Olen aidosti kokematon 40-vuotias mies, enkä Iltapäivälehden keksimä. Kysy tai hauku.
Tämä on tilaisuutesi keskustella aidon outouden kanssa. Eikä maksa mitään.
Kommentit (414)
Oletko koskaan pitänyt todennäköisenä sitä, että löytäisit kumppanin? Olen itse 26v kokematon nainen, mutta en ole ikinä osannut pitää mahdollisena sitä, että joku kiinnostuisi minusta, enkä osaa täysin sanoa mistä tämä johtuu. Toki olen vielä nuorempi kuin sinä, mutta voisin melkein lyödä vetoa siitä, että tulen jäämään yksin. Ajatuksesi monissa viesteissä kuulostaa hyvin tutuilta.
Kuvaile naismakusi mahdollisimman tarkasti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi teit pilkkuvirheen otsikossa?
Varmaan tämän ikuisen poikuuden yksi sivuoire on, kielioppisääntöjen hidas katoaminen pääkopan sisältä.
ap
Ainakin olet hauska :D
Lisäksi vaikutat mukavalta ja kykenet analyyttiseen keskusteluun.
Kyllä mä luulen, että sulla olisi paljon annettavaa parisuhdemielessä. Nyt vaan itsevarmuutta peliin ja rohkeasti yrittämään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miten ne jutut ovat edenneet, kun olet osoittanut olevasi kiinnostunut jostakusta naisesta? Ehkä vika onkin siinä, ettet osoita kiinnostustasi riittävän selvästi. Vihjailu tai pitkät katseet eivät riitä, pitää sanoa aika suoraan. Tuntemattomat naiset taas saattavat luulla, ettet ole sinkku tai hetero, jos et yhtään flirttaa tai ota kontaktia. Loppujen lopuksi seuranhaussa pätee muutama sääntö: ole kiinnostava, ole kiinnostunut, ole saatavilla. Jos näitä noudatat, varmaan joskus tärppää. Sinulla on koko loppuelämä aikaa olla suhteessa, jos niin haluat.
Olen yli 40-vuotias mies, jolla on poikuus tallella. Eivät ne siis ole hirveästi edenneet. Kuten sanoin en osaa myöskään flirtata. Aivoni on rakennettu niin, että viehättyminen vaatii tuntemisen. Tämä on este monelle normaalille tutustumisreitille varsinkin näin varttuneemmalla iällä, kun ei oikein enää ole paikkoja, joissa sinkkuihmiset kokoontuvat vain pitämään hauskaa ja tutustumaan toisiinsa.
ap
Tunnistan sinussa paljon samaa kuin itsessäni. Olen myös yli 40 v. ikäni sinkkuna ollut nainen. Jotain seurustelun tapaista on ollut ja muutama seksikumppani. Miehenä olisin varmasti samassa tilanteessa. Olen introvertti ja huono hakeutumaan ihmisten seuraan, nykyään on vielä vähemmän tilaisuutta tavata sinkkuja missään. Nettitreffeillä olen käynyt kerran ja vaikkei miehessä mitään vikaa ollut, kokemus oli niin kammottava, etten toiste kokeile.
Vierailija kirjoitti:
Olen lukenut vain otsikon ja aloituksen, mutta onko sulla huono itsetunto? Miksi sä koet, et tuollaisen takia muut haluaisivat sua haukkua? Ja ennen kaikkea: miksi annat itse sellaiseen luvan? Et sinä ole mikään omituisuus tuon takia, etkä ansaitse pilkkaa tai muutakaan epämiellyttävää kohtelua. Olet ihan yhtä arvokas kuin kaikki muutkin.
Mulla on hyvä itsetunto niissä asioissa joissa olen hyvä tai kokenut. Huono se taas on niissä joissa olen osaamaton ja vähemmän kokenut. Tästä on siis helppo päätellä, että ketjun aiheessa itsetuntoni ei tavoittele edes paikallisen kukkulan huippua saati sitten Mount Everestia.
Olen kuullut tilanteestani pilkkaa, epäuskoa. Olen saanut osakseni hylkäämisiä ja vähätteleviä suhtautumisia. Yritän vakuutella itselleni olevani yhtä hyvä ja arvokas kuin kuka tahansa muukin, mutta välillä se on hankalaa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lukenut vain otsikon ja aloituksen, mutta onko sulla huono itsetunto? Miksi sä koet, et tuollaisen takia muut haluaisivat sua haukkua? Ja ennen kaikkea: miksi annat itse sellaiseen luvan? Et sinä ole mikään omituisuus tuon takia, etkä ansaitse pilkkaa tai muutakaan epämiellyttävää kohtelua. Olet ihan yhtä arvokas kuin kaikki muutkin.
Mulla on hyvä itsetunto niissä asioissa joissa olen hyvä tai kokenut. Huono se taas on niissä joissa olen osaamaton ja vähemmän kokenut. Tästä on siis helppo päätellä, että ketjun aiheessa itsetuntoni ei tavoittele edes paikallisen kukkulan huippua saati sitten Mount Everestia.
Olen kuullut tilanteestani pilkkaa, epäuskoa. Olen saanut osakseni hylkäämisiä ja vähätteleviä suhtautumisia. Yritän vakuutella itselleni olevani yhtä hyvä ja arvokas kuin kuka tahansa muukin, mutta välillä se on hankalaa.
ap
Minäkin ihmettelen tämäntyylisiä kommentteja. Kaiken a ja o tuntuu nykyisin olevan hyvä itsetunto ja se ei koskaan tunnu tarkoittavan sitä, että tuntee vaikka vahvuutensa ja on ylpeä niistä. Jos ei ole koskaan seksiä harrastanut, eikö ole melko selvää, että seksuaalinen itsetunto ei ole hyvä. En ole itsekään mikään seksihirmu, mutta pitääkö olla? En mene Idolsin koelauluihinkaan vain henkseleitä paukutellen ja huutaen, että tiedän olevani paras.
Vierailija kirjoitti:
Oletko koskaan pitänyt todennäköisenä sitä, että löytäisit kumppanin? Olen itse 26v kokematon nainen, mutta en ole ikinä osannut pitää mahdollisena sitä, että joku kiinnostuisi minusta, enkä osaa täysin sanoa mistä tämä johtuu. Toki olen vielä nuorempi kuin sinä, mutta voisin melkein lyödä vetoa siitä, että tulen jäämään yksin. Ajatuksesi monissa viesteissä kuulostaa hyvin tutuilta.
Jostain syystä elättelen siitä vieläkin haaveita.
Ehkä, jos vakavasti puhutaan, aloin tajuta tilanteen toivottomuuden joskus sen jälkeen, kun täytin 30. Kaverit saivat lapsia, menivät naimisiin ja etenivät elämässään. Itse etsin vielä ensimmäistä kokemustani. Silloin vähempiälyisempikin olisi tajunnut, että ehkä tästä ei kohdallani tulekaan mitään. Eikä nuo oletukseni johtuneet siitä, että pitäisin itseäni jotenkin loistavana kumppanina tai muita parempana ihmisenä. Jotenkin vain oletin, että suht normaali löytää aina ajan myötä jonkun rinnalleen. En tajunnut, että joidenkin (kuten minun) pitää tehdä sen eteen töitä ja olla aktiivinen.
ap
Vierailija kirjoitti:
Kuvaile naismakusi mahdollisimman tarkasti?
En osaa.
Viehätyn kiinnostavista persoonista, kymmenen senttiä keskiviivan sivussa kävelevistä, pipopäisistä, punatukkaisista ja pohtivista mielenlaaduista. Pidän etuna, jos kykenee irtautumaan hetken varoituksella tai olemaan yhdessä hiljaa sanomatta sanaakaan. Olet sinut itsesi kanssa, kykenet paljastamaan tunteesi, etkä pelaa pelejä (lautapelit) ihmissuhteissa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, oletko omasta mielestäsi tavallista heikomman näköinen, tavallisen näköinen vai tavallista paremman näköinen? Eli onko oman arviosi mukaan ulkonäölläsi voinut olla vaikutusta tilanteeseesi?
Minkä kokoisessa kaupungissa asut? Jos asut pienellä paikkakunnalla, niin jo "kontaktien" vähäisyys voi johtaa siihen, ettei kumppania löydy. Voisitko muuttaa/vaihtaa paikkakuntaa tällaisesta syystä?
Joku joskus sanoi, että olen usein ajatuksissa olevan ja vaikeasti lähestyttävän näköinen.
ap
noni, nyt löytyi vähän konkretiaa jo. Tällaisiin juttuihin pystyy itse vaikuttamaan.
Lopetan ajattelun ja ostan hymynaamanaamarin?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi helvata. Etsi nyt joku amatöörihutsu (joka tekee töiden ohessa keikkoja, normaaleja naisia, usein vain erittäin halukkaita ja tienaavat samalla), sellaisen kanssa käyt muutaman kerran opettelemassa. Sitten uskallat mennä oikeisiin naisiin. Kerrot etukäteen tilanteesi ettei tarvitse jännittää. Elämä on yksinkertaista.
En ole yksinkertainen ihminen. Jos olisin, olisi elämä ollut paljon helpompaa.
Lisäksi tässä vaiheessa mun ongelma ei ole kokemuksen puute. En etsi pelkkää seksiä tai kokemusta. En ole koskaan etsinyt ja ehkä se on ongelmani. Haluaisin jonkun, joka aidosti välittää. Jonkun joka pitää mua haluttavana. Seksi kokemuksena on toissijainen juttu.
ap
Tiedätkö, olen kaiken kokenut mies ja kun menen amatöörihutsun kanssa panemaan, tämä oikeasti haluaa. Saa ehkä orkun ja haluaa lisää. Näitä naisia on jotka nauttivat seksistä.
Jos menet tsekkitytölle joka on vain täällä tienaamassa, tämä antaa vain koska maksat. Älä mene.
Mutta ethän sinä pysty ymmärtää koska teet elämästäsi vaikeaa ja nautit siitä. AV palstalta löydät samanlaisia vänkääjiä. Löysit kotisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi teit pilkkuvirheen otsikossa?
Varmaan tämän ikuisen poikuuden yksi sivuoire on, kielioppisääntöjen hidas katoaminen pääkopan sisältä.
ap
Ainakin olet hauska :D
Lisäksi vaikutat mukavalta ja kykenet analyyttiseen keskusteluun.
Kyllä mä luulen, että sulla olisi paljon annettavaa parisuhdemielessä. Nyt vaan itsevarmuutta peliin ja rohkeasti yrittämään!
Ehkä olen noita mainitsemiasi, mutta viestisi perusteella sinä olet mukava.
Minäkin luulen omaavani jotain annettavaa. Jos en parisuhteessa niin ainakin muutaman ylimääräisen jääkaappimagneetin voisin lahjoittaa tarvitsevalle.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miten ne jutut ovat edenneet, kun olet osoittanut olevasi kiinnostunut jostakusta naisesta? Ehkä vika onkin siinä, ettet osoita kiinnostustasi riittävän selvästi. Vihjailu tai pitkät katseet eivät riitä, pitää sanoa aika suoraan. Tuntemattomat naiset taas saattavat luulla, ettet ole sinkku tai hetero, jos et yhtään flirttaa tai ota kontaktia. Loppujen lopuksi seuranhaussa pätee muutama sääntö: ole kiinnostava, ole kiinnostunut, ole saatavilla. Jos näitä noudatat, varmaan joskus tärppää. Sinulla on koko loppuelämä aikaa olla suhteessa, jos niin haluat.
Olen yli 40-vuotias mies, jolla on poikuus tallella. Eivät ne siis ole hirveästi edenneet. Kuten sanoin en osaa myöskään flirtata. Aivoni on rakennettu niin, että viehättyminen vaatii tuntemisen. Tämä on este monelle normaalille tutustumisreitille varsinkin näin varttuneemmalla iällä, kun ei oikein enää ole paikkoja, joissa sinkkuihmiset kokoontuvat vain pitämään hauskaa ja tutustumaan toisiinsa.
ap
Tunnistan sinussa paljon samaa kuin itsessäni. Olen myös yli 40 v. ikäni sinkkuna ollut nainen. Jotain seurustelun tapaista on ollut ja muutama seksikumppani. Miehenä olisin varmasti samassa tilanteessa. Olen introvertti ja huono hakeutumaan ihmisten seuraan, nykyään on vielä vähemmän tilaisuutta tavata sinkkuja missään. Nettitreffeillä olen käynyt kerran ja vaikkei miehessä mitään vikaa ollut, kokemus oli niin kammottava, etten toiste kokeile.
On jotenkin pysäyttävää ja samalla silmät avaavaa tajuta, että kaltaisiani tai ainakin lähes on muitakin. Tapailumaailma voi ilmeisesti olla melko raadollinen, jossa voi saada pahastikin siipeensä? Idealistinen näkökulmani uskoo ihmisten hyvyyteen, mutta voin kuvitella sen karisevan huonojen kokemusten myötä nopeastikin alas.
Tsemppiä siihen suuntaan, jonka päätät valita.
ap
Vierailija kirjoitti:
Eksyin joskus sänkyyn miehen kanssa joka sitten nolona sanoi olevansa neitsyt, hän oli 36v.
Eipä edennyt juttu mihinkään, kamat kainaloon ja kotiin. Mä en 29v naisena rupea opettamaan jotain neitsytmiestä, kyllä tossa iässä pitää jo osata. Ja ainakin olla kokemusta.
Onneksi on nykyään mies jota ei todellakaan tarvitse ohjata sängyssä kuin teinipoikaa.
Osata mitä? Onko olemassa, jokin tapa ta keino jolla jokainen mies (tai toinen nainen) pystyisi antamaan ja tuottamaan iloa tyydytystä kenelle hyvänsä naiselle?
Jos ja kun tiedät, niin kerrro kiireesti meille muillekin. Itse ainakin näet voin myöntää olevani niin kokematon ja osaamaton, että en tällaista tiedä. En myöskään näe kenenkään pään sisälle, että sopivan tilanteen koettaessa voisin vilkaista sieltä. Siksi itse olen yrittänyt elää hetkessä ja eläen sen mukaisesti toivoen, että se etenee omalla painollaan; kuunnellen ja lukien tai yleisemmin aistien oikein sen, miten edetä naisen kanssa. - Olisin otettu, jos nainen uskaltaisi ja haluaisi olla minua kohtaan avoin, eikä niinkään olettaisi, että kaikki miehet kyllä tietävät ketomatta, miten tyydyttää ja antaa naiselle kuin naiselle nautintoa ja iloa.
Mutta varmasti on sinun kaltaisiasi naisia (ja miehiä), jotka tasan tarkkaan tietävät mitä haluavat ja tahtovat ja pyrkivät sitten ottamaan sen keinolla tai tosiella. Ja kun joku kumppani on näin tullut "tyydytettyä" (tai hän ei ole ainakaan jälkeen päin isommin valittanut) niin varmasti sitä kaikki muutkin tykkää. Ja mitä oikeastaan kumppanin tykkäämisellä on väliä, kunhan itse saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Minäkin ihmettelen tämäntyylisiä kommentteja. Kaiken a ja o tuntuu nykyisin olevan hyvä itsetunto ja se ei koskaan tunnu tarkoittavan sitä, että tuntee vaikka vahvuutensa ja on ylpeä niistä. Jos ei ole koskaan seksiä harrastanut, eikö ole melko selvää, että seksuaalinen itsetunto ei ole hyvä. En ole itsekään mikään seksihirmu, mutta pitääkö olla? En mene Idolsin koelauluihinkaan vain henkseleitä paukutellen ja huutaen, että tiedän olevani paras.
Onkohan sulla nyt itsetunnon määritelmä ihan kohdillaan? Itsetunto vaan vaikuttaa kaikkeen, se on fakta. Hyvä itsetunto ei tarkoita mitään yltiörohkeutta tai maailmanvalloittamismentaliteettia, vaan sitä että viihtyy nahoissaan, tuntee vahvuutensa ka heikkoutensa eikä anna muiden hetkauttaa itseään. Hyvä itsetuntoiset ihmiset kykenevät rakastamaan ja vastaanottamaan rakkautta, kun taas huonolla itsetunnolla varustetut ovat usein itse itsensä pahimpia vihollisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi helvata. Etsi nyt joku amatöörihutsu (joka tekee töiden ohessa keikkoja, normaaleja naisia, usein vain erittäin halukkaita ja tienaavat samalla), sellaisen kanssa käyt muutaman kerran opettelemassa. Sitten uskallat mennä oikeisiin naisiin. Kerrot etukäteen tilanteesi ettei tarvitse jännittää. Elämä on yksinkertaista.
En ole yksinkertainen ihminen. Jos olisin, olisi elämä ollut paljon helpompaa.
Lisäksi tässä vaiheessa mun ongelma ei ole kokemuksen puute. En etsi pelkkää seksiä tai kokemusta. En ole koskaan etsinyt ja ehkä se on ongelmani. Haluaisin jonkun, joka aidosti välittää. Jonkun joka pitää mua haluttavana. Seksi kokemuksena on toissijainen juttu.
ap
Tiedätkö, olen kaiken kokenut mies ja kun menen amatöörihutsun kanssa panemaan, tämä oikeasti haluaa. Saa ehkä orkun ja haluaa lisää. Näitä naisia on jotka nauttivat seksistä.
Jos menet tsekkitytölle joka on vain täällä tienaamassa, tämä antaa vain koska maksat. Älä mene.
Mutta ethän sinä pysty ymmärtää koska teet elämästäsi vaikeaa ja nautit siitä. AV palstalta löydät samanlaisia vänkääjiä. Löysit kotisi.
Vaikka kuvittelet meidät kokemattomat vähä-älyisiksi niin ymmärremme silti jotakin. Emme ehkä sitä miten naisten kanssa pitää toimia tai mikä on viiksien leveyden optimaalinen suhde, mutta ymmärrämme silti itseämme. Ymmärrämme tilanteemme ja sen mitä haemme elämältä. Se oli ehkä joskus nuorempana 80% seksiä ja 20% tunnetta. Nyt kun ikää ja yksinäisyyttä on enemmän takana ovat nuo prosentit jotain sellaista mitä ei maksullisella käymällä muuteta.
ap
En usko.
Puhut itsesi pussiinkin: sanot, että hait ennen jotain syvällisempää (mitä? ja miten se sulkee seksin pois?) ja nyt sanot, että nuorena kiinnosti 80 % seksi, 20 % tunne.
Kyllä jos seksi olisi oikeasti kiinnostanut olisit sitä myös harrastanut. Teni-iän hormonihuuma jne.
Kirjoitat niin fiksusti, että saisit treffipalstojen naiset heti kiinnostumaan.
Joko olet 1) provo (vahva ääni tälle) tai 2) itse asiassa seksi ei ole sinulle tärkeää.
Okei. Eli mikä siis on sun suurin ongelma? Ilmeisesti olet yksin koska et ole löytänyt ketään kuka kiinnostaisi tai olisi kiinnostunut sinusta miesystävämateriaalina. Olet ilmeisesti jotenkin keskivertoa nirsompi tai sitten vain et ole kovin vahvasti seksuaalinen. Haluaisit löytää elämäsi rakkauden ja jonkun joka välittää. Minustakin se olisi kiva, mutta Se Oikea ei ole vielä tullut vastaan. Erotuksena meillä se, että vaikka en koskaan tosirakkautta löytäisikään, olen ainakin harrastanut loisteliasta seksiä niiden väärien mutta seksikkäiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
En usko.
Puhut itsesi pussiinkin: sanot, että hait ennen jotain syvällisempää (mitä? ja miten se sulkee seksin pois?) ja nyt sanot, että nuorena kiinnosti 80 % seksi, 20 % tunne.
Kyllä jos seksi olisi oikeasti kiinnostanut olisit sitä myös harrastanut. Teni-iän hormonihuuma jne.
Kirjoitat niin fiksusti, että saisit treffipalstojen naiset heti kiinnostumaan.
Joko olet 1) provo (vahva ääni tälle) tai 2) itse asiassa seksi ei ole sinulle tärkeää.
Mitä et usko?
80/20 saattoi olla mullakin nuorena hetkellisesti se tunne. En ole yli-ihminen. Hormoonit veivät minuakin. Siltikin muistan jo noilta vuosilta miten muut puhuivat tyttöjen kasvaneista muodoista, kun minä muistelin pimeässä huoneessani sen takapenkin tytön suuria vihreitä silmiä ja äänitin kasetilla hänelle mix-tapea, jossa kertoisin tunteistani musiikin avulla. Eikä mulla ollut teininä mitään piirejä missä seksiä harrastaisin. Olin outolintu, yksinäinen. Olin arka, pienikokoinen ja epäsuosittu.
Fiksu kirjoittaminen harvoin tässä maailmassa enää saa naisia kiinnostumaan. En ole mikään Tolstoi tai edes paikallislehden kolumnisti Nieminen. Enkä voi mennä niille paikoille joissa ihmiset pariutuvat ja jakaa kiinnostavan oloisille ihmisille katkelmia nettipalstateksteistäni.
ap
Vierailija kirjoitti:
Okei. Eli mikä siis on sun suurin ongelma? Ilmeisesti olet yksin koska et ole löytänyt ketään kuka kiinnostaisi tai olisi kiinnostunut sinusta miesystävämateriaalina. Olet ilmeisesti jotenkin keskivertoa nirsompi tai sitten vain et ole kovin vahvasti seksuaalinen. Haluaisit löytää elämäsi rakkauden ja jonkun joka välittää. Minustakin se olisi kiva, mutta Se Oikea ei ole vielä tullut vastaan. Erotuksena meillä se, että vaikka en koskaan tosirakkautta löytäisikään, olen ainakin harrastanut loisteliasta seksiä niiden väärien mutta seksikkäiden kanssa.
Ehkä ongelmani on eläminen jonkinlaisessa limbossa. Tunne siitä, että elämässä on joku tyhjiä jonka haluaisi täyttää. Pelko siitä, että nyt on jo liian myöhäistä. Ikävänä pidän kuitenkin sitä, jos ajatellaan, että vähemmän seksuaalinen ihminen olisi jotenkin huonompi kumppani. Kyllä mä uskon olevani hyvinkin seksuaalinen, mutta ehkä en vain kykene osoittamaan sitä tavalla, joka on nykyään normaalia.
ap