Miksi naisille ei kelpaa oma väri hiuksissaan?
Käytännössä kaikki värjäävät. Mikään tekoväri ei ole luonnollisen veroinen.
Kommentit (124)
En ole värjännyt vuosiin. Olen 45-v ja väri on tummanruskea muutamalla harmaalla raidalla. Ei tähän edes tartu kuin joku punertava sävy, josta en todellakaan viitsi maksaa ja altistaa itseäni kemikaaleille. Oma väri on kiiltävä ja hyvä.
Maantien väriset hiukset ovat oikeasti tosi halutut etelämpänä. Värikartalla väri nro 6 tai 7 (0=musta ja 10=aivan vaalea). Ei näy etelämpänä Euroopassa räväköitä puna/violetti/musta viritelmiä. Katsokaapa Miss Universe 2018 contestants (kilpailijoiden) hiuksia. Niin monella todella kauniilla tuo väri 7, joka meillä armotta tuomitaan hiiren väriseksi. Kellään ei erikoisvärjäysiä. Ei tarvitse muuten vertailla itseään näihin kilpailijoihin, mutta tuo väri tuntuu olevan arvossaan.
Mulle ei kelpaa. En tykkää siitä epämääräisen harmahtavasta väristä joka ei ole tumma eikä vaalea. Näytän lisäksi punakalta ja naamastakin hailealta luonnonvärissä. Jos värjään tukan kunnolla vaaleaksi tai kunnolla tummaksi, näytän paljon paremmalta ilman meikkiäkin.
Sellaisiin suomalaisilla yleisiin tummanvaaleisiin (harmahtaviin) hiuksiin sopii tosi hyvin esim. aurinkoraidat. Ja värjäys myös parantaa usein hiuksen käsiteltävyyttä. Täällähän on usein ongelmana hiusten sähköisyys. Tosin jotain tummaa värikypärää vaaleissa hiuksissa pidän aika outona valintana.
Taidan olla vähän outo, kun katson kiinnostuneena ja hyvillä mielen oman tukan harmaantumista. Tykkään siitä, hiukseni ovat alunperin ruskeat.
T. N40
En ole värjännyt hiuksia moneen vuoteen. En meikkaa käytännössä koskaan. Ei myöskään tatuointeja, mutta koruja käytän jonkun verran. Mä olen hyvännäköinen ilman ihmeempiä koristeita ja miehet on kuulemma samaa mieltä. Luonteeltani olenkin sitten jo aika värikäs ;D
Mulla on luonnostaan tummanruskeat hiukset, jotka taittavat punaiseen. Tähän yhdistettynä suomalaisittain tumma oliivi-iho, tummanvihreät/ruskeat silmät ja aivan pikimustat kulmakarvat + ripset (juu, osittain sukujuuret kreikasta, että sieltä suunnalta tulee osa tästä värityksestä) on sellainen yhdistelmä, että se ei vaan oikeasti näytä luonnolliselta. Olen värjännyt tumman/mustanruskeaksi iät ja ajat, tätä ihmiset pitävät mun "luonnollisena" hiustenvärinä ja yleensä tulee lähinnä epäuskoista nikottelua, jos kerron oikean hiustenvärini. Joskus näyttänyt tutuille jotain yläasteaikaisia kuvia, joissa päässä on oma väri ja reaktio on yleensä epäuskoinen nauru.
Mieluusti olisin värjäämättä, mutta joskus geenilotto heittää niin erikoisia yhdistelmiä, että ei vaan natsaa.
Olen keski-ikäinen, enkä ole ikinä värjännyt hiuksiani. En edes sävyttänyt. Ei vaan kehtaa kertoa kampaajille, eivät uskoisi...
Tykkään kovasti omasta väristäni. Nyt tosin harmaita puskee, ja olen ajatellut, että jossain vaiheessa alettava värjätä ekan kerran elämässäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En värjää, enkä meikkaa, enkä ole kiinnostunut muiden mielipiteistä koskien ulkonäköäni.
Mieheni palvoo ja rakastaa minua, eikä malta pitää näppejään erossa, se riittää oikein hyvin.
Miksi pitää korostaa korostaa tuollaista asiaa hiusvärikyselyssä? Miksi ei riitä se, että sinä et halua värjätä ja meikata? Miksi tarvitset mielipiteellesi lisäpontta miessukupuolen avulla? Eikö naiseus itsessään riitä? Etkö ole mitään jos ei ole joku joka "ei malta pitää näppejään erossa? Etkö sinä ole mitään ilman toista?
Johan lähti laukalle.
Olen pahoillani että sinulla on noin huono itsetunto, ja että olet noin kateellinen, jos joku kelpaa, ja itse asiassa on halutumpikin sellaisena kuin ihan luonnostaan on.
Värjäile sinä vain, ja meikkaile, se oikea kauneus kyllä tulee jostain ihan muualta kuin purkista.
Niin se oikea itsetuntokin tulee itsestä, eikä omalle miehelle tai muille miehille kelpaamisesta. Miksi tarvitset miesvärin itsetunnollesi kun et tarvitse sitä hiuksillesi?
En meikkaa, en värjää hiuksia, eikä minun tarvitse korostaa, että olen himottava ilmankin. Naiseutta, meikkaamista ja hiuksia ei tarvitse määritellä seksuaalisuuden tai miesten mielipiteiden kautta.
Kyllä minun pitää värjätä hiuksia ja ripsiä ja kulmia. Hiukset ovat kananpojan keltaiset ja ripset + kulmat melkein valkoiset. Olen huomattavasti paremman näköinen värjättynä. Oikeastaan ei tarvitse laittaa ripsaria, kun on ripset värjätty, ajaa saman asian. Paljon terveellisempää heittää kerran kuussa hiukan myrkyllisempää väriä, kuin joka päivä ripsaria ja sitten hangata pois erillaisilla pesuaineilla.
Miksi pitää? Oletko ilman niin ruma, että et kelpaa? Et miehelle, työpaikalle tai ystävillesi? Onko pärjäämisesi riippuvainen kelpaamisesta muille (ulkoisesti)?
Koska haluan olla kauniimpi, en ole ruma ilmankaan meikkiä. Miksi naiset ylipäänsä meikkaavat ja laittavat hiuksia? Mieheni tykkäisi, että en käyttäisi meikkiä tai mitään väriaineita. Hän myös toivoisi, että viettäisin elämäni neljän seinän sisällä tapaamatta ketään ikinä.
Työpaikalla olisi parempi, että hiippailisin pitkin käytäviä täysin värittömänä, hajuttomana ja mauttomana. Oikeat ystäväni varmasti toivovat, että käytän hiukan meikkiä, vaikka vain hiukan huulipunaa. Ihan senkin takia, että se on huomaavaista kanssaihmisiä kohtaan. Meikkaaminen on sosiaalista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun hiukset näyttää oman värisinä rasvaisilta 24/7. Maantien värinen kuontalo korostaa hiusteni ohuutta ja luonnollista moppilookkia. Siksi pari astetta vaaleampi moppi. Otan raitoja n. kerran vuodessa, loppu sävytys vaahtosävytteellä. Olin pienenä blondi, sitten aloitin koulun ja hiukseni pilaantuivat ☹
Minulla ihan sama. Ohut ja hento hius + maantien ruskea/harmahtava ei imartele mun kasvojakaan. Näytän kuvakalta ja jotenkin sairaalta ja värittömältä omassa värissäni. Kokeilin kasvattaa oman sävyn takaisin joku aika sitten, mutta ei se vaan yksinkertaisesti sovi. Nyt pari astetta vaaleampi, lämpimän vaaleanruskeaksi raidoitettu ja kevyesti ruusukullan tyyppisellä sävyllä sävytettynä näyttää just hyvältä :) vitivalkoinen blondi ei sovi myöskään mun kasvojen sävyyn. Tälläinen luonnollisen vaalea lämmin sävy on paras.
Ap voisin kuvitella että jos kaikki jättäisi värjäämättä hiukset niin aika moni näyttäs paljon ikäistään vanhemmalta ja nukkavierummalta. valitettavasti :/ toki jos luonnollinen väri on joku tasainen blondi tai ruskea, niin silloin se toki toimiikin varmaan. mutta tää yleinen suomalainen harmahtava hius on aika kamalan näköinen naisilla.
Minullakin on ohuet ja maantien väriset hiukset, mutta asialistalla ei ole ollut niiden värjääminen "ruusukullalla". Pitäisikö?
T. Make
Kuulostat aika aspergerilta. Sinun pitäisi oppia käsittämään että se ei ole sinulta pois jos joku värjää hiuksensa tai tekee asioita toisin kuin sinä. Jos joku kokee, että on "rumempi" omassa luonnollisessa hiusvärissään ja saa paremman mielen värjäämällä ne niin hyvä. Aika mulkun ihmisen toimintaa tuollainen oman subjektiivisen näkemyksen tyrkyttäminen. Antaa sinusta aika ikävän kuvan ihmisenä.
Vierailija kirjoitti:
Oma väri tai pari sävyä suuntaan tai toiseen on tosiaan yleensä kaikille se luonnollisin valinta. En ymmärrä näitä platinablondeja, shokkivärejä tai kauheaa harmaata trendiä parikymppisillä. Tuo suomalainen "hiirenharmaa" on mielestäni tosi kaunis väri ja maailmalla tuonväristä tukkaa tavoitellaan ihan purkista!
Tarkoittanet sitä kaunista vaaleaa hiirenharmaata.
Et sellaista tummempaa kasvojen ihon väristä hiirenharmaata, joka näyttää siltä kuin koko pää olisi samaa väriä.
Minulla on ystävä, joka värjäsi vuosia hiuksia mustaksi ja näytti hiton hyvältä: Huskymaiset silmät, kalpea iho , mustat hiukset. Sitten herkistyi hiusvärille ja kolmannen lapsen synnyttyä ei jaksanut enää meikata, kleopatran tilalle tuli väritön seinäruusu. Sanotaan että oma hiusväri sopii jokaiselle naiselle parhaiten, mutta ystäväni näyttää kyllä kamalalta omassaan !
Googlen kuvahaussa ja samoin Instassa tulee sanalla "maantienharmaa" upeita , vaaleanruskeita ja kullanpunertavia hiuksia jolloin tekee mieli kirkua kiukusta: TUOKO on muka maantienharmaa? Minä teille maantien näytän! Se on siis todellakin ei minkään-värinen, ei ruskea eikä vaalea eikä punertava. Vie kaiken värin kasvoista, vanhentaa olemusta. Ja usein vielä saa helposti rasvoittuvan tukan näyttämään entistä likaisemmalta.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ystävä, joka värjäsi vuosia hiuksia mustaksi ja näytti hiton hyvältä: Huskymaiset silmät, kalpea iho , mustat hiukset. Sitten herkistyi hiusvärille ja kolmannen lapsen synnyttyä ei jaksanut enää meikata, kleopatran tilalle tuli väritön seinäruusu. Sanotaan että oma hiusväri sopii jokaiselle naiselle parhaiten, mutta ystäväni näyttää kyllä kamalalta omassaan !
Ei sulla mitään ystäviä ole, kun puhut heistä tuohon sävyyn
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En värjää, enkä meikkaa, enkä ole kiinnostunut muiden mielipiteistä koskien ulkonäköäni.
Mieheni palvoo ja rakastaa minua, eikä malta pitää näppejään erossa, se riittää oikein hyvin.
Miksi pitää korostaa korostaa tuollaista asiaa hiusvärikyselyssä? Miksi ei riitä se, että sinä et halua värjätä ja meikata? Miksi tarvitset mielipiteellesi lisäpontta miessukupuolen avulla? Eikö naiseus itsessään riitä? Etkö ole mitään jos ei ole joku joka "ei malta pitää näppejään erossa? Etkö sinä ole mitään ilman toista?
Johan lähti laukalle.
Olen pahoillani että sinulla on noin huono itsetunto, ja että olet noin kateellinen, jos joku kelpaa, ja itse asiassa on halutumpikin sellaisena kuin ihan luonnostaan on.
Värjäile sinä vain, ja meikkaile, se oikea kauneus kyllä tulee jostain ihan muualta kuin purkista.
Niin se oikea itsetuntokin tulee itsestä, eikä omalle miehelle tai muille miehille kelpaamisesta. Miksi tarvitset miesvärin itsetunnollesi kun et tarvitse sitä hiuksillesi?
En meikkaa, en värjää hiuksia, eikä minun tarvitse korostaa, että olen himottava ilmankin. Naiseutta, meikkaamista ja hiuksia ei tarvitse määritellä seksuaalisuuden tai miesten mielipiteiden kautta.
Kyllä minun pitää värjätä hiuksia ja ripsiä ja kulmia. Hiukset ovat kananpojan keltaiset ja ripset + kulmat melkein valkoiset. Olen huomattavasti paremman näköinen värjättynä. Oikeastaan ei tarvitse laittaa ripsaria, kun on ripset värjätty, ajaa saman asian. Paljon terveellisempää heittää kerran kuussa hiukan myrkyllisempää väriä, kuin joka päivä ripsaria ja sitten hangata pois erillaisilla pesuaineilla.
Miksi pitää? Oletko ilman niin ruma, että et kelpaa? Et miehelle, työpaikalle tai ystävillesi? Onko pärjäämisesi riippuvainen kelpaamisesta muille (ulkoisesti)?
Koska haluan olla kauniimpi, en ole ruma ilmankaan meikkiä. Miksi naiset ylipäänsä meikkaavat ja laittavat hiuksia? Mieheni tykkäisi, että en käyttäisi meikkiä tai mitään väriaineita. Hän myös toivoisi, että viettäisin elämäni neljän seinän sisällä tapaamatta ketään ikinä.
Työpaikalla olisi parempi, että hiippailisin pitkin käytäviä täysin värittömänä, hajuttomana ja mauttomana. Oikeat ystäväni varmasti toivovat, että käytän hiukan meikkiä, vaikka vain hiukan huulipunaa. Ihan senkin takia, että se on huomaavaista kanssaihmisiä kohtaan. Meikkaaminen on sosiaalista.
Täh? Mulle ainakin on se ja sama, meikkaako kaverini vai ei.
Mikä tässä on totuus? Olen 10 vuotiaaksi ollut kesäisin platinablondi ja talvisin hieman tummempi vaalea vaaleilla raidoilla. Siis nuo on omat värit mihin olen syntynyt. Nyt iän myötä hiukset ovat aavistuksen tummenneet ja harmaantuneet enkä vaalenna hiuksiani mutta joskus pari kertaa vuodessa kestovärjään vaaleammaksi. Olenko siis blondi vai mikä? Mielestäni syntymävärini on myös ns. 'oikea värini'.
Teininä värjäilin tukkaani milloin milläkin värillä, platinanvaaleasta punaisen kautta lähes mustaan. Sitten kyllästyin ja kasvatin oman värin, joka punertava tummanvaalea. Oma väri sopii ehdottomasti parhaiten, mutta välillä tekisi mieli muuttaa sävyä ihan vaan huvikseen vaihtelun vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Feikkaamistahan tuo kuten rintaliivien toppaukset. Kummastakin tulee miehelle petetty olo, kun totuus paljastuu.
Totta, kun vaikka vaan toinen noista paljastuu. Rakenna siinä luottamusta sitten😐
En värjää, oma hiusväri on varsin miellyttävä ja tietty luonnollisena sopii myös ihonväriini.
nosto