Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

H*lvetin kuivat, halkeilevat kantapäät!!

Vierailija
04.12.2018 |

Minkähänlaista tämä elämä on vanhana, kun nyt jo vuosi vuodelta ilmenee uuttaa vaivaa, koko ajan saisi enemmän ja enemmän olla itseään sukimassa, rapsimassa ja puunaamassa, en jaksa!
Nyt parina talvena vaivaksi on ilmestynyt kuivat, röpelöiset ja halkeilevat kantapäät.
Juuri yhtenä päivänä niitä hampaat irvessä raspannut, mutta taas aamuna eräänä sukkia jalkaan laittaessa kuuluu se sielua repivä kkkrrrrhh- ääni.
Mikä hemmetti näihin norsun jalkoihim oikein auttaa???

Kommentit (92)

Vierailija
1/92 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Laitan joka yö paksua jalkavoidetta ja yösukat. Raspausta mahdollisimman vähän. Tää on ainoa joka mulla auttaa.

Vierailija
2/92 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita Working hands-voidetta. Käsille hyvää,kantapäille superhyvää. Säilyy pehmeenä kantapohjat seuraavaan pesuun. Mulla sama ärsyttävä ongelma kuin sulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/92 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvaa aina yöksi.

Vierailija
4/92 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuvasti rapsuttelemalla kyllä vain ruokit ongelmaa.

Vierailija
5/92 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähemmän raspaamista ja enemmän rasvaamista. Raspilla voi kerran tai pari viikossa kevyesti ottaa pahimmat kuivumat pois, mutta muuten suosittelisin rasvausta ainakin kerran päivässä. Vaikka aamuin illoinkin, jos jaksat. Esim. Dermosilin Extra-voide on ihan huippua kuiville kantapäille.

Vierailija
6/92 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitan aina suihkun jälkeen paksusti Flexitolin kantapäävoidetta, mutta tietääkö joku onko joku muu voide selvästi parempaa? Mielestäni tuo Flexitol on aika lailla samantapaista kuin Schollin vastaava voide.

Itselläni on vielä sellainen kummallinen ongelma, että toinen kantapää on selvästi kuivempi kuin toinen.

Vierailija
7/92 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mieluiten rasvaamista, ei niinkään raspaamista. Raspaus kuulemma vaan lisää uuden kovettuman muodostumista, mene ja tiedä siitäkään.

Vierailija
8/92 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä oikein jaksa uskoa että raspaaminen mitenkään lisäisi ongelmaa, miten se olisi edes mahdollista?

Vierailija
9/92 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko kokeilleet Compeed - kantapäävoidetta, pitäisi olla erittäin hyvä voide?

Vierailija
10/92 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sitä working hands -voidetta myydään?

Vierailija
11/92 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin pitkään illalla rasvaa ja sitten yösukat. Luin kerran että kannattaa kelmulla estää voidetta imeytymästä sukkiin.

Siis nyt ensin voide, sitten kelmu ja vasta sitten sukat, ja tepsii paremmin.

Vierailija
12/92 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin jalkavoide! Edullinen ja toimii :) harmi etten ole nyt kotona, tuubi on siellä enkä muista nimeä.. punavalkoinen kuitenkin.

Vierailija
13/92 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvaisempi ruokavalio voi auttaa. Miehellä halkeili ennen kantapäät, mutta tilanne korjaantui, kun siirryimme normaalirasvaisiin tuotteisiin.

Vierailija
14/92 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äidillä on sama ongelma käsissä. Työskennellyt mm siivoojana ja remppahommissa eli lotrannut paljon ties millä liuottimilla. Nykyään käsissä ihan halkeilevia ja kipeitä haavoja kun kuivuu niin pahasti. Ostin hänelle juuri tuota o keeffe's working hands-voidetta kun näin mainoksen telkkarissa. Se on parantanut käsien kuntoa hurjasti. Viikon käytön jälkeen ei enää haavoilla ja kiristä. En itse olisi uskonut että niin hyvin toimii, kortisonivoiteista ei ole ollut apua niin paljon.

Koitin itsekin sitä jalkapohjiin pari kertaa ja varmasti päivittäisellä käytöllä silenisi.

Mä itse käytän kuivuuden takia talvisin helokkiöljyä kapseleina ja voiteena ja olen ainakin omalla kohdalla todennut auttavan paljon.

Tuon o keefesin tilasin kärkkäiseltä eli lienee ihan kaupoissa yleisesti, jossain nettiapteekissa näin kans.

Vierailija
15/92 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttoi Lemon Juice & Clycerin -kantapäävoide!

Vierailija
16/92 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä raspaa! Decubal 80% rasvaa (punainen tuubi apteekista ), on hyvä rasva jos on kovettumaa.

Vierailija
17/92 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa kuutosen mainitsemassa Flexitolissa on enemmän ureaa (25%) kuin muistan missään muussa nähneeni, joten se varmaan on yksi parhaimpia. Urea eli karbamidi on se mikä parhaiten pehmittää todella pahasti kuivia ja halkeilleita kantapäitä. Minullakin toinen kantapää on pahempi, johtuu siitä että askellukseni ottaa enemmän siihen jalkaan kovettumaa.

Vierailija
18/92 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä sitä working hands -voidetta myydään?

Puuilossa. Meidän kylällä se on ständissä ihan kassojen vieressä, en tiedä löytyykö kosmetiikkaosastolta. Kannattaa varmaan kysyä myyjältä jos et bongaa. Tokmanni vissiin sama kauppa eri käärepaperissa, oiskohan sielläkin?

Vierailija
19/92 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla loppui jalkapohjien järkyttävä kuivuminen kun vaihdoin shampoon ym. merkkiä. Siirryin astetta luonnollisempiin (vaikka on noissakin SLS:ää). Se vaahto on aika tujua tavaraa kun siinä peseytyessään seisoo, ensin jalkansa pehmittäneenä että varmasti imeytyy joka molekyyli niihin jalkapohjan pikku rakosiin. Hyviä rasvavinkkejä täällä jo annetukin, mutta tämä nyt lisäksi jos ihan oikeasti kaikkia konsteja tahtoo kokeilla.

Vierailija
20/92 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, mieluiten rasvaamista, ei niinkään raspaamista. Raspaus kuulemma vaan lisää uuden kovettuman muodostumista, mene ja tiedä siitäkään.

Höpö, höpö. Maallikkokin ymmärtää että on järjen köyhyyttä rasvata kovettunutta halkeillutta kuollutta ihoa. Käytä ensin jalkahöylää millä poistat kuivan ihon ihan kunnolla. Sitten rasvaat niitä niin ongelma pysyy aisoissa. Toiset sanovat että kuorintasukat toimivat myös.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä