Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naisille ei kelpaa oma väri hiuksissaan?

Vierailija
04.12.2018 |

Käytännössä kaikki värjäävät. Mikään tekoväri ei ole luonnollisen veroinen.

Kommentit (124)

Vierailija
21/124 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma että vain yksi vastaaja puhui harmaista hiuksista. Asun ulkomailla ja olen ainoa tuttavapiirissäni, joka ei värjää harmaita hiuksia piiloon. Tosin ne näkyvät hiukan vähemmän vaaleahkoissa hiuksissani kuin täkäläisten tummissa, mutta silti. Ainakin täällä tuntuu siltä, ettei naisella yksinkertaisesti VOI olla harmaat hiukset.

Itse en halua värjätä monestakaan syystä, mutta vituttaahan se, että kohta näytän kymmenen vuotta ikäistäni vanhemmalta, koska kenelläkään muulla täkäläiset mä naisella ei ole harmaita hiuksia. Monet miehetkin värjäävät.

Olen 40-vuotias.

Vierailija
22/124 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kelpaa. En värjää hiuksiani, koska en halua teknokemian tuotteita päähäni. Samasta syystä en meikkaa. Kuinka moni muuten tiedostaa laittavansa silmiinsä mikromuovia ripsivärin muodossa?

No hui kauhistus? Itse tosin käytän laveraa, mutta ei kyllä kiinnosta pätkääkään mikromuovit ripsareissa. Miksi pitäisi??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/124 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jättää värjääminen vain hiuksiin? Räväkän vihreät kainalokarvat tai pimeässä loistava alapää värjäys.

Ei muuten toiminut kuten ajattelin. Nainen meinasi kuolla nauruun nähdessään hehkuvan karvoitukseni.

Minä koitin selittää että näin löydät sen helpommin pimeässä.

Vierailija
24/124 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun oma hiusväri ei sovi mulle. Pitäisi olla tummempi tai vaaleampi. Omassa värissäni näytän väsyneeltä.

Vierailija
25/124 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut kuulla lapsesta asti kuinka oma hiustenvärini on ruma. Muistuttaa rotan turkkia. Kommenttien takana oli aina pojat/"miehet"😁 Olin siis ruma läski ja mun hiuksetkin oli vielä ruman väriset! 😅 Nykyään kelpaisin kun hiukset ovat tuhkanvaaleat, sääli etten etsi enää seuraa 😋

Vierailija
26/124 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Goottityyliin ei sovi kauheasti muu kuin musta tukka jos ei shokkiväreihin halua lähteä. Kyllä välillä sapettaa piirtää omaan kalpeaan naamaan kulmakarvat ja meikata silmät esiin kun oman vaalean tukan ja piirteiden kanssa pääsisi varmaan helpommalla, mutta tieni olen valinnut. 

Vierailija
27/124 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjään, koska oma värini on maantienharmaa eiminkäänvärinen.

Välillä olin kasvattamassa omaa väriä pois, mutta mieheni halusi minun värjäävän hiukset mustaksi. Värjäsin miestä miellyttääkseni ja siksi, koska mulla oli vuosikausia ollut mustat hiukset ja pidin niistä tosi paljon. Nyt mustasta on vaikea kasvattaa oma väri takaisin, koska minun makuun musta latva ja maantienharmaa juuri ei näytä kovin hienolta. Ehkä sitten kun joskus tulen raskaaksi, jätän hiusten värjäämisen kokonaan ainakin odotusajaksi.

Vierailija
28/124 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen värjännyt hiuksia vain muutaman kerran vaihtelun vuoksi, viimeisellä kerralla kuumotti päänahkaa niin etten ole uskaltanut värjätä siinä pelossa, että saan allergisen reaktion seuraavalla kerralla. Onneksi oma tumma väri on hyvä niin ei ole tarvinnut pahemmin harmitella.

Vierailija
29/124 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Värjään, koska oma värini on maantienharmaa eiminkäänvärinen.

Välillä olin kasvattamassa omaa väriä pois, mutta mieheni halusi minun värjäävän hiukset mustaksi. Värjäsin miestä miellyttääkseni ja siksi, koska mulla oli vuosikausia ollut mustat hiukset ja pidin niistä tosi paljon. Nyt mustasta on vaikea kasvattaa oma väri takaisin, koska minun makuun musta latva ja maantienharmaa juuri ei näytä kovin hienolta. Ehkä sitten kun joskus tulen raskaaksi, jätän hiusten värjäämisen kokonaan ainakin odotusajaksi.

* siis olin kasvattamassa omaa väriä takaisin ehkä paremminkin. :)

Vierailija
30/124 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No teininä aloin värjäämään hiuksia. Kai sitä halusi jotain vaihtelua. Blondista mustaan tuli kokeiltua kaikki. Sitten ensimmäisen ja toisen lapsen välissä en enää jaksanut värjätä. Löysin kampaajan, joka sai värjättyä loppuhiukseni melko lähelle omaa väriäni. Sitten unohdin koko värjäyksen moneksi vuodeksi.

Nyt viimeisimmästä värjäyksestä taitaa olla aikaa seitsemän vuotta.

Oma värini on vaalean ruskea. Semmoinen hieman punertavaan tai kupariinkin taittuva. Oikein ihana. En enää ikinä halua värjätä. Tämä on kaiken lisäksi niin vaivaton ja sopii todella hyvin kokonaisuuteen.

Minulla on lapojen alle pitkät hiukset. Moni on kysynyt, onko väri ihan oma. Ei mene keltaiseksi tai kulahtaneeksi. On aina juuri sopiva.

En tiedä tosin montaa naista, jotka eivät värjäisi hiuksiaan.

Vierailija
31/124 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen värjännyt hiuksuani noin neljä kertaa elämässäni aikana. En värjää enää, sillä värin saaminen hiuksista pois on melkoinen operaatio. Nykyään mennään omalla värillä. Luonnollinen platina blondi on harvinaisuus ja ei tätä väriä halua peittää.

Vierailija
32/124 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjään hennalla punertaviksi/kuparisiksi. Ennen värjäsin tavallisilla hiusväreillä, mutta tulin niille allergiseksi. Mielestäni vaaleaan ihooni sopii paremmin kupari kuin oma tumman maantienvärinen. Hennasta kuultaa kuitenkin tummat hiukset nätisti läpi ja luonnolliset sävyvaihtelut näkyvät kivasti :)

Vierailija
33/124 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sanoi tuolla edellä hyvin, että ihan kun suomalaiset naiset ei mieltäisi omaa hiusten väriään edes väriksi, vaan sen pitäisi olla selkeästi joko blondi, tumma, punainen tai joku hattarasävy. Suomalaisten naisten yleisin hiustenväri, ns. maantienvärinen, on todella kaunis. Se vaalenee kesällä tuhkanvaaleaksi ja talvella melkein keskiruskeaksi. Vivahteita löytyy kaikkia siltä väliltä. <3 Itse värjäsin punaiseksi monta vuotta, kunnes ulkomailla asuessani lopetin värjäämisen. Siellä sain jatkuvasti kehuja maantienvärisestä tukastani. Opiskelukaverit kyselivät, missä olen värjännyt tukkani ja tyrmistyivät, kun sanoin sen olevan luonnollinen värini. Vähänkään kun etelämpään menee, niin ne vivahteet tukan värissä ovat jo paljon pienempiä kun kaikilla alkaa olla jo aika tumma. Suomalaisten huono itsetunto on niin aikansa elänyt asia, meidän pitäisi uskaltaa olla vihdoin kauniita omalla tavallamme! 

Vierailija
34/124 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä kaikki värjäävät. Mikään tekoväri ei ole luonnollisen veroinen.

Taas mua sorsitaan! Minulla on naisen värkit, hetu ja ulkonäkö muutenkin, mutta silti väitetään, etten ole nainen. Ei, en värjää hiuksiani. En teoriassa enkä käytännössä.

Vierailija
35/124 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys :D t.juuri kampaamoajan varannut

Vierailija
36/124 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaajien illuminati on aivopessyt.

Vierailija
37/124 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kyllä tosi monia jotka eivät värjää, ja vielä enemmän niitä jotka vaan sävyttävät, eli pysyvät niin lähellä omaa luonnollista väriä ettei värjäämistä edes huomaa.

Mielenkiintoinen ilmiö muuten, asuin melkein 10 vuotta Ruotsissa, ja siellä näki paljon vähemmän selkeästi värjättyjä hiuksia (=luomu tai hyvin luonnollinen väri). Ero oli erityisen suuri vanhemmilla naisilla, harmaa- ja valkotukkaisia näki monin verroin enemmän kuin Suomessa. En tiedä liittykö tämä siihen että luonnollisuutta arvostettaisiin siellä enemmän, vai siihen että siellä tyyli ylipäänsä on yhdenmukaisempaa ja hillitympää.

Vierailija
38/124 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin kelpaa oma ruskea tukka, aina kelvannut. Sitten jos alkaa harmaantumaan alle viisikymppisenä, voin harkita sävyttämistä. 

Vierailija
39/124 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hauskaa, siksi. Kaipaan vaihtelua. Vaihdanhan välillä myös vaatetyylin, niin miksi ei tukan väriä? Ei se ole niin vakavaa!

Vierailija
40/124 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma värini on tumman-/tuhkanvaalea ja olen teinistä asti värjännyt sitä tummemmaksi. En näytä oikein miltään niin vaaleana, eikä tuollainen melkein blondi sovi mielestäni persoonaanikaan. Tumma tukkani on hyvin luonnollinen, monille tulee yllätyksenä että se edes on värjätty. 

En itsekään tajua, miksi kukaan haluaisi pastellinsävyistä tai vihreää tukkaa, mutta makunsa kullakin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi