ovat näkyneet, sehän on moka, että näkyvät.  Ministeri viime kädessä vastaa siitä, että homma toimii. Valtion virastojen vai mitä liikelaitoksia ovatkaan, toimintaa ohjaa hallitus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi