Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisit toisin, jos osaisit nyt valita 18-vuotiaana olemisen ja olet jo 50-vuotias?

Vierailija
20.08.2026 |

Itse menin yliopistolle lukemaan kaikkea taidehistoria hujmpuukia ja 28 vuotiaana valmituin humpuukien maisteriksi ja työtömäksi ilman mitään kykyä tehdä mitään töitä ja ammatti: ruokajonossa työttömänä lähes koko elämä, pari vuotta jotain open sijaisuuksia jossain id ioottien ala-asteella.

nyt jos saisin valita: opiskelisin jotain rakennusalaa niin että osaisin rempata asuntoja, ostaisin asuntoja remppaisin niitä itse ja myisin niitä ja olisin miljonääri jao lisi kiva tehdä itse omilla käsillä töitä ja olla mies

tv minä 55 v Andy

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukisin ylioppilaaksi enkä vain lukion oppimäärään asti. Tekisin rohkeasti sitä mistä pidän. Olin liian arka ja epävarma kyvyistäni. 

Vierailija
2/13 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Samalla tavalla lusmuilisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin ulkomaille töihin lukion jälkeen esimerkiksi au pairiksi. Lopettaisin tupakoinnin. 

Vierailija
4/13 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelisin junan alle

Vierailija
5/13 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyisin sinkkuna.

Vierailija
6/13 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin uudestaan 18 nykymaailmassa, hankkisin nopeammin ja rohkeammin apua terveysongelmiin, joiden pitkittyminen vaikutti koko loppuelämään. Jos joutuisin palaamaan ysärille, tuskin saisin apua sen kummemmin kuin alun perinkään, kun sellaiset oireet ja vaivat nyt vain kuuluivat asiaan ja piti kestää ja mitä näitä nyt on.

Vierailija
7/13 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuttaisi mitään.

Vierailija
8/13 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaisin ulkomaille kauas dominoivan sukulaiseni vaikutuspiiristä.  Nuorena ei asiaa hahmottanut eikä toisaalta ollut psyykkistä voimaa irtiottoon.

Vierailija
9/13 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisin miljonääriksi sillä tiedolla mitä veisin mukanani aloittaessani taas 18-vuotiaana.

Vierailija
10/13 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä muutamia matkan varrelta.

Kävisin vähintään lukion, jos mahdollista.

Olisin mennyt intissä rukkiin

Olisin ottanut sen erään firman asiat hoitooni, vaikkakin vain työntekijänä.

En olisi uskonut työkkärin setää, vaan pitänyt kiinni ideastani  v1993. Hakenut rahaa sitten muualta.

Olisin perustanut yksin sen yrityksen 2011, mille kaverit naureskeli. Se ala, joka oli hesarissa koko aukeaman jutussa, ja suuresti julkisuudessa.

Vierailija
11/13 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään tekisi toisin ja ihan hyvin menee nytkin...

Vierailija
12/13 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti Kauppaopisto olisi pitänyt käydä loppuun, mutta kun ei yhtään kiinnostanut oppiaineet. Vain enkun tunnit kiinnosti. Mutta pääsin muutaman vuoden päästä vakituiseen työhön..

Vierailija
13/13 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan hakisin uudelleen Yliopistoon. Jäi 1,5 pisteestä tms kiinni. Mutta sen jälkeen tuli armeniaa, ja pakko mennä töihinkin että sai asumisen yms maksettua. Ja menin sitten sellaiseen oppiin jonne pääsi ns. varmasti ja sain alan töitäkin... Mutta

Kun ei noihin hommiin varsinaista paloa ollut. Niin voisi olla hauska kokeilla olisiko se elämä kantanut toisinkin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi