Tapaus Christopher ja Shanann Watts -- mitä voikaa piillän kiltin oloisen perhenisän naamion takana?
Mitä helkkaria tuossakin tapahtui?
Uskomaton tapaus onnellisen oloisen perheen tragediasta kunnolliselta vaikuttavan lapsiaan rakastavan perheenisän toimesta.
Kommentit (8526)
Vierailija kirjoitti:
Minua on alkanut epäilyttää you tuben sisältö, koska sinnekkin sälytetään hyvin paljon, ja vitsillä lähes kaikkea. En ottaisi niidenkään taltiointien todenperäisyyttä täytenä.
Mikäli tällainen valefeikki jonkun osalta tulee tänne palstalle totena, niin mistä me osaamme sen erottaa, tai miten se ylipäänsä paisuu eri mielipiteistä todeksi?
Olkaa siis tarkkoina, mihin siellä uskotte.Mailmalla puhutaan samoin, kuin tällä palstalla puolesta ja vastaan, ei siellä suodateta, eikä säästellä sanoja sen kummemmin.
Toki ne nauhoitetut poliisikuulustelut ainakin on totta. Ja omilla nimillään ja kasvoillaan esiintyvät ihmiset. Kyllähän lainsäädäntö koskee myös youtubessa henkilötietoihin liittyviä juttuja.
Armchair detective taas on huijari. Siihenhän on viranomaisetkin puuttuneet, kun hän väittää liveissään puhuneensa FBI-Tammyn kanssa. FBI on antanut tiedonannon, ettei heidän työntekijät saa puhua työhönsä liittyvistä keisseistä missään youtube-haastatteluissa.
AD-ukko on tosin Englannissa, niin Amerikan viranomaisten ei ole niin nopeasti mahdollista reagoida hänen huijauksiin. Armchair Detectivestä varoittaisin kyllä kaikkia, vaikka hän siinä ekassa varjoteoriassa saikin jotain järkevää aikaiseksi. Hänen oikea nimensä on liitetty joihinkin muihinkin huijauksiin ja brittiläiset tubettajat varoittelevat hänestä.
Vierailija kirjoitti:
Minua on alkanut epäilyttää you tuben sisältö, koska sinnekkin sälytetään hyvin paljon, ja vitsillä lähes kaikkea. En ottaisi niidenkään taltiointien todenperäisyyttä täytenä.
Mikäli tällainen valefeikki jonkun osalta tulee tänne palstalle totena, niin mistä me osaamme sen erottaa, tai miten se ylipäänsä paisuu eri mielipiteistä todeksi?
Olkaa siis tarkkoina, mihin siellä uskotte.Mailmalla puhutaan samoin, kuin tällä palstalla puolesta ja vastaan, ei siellä suodateta, eikä säästellä sanoja sen kummemmin.
Youtubessa on kaikkea mahdollista. True Crime -tubettajista luotettavia on ainakin Scott Reisch ja 411 Now.
Vierailija kirjoitti:
Oliko joku ihana kääntäjä aikeissa suomentaa noita videoita Wattsien taloustilanteista, joita linkitettiin muutama sivu sitten?
Kyllä toki tullaan suomentamaan, eipä hätiä.
Juuri nyt kiirusta muutaman päivän eli palaan kääntämään Sinulle ne, ellei joku muu ehdi tehdä sitä ensin. (Mukavaa viikonloppus Sinulle!)
Vierailija kirjoitti:
https://crimerocket.com/2018/12/08/june-12th-emails-between-chris-watts…
Täältä muuten löytyy ensimmäiset Kessingerin ja Chrisin sähköpostit alkaen 12.6.
Onkohan näitä vielä suomenneltu täällä? Jos ei niin voisin suomentaa.
Ilman muuta! Hienoa jos viitsit vaivautua ja ilahduttaa Watts-ketjun lukijoita! ! !
Vierailija kirjoitti:
Oliko joku ihana kääntäjä aikeissa suomentaa noita videoita Wattsien taloustilanteista, joita linkitettiin muutama sivu sitten?
Tässäpä päätiedot videolta:
Shanannin talo NCssä:
Shanann rakennutti talon, omisti sen 11/2011, rahat taloon tulivat 100% Shanannilta, ei keneltäkään muulta.
Kun Shanann erosi ex-miehestään 2007/2008 , he jakoivat rahat tasan, mitä kumpikin toi liittoon, vei mukanaan, eli ei ollut mitään sopimuksia rahan suhteen. Mies haki eroa ensin, koska Shanann vain lakkasi tulemasta kotiin, kirjoitti niin someenkin ettei tullut toimeen miehensä kanssa eikä voinut mennä kotiin.
Shanannin video rintasyöpäyhdistykselle jossa sanoi lahjoittavansa 500 tuhatta yhdistykselle, Le-vel on varhvistanut että yritys oli yhdessä kerännyt noin paljon rahaa, ei että S hän olisi itse lahjoittanut koko summan, tosin ei videolla niin väittänytkään.
Fredrickin talo: Ostettu ainoastaan CWn nimissä. Pankki ei antanut Shanannin olla lainahakemuksessa mukana, koska hänen talousraporttinsa eivät olleet hyvät.
Talokaupat tehtiin 1.5.2013, 342 709 dollarilla. Chris maksoi 7% alussa tuosta summasta. S ja C menivät heinäkuussa 2013 pankkiin ja lisäsivät Shanannin nimen velkakirjaan, hänet siis hyväksyttiin velkakirjaan muttei lainaan itsessään. Tuohon mennessä eivät olleet maksanut talosta vielä tuota enempää. Kuuden vuoden aikana he olivat jättäneet kuukausittaisen maksun tekemättä 11 kertaa, murhien aikaan olivat 2,5 kk myöhässä lainanmaksussa. Tekivät vain osittaisia maksuja lopussa pankille.
Olivat ilmoittaneet olevansa vararikossa 2015. (bankrupt) Tuossa jotkut laskut hoidettiin osavaltion toimesta ja joistain laskuista katsottiin että pariskunnan olisi pitänyt hoitaa edes osa maksusta. Shanannin kaulaleikkaus olisi ollut heidän itse maksettava, ja heidät todennäköisesti olisi haastettu tänä vuonna oikeuteen koska laskua ei oltu maksettu. Summa leikkauslaskulle oli 27351 dollaria. Se ei ollut ainoa sairaanhoidollinen lasku joka heiltä jäi maksamatta.
Maksamatta jäivät myös lapsettomuushoitolaskut molemmista tytöistä 17942 dollaria.
Shanann oli sanonut somessa tienaavansa noi 70 k vuodessa, C tienasti palkanmaksutietojen mukaan 67 k vuodessa.
C oli kertonut naapurille (sillä jolla valvontakamera) pariinkin otteeseen että aikovat laittaa talon myyntiin.
Päiväkotimaksut: Joulukuussa tarkastettu etät päiväkotiin on 2 vuoden jonotuslista. Maksu 25k vuodessa kahdelle lapselle, toinen täysiaikainen ja osa-aikainen hoidossa.
Eipä voi muuta todeta kuin, että W:ien talous on ollut ihan fiturallaan.
Kaikki on periaatteessa ja (hyvin pitkälti) vain jätetty maksamatta ja sillä siisti.
Vastuuttomuutta mistään, käsittämätöntä. Suomessa tästä jo länkytettäisiin, että ”ihan petosmielessä” systeemiä, kun aina vain tehdään velkaa, eletään velaksi, jopa lapset saatetaan maailmaan velaksi.
Ihmisiä ja elintapoja on näköjään erilaisia, ja itsestä tuntuu, kun jokainen euro on maksuista maksettu siltä, että ei.. miten voi elää yönsä nukkuen, kun tietää olevan veloissa kaulaa myöten.
Ajattelen niin, että kun luen näitä ”huikeita” laastaribisnes tuottoja ja kuinka sitä fyffee on tullut ovista ja ikkunoista, ja miten sitä olisi lahjoituksiinkin saakka ollut, niin mikä järki olla veloissa?
Ehkä nykyaika selittää ja mahdollistaa tämän, ja se että minä olen jäänyt ”vanhojen aivojeni” kanssa tämän ymmärtämisen suhteen junasta.
Sama juttu, mun kurkkua kuristaa ajatus tuollaisista veloista. Samalla myös mietin että onneksi asun maassa jossa terveydenhuoltokulut ei ole tuota luokkaa ja lapsille koulukin aikalailla ilmainen.
Moni Suomessakin vinguttaa luottoa ajattelematta kummemmin, kulutusluotoista puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Chris Wattsin ja Nichol Kessingerin ensimmäiset sähköpostiviestit.
NK lähetti yleisen viestin työtiimille kesäkuun alussa:
Hyvät herrat. Puhuin tänään kaasumittarimyyjämme kanssa ohjelmistomme käytöstä ja siihen liittyvistä ongelmista. Meidän käyttäjätilimme on nyt nollattu . Käyttäkää kirjautuessanne samoja tunnuksia jotka saitte yksiköltänne aiemmin. Ilmoitelkaa minulle jos jatkossa kohtaatte ongelmia tai tarvitsette muuta tietoa.
Terveisin NK
CW vastasi 5.6 klo 10:28 yksityisesti NKlle:
Kiitos Nikki. Hyvää päivänjatkoa!!
-CW
NK lähetti CWlle yksityisen sähköpostin 12.6 klo 10:55
Chris, Kiitos rehellisyydestäsi tänä aamuna. Rehellisyys on niin aliarvostettua kulttuurissamme.
Mukavaa päivänjatkoa.(tämä toivotus kirjoitettu espanjaksi)
Nikki
CWn sähköposti NKlle saman päivän aikana, kellonaikaa ei lue.
Nikki,
Olen avoin mies. Valehteleminen vain vaikeuttaa asioita. Mielestäni olet älyttömän upea ja mitä olen oppinut sinusta tähän mennessä, vaikutat myös mahtavalta persoonalta. Toivon että voin tutustua sinuun vielä paremmin, meillä on paljon yhteistä!
-CW
NK vastasi 12.6 klo 14:31
Chris,
Olen samaa mieltä. On aina yhtä mukavaa löytää ihmisiä joihin voit samaistua! Pidän kanssasi puhumisesta myös, tunnen oloni ymmärretyksi.
Etsin jotakuta jonka kanssa rakentaa kaunis yhteinen elämä. (Vaikuttaa niin yksinkertaiselta, mutta tuntuu niin epärealistiselta joskus...). Haluaisin rakentaa jotain samalaista mitä sinulla, vaimollasi ja söpöillä pienillä tyttärilläsi on. Uskon karmaan, joten kunnioituksesta itseäni, sinua ja perhettäsi kohtaan uskon että on parasta että pidämme suhteemme ammattimaisena.
Ja muuten, pidän nämä meidän keskustelut vain meidän välisinä.
Parhain terveisin
Nikki Kessinger.
CW vastasi 12.6 16:21
Nikki,
Totta, kaunista elämää on joskus vaikeaa saavuttaa tässä maailmassa, sillä ihmisillä on aina joku agenda jokaiseen asiaan.
Uskon karmaan myös, joten olen samaa mieltä kanssasi.
Jokainen keskustelumme pysyy meidän välisenä, sinun ei tarvitse huolehtia siitä.
Minun työnumeroni on ****** jos sinun tarvitsee saada minut kiinni kentällä. Joskus sähköpostit on hankalia täällä pätkivän yhteyden takia. Minulla on aikainen kokous aamulla ja sen jälkeen menen tekemään tarkastuskierrosta useammalle eri työpisteelle rakennustiimin kanssa, joten jos en näe sinua huomenna, toivon että sinulla on mahtava päivä!
CW
Vaikka kuinka vanhaksi eläisi, niin eipä ole juuri tullut vastaan hyvää esimerkkiä siitä kun perheenisä alkaa käyttäytyä kuin poikamies.
Kun antaa pikkusormen, se vie koko käden. Joskus jopa perheen ja vapauden.
Kiertäkää naiset varatut mahdollisimman kaukaa, hyvä mies ei vikittele muita niin kauan kun on virallisesti sitoutunut.
En halua olla ilonpilaaja, mutta kyllä niitä ukkoja ja akkoja on enemmän ja vähemmän täälläkin, jotka heilastelee ja ”heittää” tallinnan keikkaa.
Ne, jotka sitä tekee, osaa jälkensä peitellä ja puhelimensa ”preparoida”.
Kännykkäkulttuuri mahdollisti ja vauhditti hommaa, ja paras neuvoni onkin:
Kun alatte seurustella, ottakaa yhteys maistraattiin. Sieltä selviää, montako suuta tai jalkaparia on itsesi lisäksi aamiaispöydässä.
Mutta..takas aiheen ääreen....
Noita tämän perheen asioita tupesta löytyy kyllästymiseen asti. Tämäkin joka enempi esillä oleva mies henkilö(nimeä en nyt muista)milloin mitäkin ihme juttujaan toi mut nyt hiljaa.Se pahin missä muka S haamu kulkee asunnossa. Jotain toi tähän kyllä mutta luuli et hän nyt tämän ratkasee.
Tota S kotiin palamis videota katsellut monta kertaa..Mitä tapahtunut siellä kun oven avas.Varmaan ikävä lapsia..Tuskallinen aika takana..Vatsassa vauva..Mulla kieltämättä menee tunteisiin jopa liiaksi..
Chrisin vetoomus, tai mikä lie avautuminen, jonka tiedosta tässä itse nyt puhun (toisten antamien tietojen) pohjalta, on mielenkiintoinen kuultava. Ajankohtaa ilmeisesti saamme vielä tovit ootella.
Kuinkahan paljon hän käyttää siihen oman ajatusmailmansa ja tahtonsa mukaista lausuntoa, on eri asia, koska jos sanomisensa on laadittu esim. vankilan psykologin tms. ohjauksen kautta, se voi muuttaa jotakin. En tiedä, onko sellaista hänellä tuomionsa vuoksi edes mahdollista saada, vai onko hän niin suljetun tuomion sisässä ikuisesti.
No, joka tapauksessa oma tahto, omine aivoituksine voi tuoda uutta kehiin, jos saa kertoa suunsa puhtaaksi.
Jos se hetki videoidaan ja näytetään tulevaisuudessa, voi seurata, onko mies missä kondiksessa, ja vieläkö hän ”laikottaa” joka toisen sanansa.
Apropoo, tuliko tuo ”like like” hänen sanavarastoonsa vasta Kessingerin tavattuaan?
Onko kellään havaintoja? Kotona ei videoissa ole montaa sanaa heitellyt, ja pisin jutustelu häneltä vapaaehtoisesti oli S:n raskaustestin tuloksesta ”hämmästely/kauhistelu/teennäinen ilo...”hetki.
Tässä Chris 7 vuotta sitten pitämässä parisuhdeluentoa luokalleen.
Oletteko katsonut missä C tulee keittiöön ja pöydällä C kassi.Paljon puhuvat katseet......
Vierailija kirjoitti:
Oletteko katsonut missä C tulee keittiöön ja pöydällä C kassi.Paljon puhuvat katseet......
Korjaan siis S kassi.
Hän on murhannut 4 ihmistä ja mitä nyt hakee.Taitaa mennä vaan julkisuuden haun piikkiin.Onhan se kiva kun tulee synkkiin vankilaoloihin jotain piristystä.Pitäs turpansa kii kun tähänkään asti ei sitä saanu auki.
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta sisältöä, mitä puhuu . Lapsi pelastaa suhteen..?
Like-like-hokeminen puuttuu puhekielestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta sisältöä, mitä puhuu . Lapsi pelastaa suhteen..?
Like-like-hokeminen puuttuu puhekielestä.
On se kyllä ihme ukko. Ei tiedä kukaan selvää ottaa...sanatkin on loppu, kunnei tiä mitä sanois, se tässä itseäni ihmetyttää.
Katselun you tubesta sitä videota, jossa Chriss tulee mur han jälkeiseltä öljykenttä reisultaan sinne kauppaan ostoksille.
Se on vaihtamassa rahaa siltä kassaneidiltä. Antaa ison setelin, ja saa paperiseteleitä tukon takas.
En nähny tässä videopätkässä mitään, mitä olisi ostanut?
Chriss’ illä oli valkoinen t-paita ja tää selostaja (nainen) kiinitti sandaaleihinsa huomiota? Jutteli niistä.. en saanu huonon kielipääni takia selvää, mitä muuta näki siinä hänestä.
Mutta, minä erotin sen saman, minkä Chris’istä kaikki muutkin, muissa tilanteissa, miten hänen suunsa, huulensa oli imetty sisäänpäin, eli jännitti ihan valtavasti sitä tilannetta siinä myyntitiskillä asiointiaan?
Oletteko katsoneet sen?
Chris Wattsin ja Nichol Kessingerin ensimmäiset sähköpostiviestit.
NK lähetti yleisen viestin työtiimille kesäkuun alussa:
Hyvät herrat. Puhuin tänään kaasumittarimyyjämme kanssa ohjelmistomme käytöstä ja siihen liittyvistä ongelmista. Meidän käyttäjätilimme on nyt nollattu . Käyttäkää kirjautuessanne samoja tunnuksia jotka saitte yksiköltänne aiemmin. Ilmoitelkaa minulle jos jatkossa kohtaatte ongelmia tai tarvitsette muuta tietoa.
Terveisin NK
CW vastasi 5.6 klo 10:28 yksityisesti NKlle:
Kiitos Nikki. Hyvää päivänjatkoa!!
-CW
NK lähetti CWlle yksityisen sähköpostin 12.6 klo 10:55
Chris, Kiitos rehellisyydestäsi tänä aamuna. Rehellisyys on niin aliarvostettua kulttuurissamme.
Mukavaa päivänjatkoa.(tämä toivotus kirjoitettu espanjaksi)
Nikki
CWn sähköposti NKlle saman päivän aikana, kellonaikaa ei lue.
Nikki,
Olen avoin mies. Valehteleminen vain vaikeuttaa asioita. Mielestäni olet älyttömän upea ja mitä olen oppinut sinusta tähän mennessä, vaikutat myös mahtavalta persoonalta. Toivon että voin tutustua sinuun vielä paremmin, meillä on paljon yhteistä!
-CW
NK vastasi 12.6 klo 14:31
Chris,
Olen samaa mieltä. On aina yhtä mukavaa löytää ihmisiä joihin voit samaistua! Pidän kanssasi puhumisesta myös, tunnen oloni ymmärretyksi.
Etsin jotakuta jonka kanssa rakentaa kaunis yhteinen elämä. (Vaikuttaa niin yksinkertaiselta, mutta tuntuu niin epärealistiselta joskus...). Haluaisin rakentaa jotain samalaista mitä sinulla, vaimollasi ja söpöillä pienillä tyttärilläsi on. Uskon karmaan, joten kunnioituksesta itseäni, sinua ja perhettäsi kohtaan uskon että on parasta että pidämme suhteemme ammattimaisena.
Ja muuten, pidän nämä meidän keskustelut vain meidän välisinä.
Parhain terveisin
Nikki Kessinger.
CW vastasi 12.6 16:21
Nikki,
Totta, kaunista elämää on joskus vaikeaa saavuttaa tässä maailmassa, sillä ihmisillä on aina joku agenda jokaiseen asiaan.
Uskon karmaan myös, joten olen samaa mieltä kanssasi.
Jokainen keskustelumme pysyy meidän välisenä, sinun ei tarvitse huolehtia siitä.
Minun työnumeroni on ****** jos sinun tarvitsee saada minut kiinni kentällä. Joskus sähköpostit on hankalia täällä pätkivän yhteyden takia. Minulla on aikainen kokous aamulla ja sen jälkeen menen tekemään tarkastuskierrosta useammalle eri työpisteelle rakennustiimin kanssa, joten jos en näe sinua huomenna, toivon että sinulla on mahtava päivä!
CW