Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naisille ei kelpaa oma väri hiuksissaan?

Vierailija
04.12.2018 |

Käytännössä kaikki värjäävät. Mikään tekoväri ei ole luonnollisen veroinen.

Kommentit (124)

Vierailija
101/124 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luonnostaan blondi, joskin teini-ikäisenä väri tummeni lähes platinanvaaleasta tummemmaksi vaaleaksi. Nuoruusvuosina on tullut kokeiltua erilaisia värejä omaan päähän, kai sitä on halunnut kokeilla kaikkea erilaista. Satun olemaan siunattu sellaisilla piirteillä, joihin oikeastaan mikä vaan hiusväri pikimustaa lukuunottamatta sopivat.

Silti pidän eniten vaaleista hiuksista itselläni ja noin muutenkin ylipäätään ja nyt kasvatan omaa väriäni takaisin, siihen vähän vaaleita raitoja niin että väri on vielä vähän luonnollista sävyä kirkkaampi. :) En usko, että kaikilla on kyse siitä, ettei oma väri kelpaisi, vaan haluaa kokeilla erilaista kun se on tehty niin helpoksi. Tai sitten sitä vaan tykkää jostakin muusta väristä enemmän kuin siitä omasta. 

Vierailija
102/124 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ystävä, joka värjäsi vuosia hiuksia mustaksi ja näytti hiton hyvältä: Huskymaiset silmät, kalpea iho , mustat hiukset.  Sitten herkistyi hiusvärille ja kolmannen lapsen synnyttyä ei jaksanut enää meikata, kleopatran tilalle tuli väritön seinäruusu. Sanotaan että oma hiusväri sopii jokaiselle naiselle parhaiten, mutta ystäväni näyttää kyllä kamalalta omassaan !

Kaljunako sitten jos ei allergian takia voi värjätä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/124 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisille ei kelpaa mikään, edes oma hiusväri.

Höpö höpö. Kyllä useimmiten miehet arvostelevat naisten ulkonäköä. Ensin valittavat kun suominaisen hiirenharmaa tukka ja meikitön naama ei ole tarpeeksi seksikästä ja "naisellista". Sitten valittavat kun naiset jotka laittautuvat ovat niiin turhamaisia ja pinnallisia. 

En nyt sanoisi etteikö ole tarpeeksi. On tarpeeksi, suominainen kelpaa panoon ja suhteeseenkin. Mutta ei sille mitään voi, että tumma italiano on hehkuva.

Ei sovi alistua jokaisen mielipiteen kuultuaan ;-)

Joo kyllä italialaisnaisten isot ja maskuliiniset nenät ovat niin kuumia.

Puhumattakaan karvoista

Vierailija
104/124 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googlen kuvahaussa  ja samoin Instassa tulee sanalla "maantienharmaa" upeita , vaaleanruskeita ja kullanpunertavia hiuksia jolloin tekee mieli kirkua kiukusta: TUOKO on muka maantienharmaa? Minä teille maantien näytän!  Se on siis todellakin ei minkään-värinen, ei ruskea eikä vaalea eikä punertava.  Vie kaiken värin kasvoista, vanhentaa olemusta. Ja usein vielä saa helposti rasvoittuvan  tukan näyttämään entistä likaisemmalta.

Tää on totta! Jotkut oikeasti blonditkin väittävät olevansa maantienharmaita, koska väri ei nyt ihan satu olemaan platinanvaalea tai elovena, vaan ennemminkin tuhkanvaalea. Se mua vähän sapettaa, etteivät aidot blondit arvosta omaa väriään, vaikka se on maailmanlaajuisesti todella harvinainen ja haluttu väri!

Itse olen tummempi, en lähellekään blondi mutta en oikein ruskeahiuksinenkaan, eli maantienharmaa.

Vierailija
105/124 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En värjää, enkä meikkaa, enkä ole kiinnostunut muiden mielipiteistä koskien ulkonäköäni.

Mieheni palvoo ja rakastaa minua, eikä malta pitää näppejään erossa, se riittää oikein hyvin.

Miksi pitää korostaa korostaa tuollaista asiaa hiusvärikyselyssä? Miksi ei riitä se, että sinä et halua värjätä ja meikata? Miksi tarvitset mielipiteellesi lisäpontta miessukupuolen avulla? Eikö naiseus itsessään riitä? Etkö ole mitään jos ei ole joku joka "ei malta pitää näppejään erossa? Etkö sinä ole mitään ilman toista?

Johan lähti laukalle.

Olen pahoillani että sinulla on noin huono itsetunto, ja että olet noin kateellinen, jos joku kelpaa, ja itse asiassa on halutumpikin sellaisena kuin ihan luonnostaan on.

Värjäile sinä vain, ja meikkaile, se oikea kauneus kyllä tulee jostain ihan muualta kuin purkista.

Niin se oikea itsetuntokin tulee itsestä, eikä omalle miehelle tai muille miehille kelpaamisesta. Miksi tarvitset miesvärin itsetunnollesi kun et tarvitse sitä hiuksillesi?

En meikkaa, en värjää hiuksia, eikä minun tarvitse korostaa, että olen himottava ilmankin. Naiseutta, meikkaamista ja hiuksia ei tarvitse määritellä seksuaalisuuden tai miesten mielipiteiden kautta.

Kyllä minun pitää värjätä hiuksia ja ripsiä ja kulmia. Hiukset ovat kananpojan keltaiset ja ripset + kulmat melkein valkoiset. Olen huomattavasti paremman näköinen värjättynä. Oikeastaan ei tarvitse laittaa ripsaria, kun on ripset värjätty, ajaa saman asian. Paljon terveellisempää heittää kerran kuussa hiukan myrkyllisempää väriä, kuin joka päivä ripsaria ja sitten hangata pois erillaisilla pesuaineilla.

Miksi pitää? Oletko ilman niin ruma, että et kelpaa? Et miehelle, työpaikalle tai ystävillesi? Onko pärjäämisesi riippuvainen kelpaamisesta muille (ulkoisesti)?

Koska haluan olla kauniimpi, en ole ruma ilmankaan meikkiä. Miksi naiset ylipäänsä meikkaavat ja laittavat hiuksia? Mieheni tykkäisi, että en käyttäisi meikkiä tai mitään väriaineita. Hän myös toivoisi, että viettäisin elämäni neljän seinän sisällä tapaamatta ketään ikinä.

Työpaikalla olisi parempi, että hiippailisin pitkin käytäviä täysin värittömänä, hajuttomana ja mauttomana. Oikeat ystäväni varmasti toivovat, että käytän hiukan meikkiä, vaikka vain hiukan huulipunaa. Ihan senkin takia, että se on huomaavaista kanssaihmisiä kohtaan. Meikkaaminen on sosiaalista.

Täh? Mulle ainakin on se ja sama, meikkaako kaverini vai ei.

Olet varmaankin mies? Minusta on mukavaa, jos istun kahvilla ystäväni kanssa ja hänellä on meikkiä. Ei tietysti mitenkään yliampuvasti. Silloin hän näyttää siltä, että huolehtii itsestään ja haluaa tuoda iloa myös muille.

Vierailija
106/124 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Kyllä useimmiten miehet arvostelevat naisten ulkonäköä. Ensin valittavat kun suominaisen hiirenharmaa tukka ja meikitön naama ei ole tarpeeksi seksikästä ja "naisellista". Sitten valittavat kun naiset jotka laittautuvat ovat niiin turhamaisia ja pinnallisia. 

En nyt sanoisi etteikö ole tarpeeksi. On tarpeeksi, suominainen kelpaa panoon ja suhteeseenkin. Mutta ei sille mitään voi, että tumma italiano on hehkuva.

Puhumattakaan karvoista

En ole niin kiinnittänyt huomiota italialaisten neniin. Hiukset ovat upeaa, tummaa, kiharaa ja paksua karvaa. Nykyään saa laserilla poistettua ainakin viikset ja muilla menetelmillä häiritseviä kehon karvoja.

Italialaiset ovat kauniita sen takia, kun alueen ihmiset ovat sekoittuneet niin monen kansallisuuden kanssa kansanvaellusten myötä.

Vierailija
107/124 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mulla on maantienväriset hiukset. Ihan kamala väri. Siinä värissä näyttää ihan harmaavarpuselta.

Vierailija
108/124 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maantien väriset hiukset ovat oikeasti tosi halutut etelämpänä. Värikartalla väri nro 6 tai 7 (0=musta ja 10=aivan vaalea). Ei näy etelämpänä Euroopassa räväköitä puna/violetti/musta viritelmiä. Katsokaapa Miss Universe 2018 contestants (kilpailijoiden) hiuksia. Niin monella todella kauniilla tuo väri 7, joka meillä armotta tuomitaan hiiren väriseksi. Kellään ei erikoisvärjäysiä. Ei tarvitse muuten vertailla itseään näihin kilpailijoihin, mutta tuo väri tuntuu olevan arvossaan.

Maantienvaalea on mielestäni ihan hirveä väri. Ihan sama tykkääkö muut, minä en todellakaan tykkää.

Vierailija
109/124 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjäsin parikymppisenä ja ihan puhtaasti mainonnan uhrina. Olin typerä ja kuvittelin että hiukset olisivat jotenkin paremmat värjättyinä. Aloitettiin parilla, silloin muodissa olleella vaalealla raidalla, jotka laajenivat lopulta kokonaan blondiksi mikä on täydellinen vastakohta luonnolliselle hiusvärilleni. Päädyin lopulta kymmenen vuoden värjäyskierteeseen ja vaalentaminen toki tuhosi hyvästä ( ja kalliista) hoidosta huolimatta pitkän, paksun tukkani.

Lopulta tajusin kasvattaa oman värini takaisin kahdeksan vuotta sitten. Taustalla oli arvomaailman muutos. Aloin muutenkin pitää itsestäninomana itsenäni ja nykyisin rakastan omaa hiusväriäni enkä muutoinkaan laita luonnontaipuisaa ja paksua, pitkää hiustani millään kemikaaleilla.

Vierailija
110/124 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisiällä olen kerran antanut oman värin kasvaa hiuksiin.

Se oli ok vielä kasvatus vaiheessa. Mutta sitten kun viimeisetkin värjätyt leikattiin pois niin näytin erään kotikaupungissani suuren uskonnolisen ryhmän jäseneltä. Se tuntui ahdistavalle, sillä en kuulu siihen uskontoon.

Vierailija
111/124 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla oma luonnollinen väri on aina paras väri. Ei ole olemassa mitään "harmaa hiiri" värejä. 

Oma on autenttinen, todellinen, aito ja siksi aina myös aidosti kaunis.

Samoin oma iho. Ei tatuointeja vaan luonnollinen puhdas nätti iho on paras. 

Vierailija
112/124 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En värjää, mutta tuttavat kyselee että "onko toi oikeasti sun oma väri". Varmaan sitten tuntemattomatkin luulee värjätyksi.

Vierailija
113/124 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma maantienharmaa väri on kiva, mutta tylsä. Kaipaan hieman vaihtelua. Otan sitten silloin tällöin ohuita vaaleita raitoja, joita sävytän mieleiseksi suoravärimaskeilla. Saa esim. hieman vaaleanpunaiseen vivahtavaa helmiäistä ja liilaan taittavaa viileää, tai jos ei sävytä lainkaan niin ihan vain lämmintä vaaleaa.

Taidokkaasti tehdyt raidat ovat myös hyvin luonnolliset, eikä selkeää tyvikasvun rajaa jää.

Vierailija
114/124 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut blondeista joilla oikeasti tummanvaaleat hiukset ei kyllä ole minkään näkösiä oman värin kanssa. Olen nähnyt tapauksia ja ymmärrän kyllä että tauon jälkeen taas varjäävät...

Vierailija
115/124 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut värjäämättä hiuksia nyt usean vuoden ajan ja täytyy myöntää, että ainut syy värjäämättömyydelle on juurikasvu. Ilman juurikasvua en miettisi hetkeäkään. Väri on juu ehkä luonnollinen, mutta maantieharmaa sävy vie kaiken lämmön kasvoilta. Tähän lisäksi talven kuivattama punakka iho kaupan päälle niin avot!

Vierailija
116/124 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kelpaa oma tosi vivahteikas maantienväri. On oikeasti nätti väri, ja näyttää hyvältä kun kulmat ja ripset on luonnostaan paljon tummemmat.

Vierailija
117/124 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En värjää, enkä meikkaa, enkä ole kiinnostunut muiden mielipiteistä koskien ulkonäköäni.

Mieheni palvoo ja rakastaa minua, eikä malta pitää näppejään erossa, se riittää oikein hyvin.

Miksi pitää korostaa korostaa tuollaista asiaa hiusvärikyselyssä? Miksi ei riitä se, että sinä et halua värjätä ja meikata? Miksi tarvitset mielipiteellesi lisäpontta miessukupuolen avulla? Eikö naiseus itsessään riitä? Etkö ole mitään jos ei ole joku joka "ei malta pitää näppejään erossa? Etkö sinä ole mitään ilman toista?

Johan lähti laukalle.

Olen pahoillani että sinulla on noin huono itsetunto, ja että olet noin kateellinen, jos joku kelpaa, ja itse asiassa on halutumpikin sellaisena kuin ihan luonnostaan on.

Värjäile sinä vain, ja meikkaile, se oikea kauneus kyllä tulee jostain ihan muualta kuin purkista.

Niin se oikea itsetuntokin tulee itsestä, eikä omalle miehelle tai muille miehille kelpaamisesta. Miksi tarvitset miesvärin itsetunnollesi kun et tarvitse sitä hiuksillesi?

En meikkaa, en värjää hiuksia, eikä minun tarvitse korostaa, että olen himottava ilmankin. Naiseutta, meikkaamista ja hiuksia ei tarvitse määritellä seksuaalisuuden tai miesten mielipiteiden kautta.

Kyllä minun pitää värjätä hiuksia ja ripsiä ja kulmia. Hiukset ovat kananpojan keltaiset ja ripset + kulmat melkein valkoiset. Olen huomattavasti paremman näköinen värjättynä. Oikeastaan ei tarvitse laittaa ripsaria, kun on ripset värjätty, ajaa saman asian. Paljon terveellisempää heittää kerran kuussa hiukan myrkyllisempää väriä, kuin joka päivä ripsaria ja sitten hangata pois erillaisilla pesuaineilla.

Miksi pitää? Oletko ilman niin ruma, että et kelpaa? Et miehelle, työpaikalle tai ystävillesi? Onko pärjäämisesi riippuvainen kelpaamisesta muille (ulkoisesti)?

Oikeat ystäväni varmasti toivovat, että käytän hiukan meikkiä, vaikka vain hiukan huulipunaa. Ihan senkin takia, että se on huomaavaista kanssaihmisiä kohtaan. Meikkaaminen on sosiaalista.

Miksi? Ei minun ystävät halua minun käyttävän meikkiä, heitä ei häiritse että näytän omalta itseltäni. Olenko epäsosiaalinen? Miksi te naisette ette voi näyttää omalta itseltänne vaan verhoatte todellisuutta miten milloinkin?

T. Mies

Vierailija
118/124 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ystävä, joka värjäsi vuosia hiuksia mustaksi ja näytti hiton hyvältä: Huskymaiset silmät, kalpea iho , mustat hiukset.  Sitten herkistyi hiusvärille ja kolmannen lapsen synnyttyä ei jaksanut enää meikata, kleopatran tilalle tuli väritön seinäruusu. Sanotaan että oma hiusväri sopii jokaiselle naiselle parhaiten, mutta ystäväni näyttää kyllä kamalalta omassaan !

Hiton hyvä jos tavoite on nukke tai jotain muuta epäluonnollista. Kalpea iho ja mustat hiukset? Princess from darkness!

Vierailija
119/124 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oma väri tuntuu ikävän hiirenharmaalta tai maantienharmaalta, vika on todennäköisesti vaatteiden värissä eikä hiusten värissä. Oma väri sopii aina parhaiten, ja hyvänvärisillä vaatteilla saa loihdittua luonnolliseen väriin kauniita sävyjä. Värianalyysi antaa osviittaa.

Vierailija
120/124 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhumattakaan karvoista

Mitä niistä? Ei nainen ole nukke vaan naisella on ja kuuluu olla karvoitusta. hyvin hyvin harvalla edes italialaisella on mitään partaa tai selkäkarvoja, sen sijaan alapään tuuheus ja käsikarvatkin on ihan jees. Kertoo naisen alkuperästä ja luonnollisuudesta.

T. Mies

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi