Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä nyt taas on jotakuta kuumakallea kohdeltu NIIN väärin Perheen isä Joni pyysi naapuria hiljentämään musiikkia yöllä, isäntä uhkasi ampua haulikolla - Turhatui poliisin suhtautumiseen: ”Totesivat, että Suomessa naapuruston asukkaat eivät tapa toisiaan

Vierailija
09.12.2018 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/ea810f92-1b1a-4fda-8581-ee35e2f54b5f
Kenelläköhän se asennevamma tässä on.
Oikein taas on asiasta facebookiin inisty, koska maapallolla asiat ei pyörikään hänen haluamallaan tavalla. Olen uhri, nyyh nyyh!

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaimo oli jo monta kertaa tuloksetta pyytänyt niitä hiljentämään musiikkia, niin mitä tuo sinne enää edes meni? Olisi soittanut poliisit suoraan vaan. Varsinkin jos kuitenkin pelkäsi turvallisuutensa puolesta niin paljon, että piti puukko ottaa mukaan. Järjenvastaista toimintaa perheenisältä, joka samaan hengenvetoon valittaa kuinka lapset olivat peloissaan. No hemmetti, varmaan olivatkin, varsinkin kun isi vielä lähtee puukko kourassa "selvittämään asioita" sinne pelottavaan naapuriin. Olisi edes niiden lasten takia toiminut kuten fiksu ihminen sen sijaan että menee machoilemaan kännibileisiin.

Vierailija
42/56 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos häirikköporukka pitää koko perhettä hereillä niin kyllähän siihen pitää vaan alistua? "Mitäs herra suutaan soittelee ja hääräilee, me tehdään niinkuin rosvot määräilee".

Hohhoijaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos oli huolissaan siitä, että omat lapset pelkäävät, niin ei menisi puukon kansa naapuriin heilumaan. Voi j*malauta, että on taas tyhmä ihminen!

Saattoi olla sellainen naapuri kenelle ei uskalla mennä sanomaan ilman että olisi kättä pidempää mukana.

Kyllähän sekin jo jotain kertoo, että tyyppi huudattaa musiikkia ulkokaiuttimilla.

Itse en edes tunne ketään kenellä olisi ulkokaiuttimia.

Siinähän on aivan tarkoituksella häiritty naapureita.

Vierailija
44/56 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1) ding Dong. "Hei, mä olen tosta naapurista ja meidän lapset yrittää nukkua. Voisitteko laittaa musiikkia vähän hiljemmalle"

2) vartin odotus..... Mitään ei tapahdu.

3) ding dong. "Hei, kävin tossa äskettäin pyytämässä että laittaisitte musan hiljemmalle, mutta ette tainneet laittaa. Nyt pyydän uudestaan ja jos pyyntö ei tehoa soitan poliisit"

//4) toka pyyntö tehoaa tai ei ja eteneminen tilanteen mukaan.

4) mitään ei tapahdu

5) soitat poliisit

6) mitään ei tapahdu

7) soitat uudelleen

8) poliisi käy paikalla ja musiikki hiljenee noin 2 minuutiksi kunnes alkaa soida entistä lujempaa

9) soitat uudelleen poliisille

10) mitään ei tapahdu koska poliisihan kävi jo

toista kohtaa 9-10 n-kertaa

11) käy itse vielä kerran ovella, naapuri kännisine kavereineen uhkailee sinua

12) soita poliisille

13) poliisin taholta ei tapahdu mitään mutta naapuri kännisine kavereineen hajottaa ovesi/autosi/pihasi/postilaatikkosi tai ikkunasi

jne...

Niin joo, parempi varmaan mennä puukon kanssa uhkailemaan suorilta käsin.

Saa poliisin ripeämmin paikalle.

Vierailija
45/56 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti mies olisi piesty porukalla jos puukkoa ei olisi ollut mukana. Ja kyllä tässä maassa naapurit tappavat toisiaan. Poliisi ei voi auttaa, mutta poliisille on silti hyvä soittaa koska tiedot puheluista kirjataan ylös ja voit käyttää niitä oikeudessa myöhemmin eduksesi. Kun joudut syytteeseen liioitellusta itsepuolustuksesta.

Vierailija
46/56 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1) ding Dong. "Hei, mä olen tosta naapurista ja meidän lapset yrittää nukkua. Voisitteko laittaa musiikkia vähän hiljemmalle"

3) ding dong. "Hei, kävin tossa äskettäin pyytämässä että laittaisitte musan hiljemmalle, mutta ette tainneet laittaa. Nyt pyydän uudestaan ja jos pyyntö ei tehoa soitan poliisit"

4) mitään ei tapahdu

5) soitat poliisit

6) mitään ei tapahdu

7) soitat uudelleen

8) poliisi käy paikalla ja musiikki hiljenee noin 2 minuutiksi kunnes alkaa soida entistä lujempaa

12) soita poliisille

13) poliisin taholta ei tapahdu mitään mutta naapuri kännisine kavereineen hajottaa ovesi/autosi/pihasi/postilaatikkosi tai ikkunasi

jne...

Niin joo, parempi varmaan mennä puukon kanssa uhkailemaan suorilta käsin.

parempi kuin mikä? itsehän tuon tilanteen joutuu ratkaisemaan kun poliisilta tai muualta ei ole tulossa apua

Aina mä olen kyllä apua saanut. Joskus kyllä on joutunut soittamaan poliisin monta kertaa saman häiriön takia, mutta on ne kyllä viimeistään kolmannella käynnillä vieneet möykkäporukan putkaan jos ei muuten ala hiljenemään.

Varmaan tääkin perheenisä saisi nyt enemmän sympatiaa osakseen, jos olisi edes yrittänyt antaa poliisin selvittää asiaa ensin.

Mutta eihän tää edes soittanut poliisille ennen kuin meni puukon kanssa naapuriin.

Vierailija
47/56 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on perheen pää kirjoitti:

Olisi mennyt vääntämään katat sinne naapurin nurmikolle ja suhissut pihakoivikkoon. Ei puukko toimi pelotteena. Pitää osata takkikiertopotku.

Sinällään hienoa että mies kokee edelleen olevan se tyyppi perheestä joka käy viimeisenä ja viimeinen sana on se sana milloin musiikki loppuu, kun käsketään!

Ymmärrän hyvin tämän viimeisen kappaleen. Näitä akateemisia hiirulaisia on nähty ihan tarpeeksi. Pissat housussa lähetetään vaimo hoitamaan vähänkin uhkaavat tilanteet. 

Eli miehekästä toimintaa periaatteessa. Silti tuo puukon heiluttaminen ja ylipäänsä sen mukaan ottaminen oli äärettömän tyhmää. 

Erikoinen miehekkyyttä ylistävä kommentti, kun ottaa huomioon että juuri se vaimohan oli jo käynyt ensimmäisenä (ja useamman kerran) pyytämässä musiikkia hiljemmalle. Kyseinen hiirulaisisäntä uskalsi itse mennä vasta vaimonsa jälkeen puukko kourassa (vaimohan ei tarvinnut mitään "itsepuolustusvälinettä""). Että sellainen "mies".

Toisekseen aika helvetin tyhmä pitää olla, jos luulee saavansa puukolla uhkailemalla jotain positiivista aikaiseksi. Järkyttyi siitä että naapurit piirittivät puukon kanssa uhkailleen? Totta kai teräaseen kanssa uhkaileva yritetään taltuttaa, oli väki humalassa tai ei.

Toki myös naapurin ampuma-aseella uhkailu on asiatonta. Mutta ilmeisesti puukon kanssa riehuva ei ollut laantunut ennen ns suurempaa uhkaa. Voi myös olla jopa todennäköistä, että mitään ampuma-asetta ei oikeasti ollut siellä kaapissa odottamassa. Varmaa on vain se, kenellä oli puukko mukanaan ja ilmeisesti esillä valmiina toimintaan.

Sekin on jännä, että poliiseille ei voitu soittaa ennen kuin oli tse siellä naapurissa riehumassa käynyt. Yleensä musiikki hiljenee kun poliisi koputtaa ovelle. Tyhmyyttä on itkeä, että poliisi ei tee mitään, jos poliisiin ottaa yhteyttä vasta kun oma uhkailu puukolla ei pelottanutkaan naapuria tarpeeksi. Todennäköisesti ne lapset sen sijaan ovat pelänneet enemmän puukolla uhoavaa isää, kuin naapurista kuuluvaa musiikkia.

Vierailija
48/56 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä asuu noi molemmat tyypit naapurissa. Joni + naapuri = Peke.

Peke dokaa 24/7, joko huudattaa musaa, telkkaria tai muijaansa tai sitten itse möykkää parvekkeella ja haukkuu naapureita tai ohikulkijoita.

Sitten kun on pyydetty olemaan hiljaa tai puututtu peliin esim hakemalla lapset sieltä pois, ettei niiden tarvitse siellä metakan ytimessä olla koko aikaa, niin sitten tulee poliisit meille tai toiselle naapurille. Ollaan uhkailtu, käyty päälle, huidottu puukolla, viety lapset väkisin (14 ja 16 vuotiaat), millon mitäkin täysin keksittyä.

No, Peke ei osaa asioitaan selvitellä rauhaksin, kuten muut, niin Peke päätyy aina itse putkaan omaksi suojakseen soittamien poliisien toimesta. Hän siis ei ole hetkeäkään hiljaa ja kuuntele ja käyttäytyy kaiken aikaa agressiivisesti myös poliiseja kohtaan.

Siitähän se sitten alkaa aina uusi show, kun putkasta vapautuu. Muijansa siellä ei tajua, mikä meihin kivoihin naapureihin on mennyt, kun heitä vihataan noin paljon, että pitää Peke toimittaa putkaan. Ollaan nyt tyytyväisiä?

Eipä olla. Ollaan tyytyväisiä sitten, että jos tämä herra muuttaisi kokonaan pois tai he muuttaisivat kokonaan pois. Lapsia käy niin sääliksi, mutta ei me hirveesti voida muuta kuin hetkittäin olla tukena. Sosiaalitoimisto on nyttemmin kuvioissa mukana ja kohta he saavat häädön. Siitähän se riemu vasta nousee, mutta omaa puoltansa he eivät vaan suostu näkemään. Taloyhtiö oli rauhallinen monta vuotta ja sitten tuli Peke kuvioihin.

Vierailija
49/56 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos oli huolissaan siitä, että omat lapset pelkäävät, niin ei menisi puukon kansa naapuriin heilumaan. Voi j*malauta, että on taas tyhmä ihminen!

Saattoi olla sellainen naapuri kenelle ei uskalla mennä sanomaan ilman että olisi kättä pidempää mukana.

Kyllähän sekin jo jotain kertoo, että tyyppi huudattaa musiikkia ulkokaiuttimilla.

No siis jos ei uskalla mennä valittamaan häiriöstä ilman teräasetta, niin silloinhan nimenomaan pitää soittaa häkeen ja he lähettävät poliisin paikalle! Tämä on ihan poliisilta moneen kertaan tullut ohje, että itse ei pidä mennä ollenkaan jos yhtään pelottaa, mitä on vastassa. Jessus sentään nyt!

Vierailija
50/56 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan olla, mutta tuskin on koska vaimo kyllä uskalsi naapurissa käydä ilman teräaseita ja puukolla uhkailua. Toiseksi jos naapuri pelottaa niin paljon, että sinne ei uskalla ilman puukkoa mennä, niin silloin poliisille soitetaan eikä mennä sinne itse sen puukon kanssa ollenkaan ja itketä jälkikäteen miksi poliisit eivät tulleetkaan silittämään puukolla uhkailevan päätä.

Vierailija
51/56 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

4) mitään ei tapahdu

5) soitat poliisit

6) mitään ei tapahdu

7) soitat uudelleen

12) soita poliisille

jne...

Tällaisessa tapauksessa olisi sitten ainakin aihetta ottaa yhteyttä iltapäivälehtiin ja valittaa poliisin toiminnasta. Siitä tulisi poliisin kannalta ikävämpi juttu, kun asiakas olisi toiminut juuri kuten pitääkin ja kuinka häntä ohjeistetaan toimimaan, mutta poliisit eivät useista pyynnöistä huolimatta saavu paikalle.

Toki joskus voi olla sellainen tilanne, että lähistöllä on tapahtunut joku niin vakava juttu, että poliisien aika menee siellä. Silloin ei välttämättä oikeasti ehdi paimentamaan musiikkia luukuttavia juhlijoita. Tällöin kyllä häke yleensä kertoo jos poliisilla on paljon kiireellisimpiä tehtäviä, että ei välttämättä kovin pian paikalle ehdi. Tuolloin kannattaa vaan yrittää sietää sitä musiikkia. Parempi sekin kuin lähteä vaarantamaan omaa henkeään sinne naapuriin. Tietysti häken hyviä neuvoja ei voi saada, jollei sinne häkeen vaivaudu edes ottamaan yhteyttä ennen kuin lähtee teräaseen kanssa naapuriin heilumaan...

Vierailija
52/56 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni on expertti kirjoitti:

Vähän sama kuin opettajilla nykyään kouluissa.

Ei riitä auktoriteetti. Auktoriteetti tulee sisältä ja sen avulla voi oppia asioita. Auktoriteetti on myös itsensä johtamista ja käskemistä. Jos ei esimerkiksi kykene heittämään volttia ja potkaisemaan ilmassa, niin se on johtajuuden puutetta.

Miten sinä kykenet käskemään muita, jos et kykene volttipotkuun tai spagaattiin lauantai-iltana omakotitaloalueen edustalla?

Aivan oikein. Ensin pitää löytää auktoriteetti itsestä ennenkuin lähdetään sanomaan muille että musiikki hiljennetään.

Naurettavinta on mennä itkemään "isoveljelle tai äidille" hätänumeroon että ne ei tottele mua...

Eli miehet voisivat hankkia lihaksia ja kamppailutaitoa sinne lihaksiin.

Muutama hyppypotku kuistilla puun oksaan kyllä hiljentää porukan, kun näkee että toihan oikeasti pystyy pistämään levyiksi porukkaa. Voi ottaa tiiliä mukaan ja pistää ne paljain käsin paskaksi. Punatiili nyrkillä paloiksi pistää hiljaiseksi. Voi hajoittaa toisenkin ja kolmannen raivoissaan.

Joku puukko nyt vaan on niin naurettava työkalu. Ei sitä pelkää kukaan suomalainen. Meillähän jokainen saa puukon täytettyä 5-vuotta.

Meilläpäin tommonen elvistelijä sais korkeintaan pari tölliä eteensä ja käskyn tehdä klapeja. Ja tämäkin vain jos osais.

Enemmänhän ne metelöitsijät tässä elvistelee. Silloin kun hyppypotkut on heitetty ja tiilet murskattu niin pitäisi perustella että miksi se musiikki edelleen soi? Seuraavaksi hajoaa stereot paloiksi. Sitten raahataan porukkaa pihaan ja juhlat on ohi.

Se voi olla lukiessa vähän sellainen mieli että ei tajuta sitä AUKTORITEETTIÄ. Sen auktoriteetit kyllä tajuaa kun se tulee ovelle sanomaan että nyt saa riittää.

Ihmiset aina tottelee johtajia. Ihmisillä on halu miellyttää auktoriteettejä.

Vierailija
53/56 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäniksen vuodessahan kävi vähän samalla tavalla. Krapulaiset naapurit tulivat vain kysymyään polttopuita ja lopulta Vatanen sai kokea kovia, kun ei ollut tarpeeksi ystävällinen meluaville naapureilleen. Muistaakseni Vatanen kunnosti jotain rakennusta ja oli töissä.

Ottivat sitten polttopuuta ilman maksua rakennuksesta ja ajoivat Vatasen jonnekin puunlatvaan palelemaan.

Kyllä metelöivät naapurit yleensä saattavat hakata tai ainakin pelotella hengen viemisellä, jos kunnioitusta ei löydy.

Vierailija
54/56 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai oikein auton ikkuna rikki. Selvisi vähällä, kun sotkeutuu toisten asioihin. Sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
55/56 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä asuu noi molemmat tyypit naapurissa. Joni + naapuri = Peke.

Peke dokaa 24/7, joko huudattaa musaa, telkkaria tai muijaansa tai sitten itse möykkää parvekkeella ja haukkuu naapureita tai ohikulkijoita.

Sitten kun on pyydetty olemaan hiljaa tai puututtu peliin esim hakemalla lapset sieltä pois, ettei niiden tarvitse siellä metakan ytimessä olla koko aikaa, niin sitten tulee poliisit meille tai toiselle naapurille. Ollaan uhkailtu, käyty päälle, huidottu puukolla, viety lapset väkisin (14 ja 16 vuotiaat), millon mitäkin täysin keksittyä.

No, Peke ei osaa asioitaan selvitellä rauhaksin, kuten muut, niin Peke päätyy aina itse putkaan omaksi suojakseen soittamien poliisien toimesta. Hän siis ei ole hetkeäkään hiljaa ja kuuntele ja käyttäytyy kaiken aikaa agressiivisesti myös poliiseja kohtaan.

Siitähän se sitten alkaa aina uusi show, kun putkasta vapautuu. Muijansa siellä ei tajua, mikä meihin kivoihin naapureihin on mennyt, kun heitä vihataan noin paljon, että pitää Peke toimittaa putkaan. Ollaan nyt tyytyväisiä?

Eipä olla. Ollaan tyytyväisiä sitten, että jos tämä herra muuttaisi kokonaan pois tai he muuttaisivat kokonaan pois. Lapsia käy niin sääliksi, mutta ei me hirveesti voida muuta kuin hetkittäin olla tukena. Sosiaalitoimisto on nyttemmin kuvioissa mukana ja kohta he saavat häädön. Siitähän se riemu vasta nousee, mutta omaa puoltansa he eivät vaan suostu näkemään. Taloyhtiö oli rauhallinen monta vuotta ja sitten tuli Peke kuvioihin.

Selvästi alistatte pekeä ja peke tuntee olonsa paskaksi toistuvasti. Mitä jos joskus antaisitte pekenkin voittaa ja saada viimeisen sanan ettei aina tarvitsisi hävitä ja tuntea itseään häviäjäksi.

Tiedät varmasti itsekin miltä tuntuu kun jatkuvasti häviää. Se kyllä alkaa hallita luonnetta.

Vierailija
56/56 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai oikein auton ikkuna rikki. Selvisi vähällä, kun sotkeutuu toisten asioihin. Sitä saa mitä tilaa.

Kuvasta päätellen rikottu sisältä päin? Herra ihan itse?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi