Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Suomessa todella olemassa aikuisia ihmisiä, joille huumeet ovat jotenkin kaukainen juttu?

Vierailija
06.12.2018 |

Ja tarkoitetaan huumeilla nyt kaikkia muita päihteitä kuin alkoholia.

Minulla on lähipiirissä huumeidenkäyttäjiä ihan hitosti, vaikka ikinä en ole itse käyttänyt edes pilveä.
Samoin kaikki tuntemani ihmiset taustastaan riippumatta tietävät useita, jotka käyttävät tai ovat ainakin kokeilleet esim. viihdekäytössä huumeita. Käyttäjät ovat "ihan normaaleja työssäkäyviä ihmisiä", monet korkeasti koulutettujakin.

Millaista elämää pitää elää, ettei ikinä törmää huumeiden käyttöön muutoin kuin uutisissa tai että ehkä näkee joskus jossain kadulla jonkun pelottavan narkkarin?

Kommentit (113)

Vierailija
41/113 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä samaa kuin omassa nuoruudessa aivan samaa kun vanhemmat tasan tarkkoina ettei nuoret sitten lähde mukaan p***a porukoiden seuraan vaikka kuinka viettelisi kun oman nuoruuden noillekkin porukoille jo osalle käynyt melko tylysti.

Vierailija
42/113 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse synnyin se kuuluisa "kultalusikka" hanurissa, mutta sitten muutin opiskelemaan. Palasin vuosien jälkeen takaisin porukoiden luokse "paremmalle" asuinalueelle ja olen yllättynyt. Täällä on paljon jotain 50v. masentuneita hienostorouvia, jotka kaikki tuntuvat käyttävän jotain. Siis alkoholia ja huumaavien reseptilääkkeiden väärinkäyttöä ja naapurissa asuu vieläpä lääkäri, joka ei liikoja kysele. 

Nuorillakin tuntuu olevan jotain jemmassa. muhun ei luoteta, kun puhun "väärää äidinkieltä" ja muutenkin olen "ulkopuolinen" vaikka ne oli aikoinaan mun parhaita lapsuudenkavereita. bileissä olen seurannut kauniita nuoria ihmisiä, jotka lisäilee drinkkeihinsä jotain ylimääräistä. varsinaista "perinteistä" narkkaria en ole nähnyt.

en ollut ennen nähnyt huumeiden käyttöä ja kuinka avointa ja "luontevaa" se on. itse en käytä alkoholia kuin satunnaisesti viinilasillinen ruu'an yhteydessä, enkä tupakoi.

Välttämättä ihmisestä ei näe päällepäin, ainakaan minä en näe, jos hän käyttää huumeita. Siis tottakai silloin huomaa, kun hän on ottanut niitä ja on "tillintallin", mutta noin muuten en näe.

Olen nyt muuttanut maaseudun rauhaan poikaystäväni kanssa ja sielläkin olen kuullut huhuja paikallisista nuorista, jotka käyttää jotain. vaikka siis se paikka on tosi keskellä ei mitään ja todellinen lintukoto. Lähipiirissä, onneksi kukaan ei tietääkseni käytä mitään.

"on paljon jotain 50v. masentuneita hienostorouvia, jotka kaikki tuntuvat käyttävän jotain."

Kuulostaa siltä että olet katsonut liikaa jotain tv-sarjoja Jenkeistä. Lisäksi aina epäilyttää nämä väitteet että joku muka tuntisi nimettömien ihmisten salatuimmatkin tavat.

Trolli sanon minä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/113 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en käytä mitään päihteitä, en edes mitään lääkkeitä. Asun pk-seudulla. En tunne mun tuttavapiirissä nimeltä ketään joka käyttää huumeita tai edes olisi käyttänyt.

Ainoa joka tulee mieleen on eräs naapuri, jotka en tunne muutoin, mutta talossa epäillään hänen olevan käyttäjä.

Ihmettelen itse missä piireissä jotkut liikkuvat, jos huumeidenkäyttäjiä on ihan lähipiirissä. Valitse seurasi paremmin.

Ei siltikään lähipiirissäni ole kuin yksi ongelmatapaus, hänkin onneksi pääsi kuiville. Hyviä ihmisiä, elämänarvot kohdallaan, suurin osa töissä tai opiskelee, perheenkin jotkut ehtineet perustamaan. Seurani on oikein hyvää enkä itse käytä huumeita ollenkaan.

Ap

Elämänarvot kohdillaan, kun perheelliset käyttävät huumeita? Mitä ihmettä horiset?

Sulla on nyt joku blokki päässä.

No mitä itse horiset tietämättä tilanteita tarkemmin! Eivät he lasten seurassa käytä, tai raskausaikana. Ihan normaaleja ihmisiä, jotka joskus ovat kokeilleet huumeita tai saattavat viihteellä ollessaan polttaa vaikka pilveä.

Ap

Just tuota sun asennetta tarkoitkin! Että sulle tuollainen on normaalia ja tyyppejä kell' on "elämänarvot kohdallaan".

Et vaan tajunnut, ette suurelle osalle ihmisiä noin ei ole. Ketjun muista vastaajista ei yksikään ole pitänyt tuollaista normaalina.

Vierailija
44/113 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti ne, jotka eivät tiedä kenenkään käyttäneen huumeita, ovat juuri niitä, joille ei kukaan halua kertoa. Raivokkaat huumeidenvastustajat varmaan tehtailisivat lasuja ja ilmoittelisivat poliisille, jos saisivat tietää jonkun perheenäidin joskus kokeilleen essoa bileissä tai lasten opettajan käyttäneen sieniä joskus kesälomallaan.

Vierailija
45/113 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turhaan intät, ap. Huumeet jakavat ihmiset menestyjiin ja luusereihin. Näin on. Ilmeisesti sinä kuulut ghettoon, miksipä muuten edes tätä ketjua olisikaan.

Näinhän se asia on, jos tuota pitää ainoana menestymisen mittarina... Millään muilla meriiteillä ei ole väliä, jos on joskus kokeillut piriä :D

Vierailija
46/113 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti ne, jotka eivät tiedä kenenkään käyttäneen huumeita, ovat juuri niitä, joille ei kukaan halua kertoa. Raivokkaat huumeidenvastustajat varmaan tehtailisivat lasuja ja ilmoittelisivat poliisille, jos saisivat tietää jonkun perheenäidin joskus kokeilleen essoa bileissä tai lasten opettajan käyttäneen sieniä joskus kesälomallaan.

Selvästi te huumemyönteiset elätte jossain kuplassa kun kuvittelette enemmistön olevan puolellanne. Eipä kuitenkaan näytä siltä.

Vierailija
47/113 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengasin hetken super-idiootin kanssa joka poltti ja kasvatti ruohoa. Hän ihannoi prätkäjengejä ja kaikki kaverit veti ties mitä.

Muusikkoporukoissa on samaa.

Palasin siistimpiin ja sivityneempiin piireihin.

Vierailija
48/113 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en käytä mitään päihteitä, en edes mitään lääkkeitä. Asun pk-seudulla. En tunne mun tuttavapiirissä nimeltä ketään joka käyttää huumeita tai edes olisi käyttänyt.

Ainoa joka tulee mieleen on eräs naapuri, jotka en tunne muutoin, mutta talossa epäillään hänen olevan käyttäjä.

Ihmettelen itse missä piireissä jotkut liikkuvat, jos huumeidenkäyttäjiä on ihan lähipiirissä. Valitse seurasi paremmin.

Ei siltikään lähipiirissäni ole kuin yksi ongelmatapaus, hänkin onneksi pääsi kuiville. Hyviä ihmisiä, elämänarvot kohdallaan, suurin osa töissä tai opiskelee, perheenkin jotkut ehtineet perustamaan. Seurani on oikein hyvää enkä itse käytä huumeita ollenkaan.

Ap

Elämänarvot kohdillaan, kun perheelliset käyttävät huumeita? Mitä ihmettä horiset?

Sulla on nyt joku blokki päässä.

No mitä itse horiset tietämättä tilanteita tarkemmin! Eivät he lasten seurassa käytä, tai raskausaikana. Ihan normaaleja ihmisiä, jotka joskus ovat kokeilleet huumeita tai saattavat viihteellä ollessaan polttaa vaikka pilveä.

Ap

Just tuota sun asennetta tarkoitkin! Että sulle tuollainen on normaalia ja tyyppejä kell' on "elämänarvot kohdallaan".

Et vaan tajunnut, ette suurelle osalle ihmisiä noin ei ole. Ketjun muista vastaajista ei yksikään ole pitänyt tuollaista normaalina.

No joo, kieltämättä on minustakin kummallista, että joku määrittelee toisen ihmisen elämän ja arvomaailman huumekokeilujen perusteella.

Ap

Vierailija
49/113 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän ihmisiä, jotka tietävät ihmisiä jotka ovat käyttäneet huumeita. Onneksi vieras käsite minulle, ei ole kukaan koskaan edes tarjonnut

Vierailija
50/113 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hengasin hetken super-idiootin kanssa joka poltti ja kasvatti ruohoa. Hän ihannoi prätkäjengejä ja kaikki kaverit veti ties mitä.

Muusikkoporukoissa on samaa.

Palasin siistimpiin ja sivityneempiin piireihin.

Taitaa jokaisessa muusikkoporukassa olla käyttäjiä. Samaten paljon kokeilijoita lakimiehissä ja sairaanhoitajissa. Uskovaiset ei ehkä niin paljon käytä?

Vierailija
51/113 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sinä elät jossain nistikuplassa. Kuten näet, narkkaaminen ei ole "in".

Vierailija
52/113 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattikoulussa yksi luokkalainen poltti satunnaisen säännöllisesti kannabista, koko muu luokka hiljaisesti paheksui. 

M20

Vierailija
53/113 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tarkoitetaan huumeilla nyt kaikkia muita päihteitä kuin alkoholia.

Minulla on lähipiirissä huumeidenkäyttäjiä ihan hitosti, vaikka ikinä en ole itse käyttänyt edes pilveä.

Samoin kaikki tuntemani ihmiset taustastaan riippumatta tietävät useita, jotka käyttävät tai ovat ainakin kokeilleet esim. viihdekäytössä huumeita. Käyttäjät ovat "ihan normaaleja työssäkäyviä ihmisiä", monet korkeasti koulutettujakin.

Millaista elämää pitää elää, ettei ikinä törmää huumeiden käyttöön muutoin kuin uutisissa tai että ehkä näkee joskus jossain kadulla jonkun pelottavan narkkarin?

Terveen elämän harjoittajat eivät tuhoa omaa kehoaan kemikaaleilla jotka ovat haitallisia. Vain tyhmät ja naivit vetävät näitä aineita.

Vierailija
54/113 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, sinä elät jossain nistikuplassa. Kuten näet, narkkaaminen ei ole "in".

Juu, tämä ketju on kattava otos tuollaisen päätelmän tekemiseen... Mutta ihan kiinnostavaa kyllä, että noin jyrkkiä asenteita on, kun en niihin itse tosielämässä juurikaan törmää. 

Ap

Vierailija
55/113 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turhaan intät, ap. Huumeet jakavat ihmiset menestyjiin ja luusereihin. Näin on. Ilmeisesti sinä kuulut ghettoon, miksipä muuten edes tätä ketjua olisikaan.

Näinhän se asia on, jos tuota pitää ainoana menestymisen mittarina... Millään muilla meriiteillä ei ole väliä, jos on joskus kokeillut piriä :D

Vain wt:t ovat kokeilleet piriä.

Vierailija
56/113 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmalle osalle ihmisiä ne ovat kaukainen asia. Itse olen nuorena kokeillut kannabista, ja yksi kaveri käytti muutakin jonkin aikaa, mutta sen jälkeen ei ole ollut oikein minkäänlaista havaintoa, mitä nyt kaupungilla joskus näkee. Omat lapseni ja heidän kaverinsa ovat paljon kunnollisempia kuin itse olin.

Vierailija
57/113 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 40 vuotias enkä tunne ketään kuka käyttäisi. En ole ikinä kokeillut eikä ole tarjottu, en edes tiedä mistä niitä saisi. Ei täällä Pohjois-Karjalan maaseudulla ole varmasti se isoin ongelma mutta on kai niitä täälläkin tietyissä piireissä.

Vierailija
58/113 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi vielä melkein kaikki.

Vierailija
59/113 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse synnyin se kuuluisa "kultalusikka" hanurissa, mutta sitten muutin opiskelemaan. Palasin vuosien jälkeen takaisin porukoiden luokse "paremmalle" asuinalueelle ja olen yllättynyt. Täällä on paljon jotain 50v. masentuneita hienostorouvia, jotka kaikki tuntuvat käyttävän jotain. Siis alkoholia ja huumaavien reseptilääkkeiden väärinkäyttöä ja naapurissa asuu vieläpä lääkäri, joka ei liikoja kysele. 

Nuorillakin tuntuu olevan jotain jemmassa. muhun ei luoteta, kun puhun "väärää äidinkieltä" ja muutenkin olen "ulkopuolinen" vaikka ne oli aikoinaan mun parhaita lapsuudenkavereita. bileissä olen seurannut kauniita nuoria ihmisiä, jotka lisäilee drinkkeihinsä jotain ylimääräistä. varsinaista "perinteistä" narkkaria en ole nähnyt.

en ollut ennen nähnyt huumeiden käyttöä ja kuinka avointa ja "luontevaa" se on. itse en käytä alkoholia kuin satunnaisesti viinilasillinen ruu'an yhteydessä, enkä tupakoi.

Välttämättä ihmisestä ei näe päällepäin, ainakaan minä en näe, jos hän käyttää huumeita. Siis tottakai silloin huomaa, kun hän on ottanut niitä ja on "tillintallin", mutta noin muuten en näe.

Olen nyt muuttanut maaseudun rauhaan poikaystäväni kanssa ja sielläkin olen kuullut huhuja paikallisista nuorista, jotka käyttää jotain. vaikka siis se paikka on tosi keskellä ei mitään ja todellinen lintukoto. Lähipiirissä, onneksi kukaan ei tietääkseni käytä mitään.

"on paljon jotain 50v. masentuneita hienostorouvia, jotka kaikki tuntuvat käyttävän jotain."

Kuulostaa siltä että olet katsonut liikaa jotain tv-sarjoja Jenkeistä. Lisäksi aina epäilyttää nämä väitteet että joku muka tuntisi nimettömien ihmisten salatuimmatkin tavat.

Trolli sanon minä.

Ihan sen takia tiedän, kun äiti on mulle paljastellut näitä asioita. äidin ystäväpiirissä ja naapureissa on paljon näitä rouvia, jotka ilmeisesti vaihdevuosivaivojaan lääkitsee näillä. Ovat olevinaan "hienoja ja sivistyneitä" ja kulissit kunnossa, mutta totuus on toinen. Yleensä syynä on myös mustasukkaisuus tms. aviomies pettää jne.

Vierailija
60/113 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ketään enkä myöskään itse ole käyttänyt. En edes pilveä. N35

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi