Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerronko anopille että hänen pojallaan on alkoholi ongelma??

Vierailija
11.05.2006 |

Mies on uhkaillu lähtevänsä jos menen hänen vanhemmilleen puhumaan. Poikahan (10kk) tässä kärsii haluan vain lapselle hyvän isän. Että jospa hänen vanhempansa sais puhuttua sille järkeä päähän. Mitä teen uskallanko kertoa?? En halua viinan takia jättävän minua ja poikaa. Jotain pitäs tehä ja pian!

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinussa on nähtävissä jo kaikki alkoholistin läheisen piirteet: haluat auttaa, pelastaa miehesi, uskot turhaan parempaan ja muutokseen.

Et voi miestäsi pelastaa tai auttaa - alkoholisti voi pelastaa vain itsensä.

Niin kauan kuin olet siinä pelastamassa miestäsi, annat hänelle mahdollisuuden juoda.

Näen sinussa itseni, noin minäkin ajattelin - liian pitkään.

Sinulla on kaksi vaihtoehtoa: joko jatkat elämää noin yrittäen pelastaa miehesi ja toivoen parempaa - samalla pilaat sekä oman että lapsen elämän.

Tai jos oikeasti haluat muutosta: silloin se on joko alkoholi tai perhe. Mutta silloin sinun täytyy olla myös valmis eroamaan jos miehesi valitsee alkoholin.

Niin kauan kuin miehesi ei joudu todellisen valinnan eteen, ei muutosta tapahdu. Niin kauan kuin miehesi ei tiedosta ongelmaansa ja halua itse muutosta ei sitä muutosta tapahdu. Olen pahoillani, mutta näin se on.

Monesti alkoholistin herättää vasta se fakta, että menettää perheensä jos muutosta ei tapahdu.

Jos hänelle alkoholi perhettä tärkeämpi niin haluatko oikeasti elää sellaisessa parisuhteessa? Ja kasvattaa lapsesi siinä? Jatkuvassa epävarmuudessa? Kun lapsesi hieman kasvaa, niin alkavat kysymykset: missä isä on, koska tulee? Ja sinä joudut kerta toisensa jälkeen valehtelemaan pienelle lapsellesi, selittämään isän menoja parhain päin. Lapsesi joutuu kerta toisensa jälkeen pettymään kun isä pettää lupaukset (menemisistä, tekemisistä), koska on juomassa / krapulassa. Tätäkö oikeasti haluat lapsellesi????????

Vierailija
22/25 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyliin: No, toinen juo ja toinen polttaa... Just!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi lapsi on vielä niin pieni ettei tajua eikä osaa isästään kysellä, sitäpä minä pelkäänkin että joudunko sen päivän vielä kokemaan. Muutoksia kyllä täytyy tapahtua jotta minäkin jo voisin taas nauttia elämästä.

ap

Vierailija
24/25 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisen pitää huolehtia/ymmärtää itse lopettaa juomisensa. Hän ei asiaan puutu!

Vierailija
25/25 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tulet kokemaan sen päivän monta kertaa kun pettynyt lapsi odottaa turhaan isää kotiin tai kun lapsi toistuvasti saa pettyä, ettei isä teekään hänen kanssa jotain vaikka oli luvannut - isä kun on ryyppäämässä tai potee krapulaa.

Usko jo, et voi miestäsi pelastaa tai parantaa.

Laita mies valinnan eteen ja toimi sen mukaisesti.

Ihan nyt ensimmäiksi kerro asiasta läheisille: omille vanhemmillesi, ystävillesi jne. Se jo helpottaa ja on ensimmäinen askel muutokseen.

Tsemppiä!