Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sovitaanko, että sanotaan jatkossa hampurilainen.. eikä burgeri.

Vierailija
11.12.2018 |

Minua yököttää, kun kaiken maailman julkkiskokit puhuu burgereista ja nyt ympärilläkin kaikki käy burgerilla eikä hampurilaisella. Puhutaan jatkossakin suomea, ok?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on sun suosikkiburgeri?

Vierailija
2/27 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki leipään naamioidut möttöset ovat porilaisia...! MOT

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanon "purkeri".

Vierailija
4/27 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, ja popcornit olkoot tästedes paukkujyviä, kuten Aku Ankassa kautta aikain. Lasagne on tietenkin levymakaronilaatikko.

Vierailija
5/27 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon usein ajatellut että hampurilainen on se juuri sopivan hiiltyneeksi kärvätty kurkkusalaatilta ja sinapilta maistuva kioskimättö, burgeri taas sisältää sammakonkoipia ja vuohenjuustoa briossin välissä ja syödään ravintolasalissa.

Vierailija
6/27 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Burgeri tarkoittakoot jatkossakin asseja.

Vierailija
7/27 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI KIITOS myöskään bursaa, bögöä tai beeärgeetä

Vierailija
8/27 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, ja popcornit olkoot tästedes paukkujyviä, kuten Aku Ankassa kautta aikain. Lasagne on tietenkin levymakaronilaatikko.

Spaghetti-bolognese on moppitukkamuhennos.

Vierailija
9/27 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bursaaaa!!!!

Vierailija
10/27 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeaoppinen termi on kylläkin kinkkulinnalainen.

ham - kinkku

burg - linna

er - lainen

Vierailija
11/27 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

BURGERI, BURGERI, BURGERI, HAMPURILAISBURGERI 🍔🍔🍔

Vierailija
12/27 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä ajattelet, että sana purilainen hampurilaisessa tulee? ei mulle niin väliä sanooko burgeri vai purilainen. moderni burger joista hampurin nimi on jätetty pois on jo aika laaja yleiskäsite hampurilaisille.

Vierailija
13/27 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pörköri.

Vierailija
14/27 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mistä ajattelet, että sana purilainen hampurilaisessa tulee? ei mulle niin väliä sanooko burgeri vai purilainen. moderni burger joista hampurin nimi on jätetty pois on jo aika laaja yleiskäsite hampurilaisille.

Tottakai tiedän mitä se tarkoittaa. Inhottaa vaan tämä someaika kun kaikki väännetään kuulostamaan vammaiselta kieleltä. Toinen sana, joka vituittaa ankarasti on HUIKEETA. Kaikki on HUIKEETA, jengi on HUIKEE, fiilis on HUIKEE. Saakelin saakeli sentään.

Vierailija
15/27 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sovita

Vierailija
16/27 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai tiedän mitä se tarkoittaa. Inhottaa vaan tämä someaika kun kaikki väännetään kuulostamaan vammaiselta kieleltä. Toinen sana, joka vituittaa ankarasti on HUIKEETA. Kaikki on HUIKEETA, jengi on HUIKEE, fiilis on HUIKEE. Saakelin saakeli sentään.

väkisin englannin vääntäminen on vähän vaivaannuttavaa joo, mutta ruokasanasto on mun mielestä vähän erillään tästä ilmiöstä. joskus on ollut niin että väkisin suomennetaan, mistä tulee todella pitkiä nimiä aika turhaan. hampurilainen nyt on aika söötti sana, mutta ei se burgeri mun mielestä oudolta kuulosta kun kaikki sen osaa lausua.

joskus nämä modernitkin suomennokset onnistuu, esim pulled pork = nyhtöpossu on aika kiva.

Vierailija
17/27 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

väkisin englannin vääntäminen on vähän vaivaannuttavaa joo, mutta ruokasanasto on mun mielestä vähän erillään tästä ilmiöstä. joskus on ollut niin että väkisin suomennetaan, mistä tulee todella pitkiä nimiä aika turhaan. hampurilainen nyt on aika söötti sana, mutta ei se burgeri mun mielestä oudolta kuulosta kun kaikki sen osaa lausua.

joskus nämä modernitkin suomennokset onnistuu, esim pulled pork = nyhtöpossu on aika kiva.

Heselläkin pitäisi tilata kerrosburgeri sitten.. ughh

AP

Vierailija
18/27 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on tämän ketjun ainut burgeri.

Vierailija
19/27 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on muuten purilainen, joka on suomenkielinen vastine burgerille. Samalla tavoin lyhennetty. Mut joo, on kiva kun käytetään suomenkieltä :)

Vierailija
20/27 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa ap. Itsellänikin menee suurin osa valveillaoloajasta kanssakulkijain sanomisia ja tekemisiä oikoessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän