Lyön vetoa että SINUN rokotuksesi eivät ole kunnossa
Eli sinäänsä aika tekopyhää arvostella muita.
Vai oletko muka ottanut rotavirusrokotteen? Jaahas, miksi et! Etkö ole kuullut että rokotuskattavuuden pitää olla 95 % että laumasuoja toimii!! Muuten ne vastasyntyneet ja muut jotka on liian heikkoja ottamaan rokotusta on hengenvaarassa!
Tällaista on keskusteluntaso.
Kommentit (162)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan ne tokotusohjelman rokotteet olen saanut. Ei kai niitä aikuisena enää tarvi uusia? Eikö suurimpaan osaan tule elinikäinen suoja?
Jäykkäkouristus on uusittu aina silloin tällöin.
Vesirokko on sairastettu lapsena.Rokoteohjelmaan on tullut ja tulee jatkuvasti uusia rokotteita. Eihän vanhat ihmiset oo tuhkarokkorokotettakaan saanut. Aikuiset ei oo saaneet rotaa.
Noiden tautien on pakko olla vaarallisia kun verovaroja käytetään rokotuksiin.
Valtaosa niistä vanhoista ihmisistä on sairastanut valmiiksi sen taudin, eikä silloin mitään rokotetta edes tarvita.
Aikuiset eivät tarvitse rotaa. Se on pienten lasten rokote tartuntatavasta johtuen. Aikuisilla ja isommilla lapsilla on harvemmin tapana töhriä paskaansa ympäriinsä. Pikkulapset sen sijaan työntävät sormet persiiseensä ja sen jälkeen suuhunsa. Sulle toki suosittelen rotarokotetta, koska osaan hyvin kuvitella tartuntaongelman koskettavan nimenomaan sua.
Valtaosa ei riitä kun tuhkarokossa rokotekattavuuden pitää olla yli 95 % jotta laumasuoja. Yli 95 % vanhoista ihmisistä ei ole sairastanut tuhkarokkoa.
Ei pidä paikkaansa. Vielä 60-luvun alussa tuhkarokko oli erittäin yleinen, käytännössä kaikki sairastivat sen lapsena. Vasta sen jälkeen syntyneet ikäluokat voivat olla vailla suojaa - etenkin 60-luvun loppupuolella ja 70-luvun alkupuolella syntyneet. Heistäkin suurin osa silti sairasti tuhkarokon, mutta eivät kaikki.
Näin se on, turha alapeukuttaa faktoille. Nythän juuri meitä viidenkympin molemmin puolin olevia herätellään ottamaan selvää, onko jompaa kumpaa - sairastettua tautia tai rokotetta. Meitä vanhemmilla ei ole hätää, koska he ovat sairastaneet sen kuitenkin.
Muistakaa ottaa samalla pneumokokki, rota, ja vesirokkorokote sekä hpv jos ootte vanhojapiikoja.
Vesirokon olen sairastanut ja noita muitakaan en ota.
Eli tässä saa valita itsenäisesti, eikä tarvitse välittää laumasuojasta? Loogista.
En välitä laumasuojasta eikä lähipiirissäni ole vastasyntyneitä.
noin 10 v. sitten kävin tehosterokotuksissa. Enää en ota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä sitä aikuisille annetaan? Suunko kautta kans? Eiköhän suurin osa aikuisista ole sen sairastanut?
Eiköhän sen saa samallalailla kuin mpr:n eli pyytämällä. Ei ole kaikki todellakaan sairastaneet. Lienee hieman harvinainen, mutta yksikin kuolema on liikaa!
Mistäs sinä tiedät mitä kenenkin ripulitauti on ollut. Ennemmin olisin huolissani norosta. Sekin kuivattaa ja sen jos sairastaa niin ei saa kun pariksi vuodeksi suojan. Melkein samanlaisia tauteja. Vai onkos tänä vuonna monikin kuollut rotaan?
Kyllä kuule asiantuntijat tietää että tuo rota on vaarallisempi. Kannattaa olla vaan niistä omista rokotuksistaan huolissaan ettei tartuta ja tapa vauvaa. Mene nyt hyvä ihminen ottamaan rota & pneumokokkirokotteet. Vai ootko joku foliohattu rokokriittinen?
Se on vauvoille joo vaarallinen mutta ei terveelle aikuiselle. Se on vain huonoa tuuria sitten jos vauva sen ensimmäisinä viikkoina jostain saa, ennen kuin on rokotteen saanut. Varmaan aika harvinaista, muuten se annettaisiin jo synnärillä.
Harvinaista ja huonoa tuuria se tuhkarokkokin on. Aika jännä ettet suostu syyllistymään siitä jos levität rotaa ja tapat vauvan
Milloinkas on viimeksi tapettu vauva aikuisen levittämällä rotalla?
Ei varmaan oo tilastoitu mutta ripuliin kuolee vauvoja maailmassa joka päivä.
Milloin viimeksi vauva kuoli aikuisen levittämään tuhkarokkoon?Vauvoja ei Suomessa kuole aikuisen levittämään tuhkarokkoon, koska täällä rokotetaan kyseistä tautia vastaan niin tehokkaasti. Niitä taatusti kuolisi, jos ei rokotettaisi, kuten kuoli ennen rokotuksiakin.
Sen sijaan rotaan niitä vauvoja näytä kuolevan, vaikkei rokotettaisikaan, koska aikuiset eivät yleensä työnnä sormiaan persiiseensä ja heti sen jälkeen vauvan suuhun, varsinkaan jos tuntevat olonsa sairaaksi.
Eli aiotko vastata kysymykseen jo vai kierteletkö kuin mikäkin vajukki?
Väärin, suomessa on niin tehokas tehohoito että ripulin kourissa oleva vauva voidaan ehkä pelastaa. Mutta se kärsimys mitä on aiheutettu.....
Joku vauva voi olla niin heikko että kuolee tartuntaan.
Kyllä meillä niitä norovirusepidemioitakin on.
On ne kunnossa. Rotarokotekin saatu ala-asteella, kun silloisen vakavan sairauden takia katsoivat, että rota ois mulle vaarallinen. Hävisit vedon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä sitä aikuisille annetaan? Suunko kautta kans? Eiköhän suurin osa aikuisista ole sen sairastanut?
Eiköhän sen saa samallalailla kuin mpr:n eli pyytämällä. Ei ole kaikki todellakaan sairastaneet. Lienee hieman harvinainen, mutta yksikin kuolema on liikaa!
Mistäs sinä tiedät mitä kenenkin ripulitauti on ollut. Ennemmin olisin huolissani norosta. Sekin kuivattaa ja sen jos sairastaa niin ei saa kun pariksi vuodeksi suojan. Melkein samanlaisia tauteja. Vai onkos tänä vuonna monikin kuollut rotaan?
Kyllä kuule asiantuntijat tietää että tuo rota on vaarallisempi. Kannattaa olla vaan niistä omista rokotuksistaan huolissaan ettei tartuta ja tapa vauvaa. Mene nyt hyvä ihminen ottamaan rota & pneumokokkirokotteet. Vai ootko joku foliohattu rokokriittinen?
Se on vauvoille joo vaarallinen mutta ei terveelle aikuiselle. Se on vain huonoa tuuria sitten jos vauva sen ensimmäisinä viikkoina jostain saa, ennen kuin on rokotteen saanut. Varmaan aika harvinaista, muuten se annettaisiin jo synnärillä.
Harvinaista ja huonoa tuuria se tuhkarokkokin on. Aika jännä ettet suostu syyllistymään siitä jos levität rotaa ja tapat vauvan
Milloinkas on viimeksi tapettu vauva aikuisen levittämällä rotalla?
Ei varmaan oo tilastoitu mutta ripuliin kuolee vauvoja maailmassa joka päivä.
Milloin viimeksi vauva kuoli aikuisen levittämään tuhkarokkoon?Vauvoja ei Suomessa kuole aikuisen levittämään tuhkarokkoon, koska täällä rokotetaan kyseistä tautia vastaan niin tehokkaasti. Niitä taatusti kuolisi, jos ei rokotettaisi, kuten kuoli ennen rokotuksiakin.
Sen sijaan rotaan niitä vauvoja näytä kuolevan, vaikkei rokotettaisikaan, koska aikuiset eivät yleensä työnnä sormiaan persiiseensä ja heti sen jälkeen vauvan suuhun, varsinkaan jos tuntevat olonsa sairaaksi.
Eli aiotko vastata kysymykseen jo vai kierteletkö kuin mikäkin vajukki?
Väärin, suomessa on niin tehokas tehohoito että ripulin kourissa oleva vauva voidaan ehkä pelastaa. Mutta se kärsimys mitä on aiheutettu.....
Joku vauva voi olla niin heikko että kuolee tartuntaan.
Kyllä meillä niitä norovirusepidemioitakin on.
Mikä muka oli "väärin"?
Mitä tekemistä millään noroilla on minkään kanssa?
Minä otan rokotukset siksi, että haluan suojata itseäni ja läheisiäni. En ventovieraiden takia.
Päätän itse, mitkä rokotteet otan. Joku hullu laumasuojariehuja ei muuta sitä.
Tässä käyrä, jota luulisi jopa ap:n ja kumppaneiden tasoisten apinoiden kykenevän ainakin jossain määrin ymmärtämään:
https://www.stat.fi/til/ksyyt/2010/ksyyt_2010_2011-12-16_kat_007_fi.html
-Suomen lapsikuolleisuus 1936–2010
Vierailija kirjoitti:
Lyön vetoa että SINUN rokotuksesi eivät ole kunnossa
Hähää, rokotukseni ovat kunnossa, hävisit vedon!
Vierailija kirjoitti:
On ne kunnossa. Rotarokotekin saatu ala-asteella, kun silloisen vakavan sairauden takia katsoivat, että rota ois mulle vaarallinen. Hävisit vedon.
Kysyin onko rokotteet ajantasalla ja kunnossa, rotarokotteen suoja kestää 3 vuotta. Epäilen että sun ala-asteajoista on enemmän aikaa. Eli kipin kapin ottamaan tehoste!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyin onko rokotteet ajantasalla ja kunnossa, rotarokotteen suoja kestää 3 vuotta. Epäilen että sun ala-asteajoista on enemmän aikaa. Eli kipin kapin ottamaan tehoste!
Mene nyt trolli vaikka ruokkimaan lintuja tai tekemään jotain vastaavaa älylliselle tasollesi sopivampaa toimintaa.
Niin kauan kuin poliisi ei vie vankilaan, ei meidän perheen lapset rokotuksia ota. Vielä ollaan kuitenkin maassa missä itse voi päättää, ottaako vierasaineita elimistöönsä vapaaehtoisesti. Me ja lapsemme eivät niitä halua.
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan kuin poliisi ei vie vankilaan, ei meidän perheen lapset rokotuksia ota. Vielä ollaan kuitenkin maassa missä itse voi päättää, ottaako vierasaineita elimistöönsä vapaaehtoisesti. Me ja lapsemme eivät niitä halua.
Hyvä, huumoria vähän tähänkin keskusteluun.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sä sitten otat vierasaineita elimistöösi joka sekunti parhaillaankin? Eikö jo kannattaisi muuttaa paineistettuun ja suodatettuun kuplaan asumaan? Sielläkään et ole niiltä vierasaineilta tietenkään turvassa, mutta vähän vähemmän niitä saisit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se kolmen vuoden välein pitäisi ottaa niin kyllä neuvolakin siitä jo muistuttelisi. Mutta ota sinä ja vouhota rauhassa vaikka joka vuosi ihan varmuuden vuoksi.
Vanhemman vakava mielenterveysongelma taitaa olla huostaanottoperuste. Ap ei mitään muuta tee kuin jauhaa pakkomiellettään tunnista toiseen.
Ei edes huomaa, jos mukula on kuumeessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rotarokotetta ei edes anneta aikuiselle.
Rotavirukseen voi sairastua ja rotaa voi levittää vaikka olisikin saanut rokotteen. Oireet ovat tuolloin hyvin paljon lievempiä ja rokotettu pikkulapsi selviää mitä suuremmalla todennäköisyydellä siitä hengissä. Rotarokotteen tarkoitus ei ole kehittää laumasuojaa, vaan suojata heikkoa yksilöä.
No entäs pneumokokki sitten? Tai vesirokko?
Eli perusterve vauva ei tarvitse rotarokotetta/ vanhempien syyllistämisen voi lopettaa jos eivät ota sitä ja mielummin huolehtivat hygieniasta. Koska ei liity mitenkään laumasuojaan. Kauheen kauan tarvii kaivaa että suostutte vastaamaan.
Miten eristät 3-vuotiaan ja turvaat kuitenkin normaalin kehityksen? Ei saisi käydä päiväkodissa, kerhossa, kaupassa, bussissa, neuvolassa, lääkärissä, sukuloimassa, uimassa, kirjastossa. Rotavirus on virus. Riittää, että se altistunut käsi, lelu yms menee suuhun kerran ja se on siinä.
Vierailija kirjoitti:
Eka mpr-rokote tulee mulle perjantaina. Mies pitäisi saada myös ottamaan se.
Mitenkäs usein tetanus pitäisi uusia?
20 vuoden välein on ohjeistus nykyään
Vierailija kirjoitti:
Suurimmalla osalla suomalaisista rokotukset eivät ole kunnossa. Aikuiset eivät halua ylläpitää rokotesuojaa, koska katsovat, että asia ei koske heitä.
Minua on rokotettu viimeksi jäykkäkouristusta ja kurkkumätää (Ditebooster) ja poliota (Veropol) vastaan vuonna 2012 ja nuo rokotukset ovat voimassa suunnilleen 10 vuotta. Influessarokotuksia en ole harrastanut koska olen sen verran perusterve mies että ei minulla ole talvisin mitään erityistä flunssakautta. En ole koskaan ollut sairaslomalla eikä minulla ollut esimerkiksi koko kouluaikana tai armeijassa yhtään ainoaa poissaoloa. Veriarvoni olivat viimeksi mitattuna aivan hyvät eikä minulla ole tähän ikään mennessä ilmennyt mitään ruoka-, kasvi- tai eläinperäisiä allergioita.
Sairastin ennen 6 ikävuotta ennen kouluun menoa tuhkarokon, vesirokon ja sikotaudin, joten minulla on elinikäinen immuniteetti niitä vastaan. Tosin minua on rokotettu huomattavasti häijympää tautia eli isorokkoa vastaan vuonna 1967. Tieto löytyi vanhoista papereista, sillä itselleni ei ole kovin selviä muistikuvia 1960-luvulta paitsi vanhempieni ottamia valokuvia ja kaitafilmiä.
Vierailija kirjoitti:
Jäykkäkouristuksia oli 1940-luvulla Suomessa vain kymmeniä vaikka rokotuksia ei ollut.
Joo mutta ne kymmenet kuolivat koska kyseiseen bakteerin myrkkyyn ei oikein ole vasta-ainetta. Jossain itse näin luvun 50 eli melkein joka viikko joku kuoli kouristellen ennen rokotuksia.
Nykyään ei olla niin maatalousvaltainen että sairastuneiden määrä olisi varmaan pienempi nykyään ilman rokotuksia.
Mihin sä mukamas et ole saanut vastausta? Sullehan on saatana kaikki kerrottu rautalangasta vääntäen, kun ei muuten näytä menevän jakeluun eikä oikein rautalangallakaan.
Vauva tarvitsee sen rokotteen, ettei se kuole tai muutenkaan kärsi. Kyse ei ole mistään perusterveistä, vaan ihan tavallisista vauvoista. Miksi pitäisi "mieluummin" huolehtia hygieniasta? Jos se hygieniasta huolehtiminen toimisi, niin miksi kuvittelet, että rokotteella on saatu aikaan radikaaleja romahduksia tartunnoissa?