Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perheenäiti kiihdytti päinnpunaisia lapset kyydissä ja nyt Juulian lantio on murskana

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

harri lyyhistyi. harri lähti heti ajamaan. harri sanoi kuskin ajaneen päin punaista. vieras kirjoitti: juulialta meni liikuntakyky, eikä pysty alatiesynnytykseen. oliko harri ajokunnossa? mistä harri tiesi oliko vai ei ajettu punaisia päin. entä onko tämä vieras kirjoittaja tehnyt juulialle lääkärintarkastuksen? entä kaahasiko kuljettaja ja miksi vieras on huolissaan maksaako kuljettaja. liikenneonnettomuudessa on aina ensisijaisena  maksajana vakuutusyhtiö. ikävä juttu mutta näitä sattuu, ja asia on vielä tutkinnassa, ketään ei ole tuomittu muuallakuin tällä palstalla.

Mitä oikein selität?

Vierailija
42/88 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä näitä ihan selvästi jo vaihtuneita punaisia päin ajavia näkyy silloin tällöin. Itse luotan jalankulkijana liikennevaloihin varmasti ihan liikaakin, enkä aina katso, mitä autoilijat tekevät. Eikä se katsominenkaan tietysti auta, kun autojen rateissa on ihmisiä, jotka toimivat sääntöjen vastaisesti ja siksi täysin ennakoimattomasti.

Häh, oikeasti luotat valoihin??

Nyt oikeasti, aina pitää katsoa ennen kuin ylittää tien!

Se että on oikeassa ei yhtään lohduta sairaalassa kymmenenä kappaleena tai pahempaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki kamala tapaus, mutta mua lähinnä huvittaa tuo uutisen kuvituskuva. Selfieen on kuitenkin ollut aikaa ja voimia?

Eiköhän isä ole ottanut kyseisen kuvan tyttärestään.

Häpeäisit.

Eri, mutta häpeä itse. Tässä uutisoinnissa on ollut taas kerran ihan naurettavaa liioittelua. Juuri tuo isän lyyhistyminen maahan ym. Joo, luita voi olla p askana, mutta muuten menee ilmeisesti ihan hyvin, kun on tosiaan voimia soittaa itse isukille sairaalasta ja vielä esiintyä selfieissäkin. Jos pahasti olisi käynyt, niin sitä maattaisiin nukutettuna eikä tiedettäisi mistään mitään. Ihme draamailua.

Sama henkilö sinä olet, kirjoitustyylistä huomaa hyvin.

Miksi minun pitäisi hävetä? Pikemminkin teidän muiden tunteita ja reaktioita arvostelevien pitäisi. Järkytyksestä voi hyvin lähteä jalat alta. Oletko ollut vastaavassa tilanteessa itse, että osaat sanoa, kuinka pitäisi reagoida?

Tytön isä oli ottanut kuvan, joten kyseessä ei ollut selfie. Diagnooseja ei yleensä tehdä valokuvien ja puhelinsoittojen perusteella. Onneksi.

Vierailija
44/88 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiöen uutisoitiin myös äidin ja nelivuotiaan jääneen suojatiellä auton töytäisemiksi. Olisiko ollut Tikkurilassa🤔

Vierailija
45/88 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki kamala tapaus, mutta mua lähinnä huvittaa tuo uutisen kuvituskuva. Selfieen on kuitenkin ollut aikaa ja voimia?

Minua huvittavat ilkeät k*sipäät, jotka kiinnittävät huomiota epäolennaisuuksiin.

46/88 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta toimintaa yliajajalta 

Vierailija
47/88 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksaako joku näille jotka tekee joka jumalan asiasta sukupuolisodan? Tätä asiaa pitäisi oikeasti tutkia.

Ihmettelen samaa. Perheenäiti kaahaa ilmeisesti täysin tarkoituksella ja tietoisesti punaisia päin ja samalla jalankulkijan yli niin mammat alkaa nillittämään että kyllä miehetkin kaahaa. Nih.

Kaahaa juu, mutta ei se just tähän taas liity mitenkään.

Asiaa pitäisi käsitellä yleisellä tasolla. Stereotypista kaahaajaa ei siis ole. Turha osoitella miestä tämä naista. Mutta sehän on palstan tapa. Uutisesta otetaan vain joku pieni osa ja henkilöidään se. Sitä käytetään sitten oman agendan ajamiseen.

Vierailija
48/88 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä näitä ihan selvästi jo vaihtuneita punaisia päin ajavia näkyy silloin tällöin. Itse luotan jalankulkijana liikennevaloihin varmasti ihan liikaakin, enkä aina katso, mitä autoilijat tekevät. Eikä se katsominenkaan tietysti auta, kun autojen rateissa on ihmisiä, jotka toimivat sääntöjen vastaisesti ja siksi täysin ennakoimattomasti.

Häh, oikeasti luotat valoihin??

Nyt oikeasti, aina pitää katsoa ennen kuin ylittää tien!

Se että on oikeassa ei yhtään lohduta sairaalassa kymmenenä kappaleena tai pahempaa...

Uhrin syyllistämis -bingo!

Ps. oletko poliisista?

Vierailija
49/88 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo jossa äiti ja lapsi jäi auton alle oli espoossa

Vierailija
50/88 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo jossa äiti ja lapsi jäi auton alle oli espoossa

Joo, niin olikin.

Vierailija
51/88 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä näkee tässäkin kaupungissa harva se päivä. Osa autoilijoista on täysin piittaamattomia liikennesääntöjen ja näin ollen muiden turvallisuuden suhteen. Esimerkiksi keskusta-alueella ihmiset eivät ymmärrä, että suojatien eteen pysähtyneen auton viereen on pysähdyttävä. Juuri eilen koin jälleen tilanteen, kun kaksi alakouluikäistä lasta olivat ylittämässä suojatietä, kun pysähdyin oikeanpuolimmaiselle kaistalle. Juuri kun olivat autoni kohdalla, vasenta kaistaa paahtaa joku viittäkymppiä ohi. Ajan kysymys vain milloin joku oikeasti menettää henkensä näiden idioottien takia. 

Vierailija
52/88 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä näkee tässäkin kaupungissa harva se päivä. Osa autoilijoista on täysin piittaamattomia liikennesääntöjen ja näin ollen muiden turvallisuuden suhteen. Esimerkiksi keskusta-alueella ihmiset eivät ymmärrä, että suojatien eteen pysähtyneen auton viereen on pysähdyttävä. Juuri eilen koin jälleen tilanteen, kun kaksi alakouluikäistä lasta olivat ylittämässä suojatietä, kun pysähdyin oikeanpuolimmaiselle kaistalle. Juuri kun olivat autoni kohdalla, vasenta kaistaa paahtaa joku viittäkymppiä ohi. Ajan kysymys vain milloin joku oikeasti menettää henkensä näiden idioottien takia. 

Eihän tuo ole ajan kysymys. Liikenne tappaa tai vammauttaa joka päivä useita, Suomessa.

Vierailija
53/88 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun päälle on ajettu autolla, kun ylitin jalan suojatietä Helsingissä. Talutin pyörääni. Minut kasattiin kokoon Töölön sairaalassa (Kiitos sinne! Suomen paras paikka joutua onnettomuudessa.) Edelleen jalkojani särkee yli 25 vuotta tapahtuneen jälkeen esim. jos ne ovat kauan paikoillaan tai juostessa. Korvaus ei ollut suurensuuri ja se piti todella tapella, että sen sai. Edelleen boikotoin toista vakuutusyhtiötä, joka oli kitsas korvaamaan. Työnantajani vakuutusyhtiö oli ok, onnettomuus sattui  työmatkalla. Kuntoutin itse itseni uimalla, sukeltamalla ja uppopallolla.

Mutta asiaan.

Ylitän autotien mieluiten muusta kuin suojatien tai valojen kohdalta, koska en edelleenkään luota autoilijoihin. Kunhan on vaan hyvä ja pitkä näkyvyys molempiin suuntiin. Saman olen opettanut lapselleni.

Vierailija
54/88 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksaako joku näille jotka tekee joka jumalan asiasta sukupuolisodan? Tätä asiaa pitäisi oikeasti tutkia.

Ihmettelen samaa. Perheenäiti kaahaa ilmeisesti täysin tarkoituksella ja tietoisesti punaisia päin ja samalla jalankulkijan yli niin mammat alkaa nillittämään että kyllä miehetkin kaahaa. Nih.

Asiaa pitäisi käsitellä yleisellä tasolla. Stereotypista kaahaajaa ei siis ole. Turha osoitella miestä tämä naista. Mutta sehän on palstan tapa. Uutisesta otetaan vain joku pieni osa ja henkilöidään se. Sitä käytetään sitten oman agendan ajamiseen.

Kaahaajat ovat sekä miehiä että naisia. Mutta erityisen järkyttäväksi tämän toki tekee se, että kaahariäiti oli täysin valmis riskeeraamaan myös omien kyydissä olleiden lastensa hengen. Jalankulkijan sijaan ne vihreät valot olisi voinut olla myös hiekkarekalla.

En ole mikään jeesus minäkään, mutta erityisen varovasti ajan silloin, kun kyydissä on lapsia.

Vierailija
55/88 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tärkeintä sinullekin on tässä siis sukupuoli...

-ohis-

Ei kai se nyt kenenkään randomkeskustelijan vikakaan ole, että tämä perheenäiti päätti kaahata? Vai meinaatko, että sukupuolta ei olisi saanut edes mainita kun muista piittaamaton autoilija oli (taas kerran) nainen?

Sillä ei allejääneen kannalta ole mitään merkitystä onko kuskilla munat vai ei, mutta liikenneturvallisuus ei taatusti parane jos naisten helmasynneistä ei saa lainkaan puhua. Miesten (etenkin nuorten/juuri kortin saaneiden) kaahaamisista puhutaan ja ongelma myönnetään, mutta naiskuskien piittaamattomuus suojateitä kohtaan on ilmeisesti asia josta ei vaan saa puhua. Jostainhan se johtuu, että ihan liian moni jättää pysähtymättä ja pahimmassa tapauksessa se syy on jokin sellainen "sisäsyntyinen" ettei sitä edes osata itse hoksata että oma liikennekäyttäytyminen on nyt pielessä. Itse olen joskus ajatellut, että mieltääkö moni naiskuski tuon tilanteen niin, että ihan vaan kohteliaisuuden vuoksi hän naisena saa mennä tuossakin tilanteessa ensin vaikka liikennesääntöjen mukaan hänen pitäisikin väistää. 

Vierailija
56/88 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kamalan pimeää. Kun ei ole lunta. Laittakaa kaikki heijastimet päälle mitä kotoa löytyy.

Vierailija
57/88 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tärkeintä sinullekin on tässä siis sukupuoli...

-ohis-

Ei kai se nyt kenenkään randomkeskustelijan vikakaan ole, että tämä perheenäiti päätti kaahata? Vai meinaatko, että sukupuolta ei olisi saanut edes mainita kun muista piittaamaton autoilija oli (taas kerran) nainen?

Sillä ei allejääneen kannalta ole mitään merkitystä onko kuskilla munat vai ei, mutta liikenneturvallisuus ei taatusti parane jos naisten helmasynneistä ei saa lainkaan puhua. Miesten (etenkin nuorten/juuri kortin saaneiden) kaahaamisista puhutaan ja ongelma myönnetään, mutta naiskuskien piittaamattomuus suojateitä kohtaan on ilmeisesti asia josta ei vaan saa puhua. Jostainhan se johtuu, että ihan liian moni jättää pysähtymättä ja pahimmassa tapauksessa se syy on jokin sellainen "sisäsyntyinen" ettei sitä edes osata itse hoksata että oma liikennekäyttäytyminen on nyt pielessä. Itse olen joskus ajatellut, että mieltääkö moni naiskuski tuon tilanteen niin, että ihan vaan kohteliaisuuden vuoksi hän naisena saa mennä tuossakin tilanteessa ensin vaikka liikennesääntöjen mukaan hänen pitäisikin väistää. 

Viimeinen virkkeesi on sairas. On kyse tunnekylmästä, epäempaattisesta kusipäästä, ja sinä yrität selittää sitä käytöstä jollain naisellisella piirteellä. Kuule, sillä kaaharimuijalla ei ole mitään naisellista tai inhimillistä aivokopassaan.

Vierailija
58/88 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva muisto kaaharinkin lapsille joku lentää konepellille, ambulanssit jne

Vierailija
59/88 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas en todellakaan enää luota autoilijoihin. Kuljen työmatkat pyörällä tai kävellen ja monta läheltä piti - tilannetta on ollut. Olen nykyään ylivarovainen. Etenkin nyt pimeään aikaan. Ei mua lohduta, että olin oikeassa, jos makaan sairaalassa vammautuneena.

Vierailija
60/88 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiöen uutisoitiin myös äidin ja nelivuotiaan jääneen suojatiellä auton töytäisemiksi. Olisiko ollut Tikkurilassa🤔

Tuomarilassa. Olen itse meinannut jäädä samassa kohdassa auton alle. Autoja tulee monesta suunnasta. Eikä suojatietä kunnioiteta.

Ketju on lukittu.