Miksi naisille ei kelpaa oma väri hiuksissaan?
Käytännössä kaikki värjäävät. Mikään tekoväri ei ole luonnollisen veroinen.
Kommentit (124)
Tämän ketjun perusteella ne, joilla on kaunis oma väri tai jotka itse viihtyvät siinä, eivät värjää. Ne taas, jotka eivat pidä omasta väristään, värjäävät. Yllättävää. :-D
p.s. Minulla on "perus" ruskea tukka, jota vuosikausia olen värjännyt aavistuksen tummemmaksi koska tummempi sävy sopi minulle paremmin ja toi vihreät silmät paremmin esiin. Nyt en ole värjännyt pitkään aikaan, koska kaikista väreistä jäi punasävyä tukkaan enkä jaksanut katsella juurikasvua. Samalla leikkasin tukkani lyhyeksi. Totesin, etta lyhyenä tukkani on harmahtavan ruskea. Ei maailman ihanin sävy. Kokeilen ehkä sävyttäviä hoitoaineita piristykseksi. Minusta värjäämisessä ei ole sinänsä mitään pahaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä aloin vuosi sitten innoissani kasvattaamaan omaa väriä takaisin. Nyt kun väriä on kasvanut reilusti niin voi hitto mikä pettymys, kirjaimellisesti maantienharmaa.
Parin viikon päästä on varattu aika ekokampaamoon ja laitetaan kasviväri päähän.
Mun ystäväni "ruma" hiusväri alkoi muuttua, kun oli kasvattanut kokonaan värjätyn hiuksen pois. Se mikä näkyy juurikasvussa ei välttämättä kerro millainen sinun oma väri todellisuudessa tulee olemaan.
Mä olen aina tykännyt mustista hiuksista niin siksi värjään. Omassakaan värissä ei mitään vikaa ole, kauniit vaaleat hiukset ollut aina. Se oma vaalea väri ei kuitenkaan tunnu omalta väriltä, vaan juuri tämä tumma tuntuu omalta. Mä koen olevani enemmän oma itseni värjätyillä hiuksilla, kuin sillä alkuperäisellä värillä. En yritä näyttää luonnolliselta koska en halua enkä ole koskaan ymmärtänyt sen luonnollisuuden ihannointia. Luonnollisuus ei ole kuitenkaan mun mielestä huono juttu, se ei vain ole mun juttu.
Minusta on mukavaa jos istun kahvilla ja "ystäväni" ei yhdistä meikkiä ja itsestään huolehtimista toisiinsa. Silloin hän vaikuttaa vähemmän pinnalliselta ja vähemmän vähä-älyiseltä.