Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauheeta valitusta ja uusavuttomuutta kouluruasta. Kouluruoka on hyvää syökää sitä! Hitto!

Vierailija
11.12.2018 |

.

Kommentit (105)

Vierailija
1/105 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne voin mennä syömään kouluruokaa vaikkapa huomenna?

Vierailija
2/105 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytät sanaa uusavuttomuus ihan väärässä paikassa. Ja kouluruoka on seka mautonta että huonolaatuista. Tiedän sen koska olen sitä valmistanut.Itse en söisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/105 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö sinä ravinnotonta einesruokaa, mutta älä mollaa niitä, jotka syövät ruokaa.

Vierailija
4/105 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluruoka on aivan luokatonta. Luulisi että keittiöiden ammattilaiset yrittäisivät parhaansa valmistaessaan ruokaa mutta he tekevät työnsä niin sanotusti vasemmalla kädellä hutaisten ja näin ollen ruoan laatu on hyvin heikko siihen nähden mitä se voisi olla jos siihen panostettaisiin.

Vierailija
5/105 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön kouluruokaa valittamatta, koska tuntuisi nololta valittaa ilmaiseksi saadusta ruuasta. Mut joskus kyllä mietin, miten uusavuttomia sen valmistajat lienee, kun hyvistä aineksista tehdään niin mautonta ruokaa. Tosi outoa.

Vierailija
6/105 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kouluruoka on aivan luokatonta. Luulisi että keittiöiden ammattilaiset yrittäisivät parhaansa valmistaessaan ruokaa mutta he tekevät työnsä niin sanotusti vasemmalla kädellä hutaisten ja näin ollen ruoan laatu on hyvin heikko siihen nähden mitä se voisi olla jos siihen panostettaisiin.

Kouluruoka tehdään tehtaassa, ei keittiöiden ammattilaisilla ole siinä mitään tekemistä.

Vierailija
7/105 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä syön kouluruokaa valittamatta, koska tuntuisi nololta valittaa ilmaiseksi saadusta ruuasta. Mut joskus kyllä mietin, miten uusavuttomia sen valmistajat lienee, kun hyvistä aineksista tehdään niin mautonta ruokaa. Tosi outoa.

Ei se ilmaista ole.

Vierailija
8/105 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostettiin kotiin pakastettua einesruokaa. Se ei kelvannut kenellekään ja roskiin meni. Poika kertoi, että heillä on juuri tätä samaa ruokaa koulussa. Ei ollut hyvää, vaikka joku muuta väittää. (P. S. Saman ruuan toisen valmistajan tekemä versio on syötävää ja hyvää, mutta tuo koulun käyttämä versio oli aivan hirveän makuista.)

Vierailija
9/105 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran tuli telkusta ranskalaisesta päiväkodista. Ruuat oli kuin huippuravintolassa. 

Vierailija
10/105 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran tuli telkusta ranskalaisesta päiväkodista. Ruuat oli kuin huippuravintolassa. 

Ranskassa ei olekaan suomalaiset suositukset. Siellä syödään hyvää ja ravinteikasta ruokaa. Muuallakin kuin koulussa.

Vierailija
11/105 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on isänmaan murha valittaa.suomalaisesta kouluruokaa.

Minä säälin koulussa heitä jotka kantoivat leijona korua ja söivät kebabbia ja patukoita ja limsaa automaatista kouluruan sijaan. Sitä ruokaa viellä heitetään hukkaan ja se on ällöttävää. Minun mielestä ihmiset ketkä eivät syö kouluruokaa eivät tiedä mitään yhteiskunnasta ja ovat kuin jotkut id-iootit ranskalaiset mielenosoittajat.

Vierailija
12/105 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks täällä taas haukutaan kouluruokaa? Niin monen talous meinasi kaatua, lapset kuolla nälkään ja elämä meni muutenkin sekaisin tovi sitten parin päivän lakon takia. Joko lakko unohdettiin ja kouluruokaa voi taas haukkua?

Vierailija
13/105 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On totta että valitus kouluruoasta ärsyttää,kun tällainen luksus maastamme löytyy.Näin ei todellakaan joka maassa ole.Mutta.Järkeä ei ole siinäkään, että ruoasta tehdään niin mautonta,että suurin osa lentää roskiin.

Kouluruokailuun varattu vajaa pari euroa päivä /ruokailija,jossa ruokaympyrän ruokia.Juureksia,vihanneksia,salaattia,lihaa/kalaa,näistä kyllä voi tehdä maukkaitakin,jos haluaa.

Eli missä mättää,miksi niin mautonta?

Vierailija
14/105 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle kelpais! Antakoon kakarat mulle ilmaiset lounaansa jos ei ruoka kelpaa 😄

Vierailija
15/105 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koulussa on loistavat ruoat. Huomennakin paistettua kanaa, riisiä ja currykastiketta. Namnamnam. Tuskin maltan odottaa.

Vierailija
16/105 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäpä kerron: valtaosa on puolivalmisteita, potut tulee vesipussissa kuorittuina. Suolaa ei saa käyttää. Rasvaa ei saa käyttää. Resepteissä ilmoitetaan mausteet gramman tarkkuudella jotta annoksen hinta saadaan laskettua. Pitää noudattaa virallisia suosituksia, jotka koskevat laitosruokaa. Ja laitosruokahan on pahaa, suolatonta ja mautonta.

Vierailija
17/105 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän koulussa on loistavat ruoat. Huomennakin paistettua kanaa, riisiä ja currykastiketta. Namnamnam. Tuskin maltan odottaa.

Koska olet sen ansainnut. ;)

Jos vaatii parempilaatuista kouluruokaa, niin se pitää myös ansaitakin. Ette voi vaatia, jos ette aio tehdä mitään asian eteen.

Vierailija
18/105 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on katsokaas sitä kustannustehokkuutta. Ravintolapuolelta koukkasin koulun keittiöön ja nämä kouluruoat ovat mielestäni t o d e l l a oksettavia ja vastenmielisiä - ei ole mikään ihme ettei se ruoka koululaisille maistu. Itse olen jakelukeittiössä, joten en pysty ruoan makuun enkä laatuun vaikuttamaan.

Vierailija
19/105 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin masentunut.siitä.että aloituksiani/kommentejani poistetaan että en jaksa tehdä loistavaa kirjoitusta kouluruokailusta miten se pitää tehdä.

No yritän silti. Nääh en jaksa. Ne perunat voi muussata mikä on se idea laitostöruoassa ja kastiketta on aina laittaa päälle nokare voilla ja maiton käyttö lasista lautaseen ei ole kiellettyä.

On se kyl uusavuttomuutta jos ei koulussa syö ruokaa. Jos kaikki söisivät ruokaa niin yhteisöllisyys ja sisu kasvaisi ja energiatasapainot olisivat paremmassa tasapainossa opettajallekkin.... opetus tehostuisi ja ja ihmiset saisivat enemmän sympatiaa yhteisestä työstä joka on oppiminen koulussa.

Vierailija
20/105 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

MuusatkaaNePerunat. kirjoitti:

Olen niin masentunut.siitä.että aloituksiani/kommentejani poistetaan että en jaksa tehdä loistavaa kirjoitusta kouluruokailusta miten se pitää tehdä.

No yritän silti. Nääh en jaksa. Ne perunat voi muussata mikä on se idea laitostöruoassa ja kastiketta on aina laittaa päälle nokare voilla ja maiton käyttö lasista lautaseen ei ole kiellettyä.

On se kyl uusavuttomuutta jos ei koulussa syö ruokaa. Jos kaikki söisivät ruokaa niin yhteisöllisyys ja sisu kasvaisi ja energiatasapainot olisivat paremmassa tasapainossa opettajallekkin.... opetus tehostuisi ja ja ihmiset saisivat enemmän sympatiaa yhteisestä työstä joka on oppiminen koulussa.

Voita koulussa? Missä? Ei ainakaan Suomessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi