Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko HCG hormonin taso olla pitkällekin raskaudessa niin matala, että raskaus ei näy testeissä?

11.05.2006 |

Voiko siis olla mahdollista, että testit näyttää negaa, ja on silti raskaana?

Onko kellekään käynyt näin?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 8,5v sitten pojan. Lopetin pillerit huhtikuun lopussa, ja heinäkuussa kun juhlittiin häitä niin olin jo n3kk raskaana. Testejä tein pari kuukaudessa ja heinäkuussa vasta näytti.

Juuri tämän vuoden tammikuussa kävin ultrassa kun ei menkkoja kuulunut, ja sanoin lääkärille että tahdon varmistaa ennen kuin aloitan pillerit, että menkat tulisi, niin tökerö lääkäri sanoi että en ole muka tehnyt silloin testejä silloin aiemmin. Yritin selittää että ne testit tehtiin terv.kesk. mutta sanoi sen olevan mahdotonta... Eli maailma on ihmeellisyyksiä täynnä. Juttu oli vähän sekava.. yritä saada tolkkua.

PS: Tänä aamuna tein testin, näytti plussaa, tosin toinen haaleampi toista, ja menkat pitäis alkaa vast tämän viikon pe.

Vierailija
2/5 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin, että kyllä se jollakin tapaa testattaessa näkyy tuo raskaus.

(siis itse en ole kuullut, että HCG hormonin taso voisi olla niin alhainen, ettei sitä näkyisi tarpeeksi, jos raskaus olisi jo pidemmällä.) :)

Muita kommentteja muilta? :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseltäni mitattiin arvot viikolla 2+3, jolloin jo kotitestikin näytti sen. Labra-arvo oli n. 350 ja viikon päästä jo yli 3500. Joten en usko, että onnistunut raskaus voisi olla " salassa" testiltä. (ellei kyseessä ole viallinen kotitesti).

Vierailija
4/5 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalissa raskaudessa hcg-taso tuplaantuun 1-3 vuorokauden (keskimäärin 2 vrk:n) välein. Ja jatkaa tätä tuplaantumista muistaakseni jonnekin 12 rv:lle. Eli itse hcg:n kyllä pitäis noudattaa tuota nousua jotta raskaus jatkuisi normaalisti. Mutta sitten on tapauksia, joilla hcg ei tuosta normaalista noususta huolimatta erity kuitenkaan virtsaan juurikaan eli ei välttämättä siksi näy kotitestissä tai viivat ovat " haaleita" . Mutta verestä mitattuna tasot ovat sitten normaalien rajoissa raskauden kestoon nähden. Nuo hcg-tasothan vaihtelevat melko paljon alussa, koska ns. " luomu-raskauksissa" havemmin tarkkaa hedelmöittymishetkeä (sitä kautta kiinnittyminen jne.) tiedetään. Viimeiset kuukautiset ovat kuitenkin melko " hatara" mittari varsinkin jos eivät ole todella säännölliset.

Loviisa

Vierailija
5/5 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kävi esikoisen kanssa kotitestien kanssa juuri noin eli 6 niitä testejä tuli tehtyä joka ainut näytti negaa.. Jopa ihan raskausviikolla 7-8. Vielä testasin ihan testi mielessä n. viikolla 12 (olin siis jo saanut neuvolasta vahvistuksen plussasta ) kotitestillä ja sekin näytti negaa...