Miksi naisille ei kelpaa oma väri hiuksissaan?
Käytännössä kaikki värjäävät. Mikään tekoväri ei ole luonnollisen veroinen.
Kommentit (124)
Minulla on oma väri ja vähän väliä saan kuulla kommenttia siitä, kuinka onkin hämmentävän aidon näköinen väri ja upea kiilto. Ja sitten kun kerron, että hiukset ovat ihan omat ja niiden pituus myös, harva meinaa uskoa. Oma värini on sellainen punertava, strawberry blonde. Ei siis sellainen tumma irlantilaispunainen, vaan paljon vaaleampi. Pisamia ei onneksi ole ja ihokin enemmän kellertävään vivahtava vaalea sävyltään kuin punaiseen. Ihan hyvin viihdyn värissäni ja ihan mukavaa myös, kun sitä kehutaan. :)
En ole 13 vuoteen värjännyt. Oma väri on se monen parjaama villasukka/hiiri/maantienharmaa/mikälie, todellisuudessa monivivahteinen vaaleanruskea. Jokaiselle oma väriään juurikasvun perusteella arvioivalle sanoisin, että muutaman sentin pätkästä ei pysty sanomaan, miltä väri näyttää oikeasti. Värjättyä hiusta vasten kaikki näyttää haljulta ja muutenkin väri näyttää ihan erilaiselta kun sitä on päässä 1, 10 tai 30 cm. Valon vaikutus omaan väriin on tosi iso, ja se vaikutus ei pienessä juurikasvussa näy. Samaten ainakin mulla hiustenväri muuttuu auringonvalon vaikutuksesta suunnilleen pari astetta; etenkin päällimmäiset latvat on eriväriset kuin alemmat hiuskerrokset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En värjää, enkä meikkaa, enkä ole kiinnostunut muiden mielipiteistä koskien ulkonäköäni.
Mieheni palvoo ja rakastaa minua, eikä malta pitää näppejään erossa, se riittää oikein hyvin.
Miksi pitää korostaa korostaa tuollaista asiaa hiusvärikyselyssä? Miksi ei riitä se, että sinä et halua värjätä ja meikata? Miksi tarvitset mielipiteellesi lisäpontta miessukupuolen avulla? Eikö naiseus itsessään riitä? Etkö ole mitään jos ei ole joku joka "ei malta pitää näppejään erossa? Etkö sinä ole mitään ilman toista?
Johan lähti laukalle.
Olen pahoillani että sinulla on noin huono itsetunto, ja että olet noin kateellinen, jos joku kelpaa, ja itse asiassa on halutumpikin sellaisena kuin ihan luonnostaan on.
Värjäile sinä vain, ja meikkaile, se oikea kauneus kyllä tulee jostain ihan muualta kuin purkista.
Niin se oikea itsetuntokin tulee itsestä, eikä omalle miehelle tai muille miehille kelpaamisesta. Miksi tarvitset miesvärin itsetunnollesi kun et tarvitse sitä hiuksillesi?
En meikkaa, en värjää hiuksia, eikä minun tarvitse korostaa, että olen himottava ilmankin. Naiseutta, meikkaamista ja hiuksia ei tarvitse määritellä seksuaalisuuden tai miesten mielipiteiden kautta.
Kyllä minun pitää värjätä hiuksia ja ripsiä ja kulmia. Hiukset ovat kananpojan keltaiset ja ripset + kulmat melkein valkoiset. Olen huomattavasti paremman näköinen värjättynä. Oikeastaan ei tarvitse laittaa ripsaria, kun on ripset värjätty, ajaa saman asian. Paljon terveellisempää heittää kerran kuussa hiukan myrkyllisempää väriä, kuin joka päivä ripsaria ja sitten hangata pois erillaisilla pesuaineilla.
Koska en halua hiusteni olevan maantienharmaat ennen kuin olen vanha ja raihnainen.
Ap, ymmärrän huolesi, mutta minä en ainakaan lopeta värjäilyä.
Mulla on nuorena ollut vaalea, hieman punaiseen vivahtava väri hiuksissa. Nyt olen värjännyt vuosikymmenten ajan kahdella sävyllä raitoja, ruskealla ja vaalealla. Lopputulos on tosi ihana, MUTTA. Jäin työttömäksi eikä rahat riitä tällaiseen panostuksern hiuksiin.
Ajattelin, jos jatkaisin vain vaaleilla raidoilla? Miltähän se näyttäisi? Osaako joku kommentoida?
Oma väri? Tummanruskean ja valkoisen sekasotku. Hirmu kaunis ja viehättävä. Ja niin kiiltäväkin vielä!
Itselläni on luonnostaan lähes harmaat hiukset, mutta pidän niistä. En jaksa värjätä, koska sitten tulisi juurikasvua. Haluaisin ehkä ihan tuhkanharmaan tukan
Vierailija kirjoitti:
Minulla on oma väri ja vähän väliä saan kuulla kommenttia siitä, kuinka onkin hämmentävän aidon näköinen väri ja upea kiilto. Ja sitten kun kerron, että hiukset ovat ihan omat ja niiden pituus myös, harva meinaa uskoa. Oma värini on sellainen punertava, strawberry blonde. Ei siis sellainen tumma irlantilaispunainen, vaan paljon vaaleampi. Pisamia ei onneksi ole ja ihokin enemmän kellertävään vivahtava vaalea sävyltään kuin punaiseen. Ihan hyvin viihdyn värissäni ja ihan mukavaa myös, kun sitä kehutaan. :)
Ollaan samikset. Kukaan ei ensin usko, että on oma väri, luulevat, että käyn kampaajalla joka kuukausi. Minulla taas on pisamia tosi paljon, ei ehkä enää niin paljon kuin nuorena. Näytän kasvoista helposti hyvin päivettyneeltä pisamien paljouden takia. Sitruunalla saa kätevästi vaalennettua ihoa ja hiuksiin raitoja, jos haluan vaihtelua.
Koska oma maantienväri saa minut näyttämään seinäruusulta. Hiukseni eivät vivahda kultaan eivätkä kupariin, ne ovat yksinkertaisesti tylsät. Nykyään en arkisin enää meikkaa ja kalpeine kasvoineni sekä silmåpusseineni näytän muutenkin surkealta, en kaipaa maantienharmaata päätä siihen päälle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun hiukset näyttää oman värisinä rasvaisilta 24/7. Maantien värinen kuontalo korostaa hiusteni ohuutta ja luonnollista moppilookkia. Siksi pari astetta vaaleampi moppi. Otan raitoja n. kerran vuodessa, loppu sävytys vaahtosävytteellä. Olin pienenä blondi, sitten aloitin koulun ja hiukseni pilaantuivat ☹
Minulla ihan sama. Ohut ja hento hius + maantien ruskea/harmahtava ei imartele mun kasvojakaan. Näytän kuvakalta ja jotenkin sairaalta ja värittömältä omassa värissäni. Kokeilin kasvattaa oman sävyn takaisin joku aika sitten, mutta ei se vaan yksinkertaisesti sovi. Nyt pari astetta vaaleampi, lämpimän vaaleanruskeaksi raidoitettu ja kevyesti ruusukullan tyyppisellä sävyllä sävytettynä näyttää just hyvältä :) vitivalkoinen blondi ei sovi myöskään mun kasvojen sävyyn. Tälläinen luonnollisen vaalea lämmin sävy on paras.
Ap voisin kuvitella että jos kaikki jättäisi värjäämättä hiukset niin aika moni näyttäs paljon ikäistään vanhemmalta ja nukkavierummalta. valitettavasti :/ toki jos luonnollinen väri on joku tasainen blondi tai ruskea, niin silloin se toki toimiikin varmaan. mutta tää yleinen suomalainen harmahtava hius on aika kamalan näköinen naisilla.
Mietin hetken , olenko jo vastannut ketjuun :D Tämä on kuin suoraan minun näppikseltäni!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En värjää, enkä meikkaa, enkä ole kiinnostunut muiden mielipiteistä koskien ulkonäköäni.
Mieheni palvoo ja rakastaa minua, eikä malta pitää näppejään erossa, se riittää oikein hyvin.
Miksi pitää korostaa korostaa tuollaista asiaa hiusvärikyselyssä? Miksi ei riitä se, että sinä et halua värjätä ja meikata? Miksi tarvitset mielipiteellesi lisäpontta miessukupuolen avulla? Eikö naiseus itsessään riitä? Etkö ole mitään jos ei ole joku joka "ei malta pitää näppejään erossa? Etkö sinä ole mitään ilman toista?
Johan lähti laukalle.
Olen pahoillani että sinulla on noin huono itsetunto, ja että olet noin kateellinen, jos joku kelpaa, ja itse asiassa on halutumpikin sellaisena kuin ihan luonnostaan on.
Värjäile sinä vain, ja meikkaile, se oikea kauneus kyllä tulee jostain ihan muualta kuin purkista.
Niin se oikea itsetuntokin tulee itsestä, eikä omalle miehelle tai muille miehille kelpaamisesta. Miksi tarvitset miesvärin itsetunnollesi kun et tarvitse sitä hiuksillesi?
En meikkaa, en värjää hiuksia, eikä minun tarvitse korostaa, että olen himottava ilmankin. Naiseutta, meikkaamista ja hiuksia ei tarvitse määritellä seksuaalisuuden tai miesten mielipiteiden kautta.
Kyllä minun pitää värjätä hiuksia ja ripsiä ja kulmia. Hiukset ovat kananpojan keltaiset ja ripset + kulmat melkein valkoiset. Olen huomattavasti paremman näköinen värjättynä. Oikeastaan ei tarvitse laittaa ripsaria, kun on ripset värjätty, ajaa saman asian. Paljon terveellisempää heittää kerran kuussa hiukan myrkyllisempää väriä, kuin joka päivä ripsaria ja sitten hangata pois erillaisilla pesuaineilla.
Miksi pitää? Oletko ilman niin ruma, että et kelpaa? Et miehelle, työpaikalle tai ystävillesi? Onko pärjäämisesi riippuvainen kelpaamisesta muille (ulkoisesti)?
Vierailija kirjoitti:
Oma väri tai pari sävyä suuntaan tai toiseen on tosiaan yleensä kaikille se luonnollisin valinta. En ymmärrä näitä platinablondeja, shokkivärejä tai kauheaa harmaata trendiä parikymppisillä. Tuo suomalainen "hiirenharmaa" on mielestäni tosi kaunis väri ja maailmalla tuonväristä tukkaa tavoitellaan ihan purkista!
Mulle kävi juuri näin, että itse pidin hiuksiani tylsinä vaalean maantien värisenä, mutta ulkomailla kampaaja huokaili miten tällaista "vaalean punertavaa" yritetään värjätä siinä usein onnistumatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johan lähti laukalle.
Miksi koet tarpeelliseksi tulla tällaiseen ketjuun kertomaan että olet himoittava? Sekä julistamaan naiseuttasi ja määrittelemään seksuaalisuuttasi? Jos itsetunto olisi hyvä, niin kokisit kelpaavasi itsellesi ilman tällaista korostamista.
Vierailija kirjoitti:
Naisille ei kelpaa mikään, edes oma hiusväri.
Höpö höpö. Kyllä useimmiten miehet arvostelevat naisten ulkonäköä. Ensin valittavat kun suominaisen hiirenharmaa tukka ja meikitön naama ei ole tarpeeksi seksikästä ja "naisellista". Sitten valittavat kun naiset jotka laittautuvat ovat niiin turhamaisia ja pinnallisia.
On harmaa tukka ja vanheneminen muistuttaa elämättömän elämän tuskasta. Jos maantieväri purkista sitä yhtään helpottaa, toki värjään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Kyllä useimmiten miehet arvostelevat naisten ulkonäköä. Ensin valittavat kun suominaisen hiirenharmaa tukka ja meikitön naama ei ole tarpeeksi seksikästä ja "naisellista". Sitten valittavat kun naiset jotka laittautuvat ovat niiin turhamaisia ja pinnallisia.
En nyt sanoisi etteikö ole tarpeeksi. On tarpeeksi, suominainen kelpaa panoon ja suhteeseenkin. Mutta ei sille mitään voi, että tumma italiano on hehkuva.
Ei sovi alistua jokaisen mielipiteen kuultuaan ;-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt sanoisi etteikö ole tarpeeksi. On tarpeeksi, suominainen kelpaa panoon ja suhteeseenkin. Mutta ei sille mitään voi, että tumma italiano on hehkuva.
Ei sovi alistua jokaisen mielipiteen kuultuaan ;-)
Joo kyllä italialaisnaisten isot ja maskuliiniset nenät ovat niin kuumia.
Voi kyllä kelpaisi oikein hyvin. Tykkään kovasti tummanruskeasta tukastani. Harmikseni se alkoi harmaantua 35-vuotiaana. Värjään sitä oman väriseksi eli tummanruskeaksi.