AHDISTAA kamalasti! Mitä tämä tilanne miehen kanssa tarkoittaa??
Taustaa: ollaan siis tapailtu aika säännöllisesti reilun kuukauden ajan, ollaan puhuttu kaikesta mahdollisesta ja mies on sanonut ettei koskaan kenenkään muun kanssa ole ollut tälläistä. Meillä oli alusta asti jotenkin todella helppoa ja luontevaa toistemme seurassa ja nautimme toistemme seurasta.
Olen käynyt hänen luonaan, hän myös minun luonani ja hän esitteli jo minut myös vanhemmilleen. Meillä on ollut tosi hauskaa, romanttista myös. Ei olla riidelty tai mitään sellaista mutta nyt eilisestä asti mies on ollut todella outo. Eilen kaikki oli hyvin iltaan asti, mutta nyt tuntuu että hän välttelee siitä lähtien. Ei enää katso tai kosketa. Huomaan ihan selvästi eron entiseen ja olen todella hämmentynyt. En halua töksäyttää ihan suoraan mutta varmaan on kohta pakko kysyä mitä oikein tapahtui. Eron vielä eiliseen iltapäivään huomaa ihan selvästi. En ymmärrä yhtään miksi hän yhtäkkiä alkoi vältellä, tuntuu vaan todella pahalta. Jos yritän kysellä milloin nähdään seuraavan kerran, hän ei enää vastaa mitään vaan yrittää kierrellä. Eilen aamulla oli vielä ihan innoissaan suunnittelemassa jotain kanssani.
Oli pakko avautua. Tuntuu niin pahalle kun tuntuu siltä että tämä taisi nyt sitten olla tässä. En usko että hänellä voisi olla ketään toista kun vielä eilen aamulla mietti jotain yhteisiä lomamatkoja tms tulevalle talvelle, tuskin olisi sellaista puhunut jos olisi koko ajan ollut jonkun toisen kanssa.
Kommentit (390)
Onko teillä yhteisiä tuttavia (muita kuin hänen vanhempansa), joilta voisit kysyä..? Voisit ilmaista heille huolesi ja ihmetyksesi.
Vierailija kirjoitti:
Sulla on kuule mukava narsistinalku käsissäsi. Kyllä minäkin jälkikäteen muistan tommosen ekan mustan kiven ilmestymisen miehen käytökseen. Voi veljet mikä määrä niitä tuli koettua vuosien aikaan ja mies sai aina minut uskomaan olevani hänen käytökseensä syyllinen. Irrottautuminen vei kauan, koska nää on niiiiiiin taitavia. Häippäse saman tien, olet onnellisempi itseksesi kuin kynnysmattona.
Milloin se teidän av-mammojen tajuntaan uppoaa, että joka toinen mies ei ole narsisti. Itsekäs, kusipää, ilkeä, töykeä, erilainen, introvertti tai lapsellinen voi olla. Tai ette muuten vain sovi yhteen. Se, että sinua on mielestäsi kohdeltu väärin, ei tee toisesta narsistia. Usein ei huomata edes omaa käytöstä näissä tilanteissa, syytetään vain miestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko varma, ettei mitään ole tapahtunut? Mitä teitte ja mistä puhuitte? Ehkä sanoit tai teit jotain sellaista, josta mies veti hyvinkin pitkälle meneviä johtopäätöksiä ja suhtautuminen muuttui. Voi olla väärinkäsityskin.
Eilen mentiin nukkumaan miehen luona ihan normaalisti. Ei puhuttu mitään kovin ihmeellistä, oltiin vielä illalla syömässä aika romanttisissa merkeissä ravintolassa ja ei sielläkään tapahtunut mitään. Mies meni aamulla töihin aikaisin ja kun tuli takaisin, oli jotenkin tuollainen tosi outo. Ei juuri juteltu sinä aikana mitä hän oli töissä. Sen takia tuollainen täyskäännös ja vältteleminen tuntuu todella oudolta ja pahalta. Ymmärtäisin jos olisin sanonut jotain radikaalia mutta puhuimme vain jostain ruuanlaitosta tms eikä siis mistään kovin painavasta teemasta. Eikä hän silloin ollut vielä tuollainen. Ap
No ei välttämättä liity sinuun mitenkään, ehkä sai potkut töistä tai jotain.
Voisiko olla niin, että mies on vilpittömästi toivonut jutustanne tulevan jotain, ja sitten hän onkin kokenut "valaistumisen" ja tajunnut, että ei vain rakasta sinua eikä tule koskaan rakastamaan. Rakastaakin ehkä jotain toista tmv. Sellainen oivallus voi tulla kuin salama kirkkaalta taivaalta, ilman että olisi "tänään tapahtunut jotain erityistä".
Ap tässä. Tulee ehkä kirjoitettua vähän tunteiden sekamelskassa tämä mutta menkööt. Kävipä se klassinen eli mies jätti minut sitten ihan puskista.
Nyt ihmetyttää ja itkettää vaan. En osannut yhtään odottaa eikä se osannut edes perustella. Jotain niin ympäripyöreää "en ole ihan varma onko tässä jotain" tms. Vaikka aiemmin siis vielä itse hehkutti miten ei ole koskaan tuntenut näin ketään kohtaan ja vielä eilen oli ihan normaali. Töissä ei siis ilmeisesti ole käynyt mitään kummallista vaan hän oli vain jostaib päättänyt jättää minut. Olen aika pettynyt ja on vähän petetty olo kaikkien noiden tekojen ja sanojen kanssa jotka ovat ihan ristiriidassa tämän kanssa.
Mies on nimenomaan ollut yhteyksissä jollain tapaa jonkun merkityksellisen ihmisen kanssa. Meni pasmat sekaisin ja tunnetilanne muuttui kertarytinällä. Siinä tyhjentävä selitys.
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä. Tulee ehkä kirjoitettua vähän tunteiden sekamelskassa tämä mutta menkööt. Kävipä se klassinen eli mies jätti minut sitten ihan puskista.
Nyt ihmetyttää ja itkettää vaan. En osannut yhtään odottaa eikä se osannut edes perustella. Jotain niin ympäripyöreää "en ole ihan varma onko tässä jotain" tms. Vaikka aiemmin siis vielä itse hehkutti miten ei ole koskaan tuntenut näin ketään kohtaan ja vielä eilen oli ihan normaali. Töissä ei siis ilmeisesti ole käynyt mitään kummallista vaan hän oli vain jostaib päättänyt jättää minut. Olen aika pettynyt ja on vähän petetty olo kaikkien noiden tekojen ja sanojen kanssa jotka ovat ihan ristiriidassa tämän kanssa.
Voi surku. Onneksi ette ehtineet olla yhdessä kauempaa. Pääset yli pian ja löydät jonkun uuden ihanan ja vakaamman miehen. Tätä miestä et vielä edes tuntenut kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi surku. Onneksi ette ehtineet olla yhdessä kauempaa. Pääset yli pian ja löydät jonkun uuden ihanan ja vakaamman miehen. Tätä miestä et vielä edes tuntenut kunnolla.
Kiitos. Se tässä vaan tuntuukin niin pahalta että molemmat olivat ensin niin mukana tässä ja myös miehestä tuntui siltä ettei koskaan ollut tuntenut tälläistä kenenkään kanssa. Pystyin kertomaan hänelle asioita joita en koskaan ollut sanonut kellekään. Mutta no, ehkä se ei sitten lopulta ollutkaan niin merkityksellistä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos. Se tässä vaan tuntuukin niin pahalta että molemmat olivat ensin niin mukana tässä ja myös miehestä tuntui siltä ettei koskaan ollut tuntenut tälläistä kenenkään kanssa. Pystyin kertomaan hänelle asioita joita en koskaan ollut sanonut kellekään. Mutta no, ehkä se ei sitten lopulta ollutkaan niin merkityksellistä. Ap
vaikuttaa todella tuulellakäyvältä joten ole vain tyytyväinen kun ero tuli eteen jo nyt.
Tuttua täälläkin .. tuo että palvotaan maata jalkojen alla ja lupaillaan ja suunnitellaan milloin mitäkin.. kunnes kaikki loppuu yhtäkkiä.
Sen olen oppinut etten ikinä enää ihastu mieheen joka on sanoiltaan hyvä... mutta kun ne teot ratkaisee ei korulauseet ja juhlapuheet!
Yhden asian tiedän 100% varmasti. Tänä tinderaikana, jolloin ihmisille tulee jatkuvasti uusia mahdollisuuksia, ihmissuhteet ovat sen verran kertakäyttökamaa, että itse aion jäädä loppuiäkseni sinkuksi. En todella ala rikkoa itseäni. Yksinolemisessa ei ole mitään kauheaa. Jos joku irl tulee vastaan, niin sitten EHKÄ, EHKÄ, suurella varauksella, mutta mistään nettipalstoilta en näitä ukkeleita kyllä etsimään ryhdy. Piste.
Vierailija kirjoitti:
Pieraisit nukkuessa ja mieheltä meni halut?
Omg :D mä aattelin tätä mut en ois kirjottanu :D
Juuri tällaisen käytöksen takia en käytä Tinderiä. Ap, olen pahoillani kylmästä heivaamisesta, tuliko tekstarina vielä?
Vierailija kirjoitti:
Yhden asian tiedän 100% varmasti. Tänä tinderaikana, jolloin ihmisille tulee jatkuvasti uusia mahdollisuuksia, ihmissuhteet ovat sen verran kertakäyttökamaa, että itse aion jäädä loppuiäkseni sinkuksi. En todella ala rikkoa itseäni. Yksinolemisessa ei ole mitään kauheaa. Jos joku irl tulee vastaan, niin sitten EHKÄ, EHKÄ, suurella varauksella, mutta mistään nettipalstoilta en näitä ukkeleita kyllä etsimään ryhdy. Piste.
Täysin samaa mieltä!!!!
Vierailija kirjoitti:
Miehenä sanoisin, että todennäköisesti kyse on väärinkäsityksestä. Ehkä sanoit jotain, mitä mies jäi prosessoimmaan. Meillä kun on ne putkiaivot, niin joku asia sitten jää pyörimään kovalevylle.
Tai ehkä hänen töissään sattui jotain, joka vei kaiken huomion pois muusta, jopa sinusta. Ja saattaa olla, että hän haluaa ensin käsitellä asiaa yksin(miesmäistä tämäkin), ennen kuin puhuu siitä.
Saattaa tuntua loukkaavalta, mutta näin meistä osa toimii. En nyt vielä olisi sinuna huolissasi. Jos olet oikeasti hyvä tyyppi ja mies pitää sinusta, niin hän haluaa kyllä olla kanssasi. Älä vaan nyt väkisin ala kaivamaan, että mikä mättää? Malttia, malttia.
Tosi hyvä vastaus mieheltä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei sitten välttämättä koske sinua, mutta monet naiset ovat melko itsekeskeisiä (hellyys, huomaavaisuus, auttaminen, yllätysten järjestäminen, seksi) ja kaksinaismoralistisia (miehellä muutama suhde historiassa ja naisella kymmenkertainen määrä ja miestä syyllistetään niidtä paristaki jatkuvasti) , tykkäävät passuuttaa kuin lakeijaa ja olettavat miehen maksavan aivan kaiken.
Oman tyttöystävän kanssa tämä yksipuolisuus ja epätasa-arvo ovat alkaneet tökkiä varsinkin kun olemme enemmän yhdessä. Olen yrittänyt ottaa asiaa puheeksi, mutta heti päättyy itkuun joten parempi vain antaa olla. Samanlaisia kaikki tapaamani naiset ovat olleet, etten tiedä paranisiko tilanne mihinkään, kun kuitenkin häntä rakastan.
Minä luulen että tämä koskee hyvinkin minua, mieheni todennäköisesti ajattelee noin. Mutta meillä vastavuoroisuuden muuttaa minun itsekkyydekseni se että _mies ei halua minulta mitään_. Haluaisin hellyyttä, ja haluan myös antaa sitä, mutta mies väistää. Olisi kiva jos joskus (!!) tulisi huomioduksi jotenkin romanttisesti, tai edes että saisin huomioida toista, mutta ei, hän ei halua mitään. Haluan antaa mitä mies haluaa ja yritän selvittää mitä se on, mistä hän ilahtuisi: oma aika (lapsiperhearjessa), hyvä ruoka, lahja, joku yhteinen tekeminen? Mutta ei, "emmää tiiä, emmää mitään haluu". Hän ei myöskään pyydä apua mihinkään, koskaan, ei isoihin eikä pieniin juttuihin, eikä halua minunkaan pyytävän perheen ulkopuolisilta (esim. vanhemmistani peräkärryineen olisi välillä iloa). Ja sitten jos minä pyydän että hän veisi minun lasini keittiöön mennessään tai pyydän että voisiko hän käydä kaupalla tänään niin hän huokailee. "Passuuttamisen" mielikuvaa ylläpitää myös se, että lasten asioista huolehtimiseen (voisitko pestä kurikset, pakkaatko repun, haetko harrastuksesta) miestä pitää aina pyytää sen sijaan että tekisi oma-aloitteisesti. Että taas se akka on jotain vailla ja vaatimassa.
Seksissä itsekästä minusta ei saa millään, se on ainoa jossa tiedän voivani antaa miehelle jotain mieluista, mutta onko näin että minäkään en sitten saisi odottaa parisuhteelta mitään muuta kuin seksiä?
Joten kysyn sinulta: oletko tuonut tarpeesi ja toiveesi esille? Jos et, vaan olet klassinen "iteki pärjää" mies, niin turha itkeä ettet saa parisuhteelta vastavuoroisesti.
Vierailija kirjoitti:
No herra jumala. Ei se miehen käyttäytyminen ole mitään sen kummempaa jos se on Tinderistä. Voihan se ero puskista tulla kenen kanssa tahansa. Ne samat ihmiset, miehet sekä naiset, ketkä ovat Tinderissä, ovat myös kaduilla ja salilla ja missä vaan. Ei ne Tinder ihmiset ole joku erikois ryhmä. Mä en taju sitä logiikkaa.
Ap-lle, olen tosi pahoillani:(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No herra jumala. Ei se miehen käyttäytyminen ole mitään sen kummempaa jos se on Tinderistä. Voihan se ero puskista tulla kenen kanssa tahansa. Ne samat ihmiset, miehet sekä naiset, ketkä ovat Tinderissä, ovat myös kaduilla ja salilla ja missä vaan. Ei ne Tinder ihmiset ole joku erikois ryhmä. Mä en taju sitä logiikkaa.
Ap-lle, olen tosi pahoillani:(
Loogista tai ei, tämä ole mikään uusi uutinen, vaan kauan tiedossa ollut juttu, kun valinnan varaa on ja voi ottaa ja jättää tuosta noin vain kevyesti....
https://www.vauva.fi/keskustelu/2455810/tinder_on_pilannut_miehet
Keskustelkaa ihmiset niissä suhteissanne heti alusta alkaen, niin ei tarvi arvailla ja murehtia!