Millaiset ihmiset viihtyvät paljon yksin? Oletko
Kommentit (117)
Yleensä menen sata lasissa ja viihdyn kissanristiäisissäkin paitsi jos on kuiva meininki. Sitten kun saa olla yksin ja vetää happea niin nautin siitä yhtä paljon. Usein kuuntelen tarkoituksella hiljaisuutta ja olen kiitollinen siitä kun on rauhallista.
Kuka näitä ominaisuuksien luettelijoita pitää itserakkaina? Kalskahtaa nyt siltä että jotain on hampaankolossa ja sitä ei edes itelleen uskalla tunnustaa kun noin ahdistaa. Samalla tavallahan extrovertit luettelevat ominaisuuksiaan. Totta on toki myös se että introvertit löytää helposti nettien palstoilta listoineen ja extrovertit sitten toitottavat livenä kaikille kuulemaan kykeneville omia "erikoislaatuisia ominaisuuksiaan". Se vasta huvittavan kuuloista onkin.
Huoh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on rikas sisäinen maailma ja olen enemmän kiinnostunut ilmiöistä (luonto, tiede, politiikka, uutiset, kaunokirjallisuus) kuin ihmisistä. Onhan minulla paljonkin ystäviä, tuttuja ja sukulaisia ja viihdyn heidänkin kanssaan, mutta se ei ole olemiseni normaalitila - sosiaalisuus. Se vie pois minulta sitä laadukkainta aikaani, omaa aikaa. Mutta ei sekään liiallisena ole yhtä nautinnollista :)
Rikas sisäinen maailma mainittu! Okei, tää oli vika😁
Olet varmaan niitä ihmisiä, jotka tarvii jotain virikettä ja viihdykettä muilta jatkuvalla tahdilla. Rasittava aikasyöppö, jota pitää kuunnella tuntikausia puhelimessa ja vastata HETI miljooniin viesteihin pitkin päivää. Huoh.
Ymmärrän hyvin että näitä introverttikeskusteluja tarvitaan, koska yhteiskunta on parikymmentä vuotta ollut jo täysin extroverttien pyörittämä ja introvertteja on kuitenkin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on rikas sisäinen maailma ja olen enemmän kiinnostunut ilmiöistä (luonto, tiede, politiikka, uutiset, kaunokirjallisuus) kuin ihmisistä. Onhan minulla paljonkin ystäviä, tuttuja ja sukulaisia ja viihdyn heidänkin kanssaan, mutta se ei ole olemiseni normaalitila - sosiaalisuus. Se vie pois minulta sitä laadukkainta aikaani, omaa aikaa. Mutta ei sekään liiallisena ole yhtä nautinnollista :)
Olet varmaan niitä ihmisiä, jotka tarvii jotain virikettä ja viihdykettä muilta jatkuvalla tahdilla. Rasittava aikasyöppö, jota pitää kuunnella tuntikausia puhelimessa ja vastata HETI miljooniin viesteihin pitkin päivää. Huoh.
Olen moneen kertaan sanonut olevani introvertti, nykyään vaan tuo termi on niin pilattu, että välttelen tosielämässä sen käyttöä.
Olen lapsesta asti tykännyt yksinolosta. Toiset lapset leikkivät hippaa ulkona, minä piirsin 😀
Nyt aikuisena toiset perustavat perheitä ja matkustavat, minä piirrän tai teen käsitöitä 😁 Kavereita minulla on kaksi. Toinen asuu kaukana ja näemme ehkä kerran vuodessa. Toinen taas asuu lähellä ja näemme ehkä pari kertaa kuukaudessa. Olen kuitenkin töissä ihan sosiaalinen ja pidetty. Työkaverit aina kehuvat hauskaksi, eivät suostu uskomaan että olen introvertti 😁 En viihdy ihmisjoukoissa esim. joku konsertti olisi minulle painajainen! 😀 Arvostan omaa tilaa, en halua parisuhdetta enkä lapsia. Olisin varmaan onnellisin jossain metsän keskellä mummonmökissä kissoineni 😃 Jos tulee lottovoitto niin voin ehkä toteuttaa tämän haaveeni! ☺
Tutustuin yhteen naiseen kumppanini kautta ja sen parituntisen aikana kun olimme jutuilla hän puhui niin järkyttävän paljon että olin aivan uupunut jo puolessa tunnissa. Hassua että voisin kuvitella juuri hänen heittävän näitä alentavia kommentteja introista mitä täällä nyt on ollut.
Ujo ja estynyt introvertti. Kännissä olen sosiaalinen ja sen ansiosta mulla on kavereita joita kyllä näen viikoittain. Muuten viihdyn ihan omissa oloissani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen moneen kertaan sanonut olevani introvertti, nykyään vaan tuo termi on niin pilattu, että välttelen tosielämässä sen käyttöä.
Olet introvertti, mutta sulla ei ole rikasta sisäistä maailmaa? Ei se mitään ei kaikilla introverteilla olekaan. Ja myös ekstrovertilla voi olla rikas sisäinen maailma. Eivät nuo kaksi termiä ole synonyymejä. Lisäksi on introverttejä, jotka eivät kuitenkaan viihdy paljon yksin. Kuitenkin on todennäköisempää, että introvertti viihtyy paljon yksin kuin että ekstrovertti viihtyy paljon yksin (tosin heitäkin on, varsinkin jo heillä on rikas sisäinen maailma). Jos ihmisellä on rikas sisäinen maailma, siitä yleensä seuraa, ettei ihminen ole erityisen tarvitseva muiden ihmisten seuralle ja huomiolle.
Vierailija kirjoitti:
Tutustuin yhteen naiseen kumppanini kautta ja sen parituntisen aikana kun olimme jutuilla hän puhui niin järkyttävän paljon että olin aivan uupunut jo puolessa tunnissa. Hassua että voisin kuvitella juuri hänen heittävän näitä alentavia kommentteja introista mitä täällä nyt on ollut.
Introverttien mielestä pahin loukkaus on kutsua muita ekstroverteiksi. Sori, en ole puhelias.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän hyvin että näitä introverttikeskusteluja tarvitaan, koska yhteiskunta on parikymmentä vuotta ollut jo täysin extroverttien pyörittämä ja introvertteja on kuitenkin paljon.
Näissä ketjuissa introvertit pääsevät haukkumaan ekstroverttejä, kuten sinun viestiäsi edeltävä vastaaja 43, jota kukaan teistä sielukkaista ei ole kritisoinut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Introverttien mielestä pahin loukkaus on kutsua muita ekstroverteiksi. Sori, en ole puhelias.
Anteeksi, en ymmärtänyt? Jos olet introvertti joka täällä valittanut joka välissä, niin en tosiaan epäillyt että sinä olisit tämä kyseinen henkilö. Tein vain huomion.
Olen, puoliso riittää minulle, ja työkaverit. En kaipaa ihmisiä vapaa-aikaani pilaamaan, ei ole mitään tarvetta saada seuraa.
Olen onnellinen.
Miksi ketään haittaa, jos joku toinen viihtyy hyvin yksin? Ja vastaa aloituksessa esitettyyn kysymykseen? Eihän jonkun yksin viihtyminen ole keneltäkään pois. Ihan vapaasti saa viihtyä muiden ihmisten seurassa, ei yksin viihtyvät ole kieltämässä sitä muilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, en ymmärtänyt? Jos olet introvertti joka täällä valittanut joka välissä, niin en tosiaan epäillyt että sinä olisit tämä kyseinen henkilö. Tein vain huomion.
Minäkin tein vain huomion. En syyttänyt sinua mistään. Toki sinun valittamisesi on paljon parempaa kiin minun valittamiseni.
Viihdyn hyvin yksin ja sitten miesten kanssa.
Pärjään ja viihdyn yksin, mutta tykkään olla ihmisten parissa välillä. Silloin tuntui että on joku syy olla elossa.
Haluaisin olla tämä(kin) lauantain kotona - viihdyn lämpimässä ja tunnelmallisessa valossa ja katselisin jonkun leffan, mutta ei. Tuli hätäpäissäni luvanneeksi lähteä teatteriin. Ei yhtään huvittaisi, mutta ei voi enää viime tipalla kieltäytyäkään.
Viihdyn ihan itseksieni ja kammoan kirkkaita valoja, meteliä, hälinää, ja yleensä ihmisjoukkoja. Kohta sitten narikkajonossa, väliaikatarjoilujonossa etc. Menisipä ilta nopeasti, että pääsisi kotiin ja huomenna metsälenkille!
Työskentelen luovalla alalla, jossa työ itsenäistä, mutta työympäristö on avokonttori. Olen ilmeisesti sen hälyn takia niin uuvuksissa viikonloput, ettei paljon kiinnosta tavata ihmisiä. Toisaalta, en tiedä kuinka paljon tämä johtuu varsinaisesta luonteesta ja kuinka paljon tottumuksesta. Olin yksinhuoltajan ainut lapsi ja jouduin lapsena viettämään paljon aikaa yksin, joten epäilen, että ihan puhdas tottumuskin vaikuttaa yksikseen viihtymiseen.
Tietenkin mainitaan. Miksi ei mainittava? Aloituksessahan nimenomaan kysyttiin, millaiset ihmiset viihtyvät paljon yksin. Rikas sisäinen maailma on aika tavallinen ihmisillä, jotka eivät tarvitse kovin paljoa seuraa muista ihmisistä. Sori, mutta tuntuu, että sua ärsyttää ihmiset, jotka eivät juurikaan tarvitse muita.