Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naisille ei kelpaa oma väri hiuksissaan?

Vierailija
04.12.2018 |

Käytännössä kaikki värjäävät. Mikään tekoväri ei ole luonnollisen veroinen.

Kommentit (124)

Vierailija
41/124 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Räväkkä punamusta sopii luonteeseeni paremmin kuin harmaantuva, tylsä ruskea. Ei tosiaan ole niin vakavaa!

Vierailija
42/124 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun hiuksista n. neljäsosa olisi harmaata, jos en värjäisi. Juurikasvu on aina todella epäsiistin näköinen ja voin vain kuvitella, miltä harmat hiukset näyttäisivät muuten tummassa tukassa. Tukkani on siis luonnostaan tummanruskea. Ehkä sitten lakkaan värjäämästä, kun tukka on kokonaan harmaa, jos silloin tuntuu, että haluankin näyttää vanhalta. Tyvivärjäyksen teetän n. puolentoista kuukauden välein ja jo kuukauden päästä värjäyksestä näytän kamalalta. Onneksi värjääminen ei maksa mulle mtään, kun parturi-kampaajatytär tekee sen ilmaiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/124 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En värjää, enkä meikkaa, enkä ole kiinnostunut muiden mielipiteistä koskien ulkonäköäni.

Mieheni palvoo ja rakastaa minua, eikä malta pitää näppejään erossa, se riittää oikein hyvin.

Miksi pitää korostaa korostaa tuollaista asiaa hiusvärikyselyssä? Miksi ei riitä se, että sinä et halua värjätä ja meikata? Miksi tarvitset mielipiteellesi lisäpontta miessukupuolen avulla? Eikö naiseus itsessään riitä? Etkö ole mitään jos ei ole joku joka "ei malta pitää näppejään erossa? Etkö sinä ole mitään ilman toista?

Vierailija
44/124 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on hauskaa, siksi. Kaipaan vaihtelua. Vaihdanhan välillä myös vaatetyylin, niin miksi ei tukan väriä? Ei se ole niin vakavaa!

Vaatteet lähtevät riisumalla mutta hiusväri ei lähde pesussa ja juurikasvua tulee. Se onkin sitten paikattava joko värjäämällä lisää tai leikattava latvasta pois. Väistämättä luonnotonta ja rumaa.

Vierailija
45/124 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiusväreillä on ihan kiva leikkiä, tosin olen laiskistunut niin että jaksan ehkä kerran puoleen vuoteen muuttaa väriä / vaalentaa / plaah.

Nyt on pinkki tukka ja ihan kivaa on.

Vierailija
46/124 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No teininä aloin värjäämään hiuksia. Kai sitä halusi jotain vaihtelua. Blondista mustaan tuli kokeiltua kaikki. Sitten ensimmäisen ja toisen lapsen välissä en enää jaksanut värjätä. Löysin kampaajan, joka sai värjättyä loppuhiukseni melko lähelle omaa väriäni. Sitten unohdin koko värjäyksen moneksi vuodeksi.

Nyt viimeisimmästä värjäyksestä taitaa olla aikaa seitsemän vuotta.

Oma värini on vaalean ruskea. Semmoinen hieman punertavaan tai kupariinkin taittuva. Oikein ihana. En enää ikinä halua värjätä. Tämä on kaiken lisäksi niin vaivaton ja sopii todella hyvin kokonaisuuteen.

Minulla on lapojen alle pitkät hiukset. Moni on kysynyt, onko väri ihan oma. Ei mene keltaiseksi tai kulahtaneeksi. On aina juuri sopiva.

En tiedä tosin montaa naista, jotka eivät värjäisi hiuksiaan.

Mulla sama oma väri hiuksissa, eli vaaleanruskea, hieman kupariin vivahtava.

Lopetin hiuskierrevärjäyksen jo 13 vuotta sitten, kun tulin silloin raskaaksi. Sitä ennen tuli värjättyä 15 vuoden ajan kaikilla mahdollisilla väreillä.

Kun oma väri kasvoi kokonaan, totesin, että mulle sopii oma väri parhaiten, tykkään omasta hiusväristä todella paljon. En aio enää koskaan värjätä hiuksiani.

Vierailija
47/124 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feikkaamistahan tuo kuten rintaliivien toppaukset. Kummastakin tulee miehelle petetty olo, kun totuus paljastuu.

Vierailija
48/124 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun hiukset näyttää oman värisinä rasvaisilta 24/7. Maantien värinen kuontalo korostaa hiusteni ohuutta ja luonnollista moppilookkia. Siksi pari astetta vaaleampi moppi. Otan raitoja n. kerran vuodessa, loppu sävytys vaahtosävytteellä. Olin pienenä blondi, sitten aloitin koulun ja hiukseni pilaantuivat ☹

Vierailija
49/124 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä värjännyt

-n24

Vierailija
50/124 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on hauskaa, siksi. Kaipaan vaihtelua. Vaihdanhan välillä myös vaatetyylin, niin miksi ei tukan väriä? Ei se ole niin vakavaa!

Vaatteet lähtevät riisumalla mutta hiusväri ei lähde pesussa ja juurikasvua tulee. Se onkin sitten paikattava joko värjäämällä lisää tai leikattava latvasta pois. Väistämättä luonnotonta ja rumaa.

Sitten vaan värjätään lisää tai leikataan. Tai annetaan olla. Luonnollisuus ei ole mikään tärkein tavoite kaikille.

Mun tukka näyttää värjätyiltä, ei ole edes yritystä näyttää luonnolliselta. Mun mielestä kaunista. 

Olen joskus ollut luonnollisessa värissä. Ei vaadi paljoa, ei ollut mikään suuri saavutus se. Oli kaunis sillloinkin, eri tavalla vaan.

Vaihtelu virkistää. Tykkään leikkiä ulkonäöllä. Kunhan itse kokee olevansa kaunis, se on se pääasia.

Vierailija
51/124 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 30 vuotiaista naisista varmaan suurinosa värjää hiuksensa. Kyllä se maantienharmaa kelpaa ihan hyvin 👍

Vierailija
52/124 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun hiukset näyttää oman värisinä rasvaisilta 24/7. Maantien värinen kuontalo korostaa hiusteni ohuutta ja luonnollista moppilookkia. Siksi pari astetta vaaleampi moppi. Otan raitoja n. kerran vuodessa, loppu sävytys vaahtosävytteellä. Olin pienenä blondi, sitten aloitin koulun ja hiukseni pilaantuivat ☹

Minulla ihan sama. Ohut ja hento hius + maantien ruskea/harmahtava ei imartele mun kasvojakaan. Näytän kuvakalta ja jotenkin sairaalta ja värittömältä omassa värissäni. Kokeilin kasvattaa oman sävyn takaisin joku aika sitten, mutta ei se vaan yksinkertaisesti sovi. Nyt pari astetta vaaleampi, lämpimän vaaleanruskeaksi raidoitettu ja kevyesti ruusukullan tyyppisellä sävyllä sävytettynä näyttää just hyvältä :) vitivalkoinen blondi ei sovi myöskään mun kasvojen sävyyn. Tälläinen luonnollisen vaalea lämmin sävy on paras.

Ap voisin kuvitella että jos kaikki jättäisi värjäämättä hiukset niin aika moni näyttäs paljon ikäistään vanhemmalta ja nukkavierummalta. valitettavasti :/ toki jos luonnollinen väri on joku tasainen blondi tai ruskea, niin silloin se toki toimiikin varmaan. mutta tää yleinen suomalainen harmahtava hius on aika kamalan näköinen naisilla.

Vierailija
53/124 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En värjää, enkä meikkaa, enkä ole kiinnostunut muiden mielipiteistä koskien ulkonäköäni.

Mieheni palvoo ja rakastaa minua, eikä malta pitää näppejään erossa, se riittää oikein hyvin.

Miksi pitää korostaa korostaa tuollaista asiaa hiusvärikyselyssä? Miksi ei riitä se, että sinä et halua värjätä ja meikata? Miksi tarvitset mielipiteellesi lisäpontta miessukupuolen avulla? Eikö naiseus itsessään riitä? Etkö ole mitään jos ei ole joku joka "ei malta pitää näppejään erossa? Etkö sinä ole mitään ilman toista?

Johan lähti laukalle.

Olen pahoillani että sinulla on noin huono itsetunto, ja että olet noin kateellinen, jos joku kelpaa, ja itse asiassa on halutumpikin sellaisena kuin ihan luonnostaan on.

Värjäile sinä vain, ja meikkaile, se oikea kauneus kyllä tulee jostain ihan muualta kuin purkista.

Vierailija
54/124 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset on opetettu niin hyvin siihen, että mikä vaan luonnollinen ja neutraali tai vähäkontrastinen sävy on ruma ja tylsä ja että hiusten kuuluu olla jonkin VÄRISET. Että "täytyy" värjätä ja olla pirteä ja vivahteikas ja mitä vielä. Tavoitellaan ihan toisenlaista yleisväritystä kuin luonnostaan on, koska se mitä luonnostaan on, koetaan huonoksi ja riittämättömäksi.

Minä lopetin värjäämisen jo teininä 12 vuotta sitten, kun alkoi yhtäkkiä ahdistaa se lähes musta tukka. Oikeasti olen tummanvaalea.

No mulla on mielestäni luonnostaan tavallaan vääränlaista kontrastia. Tai oli varsinkin nuorempana. Kulmat hyvin tummat ja vahvat, samoin ripset. Iho erittäin vaalea. Tukka sitten sellainen maantienvärinen. Yhdistelmä tuntui aina oudolta. Kun sitten aloin värjäämään hiuksani mustaksi tai mustanruskeaksi, heräsin ikäänkuin eloon. Se tuntui enemmän omalta väriltä. Sain myös paljon kehuja lumikkimaisesta olemuksestani.

Vanhemmiten olen siirtynyt hieman vaaleamman tummempaan, mutta tummanruskeaksi värjään yhä.  Joskus olen kokeillut joitain punaisen sävyjä, mutta en pidemmän päälle ole tykännyt. Mustaa en osaa enää kuvitellakaan, se olisi jo liian kova eivätkä kulmanikaan ole niin silmiinpistävän tummat ja voimakkaat enää.

Olen aina myös tykännyt pukeutua kirkkaisiin väreihin (mustan lisäksi) ja rakastan isoja, näyttäviä koruja.  Joten niiden hiuksienkaan ei tarvitse olla niin "vaatimattoman" oloiset.

Värjäysvälit ovat kyllä nykyisin jonkin verran pidemmät kuin nuorena ja muuten pyrin välttämään kemikaalikuormaa, koska se kyllä huolestuttaa sekä itsen että muiden/maapallon kannalta.

Vierailija
55/124 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarvitsen vaaleita raitoja hiuksiin. Muuten tukka on liian keltainen, ei hyvä. Värjättynä ihon sävykin näyttöä paremmalta.

Miksi tarvitset? Onko jotenkin vaikea hengittää muuten vai huimaako? Vai vaatiiko koulutuksesi tai lastesi kehitys tuota?

Sopii hyvin. En nyt aivan kipeästi tarvitse, mutta käyn noin 2 kertaa vuodessa laittamassa vaaleita raitoja. Luonnostaan minulla on kuparinvärinen kellertävä tukka. Ihonsävykin näyttää paremmalta, kun on vaaleita raitoja. Kysymykseesi vastaan sitten, että miksi tehdä mitään, mikä parantaa ulkonäköä?

Vierailija
56/124 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ihan sama. Ohut ja hento hius + maantien ruskea/harmahtava ei imartele mun kasvojakaan. Näytän kuvakalta ja jotenkin sairaalta ja värittömältä omassa värissäni. Kokeilin kasvattaa oman sävyn takaisin joku aika sitten, mutta ei se vaan yksinkertaisesti sovi. Nyt pari astetta vaaleampi, lämpimän vaaleanruskeaksi raidoitettu ja kevyesti ruusukullan tyyppisellä sävyllä sävytettynä näyttää just hyvältä :) vitivalkoinen blondi ei sovi myöskään mun kasvojen sävyyn. Tälläinen luonnollisen vaalea lämmin sävy on paras.

Ap voisin kuvitella että jos kaikki jättäisi värjäämättä hiukset niin aika moni näyttäs paljon ikäistään vanhemmalta ja nukkavierummalta. valitettavasti :/ toki jos luonnollinen väri on joku tasainen blondi tai ruskea, niin silloin se toki toimiikin varmaan. mutta tää yleinen suomalainen harmahtava hius on aika kamalan näköinen naisilla.

Minullakin on ohuet ja maantien väriset hiukset, mutta asialistalla ei ole ollut niiden värjääminen "ruusukullalla". Pitäisikö?

T. Make

Vierailija
57/124 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä värjäyksistä ja hiusmalleista ei aina tiedä. Esim. violetti on pahkasian mukaan väkivaltainen kampaus. Ei sovi niinku yhtään tällaiselle rauhan miehelle. Jos nyt tietystä hiustyylistä on hyötyä niin valintani on peikkomainen flaksi. Tosin sitäkin mietin millä kaljun saa loistamaan niin että häikäisee?

Vierailija
58/124 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisille ei kelpaa mikään, edes oma hiusväri.

Vierailija
59/124 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloin vuosi sitten innoissani kasvattaamaan omaa väriä takaisin. Nyt kun väriä on kasvanut reilusti niin voi hitto mikä pettymys, kirjaimellisesti maantienharmaa.

Parin viikon päästä on varattu aika ekokampaamoon ja laitetaan kasviväri päähän.

Vierailija
60/124 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole vuosiin värjännyt ja hiukset ovat alkaneet harmaantua aika jännästi. Ne ovat ikäänkuin balayage-värjätyt ja kevyesti raidoitetut. Jos kiinnitän hiukseni taakse vaikka nutturalle, tulee sivulta taakse kolme senttiä leveät vaaleanharmaat raidat, hauskan näköistä.

Jopa poikani, joka ei ole koskaan huomannut tai kehunut mitään hiuksissani, sanoi yllättäen, että sulla on kiva uusi väri hiuksissa :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi