Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Suomessa todella olemassa aikuisia ihmisiä, joille huumeet ovat jotenkin kaukainen juttu?

Vierailija
06.12.2018 |

Ja tarkoitetaan huumeilla nyt kaikkia muita päihteitä kuin alkoholia.

Minulla on lähipiirissä huumeidenkäyttäjiä ihan hitosti, vaikka ikinä en ole itse käyttänyt edes pilveä.
Samoin kaikki tuntemani ihmiset taustastaan riippumatta tietävät useita, jotka käyttävät tai ovat ainakin kokeilleet esim. viihdekäytössä huumeita. Käyttäjät ovat "ihan normaaleja työssäkäyviä ihmisiä", monet korkeasti koulutettujakin.

Millaista elämää pitää elää, ettei ikinä törmää huumeiden käyttöön muutoin kuin uutisissa tai että ehkä näkee joskus jossain kadulla jonkun pelottavan narkkarin?

Kommentit (113)

Vierailija
61/113 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes puolet lukioaikaisista luokkakavereistani poltteli pilveä päivittäin.

>60v.

Vierailija
62/113 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumeet vaan vapaaksi. Kaikki on menny.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/113 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 44 v Helsingistä ja bilettänyt todella paljon, vuosien ajan 20-35 -vuotiaana monta kertaa viikossa yökerhoissa, eikä minulla ole mitään kosketusta huumeisiin itselläni, enkä tunne ketään, joka niitä käyttäisi.

Vierailija
64/113 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turhaan intät, ap. Huumeet jakavat ihmiset menestyjiin ja luusereihin. Näin on. Ilmeisesti sinä kuulut ghettoon, miksipä muuten edes tätä ketjua olisikaan.

Näinhän se asia on, jos tuota pitää ainoana menestymisen mittarina... Millään muilla meriiteillä ei ole väliä, jos on joskus kokeillut piriä :D

Vain wt:t ovat kokeilleet piriä.

Ihan turhaan alapeukutat, pirin (plus muiden huumeiden) käyttäjät ovat rupusakkia. En tiedä yhtäkään normaalia, joka olisi sitä kokeillut.

Jonkun alkoholin ja kannabiksen kokeilun nyt voisi vielä jotenkin ymmärtää, mutta muut huumeet... joo ei.

Vierailija
65/113 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en käytä mitään päihteitä, en edes mitään lääkkeitä. Asun pk-seudulla. En tunne mun tuttavapiirissä nimeltä ketään joka käyttää huumeita tai edes olisi käyttänyt.

Ainoa joka tulee mieleen on eräs naapuri, jotka en tunne muutoin, mutta talossa epäillään hänen olevan käyttäjä.

Ihmettelen itse missä piireissä jotkut liikkuvat, jos huumeidenkäyttäjiä on ihan lähipiirissä. Valitse seurasi paremmin.

Ei siltikään lähipiirissäni ole kuin yksi ongelmatapaus, hänkin onneksi pääsi kuiville. Hyviä ihmisiä, elämänarvot kohdallaan, suurin osa töissä tai opiskelee, perheenkin jotkut ehtineet perustamaan. Seurani on oikein hyvää enkä itse käytä huumeita ollenkaan.

Ap

Elämänarvot kohdillaan, kun perheelliset käyttävät huumeita? Mitä ihmettä horiset?

Sulla on nyt joku blokki päässä.

No mitä itse horiset tietämättä tilanteita tarkemmin! Eivät he lasten seurassa käytä, tai raskausaikana. Ihan normaaleja ihmisiä, jotka joskus ovat kokeilleet huumeita tai saattavat viihteellä ollessaan polttaa vaikka pilveä.

Ap

Just tuota sun asennetta tarkoitkin! Että sulle tuollainen on normaalia ja tyyppejä kell' on "elämänarvot kohdallaan".

Et vaan tajunnut, ette suurelle osalle ihmisiä noin ei ole. Ketjun muista vastaajista ei yksikään ole pitänyt tuollaista normaalina.

No joo, kieltämättä on minustakin kummallista, että joku määrittelee toisen ihmisen elämän ja arvomaailman huumekokeilujen perusteella.

Ap

Itse näytät kumminkin tekevän niin. Ne jotka käyttävät huumeita ovat susta okei, mutta ne jotka eivät tunne edes huumeidenkäyttäjiä ovat selvästi mielestäsi vähän outoa ja marginaalista porukkaa.

Luepa omat viestisi niin tämähän on se sun mielipide, joka tulee rivien välistä esiin.

Vierailija
66/113 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan nähnyt huumeita puhumattakaan että niitä olisi tarjottu minulle.

Juuri kuulin ekan kerran ikinä, että tuntemani ihminen -tuttu, ei ystävä - pössyttelee joskus. Tämä on ainoa kosketus asiaan. Ikää 50 v.

Vierailija
67/113 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tuttavapiiristäni suurin osa vähintään kerran kokeillut kannabista. Suuri osa käyttänyt muutakin. Ei mikään hämmästeltävä asia itselleni siis. Ja tähän porukkaan mahtuu siis hyvin paljon ihmisiä, kukin erilaisessa elämäntilanteessa. Toisilla ongelmia, mutta suurella osalla ei ja elävät ihan normaalia elämää. Ihme jeesustelua tollainen roskasakki -puhe, varmasti noiden laukojat itse kumminkin käyttävät alkoholia.

Vierailija
68/113 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en käytä mitään päihteitä, en edes mitään lääkkeitä. Asun pk-seudulla. En tunne mun tuttavapiirissä nimeltä ketään joka käyttää huumeita tai edes olisi käyttänyt.

Ainoa joka tulee mieleen on eräs naapuri, jotka en tunne muutoin, mutta talossa epäillään hänen olevan käyttäjä.

Ihmettelen itse missä piireissä jotkut liikkuvat, jos huumeidenkäyttäjiä on ihan lähipiirissä. Valitse seurasi paremmin.

Ei siltikään lähipiirissäni ole kuin yksi ongelmatapaus, hänkin onneksi pääsi kuiville. Hyviä ihmisiä, elämänarvot kohdallaan, suurin osa töissä tai opiskelee, perheenkin jotkut ehtineet perustamaan. Seurani on oikein hyvää enkä itse käytä huumeita ollenkaan.

Ap

Elämänarvot kohdillaan, kun perheelliset käyttävät huumeita? Mitä ihmettä horiset?

Sulla on nyt joku blokki päässä.

No mitä itse horiset tietämättä tilanteita tarkemmin! Eivät he lasten seurassa käytä, tai raskausaikana. Ihan normaaleja ihmisiä, jotka joskus ovat kokeilleet huumeita tai saattavat viihteellä ollessaan polttaa vaikka pilveä.

Ap

Just tuota sun asennetta tarkoitkin! Että sulle tuollainen on normaalia ja tyyppejä kell' on "elämänarvot kohdallaan".

Et vaan tajunnut, ette suurelle osalle ihmisiä noin ei ole. Ketjun muista vastaajista ei yksikään ole pitänyt tuollaista normaalina.

No joo, kieltämättä on minustakin kummallista, että joku määrittelee toisen ihmisen elämän ja arvomaailman huumekokeilujen perusteella.

Ap

Itse näytät kumminkin tekevän niin. Ne jotka käyttävät huumeita ovat susta okei, mutta ne jotka eivät tunne edes huumeidenkäyttäjiä ovat selvästi mielestäsi vähän outoa ja marginaalista porukkaa.

Luepa omat viestisi niin tämähän on se sun mielipide, joka tulee rivien välistä esiin.

Joo, nuo huumekuplassa elävät tyypit ovat mielenkiintoisia. Kuvitellaan, että huumeidenkäyttö olisi jotenkin yleistä, ihan ”normaalien ihmisten parissa”, koska sitä omassa kaveripiirissä tehdään. Muttei se ihan niin ole. Usein nämä itseään ”ihan normaaleina työssäkäyvinä” pitävät eivät ole sitä alkuunkaan. Mikään työssäkäynti tai koulutus eivät takaa sitä, että mielenterveys olisi mitenkään kunnossa.

Ja huumeiden sekä alkon käytön olen aina huomannut olevan yleisempää mt-ongelmaisten piireissä.

Vierailija
69/113 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäviä on jonkin verran, yksi joskus polttaa pilveä. Olen 26-vuotias, joskus nuorena useampi poltteli, jokunen kokeili vahvempia. Silloin kaverin poikaystävän veli veti rankasti, mutta hänet tapasin tasan kerran.

Ystäväni ja lähipiirini koostuu ihmisistä, joista osa tykkää ryypätä, ja se riittää. Moni on hyvinvointitietoinen ja kuten minä hädin tuskin edes juo alkoholia.

Vierailija
70/113 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ollut törmännyt ikinä, en ennen kuin muutin n. 2000:n ihmisen pikkukylään maalle. Työssäkäyvät kunnon ihmisinä pidetyt käyttivät nimenomaan viikonloppuisin ja iltaisin. Maanviljelijät, rekkakuskit, lähihoitajat ym.

Nyt asun taas kaupungissa, eikä lähipiirissäni ole huumeita.

Vierailija
71/113 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun Teknillisessä korkeakoulussa opiskeleva poikani sanoo tietävänsä pari. Muuten en tiedä ketään. Olen aktiivisesti harrastava 54-vuotias, alunperin kotoisin maalta, nykyisin asun keskisuuren kaupungin keskustassa. Näen kyllä selkeästi hörhöjä toisinaan, mutta eivät kuulu tuttuihin. Kyllä se kuulostaa oudolta, jos tuntee ison osan. Onko aloitus jonkun diilerin tekemä, joka yrittää levittää myönteisyyttä? 

Vierailija
72/113 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun tuttavapiiristäni suurin osa vähintään kerran kokeillut kannabista. Suuri osa käyttänyt muutakin. Ei mikään hämmästeltävä asia itselleni siis. Ja tähän porukkaan mahtuu siis hyvin paljon ihmisiä, kukin erilaisessa elämäntilanteessa. Toisilla ongelmia, mutta suurella osalla ei ja elävät ihan normaalia elämää. Ihme jeesustelua tollainen roskasakki -puhe, varmasti noiden laukojat itse kumminkin käyttävät alkoholia.

No en minä ainakaan käytä. Ihan samaa roskasa kkia ovat alkoholia säännöllisesti käyttävät. Mutta onhan alkon käyttäjä sen verran fiksumpi, että valitsi sentään laillisen aineen... kukapa mitään huumem erkintää tietoihinsa kaipaisi.

Vierailija
73/113 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut kaikki edellytykset siihen, että normaalin, keskiluokkaisen elämän (työ, mies, kolme lasta, omakotitalo, farmariauto ja kissa) sijaan olisin nyt syrjäytyneenä jossain lähiössä. Minulle ei ole kukaan koskaan edes tarjonnut huumeita, ja asun sentään Lahdessa. Mietipä sitä.

Vierailija
74/113 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän onkin vain näitä "korkeasti koulutettuja" ja "älykkäitä" hienostoihmisiå näköjään paikalla. :) kutsukaa vaan wt:ksi, kertoo kyllä enemmän teistä.

Vierailija
75/113 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

58v ja 1 lapsuudenkaveri kuoli imppaamiseen 15v:nä ja toinen käytti huumeita lukiossa.

Sen jälkeen ei minkäänlaista kokemusta eikä kosketusta huumeisiin omassa perheessä, suvussa, ystävä- tai tuttavapiirissä.

Vierailija
76/113 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tarkoitetaan huumeilla nyt kaikkia muita päihteitä kuin alkoholia.

Minulla on lähipiirissä huumeidenkäyttäjiä ihan hitosti, vaikka ikinä en ole itse käyttänyt edes pilveä.

Samoin kaikki tuntemani ihmiset taustastaan riippumatta tietävät useita, jotka käyttävät tai ovat ainakin kokeilleet esim. viihdekäytössä huumeita. Käyttäjät ovat "ihan normaaleja työssäkäyviä ihmisiä", monet korkeasti koulutettujakin.

Millaista elämää pitää elää, ettei ikinä törmää huumeiden käyttöön muutoin kuin uutisissa tai että ehkä näkee joskus jossain kadulla jonkun pelottavan narkkarin?

Minä tunnen tasan yhden ihmisen joka on luultavasti käyttänyt joskus kannabista. Suurin osa lähipiirini ihmisistä ei varmasti edes tunne. Työni kautta tiedän ihmisiä jotka ovat käyttäneet huumeita ja samoin mieheni työnsä kautta, siviilissä ei meillä sellaisia ihmisiä ole, ihan normaaleja ihmisiä tunnetaan, ei pyöritä missään sellaisissa "piireissä". Ihmettelen millaiset ihmiset tuntevat noin paljon muka normaaleja työssäkäyviä ihmisiä jotka käyttää huumeita.

Vierailija
77/113 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut kaikki edellytykset siihen, että normaalin, keskiluokkaisen elämän (työ, mies, kolme lasta, omakotitalo, farmariauto ja kissa) sijaan olisin nyt syrjäytyneenä jossain lähiössä. Minulle ei ole kukaan koskaan edes tarjonnut huumeita, ja asun sentään Lahdessa. Mietipä sitä.

Huumeiden satunnainen käyttökö olisi ajanut sinut syrjäytyneenä lähiöön ja et olisi saavuttanut noita luettelemiasi asioita? :D 

Vierailija
78/113 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huumeiden satunnainen käyttökö olisi ajanut sinut syrjäytyneenä lähiöön ja et olisi saavuttanut noita luettelemiasi asioita? :D 

Niinkö sinä asian ajattelit? Mitään muuta ei tullut mieleen? Hassua.

Vierailija
79/113 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestän vasemmistoa, koska huumeet vapaaksi ja hoidot saadaan kuntoon.

Vierailija
80/113 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä. En tunne tietääkseni ketään. Voi toki olla, että tunnen mutten tiedä huumeiden käytöstä. Pitää mennä 20 vuoden taakse, jolloin kuulin siskon kaverin veljen polttavan kannabista. Ainoa huumeiden käyttäjä, jonka osaisin nimetä.

Ai niin, jäi vastaamatta kysymykseesi. Ihan tavallista elämää pitää elää, mutta kuitenkin sellaista ettei itse käytä eikä hakeudu käyttäjien pariin. Baareissa ja yökerhoissa en ole koskaan viihtynyt, mutta siihen oli aikoinaan syynä tupakansavu ja melu.

En minäkään käytä saati ole mitenkään tietoisesti hakeutunut käyttäjien pariin. Hyvin monet tuntemistani ihmisistä ovat kuitenkin vähintään kokeilleet, pilveä varmaan lähes kaikki, mutta monia muitakin aineita. Niin uudet tutut kuin lapsuudenkaveritkin. 

Ap

Kyllä sä erikoisissa piireissä liikut. Suurin osa ihmisistä ei koskaan edes kokeile mitään huumeita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän