Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

H*lvetin kuivat, halkeilevat kantapäät!!

Vierailija
04.12.2018 |

Minkähänlaista tämä elämä on vanhana, kun nyt jo vuosi vuodelta ilmenee uuttaa vaivaa, koko ajan saisi enemmän ja enemmän olla itseään sukimassa, rapsimassa ja puunaamassa, en jaksa!
Nyt parina talvena vaivaksi on ilmestynyt kuivat, röpelöiset ja halkeilevat kantapäät.
Juuri yhtenä päivänä niitä hampaat irvessä raspannut, mutta taas aamuna eräänä sukkia jalkaan laittaessa kuuluu se sielua repivä kkkrrrrhh- ääni.
Mikä hemmetti näihin norsun jalkoihim oikein auttaa???

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain kuivat, halkeilevat kantapäät kuntoon Aco mini dermillä. Tätä lääkäri suositteli pojan kuivalle iholle ja iltaisin läpsin jalkoihin samaa ainetta niin ne ovat nyt tosi hyvässä kunnossa. Itse olen huomannut ettei saa laistaa ollenkaan rasvauksesta näin talviaikaan.

Vierailija
22/92 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse laitan aina suihkun jälkeen paksusti Flexitolin kantapäävoidetta, mutta tietääkö joku onko joku muu voide selvästi parempaa? Mielestäni tuo Flexitol on aika lailla samantapaista kuin Schollin vastaava voide.

Itselläni on vielä sellainen kummallinen ongelma, että toinen kantapää on selvästi kuivempi kuin toinen.

Jalassa on asentovirhe.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkakylpyjä ja yöksi kookosöljyä jalkoihin niin monta päivää, että tehoaa.

Vierailija
24/92 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öööh no mul oli tota etenki nuorena.. riippuu tosi paljon esim kengistä ja siitä että rasvaatko ihoas. :D mä en oo rasvannu, nii nyt mul oli halkeillu taas. :D

Vierailija
25/92 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö, höpö. Maallikkokin ymmärtää että on järjen köyhyyttä rasvata kovettunutta halkeillutta kuollutta ihoa. Käytä ensin jalkahöylää millä poistat kuivan ihon ihan kunnolla. Sitten rasvaat niitä niin ongelma pysyy aisoissa. Toiset sanovat että kuorintasukat toimivat myös.

-no mul halkeilee sillee, et mul on auki ne jalat, siit ei todellakaan voi poistaa niitä kovettumia sillon.. ja joo alkoholipohjaset rasvart kuivattaa, mut kyl rasvaus auttaa mut tietty parempi laittaa tehokasta rasvaa eikä mitä tahansa.

joskus ku rasvasin joka pvä joka paikan nii ei mul ikin halkeillu.

joskus ku kävelin kesäsin ilman kenkiä nii aina halkeili.

Vierailija
26/92 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katos, 2x vee tarvitsee jo talttaa varpaidenkin väliin, kestääkö polvet kun juoksee miehen perässä mukulakiveylsillä? Dydän ei näytä kestävän.

Vierailija
27/92 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkussa kun käyttää saippuaa, shampoota ym. niin se menee aina jalkojen kautta lattiakaivoon. Rasvaaminen luultavasti auttaa enemmän kuin raspaaminen.

Vierailija
28/92 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lienee ylipainoisten ongelma...

Vierailija
29/92 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on väärää rasvaa. Osta apeekista flexitol heel balsam tuubi. Toimii päivässä. Lupaan sen.

Vierailija
30/92 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin Sos-käsivoide, urea hoitaa.

Vierailija
31/92 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on just kantapäässä haava, kuivat jalat ku korput. Laitoin laastaria ja haava pienentynyt. Sehän on vaarallista. 

Vierailija
32/92 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy nyt ensin jalkahoidossa hoidattamassa ne jalkasi. Saat pahimmat kovettumat pois. Ja sitten siitä eteenpäin rasvaat jalat joka ilta, täällä on jo mainittu useita hyviä rasvoja. Mitä rasvaisempi, sitä parempi. Raspausta voi tehdä sitten harvakseltaan, ehkä max pari kertaa/kk.

Vierailija
33/92 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen käyntiä jalkaterapeutilla (AMK). Raspia ei missään nimessä, eikä kaupan onnettomia jalkarasvoja. Apteekista paksua rasvaa (esim. Lipolan). Itselläni ei tule edes kovettumia enää, kun olen siirtynyt kunnon rasvaan. Voi huoletta sipsutella korkokengissä. 

T. Entinen jalkahoitaja :-) 

Vierailija
34/92 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän tuota tuorekelmua rasvan päällä ja rasvana tummelia.

.

Jos viikonloppuna ei ole menoja, pidän noita koko ajan.

Vierailija
35/92 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttoi omega3:n syöminen, vehnä pois ruokavaliosta, ja kas entiset syvät halkeamat kantapäissä on enää (huono) muisto vain.

Eikä kannata rasvata liian rasvaisella voiteella, huomasin että se vain sai ihon jotenkin hautumaan ja kierre oli valmis. Ohuempi voide toimi minulla paremmin.

En enää joudu rasvaamaan joka päivä, vaan pari kertaa viikossa riittää.

Nimimerkki: vuosikaudet jokaikinen ilta rasvapurkin kanssa touhunnut koppurakantapää

Vierailija
36/92 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvaa rasvaa rasvaa :) Dermosilillä on monta paksua ja edullista, kuten extra ja carbamide :)

Joka ilta pesu lämpimällä vedellä, kunnollinen kuivaus ja sit rasvaa ja villasukat

Vierailija
37/92 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmiset nyt alkoivat jauhaa täällä jostain kovettumista ja "älä vain raspaa" ??

Jos luitte aloituksen, niin kantapäät ovat TALVELLA halkeilevat ja KUIVAT, kyseessä siis usein kuollut ihosolukko joka kerrostuu ja halkeilee, on hyvä ensin raspata pois ja kosteutusta perään.

On eri asia kuin hankauksesta jne. tulleet kovettumat.

Itselläni kuivuu aivan riekaleille, joten "älä vain raspaa" aika älytön neuvo.

Vierailija
38/92 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän Kuolleenmeren suolakuorintoja jaloille. Ja sitten Ahavan dermud-mutavoidetta.

Vierailija
39/92 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helosan-jalkavoide on tehonnut mulla. Laitan sitä vain noin kerran viikossa yöksi ja puuvillasukat jalkaan.

Vierailija
40/92 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuorintasukat on myös yksi tehokas vaihtoehto, kunhan jalat eivät ole halkeilleet verille. Esim. Sokoksella myydään Salvequickin sukkia. Niitä pidetään n. tunti ja kuollut iho lähtee viikon sisällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi