Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä päästäisit lapsen yksin ystävänsä kanssa ulkomaille?

Vierailija
07.12.2018 |

Olin 16-vuotiaana kaksi viikkoa ulkomailla kahdestaan ystäväni kanssa. Vanhempani eivät edes miettineet enkö olisi pärjännyt. Olen matkustanut useasti yksin. Useammat ystäväni ovat vieläkin kiinni vanhemmissaan. Miksi et uskalla antaa lapsesi elää?

N26

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

18-vuotiaana voi mennä. Ja siksi että nimenomaan haluan lapseni olevan jatkossakin elossa.

Miten se täysi-ikä auttaa sitä lasta pysymään elossa. Hyvin moni täysi-ikäinen on vielä lapsen tasolla.

No ihan jos puhutaan ihmsen biologiasta ja aivojen kehityksestä niin totuus vaan on että viimeisenä kehittyvät kyvyt ymmärtää esimerkiksi syy-seuraussuhteita. Ihmisen aivot kehittyvät noin parikymmpiseksi asti jolloin ihan terveellä järjellä ajateltuna 18-vuotias ymmärtää tekojensa seuraukset paremmin kuin vaikka 16-vuotias. Ulkomailla voi myös olla tulla hätätilanteessa vastaan tilanteita joissa alaikäinen tarvitsee huoltajansa paikalle. Vaikka sinä olet valmis laittamaan alaikäisen lapsesi vaaraan lähettämällä hänet oman onnensa nojaan ulkomaille, minä en ota sitä riskiä että minun laiminlyötini vuoksi lapseni kuolee.

Miten uskallat päästää lapsesi ulos ovesta?. Oletko hänen vierellään 24/7 jos et niin laiminlyöt lastasi.

Oljenkorsiin on vissiin raukoilla tartuttava kun ei voi myöntää olevasa itse väärässä. Onhan se toki sama asia että lapsi on vieraassa maassa yksin alaikäisenä kuin samassa kaupungissa jossa vanhemmat ovat tarvittaessa nopeasti saatavilla. Ymmärrät selvästi itsekin kuulostavasi jo tosi lapselliselta kun on pakko tällaisiin tarttua.

Vierailija
22/23 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin ovat lentäneet 12-vuotiaina sukulaisille, kielimatkalla 14-vuotiaina. Aivan yksin kohteessa vasta 18v. Ehkä aiemmin, jos olis tullu harrastettua jotain pakettimatkoja, mutkun ei...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni ovat olleet yläasteikäisinä ulkomailla harrastusporukan kanssa, koulusta leirikoulussa ja kaveriperheen kanssa. Sen jälkeen kun täyttävät 18 ovat vastuussa itse itsestään ja voivat matkustaa minne asti rahansa riittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän