Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kateus, miksi se tuntuu olevan niin vaikea myöntää?

Vierailija
06.12.2018 |

Sitä näkee joka puolella, etenkin kulisseja rakentavissä äideissä. Jos tämä voitaisiin myöntää, niin maailma olisi paljon parempi paikka.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sitä on itsessään niin vaikea nähdä. Kateus piiloutuu muiden tunteiden taakse.

Vierailija
2/9 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että se johtuu pinnallisesta itsetuntemuksesta. Syvälliseen itsetuntemukseen ei ainakaan peruskoulusta saa kovin hyviä eväitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ihmiset ole kateellisia. On vain heitä, jotka haluavat toisten olevan kateellisia heille.

Vierailija
4/9 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä jostain asiasta, jonkun ihmisen elämäntyylistä tai vaikka vuittonin laukusta, niin tähän vedetään Aina kateuskortti. Miksi sitä on niin vaikea myöntää, että kaikki ei kadehdi?

Vierailija
5/9 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ihan sama uskotko, mutta olen hyvin vähän kateellinen ihminen ja se houkuttaa ystäviksi äärimmäisen kateellisia, koska en ruoki heidän kilpailuhenkään. Olen "vaaraton", vähän kuin lihava voi aina kertoa vitsejä ja olla hauska, koska lihava ei vie sun puolisoa. Komea ja hauska on vaarallinen.

Näitä kateellisia kun olen seurannut, niin heillä on kovasti tapana projisoida muihin omia tunteitaan. Jos joku ei heti kommentoi matkustuskuvaa, on se "kateellinen" vaikka kyseessä on ihan varmasti maailman ei-kateellisin ihminen. Mutta tämä projisoija on aina itse tulta ja tulikiveä, kun näkee jonkun olleen matkoilla.

Jne.

Vierailija
6/9 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurempi ongelma on se, että vaikka kritisoisi lasten pahoinpitelyä, niin aina se on jonkun mielestä vain kateutta, koska me suomalaiset ollaan niin kateellisia, ja mitään muita syitä ei mihinkään ole koskaan nih.

Vierailija
7/9 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, minulla on ystävä joka vihjailee minun olevan kateellinen hänen pienestä lapsestaan. Lapsi on ihana ja suloinen mutta ystäväni ei huomaa sitä että olen lapseton omasta vapaasta ja harkitusta tahdostani.

Vierailija
8/9 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miten kateuden myöntäminen tekisi maailmasta paremman paikan.

Vierailija
9/9 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kateus perustuu ylpeyteen ja ylpeä ei voi myöntää kateuttaan, koska samalla myöntäisi alemmuutensa (kuvitellun tai todellisen).