Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lääkäri valehteli minulle?!

Vierailija
10.12.2018 |

Kirjoitin tänne aiemminkin, että tunsin kyhmyn rinnassa ja lääkäri lähetti mammografiaan. Minulle hän sanoi, että ei tunne mitään kyhmyä vaan tuntemani möykky on rintakudosta. mutta ohjasi jatkotutkimuksiin, koska rinnoissani on aiemminkin ollut vaivoja.
Nyt luin Kannasta, että lääkäri on tuntenut patin ja sen takia ohjannut eteenpäin. Olen sanaton. D:

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se voi varmaan kirjoittaa, että "mitään epäilyttävää ei tuntunut, mutta lähetän potilaan mammografiaan varmuuden vuoksi ja mielenrauhan takia". Lähete tulisi takaisin ja taas oltaisiin kiukkuisia.

No ei kai. Mutta olin yllättynyt että määräsi ylipäätään jatkotutkimuksiin. Hyvä toki, että ne kuvataan. Ultrattu viimeksi 2016 ja silloin ei näkynyt mitäään. Olen 27 vasta. :/

Työkaveri sairastui alle 30 vuotiaana rintasyöpään joka hoidettiin, kolme vuotta myöhemmin syöpä löytyi taas ja agressiivisena. Raskaita hoitoja. Vieläkin alle 40 ja syöpä levinnyt niin ,ettei mitään ole tehtävissä.

Ole onnellinen, että pääset tutkimuksiin.

Tottakai hyvä päästä tutkimuksiin. En mä sillä. Olis vaan kiva kuulla rehellisesti missä mennään

ap

Vierailija
22/62 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuskin hän sinulle valehteli. Niin kuin aikaisemmin jo sanottiin, lääkäri on tuntenut jotain ja laittanut lähetteen ja asia tutkitaan. Käsin tunnustelemalla voi olla vaikea sanoa, onko kyseessä patti vai kudosta. Lopeta tuollainen hysteerisyys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene nyt sinne maammografiaan vaan. Se lähete on tietenkin vain koneella. Soita sinne röntgeniin ja kysy voitko jo tulla. Sano, että sua hermostuttaa, se on ihan normaalia. Se Kanta voi todellakin kertoa ihan fuulaa.

Siis pitääkö mu itse soittaa ja sopia? Mulle sanottiin, että kutsu tulee postissa "joskus"

ap

Vierailija
24/62 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuskin hän sinulle valehteli. Niin kuin aikaisemmin jo sanottiin, lääkäri on tuntenut jotain ja laittanut lähetteen ja asia tutkitaan. Käsin tunnustelemalla voi olla vaikea sanoa, onko kyseessä patti vai kudosta. Lopeta tuollainen hysteerisyys.

Yritän kyllä rauhoittua. Mietin vain, miksei hän suoraan sanonut, että patti tuntuu ja hyvä tutkia mikä se on.

ap

Vierailija
25/62 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene nyt sinne maammografiaan vaan. Se lähete on tietenkin vain koneella. Soita sinne röntgeniin ja kysy voitko jo tulla. Sano, että sua hermostuttaa, se on ihan normaalia. Se Kanta voi todellakin kertoa ihan fuulaa.

Siis pitääkö mu itse soittaa ja sopia? Mulle sanottiin, että kutsu tulee postissa "joskus"

ap

Kyllä voi pyytää, jos aikoja löytyy aiemmin. Voi tulla vaikka peruutusaika jonka ne voi laittaa sinulle, jos sanot että asia hermostuttaa ja vaivaa kovasti ja haluisit tutkimukseen mieluummin ennemmin kuin myöhemmin. Et tietenkään välttämättä saa aiempaa aikaa etkä pääse jonossa kiireellisten edelle. Kysyä saa ja kannattaa

Vierailija
26/62 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritän kyllä rauhoittua. Mietin vain, miksei hän suoraan sanonut, että patti tuntuu ja hyvä tutkia mikä se on.

ap

Lopeta jo ja oota kutsua.

Vierailija
27/62 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Kyllä voi pyytää, jos aikoja löytyy aiemmin. Voi tulla vaikka peruutusaika jonka ne voi laittaa sinulle, jos sanot että asia hermostuttaa ja vaivaa kovasti ja haluisit tutkimukseen mieluummin ennemmin kuin myöhemmin. Et tietenkään välttämättä saa aiempaa aikaa etkä pääse jonossa kiireellisten edelle. Kysyä saa ja kannattaa

Tiedätkö mistä asiaa voisi tiedustella? terveyskeskuksesta vai sairaalasta joka tutkimukset tekee?

ap

Vierailija
28/62 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On niin ärsyttävää, kun omakantaan satuillaan tai potilaan selän takana kirjoitetaan miten asiat todella olivat.

Kantaan kirjoittavat hoitajat kenties lääkärikin asian lisäksi potilaista myös mielipiteitä tai että esim. vaikuttaa siltä...

Eihän niitä satuja kehtaa lukea.

Miksi he eivät kirjoita vain asiasta?

Potilaan pitäisi saada aina tarkistaa, mitä sinne on kirjoitettu.

Vierailija
29/62 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kirjoitti noin että sai sen lähetteen? Vaikea laittaa lähetettä jos kirjoittaa ettei mitään syytä ole?

Vierailija
30/62 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti sulta ei löydetä mitään vakavaa. Toki epätietoisuudessa eläminen on kamalaa, varsinkin kun "luotettava taho" ei suostu suoraan puhumaan aiheesta ja rauhoittelemaan...

Toivon itse samaa. Lisäksi lähetteessä luki että olen löytänyt patin vasemmasta rinnastani. Lääkäri on kirjoittanut, että olen löytänyt oikeasta ja että hänkin on tuntenut sen oikeasta rinnasta. Eli missä se patti nyt on? Tarkoittaako hän omaa oikeaansa eli minun vasenta... wtf

ap

Hohhoijaa sun kanssasi.

No mitä? Mielestäni aika olennaista, että onko se patti nyt missä? Hän tutki oikeaa rintaani paaaaaaaaljon pidempää kuin sitä vasenta patti-rintaa, mutta siitä hän ei sanonut mitään.

ap

Siis lääkärin rinnassa oli patti ja sut mistettiin mammografiaan?

Vierailija
31/62 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä juttu totta tämäkään, lukkarisen juttu katos ku tuhka tuuleen

Vierailija
32/62 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulenpa että jos lääkäri olisi tällä hetkellä huolissaan, että se voisi olla jotain vakavaa, hän olisi laittanut kiireellisen lähetteen. Ymmärrän kyllä hyvin että silti sinua ahdistaa. Lääkärin tulisi olla potilaan kanssa koherentti siinä, mitä vastaanotolla puhutaan ja mitä Kantaan kirjoittaa. Tuollainen epäsuoruus vain hämmentää. Tsemppiä sulle! Todennäköisesti kaikki on ok.

Vierailija
33/62 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri on tuntenut jotakin, mitä ei osaa varmuudella kästuntumalla analysoida. Kirjoitti siksi lähetteen. Ja sanoi "todennäköisesti tämä on rintakudosta", josta toiveikkaana poimit haluamasi ja ajattelit huviksesi mennä jatkotutkimuksiin?

Sanoin, että patti on tässä ja en tiedä onko se rintakudosta vai jotain muuta. Lääkäri kokeili ja totesi: tämä on kyllä juu rintakudosta.

Ei mitään ehkä tai todennäköisesti.

ap

Eihän lääkäri voi kirjoittaa lähetteeseen patin olevan rintakudosta, koska silloin mammografia olisi tarpeeton.

Noihan vastuullinen lääkäri tekee, haluaa vielä varmistuksen diagnoosilleen, koska se saadaan 100% varmuus mammografiassa.

En näe lääkäriltä mitään valehtelua, päinvastoin haluaa varmistaa vielä asian, onko diagnoosi oikea. Näinhän muutkin lääkärit tekevät.

Vierailija
34/62 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lääkärit valehtelevat joka päivä melkein kaikille potilailleen. Valitettavasti. Kanta on kääntynyt potilasta vastaan. Ennen ajattelin että hyvä kehitys idea että tiedot säilyy mutta nyt tajunnut että väärä tieto on haitallista potilaalle.

Vierailija
35/62 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulenpa että jos lääkäri olisi tällä hetkellä huolissaan, että se voisi olla jotain vakavaa, hän olisi laittanut kiireellisen lähetteen. Ymmärrän kyllä hyvin että silti sinua ahdistaa. Lääkärin tulisi olla potilaan kanssa koherentti siinä, mitä vastaanotolla puhutaan ja mitä Kantaan kirjoittaa. Tuollainen epäsuoruus vain hämmentää. Tsemppiä sulle! Todennäköisesti kaikki on ok.

Tämä. Jos lääkäri olisi epäillyt vakavaa, niin ap. olisi siltä istumelta passitettu kiireellisenä mammografiaan ja lääkäri olisi vielä varannut toisen ajan. Näin toimitaan jos jotakin vakavaa epäillään.

Vierailija
36/62 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap huolen ja onhan tuo hieman hassua, että lääkäri on sulle sanonut, ettei pattia tunne, mutta kuitenkin lähetteessä mainitsee tunteneensa patin.

Luultavasti tuossa on monia asia yhdistynyt, lääkäri on voinut kiireessä/väsyneenä kirjoittaa lähetteen, tai sitten vaan päättänyt oikoa mutkia, helppoa pyytää tutkimus, jos on tuntenut patin. Muussa tapauksessa olis pitäny kirjottaa litaniat aiheesta  "kun potilaalla on ollut aiemminkin rintavaivoja"

Vierailija
37/62 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinua rauhoittaksesi lääkäri haluaa mammon, sen jälkeen ultra. Jos jotain on, niin sitten otetaan koepala. Rauhoitu. Ei voi kirjoittaa, että mitään syytä ei ole, laitetaan huvikseen nyt vähän lisätutkimuksia. SIIS SINUA RAUHOITTAAKSESI, KOSKA JUOKSET PARIN VUODEN VÄLEIN VOUHKAAMASSA. Nyt rauhoitu.

Vierailija
38/62 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän ap huolen ja onhan tuo hieman hassua, että lääkäri on sulle sanonut, ettei pattia tunne, mutta kuitenkin lähetteessä mainitsee tunteneensa patin.

Luultavasti tuossa on monia asia yhdistynyt, lääkäri on voinut kiireessä/väsyneenä kirjoittaa lähetteen, tai sitten vaan päättänyt oikoa mutkia, helppoa pyytää tutkimus, jos on tuntenut patin. Muussa tapauksessa olis pitäny kirjottaa litaniat aiheesta  "kun potilaalla on ollut aiemminkin rintavaivoja"

No ehkä noin. Ahdistaa vain, miksi hän ei sanonut, että patti tuntuu ja se on TODENNÄKÖISESTI rintakudosta, mutta tutkitaan vielä. Lääkäri puhui todella huonosti suomea, en edes tiedä ymmärsikö hän kaikkea mitä sanoin. Siksi potilaskertomuskin kuulostaa oudolta.

ap

Vierailija
39/62 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti löytyy vakava rintasyöpä patti kun arvostus lääkäreitä kohtaan on tuolla tasolla.

v ittu kiitos

ap

Vierailija
40/62 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri kirjoitti noin, pelastaakseen nahkansa, jos jotain löytyykin.

Kyllä lääkärit valehtelevat todella paljon.

Laittakaa hyvät ihmiset puhelimesta salaa äänitys päälle taskuuun tai laukkuun lääkärin tai kenen tahansa viranomaisen vastaanotolle! Näin aion ainakin itse tehdä, kun minulle lääkäri teki vähän vastaavan, ehkä vielä pahemman tempun. Papereissa luki ihan muuta mistä vastaanotolla oli puhe. Toinen viranomainen sitten käytti näitä kirjoitettuja tietoja myöhemmin oman etunsa mukaan, ja lääkäri kirkkain silmin muutti puheensa, kun ihmettelin, miksi oli puhunut muuta. Mitään en voinut todistaa, kun puheet ja kirjoitus eivät vastanneet toisiaan, vain kirjoitettu teksti oli pätevä, vaikka se oli valheellinen, ja selkäni takana muutettu.

Ensi kerralla minulla on äänitys, että sietää lääkärien ottaa se jatkossa huomioon. Onneksi äänittäminen on niin helppoa nykyään ja olen viisaampi. En luota enää yhteenkään viranomaiseen.