Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ehdottakaa kohta 4-kymppiselle uusi ala, näillä vaatimuksilla:

Vierailija
11.12.2018 |

- töitä löytyisi, edes melko varmasti
- ala olisi itsenäistä työtä, ei missään nimessä liikaa ihmisten kanssa tekemisissä olemista
- ei fyysisesti liian rankkaa (saa olla muutakin kyllä kuin vain toimistossa istumista)
- ei yötyötä
- ei meteliä

Opiskelua en pelkää, ja siihen myös olisi aikaa ja mahdollisuus.

Kaksi toisen asteen tutkintoa hankittuna.

Kommentit (409)

Vierailija
21/409 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjanpitäjä

Palkanlaskija

Controller

Puheterapeuteista on pulaa joten sitä kannattaa harkita.

Vierailija
22/409 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puutarhuri. Tosin voi olla fyysisesti raskasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/409 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koodari.

Muuten ehkä mutta miten 40-vuotiaana alalle opiskeleva saa töitä, ja vieläpä lähes varmasti? Jos näin olisi niin aloittaisin itse it-alan opinnot uudestaan.

Vierailija
24/409 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, no jos puheterapeutti vain muutaman ihmisen kanssa kontaktissa per päivä, sitvois mennä. Kuvittelin, että on koko ajan joku/ryhmiä siinä opetettavana.

Täytyypä selvittää tarkemmin.

Onkohan vaikea päästä opiskelemaan?

Ap

Vierailija
25/409 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennusinsinööri tai joku muu insinööriala. Ei insinöörien matikka ole järin vaikeaa, peruslaskutaidoilla pärjää pitkälle. Terkuin talotekniikan insinööri ja töitä riittää, sain työpaikan yli nelikymppisenä. 

Vierailija
26/409 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaista ole. Ei varsinkaan keski-ikäisille alanvaihtajille. Itse etsin lähes samoilla kriteereillä, mutta melko toivotonta on. 

Vierailija
27/409 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puheterapeutilla on 3-5 asiakasta päivittäin. Työssä on runsaasti vaativaa vuorovaikutusta, asiakaskäyntien lisäksi kommunikointi perheen ja lähiympäristön kanssa ja toki kollegojenkin ja lisäksi todella rasittavat kirjalliset työt. Pitää olla valmis työskentelemään vammaisten ihmisten kanssa. Työllistyminen on varma, mutta työtä saakin sitten tehdä niitten puuttuvien terapeuttien edestä. Opiskelemaan pääseminen on vaikeaa. En suosittele.

T. Alanvaihtoa valmisteleva puheterapeutti

Vierailija
28/409 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovellusasiantuntijana saan kökkiä yksin ja paltsut skypenä. Tosin pidän ihmisten seurasta.

Numerotiedustelu ( elämäni karsein duuni)

Asiantuntijaduunit yleensä.

Virkamieshommat esim eduskunnassa.

Vierailija
29/409 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko puheterapeutti on tehnyt työtään?

Vierailija
30/409 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kielenkääntäjä. Tekstejä, ei tulkkaamista.

Puhelinmyyjäkin tienaa nykyisin enemmän.

Hyvä palkka ei ollut spekseissä mukana.

Vierailija
31/409 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin puheterapeutti, joka ei todellakaan valmistele alanvaihtoa! Työ on toki sikäli asiskaspalvelutyötä, että siinä on ne asiakkast (3-6) päivässä plus yhteistyö lähipiirin, esim. vanhempien ja koulun kanssa. Mutta minusta työ on itsenäistä ja vapaata! Suunnittelen itse omat aikatauluni ja päiväni ja terapiakäyntien sisällön. Voin tehdä halutessani pitkää päivää ja pitää jossain kohtaa lomaa enemmän. Tai tulla välillä myöhemmin töihin, kunhan hoidan ne asiakkaat jossain muussa välissä. Vapaus suunnitella itse, pitkälti myös silloin kun on palkollisena. Olen vastuussa vain omasta työstäni ja omista asiakkaistani ja jos joku työkaveri on elämäntapasaikuttaja, niin ihan sama mulle, mä hoidan oman tonttini. Toki esim. Itä-Suomessa on kova pula ja työtä olisi enemmän kuin tekijöitä, joten se vaatii tietysti jämäkkyyttä sen suhteen, että sanelee omat rajansa eikä ota vastaan määräänsä enempää töitä.

Vierailija
32/409 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puheterapeutti on vain muutaman ihmisen kanssa tekemisissä päivittäin. Ei voi verrata vaikka Prisman kassaan, joka ei pysty henkeä vetämään seuraavan välissä. Eli ei saisi nähdä yhtään ihmisiä? Joku kansallispuiston pitkospuuhuoltaja.

Siellä ei taida kollega kirjoitella. Terapiatyö on erittäin intensiivistä ja kyllä itse olen 4-6 asiakkaan kanssa päivittäin terapiassa 4 pvä/vko + kaikki muu kontakti kuntoutettavien asioissa päiväkotien/koulujen/ perheiden kanssa. Olen ollut kassatyössä myös ja muutama tervehdys ja hei hei ei ihan samalla tavalla kuormita mitä ihmiskontakteihin tulee. Pidän toki työstäni mutta tässä työssä todellakin täytyy haluta olla ihmisten kanssa paljon. Eikä asiakkaat tai heidän perheensä ole usein mitään helpompia ihmisiä.

Vierailija
33/409 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koodari.

Ja moni muukin IT-alan homma.

Tarvis varmaan osata jo jotain tietokoneella tehdäkin.. itse osaan surffata netissä, mutta muuten kaikki tietokoneisiin liittyvä tai vaikkapa kännykän asetukset ovat 10-vuotiaan poikani hommia, mä en osaa.

Ap

Muita ideoita?

Etkös sanonut olevasi valmis opiskelemaan? Koodaei tai muu it-alan homma saa multa äänen kanssa! Lisäksi johonkin yrityksen (vaikka pankin tai vakuutusyhtiön) back officeen, jos ei opinnot enää tuossa mittakaavassa maita.

Vierailija
34/409 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri opiskeli kirjanpitäjäksi nelikymppisenä ja työllistyi heti. Tradenomiopinnoissa pitää vaan miettiä tarkkaan linja, mitä opiskelee, koska joitain tradenomeja taitaa olla liikaa. Mutta työ on juurikin itsenäistä, numeroiden pyörittelyä ja siistiä toimistotyötä.

Rakennusialan insinööreistä taitaa myös olla pulaa.

Kielenkääntäjistä ei ole pulaa, paitsi simultaanitulkeista.

Vierailija
35/409 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkijalääkäri

Vierailija
36/409 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kielenkääntäjä

Tämähän työllistää.

Vierailija
37/409 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo nakki kirjoitti:

Tutkijalääkäri

Onnistuukin keltä vaan.

Vierailija
38/409 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- töitä löytyisi, edes melko varmasti

- ala olisi itsenäistä työtä, ei missään nimessä liikaa ihmisten kanssa tekemisissä olemista

- ei fyysisesti liian rankkaa (saa olla muutakin kyllä kuin vain toimistossa istumista)

- ei yötyötä

- ei meteliä

Opiskelua en pelkää, ja siihen myös olisi aikaa ja mahdollisuus.

Kaksi toisen asteen tutkintoa hankittuna.

Puhelinmyyjä

Vierailija
39/409 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennuspuolen työnjohtajat. Jonkun verran saa toki tehdä ihmistyötä, mutta ei mitenkään kohtuuttomasti.

Vierailija
40/409 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri opiskeli kirjanpitäjäksi nelikymppisenä ja työllistyi heti. Tradenomiopinnoissa pitää vaan miettiä tarkkaan linja, mitä opiskelee, koska joitain tradenomeja taitaa olla liikaa. Mutta työ on juurikin itsenäistä, numeroiden pyörittelyä ja siistiä toimistotyötä.

Rakennusialan insinööreistä taitaa myös olla pulaa.

Kielenkääntäjistä ei ole pulaa, paitsi simultaanitulkeista.

Tradeopinnoissa tosiaan tiukka mietintä siitä linjasta. Yksi tuttu trade on edelleen töissä kaupan kassalla, siellä paikassa jossa oli ennen opintoja + opintojen aikana. Valmistumisestaan nyt n. ~4 vuotta.