Kenelle nuo Hopen, Joulupuun, pelastusarmeijan joulupaketit oikeasti menee?
Kommentit (107)
Kyllä kannattaa osallistua, ei ne rikkaille mee koskaan ne lahjat
Minä sain tuollaisen lahjan lapsille kun lopetettiin perhetyö ja pidettiin palaveri sosiaalityöntekijöiden kanssa. Lastensuojelun perhetyöntekijä kävi kun olin käynyt turvakodilla ja sieltä lasu. Tuommoisissa tilaisuuksissa niitä esimerkiksi jaetaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä sain tuollaisen lahjan lapsille kun lopetettiin perhetyö ja pidettiin palaveri sosiaalityöntekijöiden kanssa. Lastensuojelun perhetyöntekijä kävi kun olin käynyt turvakodilla ja sieltä lasu. Tuommoisissa tilaisuuksissa niitä esimerkiksi jaetaan.
Just.. Eli menee Elisoille. En enää osallistu!
Minä en osallistu lahjojen ostoon, mutta tehnyt vuosia vapaaehtoistyötä näihin liittyvässä yhdistyksessä ja ollaan todettu, että rahalahjakortit rajattuna alkoholia tupakkatuotteet pois toimii parhaiten.
Ne jaetaan ennen joulua ja perhe voi käyttää rahat mihin haluaa/tarvitsee.
On todella vaikea löytää oikea perhe tavaralle, mutta lahjakortti käy kaikille.
Monena vuonna on jäänyt lahjoituksia oikeasti käsiin, kun niitä tulee paljon ja loppujen lopuksi harva on valmis niitä ottamaan.
Lahjakortit ruoka tai leikkipaikkoihin sekä elokuviin on helppo ollut jakaa, mutta esim käytetyt vaatteet ihan mahdotonta.
Vierailija kirjoitti:
Lahjakortit ruoka tai leikkipaikkoihin sekä elokuviin on helppo ollut jakaa, mutta esim käytetyt vaatteet ihan mahdotonta.
Käytettyjä vaatteita ei haluta joululahjoiksi, koska niitä otetaan vastaan muina aikoina. Kuka haluaisi antaa lapselleen jouluna käytettyjä vaatteita?
Mä en myöskään osallistu mihinkään tällaiseen keräykseen, en luota että paketti oikeasti päätyy sitä tarvitsevan käsiin. Ainakin omassa kunnassa tiedän pakettien päätyneen perheille, joissa ei ylimääräisille lahjoille ole tarvetta. Vanhusten joulukukkakeräykseen olen osallistunut, sillä niistä tiedän kuinka paljon ne ovat ilahduttaneet vanhuksia.
Mieluiten käytän rahani siihen, että käytän oman paikkakuntani pienyrittäjien palveluita vaikka voisin jostain muualta saada halvemmalla. Tunnen heistä monet henkilökohtaisesti ja tiedän että vaikka toimeentulevatkin, niin ei kukaan rikastumaan ole työllään päässyt.