HELMIKUISTEN LOPPUVIIKKO (to-su)
Ja taas aloittelen uutta pinoa heti puolen yön jälkeen...
Kamala päivä alkamassa, täytän 35!!! Neljäkymppiä lähestyy, ihan hirveetä, ei paljon naurata. Muistan suurinpiirtein, kun oma äiti oli tän ikäinen ja tuntui TOSI vanhalta. Mulle taitaa tulla joku ikäkriisi 5 vuotta myöhässä..
MARCEL kirjoitti niistä Juliannan allergiaoireista, meillä ihan samanlaista. Almallahan tosin allergiaselvittelyt muutenkin kesken, mutta mun mielestä rohisee ja tuhisee pahiten aina jos on oltu paljon ulkona. Voikohan se olla mahdollista? Koko muu perhe meillä kyllä siitepölyallergikkoja eli geenit siihen suuntaan olemassa. Laitetaan a-lääkärin suosituksesta Lomudal-silmätippoja Alman nenään (ja Ainon korviin, todellisia monitoimitippoja!), ne vähän auttaa.
Oletteko muut huomanneet, että helmivauvojenne unet oisi häiriintyneet nyt hellejaksolla, joka tosin ainakin täällä Espoossa viilenemään päin? Meillä on Alma ollut perjantaista asti lähes nukkumatta päivällä ja öisinkin vehdannut normaalia enemmän ja uskon nyt, että syynä liian lämpimät kelit talvivauvalle, joka tottunut nukahtamaan viileään. Tänään nukkui heti vähän paremmin kun oli viileämpää.
Sopiko muuten Espoon mammat uusia treffejä tänään? Hauskaa loppuviikkoa ja äitienpäivää kaikille! Toivottavasti saadaan sunnuntaina ihania yllätyksiä ja märkiä pusuja kaikki:)
Adalmiina ja tissiin tainnutettu Alma
Kommentit (43)
MinnaMii: Jos yhtään lohduttaa, niin myös meidän molemmat tytöt ovat räkätaudissa, tosin toi oksennustauti puuttuu...taisitkin vastata mulle yhdessä tosiessa ketjussa, kiitos vain!
Adalmiina33:Paljon onnea! nainen on kuin viini; paranee vanhetessaan ;)
Minkki vai kuka kyseli: musta 5-vuotias on aivan liian pieni jäämään kotiin koko illaksi, ei 7-vuotias voi olla vastuussa 5-vuotiaasta!
Tosiaan kuopukselle 2½kk nousi eilen lämpöä 38,4 ja nuha. Viime yönä esikoinen heräsi yöllä räkäisenä, kun yleensä nukkuu yönsä putkeen. Kävin kuopuksen kanssa lääkärissä, ja ihan tavallinen nuha on kyseessä. Kun kerran pystyy imemään rintaa ja hengittämään, niin toistaiseksi kotihoito riittää. Panodolia saa kuulemma antaa, kun tyttö painaa yli 5kg. Mutta kyllä tämä sairastelu on kypsää!!! Oikein odotan, että päivät kuluvat ja päästään normaali arkirytmiin. Esikoinen vinkuu kurjaa oloaan, ja kuopus ei meinaa rauhoittua yöunille, kun nenä on tukossa...
Että semmosta täältä kera nenäliinojen
Meillä on sama ongelma tuon nenän tukkoisuuden kanssa. Aina saa olla pelaamassa niiden tippojen ja niistäjän kanssa. Meilläkin jo toinen pullo menossa tippoja. Onneksi se keittosuolaliuos kuitenkin toimii hyvin, meillä ainakin saa niiden ja pikkuniistäjän kanssa ulos hurjia tolloja. Ja lapsi huutaa kuin syötävä, mies ei edes suostu tuota toimenpidettä tekemään, minä joudun aina tekemään ikävät hommat. Tyttö inhoaa niistämistä niin paljon, että kun laitan hänet tiukasti syliini niistoasentoon, alkaa jumalaton huuto. Mä olen tullut siihen tulokseen, että osa tolloista on ainakin maitoa, välillä kun imee innoissaan vetäisee väärään henkeen ja maitoa tulee nenästäkin ja jää varmasti sinne. Tukkoisuushan voi olla myös allergiaoire. Niin tai näin, tosi ikävää hommaa se on :-(
Ja perjantaita! Voi hurja kun nämä viikot menee kovaa vauhtia, aina on joko maanantai tai perjantai. Hyvä, että perässä pysyy!
Kiitoksia seurasta eilen vauvakinossa olleille. En huomannutkaan Fanny, että lähditte siinä Koskikeskuksessa eri suuntaan, en edes moita sanonut. Oli kuitenkin kiva nähdä, vaikka ette elokuviin tulleetkaan. Aivan ihana pellavapää sinun Kerttusi! Joo, elokuvasta en muista oikein mitään, siitä meni ainakin unti hukkaan kun meidän neiti huusi kurkku suorana. Lopun aikaa sitten seisoinkin siellä rappusilla ja hyssyttelin neitiä liinassa ja juttelin Nonnun ja Joonan kanssa. Oli kyllä tosi kiva tavata teitä taas, ja teidän ihania mukuloitanne. Toivottavasti saadaan järjestettyä treffit taas pian!
Täälläkin on sateista, mutta ihan kivahan se on välillä. Asettuu tuo pöly ja kukatkin saa vettä. Ja itse saan hyvällä omalla tunnolla mennä sohvan nurkkaan lukemaan kirjaa sillä välin kun Reetta ottaa päikkyjä. Ihana laiskuus!
Iloista perjantaita ja viikonloppua meille kaikille!
Austen