Onko Suomessa todella olemassa aikuisia ihmisiä, joille huumeet ovat jotenkin kaukainen juttu?
Ja tarkoitetaan huumeilla nyt kaikkia muita päihteitä kuin alkoholia.
Minulla on lähipiirissä huumeidenkäyttäjiä ihan hitosti, vaikka ikinä en ole itse käyttänyt edes pilveä.
Samoin kaikki tuntemani ihmiset taustastaan riippumatta tietävät useita, jotka käyttävät tai ovat ainakin kokeilleet esim. viihdekäytössä huumeita. Käyttäjät ovat "ihan normaaleja työssäkäyviä ihmisiä", monet korkeasti koulutettujakin.
Millaista elämää pitää elää, ettei ikinä törmää huumeiden käyttöön muutoin kuin uutisissa tai että ehkä näkee joskus jossain kadulla jonkun pelottavan narkkarin?
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Äänestän vasemmistoa, koska huumeet vapaaksi ja hoidot saadaan kuntoon.
Mari vapaaksi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä paremmissa piireissä. Lapsia ne on kaikki jotka ei aikuisuutta kestä, pitää saada pönttö sekaisin.
Millaisia ne on ne paremmat piirit? Varallisuus ja vanhempien "hienot työt" ja asuminen Westendissä eivät ainakaan riitä, koska huumeita kokeilleita on kyllä noissakin piireissä...
Ap
Ne paremmat ihmiset on fiksuja ja normaaleja ihmisiä jotka eivät tarvitse mitään päihteitä saadakseen aivojaan vikatilaan. Raha tai vanhempien työpaikka ei tee kenestäkään fiksua.
Ihmettelin juuri siskolleni, että on tuolla USA:ssa vähän eri meininki - vielä ainakin. Tuli taas yksi Friin rikossarjoista ja siinä perheen isukki kertoi nähneensä poikansa viimeksi tiettynä iltana, eikä heillä ollut mitään riitaa, huumeita siinä vedettiin vaan ja ihan leppoisissa merkeissä. Ihan normimeininkiä siis!
Koko suvulleni ja itselleni ovat huumeet täysin vieras juttu todellakin.
Vierailija kirjoitti:
Koko suvulleni ja itselleni ovat huumeet täysin vieras juttu todellakin.
Mikä uskonlahko?
Olen vm -71, yläasteella muutama poika imppasi, yksi niistä kuoli sen vuoksi, joten se harrastus jäi heiltä. Yksi vanha koulukaveri oli kokeillut jotain huumeita opiskeluaikana, en tiedä mitä, tai en ainakaan muista. Oma poika on polttanut pari kertaa kannabista vuosia sitten.
Tässä mun kokemukset huumeista, asun Lahdessa.
Konservatiivinen oikeisto ei ymmärrä vapauttaa huumeita, onhan jo kaikki muukin paska ajettu alas, koti uskonto isänmaa. Kirkkokin on jo vapautumassa.
Lähipiiriini ei kuulu huumeidenkäyttäjiä. Olen joskus tutustunut käyttäjiin bileissä tms ja ovat yrittäneet kaveerata, mutta ei todellakaan kiinnostusta ystävystyä sellaisten ihmisten kanssa.
Tiedän yhden ihmisen joka on ymmärtääkseni ennen poltellut ajoittain kannabista. Mun ystävät eikä perheenjäsenet käytä huumeita. Olen yliopistossa töissä ja työkavereista en tietenkään voi olla varma kun en tunne niin hyvin. Mulle ei ole ikinä kukaan tarjonnut huumeita enkä oo ikinä nähnyt kenenkään käyttävän. Oon 31-vuotias.
En tunne ketään joka olisi edes kokeillut, tai ainakaan siitä minulle maininnut. Koskaan en ole myöskään nähnyt huumeita eikä minulle ole niitä missään tarjottu. Ainoat huumeidenkäyttäjät johon olen törmännyt ovat olleet työn kautta, olen sairaanhoitaja.
N29, Helsinki
Huvittaa kun keittoa, alkoholia ottaneet sanoo ei käyttävänsä huumeita. Mikähän se holi on muuta kuin ainoa laillinen huume? Jokin kannabis on miten tahansa laskettuna miedompaa ja vähemmän haitallista.
Sitten koomisesti humalassa melkein kaikki haluaa savuja. Kevyttä kaksinaismoraalia.
Minä uskon vahvasti, että aivan kaikki tuntevat jonkun, jolla on historiaa huumausaineiden kanssa. Vähintäänkin lääkkeiden väärinkäyttöä tai yksittäinen pilvikokemus nuoruudessa. Siitä ei vain hirveästi puhuta esim. työpaikoilla, koska ei ole fiksua. En lähde tekemään työpaikalleni haastattelua todistaakseni pointtini, koska en kaipaa epäluuloja perääni.
Minulla on kyllä niin erilaiset piirit kuin ap:lla. Huumehörhöt on todellakin OUT.
Vielä reilu kaksi kuukautta sitten olisin voinut huutaa hep. Mutta nyt tiedän pari ex-nistiä, jotka on korvaushoidossa. En tunne enää, koska muutin muualle.
Ikää 40 vuotta ja ainoat tetämäni tapauakset on oman teinini kertomat, ikäisissään on muutama jotka käyttää. En tunne heitä enkä perheitään, eivät ole lapseni kavereita. Tämäkin tieto tuli, kun näimme auton ojassa ja teini totesi, että jaa nistit on romuttaneet kulkupelinsä, no hyvä, joskus vähän pelottikin niitten liikenteessä sählääminen.
Huumeet ei kiinnosta millään tavalla.
No en tiedä olenko niin aikuinen kun vasta 18 mutta tiedän erään hyvän ystäväni ja hänen poikaystävänsä ja kaverinsa käyttävän kannabista. Muihin huumeisiin en ole törmännyt paitsi neuloja maassa tietysti olen nähnyt
Minä olen liikkunut melkoisissa wt-piireissä ja ehkä olen sellainen itsekin, mutta huumeiden käyttäjiä en tunne. Nuorena jossain festareilla joku tutun tutun tuttu tarjosi henkoset, mutta siinä minun kosketuspintani sitten onkin. En tietäisi, mistä saisin huumeita ellen menisi johonkin kaduille norkoilemaan ja kyselemään vastaantulijoilta.
Olen itse kannabista epäsäännöllisen säännöllisesti käyttävä, mutta silti ihan normaali töissäkäyvä ihminen
Tietääkseni ainakaan kukaan tuntemani ei käytä huumeita. Mulle ei ole niitä myöskään koskaan yritetty myydä tai muuten tarjota, enkä ole ollut seurassa, missä olisi aineita käytetty läsnäollessani. Olisiko siitä kysymys, miten seuransa valitsee, jos tuntee paljon huumeidenkäyttäjiä... N30+