HELMIKUISTEN LOPPUVIIKKO (to-su)
Ja taas aloittelen uutta pinoa heti puolen yön jälkeen...
Kamala päivä alkamassa, täytän 35!!! Neljäkymppiä lähestyy, ihan hirveetä, ei paljon naurata. Muistan suurinpiirtein, kun oma äiti oli tän ikäinen ja tuntui TOSI vanhalta. Mulle taitaa tulla joku ikäkriisi 5 vuotta myöhässä..
MARCEL kirjoitti niistä Juliannan allergiaoireista, meillä ihan samanlaista. Almallahan tosin allergiaselvittelyt muutenkin kesken, mutta mun mielestä rohisee ja tuhisee pahiten aina jos on oltu paljon ulkona. Voikohan se olla mahdollista? Koko muu perhe meillä kyllä siitepölyallergikkoja eli geenit siihen suuntaan olemassa. Laitetaan a-lääkärin suosituksesta Lomudal-silmätippoja Alman nenään (ja Ainon korviin, todellisia monitoimitippoja!), ne vähän auttaa.
Oletteko muut huomanneet, että helmivauvojenne unet oisi häiriintyneet nyt hellejaksolla, joka tosin ainakin täällä Espoossa viilenemään päin? Meillä on Alma ollut perjantaista asti lähes nukkumatta päivällä ja öisinkin vehdannut normaalia enemmän ja uskon nyt, että syynä liian lämpimät kelit talvivauvalle, joka tottunut nukahtamaan viileään. Tänään nukkui heti vähän paremmin kun oli viileämpää.
Sopiko muuten Espoon mammat uusia treffejä tänään? Hauskaa loppuviikkoa ja äitienpäivää kaikille! Toivottavasti saadaan sunnuntaina ihania yllätyksiä ja märkiä pusuja kaikki:)
Adalmiina ja tissiin tainnutettu Alma
Kommentit (43)
Sasuliini kirjoitteli kuivasta ihosta. Siis meidän Leolle on ihan pari viikkoa sitten tullut sama. Tosin kuiva iho on ainoastaan jaloissa eli molempien jalkojen, varsinkin oikean, reiden, polvien ja nilkkojen alue aivan rutikuiva. Sellaisia punaisia laikkuja, jotka ovat ihan korppuna kun ovat niin kuivia. Laitan rasvaa ja se hieman auttaa... omituista tietty, että muualta Leo on edelleen persikan pehmeä. Sen ihoa on kehuttu laitokselta asti, mutta nyt yhtäkkiä on tällainen juttu tullut.
Samaten päässä karstaa -mitä olette tehneet? Laitatteko ihan vaan perusrasvaa päähän tukan sekaan? meneekö tukka ihan kokkareille vai lähteekö kylvyssä puhtaaksi? Tämä " vaiva" on ilmaantunut noin viikko sitten ja tähän asti ollaan vaan harjailtu, ei vielä rasvattu.
Ihanaa kun taas tulee viikonloppu. Meillä ei ole mitään erikoista ohjelmaa. Äitienpäivänä kutsutaan mummot meille grillaamaan ja mä aion leipoa! Ekan kerran leivon leivoksia... mä en todellakaan ole mikään himoleipoja (yritän välttää leivoksia ja pullia muutenkin kilojen takia), mutta MeNaisissa oli niin ihana ohje, että nyt aion satsata ja leipoa!
Vitsi mulla on tosi huono omatunto. Avauduin aamulla miehelle vauvanhoidosta... kun meillä aina mä hoidan yösyötön ja mies sitten herää pojan kanssa aamulla ennen töihin lähtöä niin mä saan nukkua sen, mitä siinä ehtii -tunnin yleensä. No, nyt viime aikoina poika on saanut aamuisin ihan hirveät raivarit ja mä en tietty saa nukuttua. Mua on alkanut ottaa pattiin kun mun mielestä mies vitkastelee vauvan ruuan kanssa -keittelee kahvia, hakee tietokoneen alas jne ja vauva karjuu. Lisäksi syöttää sitä sitterissä eikä sylissä...
No, tänään sitten vähän avauduin asiasta ja mies pahoitti mielensä. Vauva ei rauhoittunut, vaikka otti sen syliin... sillä oli vaan joku kiukku. Mies sanoikin ihan suoraan: " tulee kyllä tosi paska olo kun sä tuut viereen tarjoutumaan, että voit ottaa pojan. Ihan kuin mä en osaisi sitä hoitaa tai että sä olisit muka jotenkin parempi..." -siis vähän mä olen hirviö! Pyytelin sit anteeksi ja lupasin pyhästi itselleni, etten enää sotkeudu miehen tapaan hoitaa vauvaa. Sehän yritti kaikkensa (antoi ruokaa, hyssytteli, keinutteli...)ja kaikki vaan takia, että mä saisin aamulla nukkua pidempään. Ja meikäläinen menee sitten besserwisserinä sotkemaan kuviot.
Varsinkin kun mies sai ennen töihin lähtöään pojan vielä nukkumaan ja mä sain sitten nukkua klo 10.30 asti! uuh, mä olen hirviö.
Mutta sen 10.30 jälkeen meillä ei ollakaan nukuttu ja kello on jo 16. Saas nähdä miten vauvauinti sujuu rättiväsyneen tiitiäisen kanssa.
T. Oodi ja Leo (huomenna 3kk)
Huh mikä viikko takana, oon ihan puhki!!
Keskiviikkoiltana tajusin, että pitää alkaa hiljentää vähän tahtia, ollaan nimittäin pojan kanssa oltu hirveesti liesussa. Aamuisin toisaalla ja iltaisin kans menossa. Siellä Sellossahan oli kunnon huudot ja mä väitän mun vaistojeni varassa että johtuu siitä kun olen ollut antamassa sille liikaa virikkeitä. Jätettiin sitten vauvakino väliin torstaina ja mentiin vaan kävelylle kaverin kanssa, kuten käytiin tänäänkin, eikä lähdetty kaupungille. Ehkä se on sitäkin, että minä olen saanut liikaa virikkeitä. Ja kun mies on ollut kaksi iltaa poissa, niin mä vaan väsähdän.
Kaivari oli yhtenä vaihtoehtona piknik-paikaksi ja minä ehdotin sellaista kuin Träskändan puisto Espoon Lippajärvellä. Tosin siellä ei ole mitään kahvilaa, jonne mennä vessassa käymään.. mutta muuten aivan ihana puisto.
Kiinteistä sen verran, että tähtäimessä olisi myös se 6 kk:n täysimetys, mutta sitten tajusin, että sehän tulee täyteen vasta elokuussa ja jossain luki että mustikoilla ja vadelmilla voisi aloittaa ja mieheni vanhempien mökillä tulee olemaan rinne taas täynnä mustikkaa, niin kyllä luulen että mustikat maistuvat tuoreena niin ihanilta, että pakko niitä on kaverille antaa. Ja onhan siellä villivadelmiakin. Ei tarvitse sitten pakastinruokaa vaan popsia!! Niin sekin vielä että vuonna 1974 syntyneille on annettu suositusten mukaan kolmikuisena jo lihaakin!!! Että vähän eri meininki nykyään ja on nää nyky kolmikymppiset ihan kohtuu terveitä silti, eiks? =)
Unet on kans meillä huonontuneet, mutta vain päivisin, yöllä vielä nukutaan. Ulkona vaunuissa ei enää kunnolla. Pitää päästä katselemaan ja tietty mä sitten jonkun aikaa huutoa kuunneltuani hellyn ja kannan sitten sylissäni. Onneksi tänään otin kantoliinan mukaan! =)
Onnittelut Adalmiinalle ja muille sankareille ja fassilooralle kunnon unista!!
nemma&poika tasan 3 kk
Meillä ollaan edelleen " tukossa" ... Pojan nenä on entistä enemmän tukossa, luultavasti flunssaa, kun yskii myös. Mies oli niin huolestunut, että käytettiin sitten päivystyksessä nyt illalla. Kaikki oli kunnossa, ei tulehdusta missään eikä rohinoita keuhkoissa. Valitettiin sitten vielä siitä, että pojalla on ollut nenä tukossa syntymästään saakka niin se mukava uusi lääkäri lupasi konsultoida lastenlääkäriä ensi viikolla ja päättää sitten mitä tehdään. Jospa se nyt tutkittais sit kunnolla... Yritettiin muka antaa pojalle höyryhengitystä kylppärissä ja laitettiin sauna päälle. Kylvetettiin samalla, mistä en kyllä tiedä oliko flunssassa järkevää mutta kuumetta ei kuitenkaan ole... Jännä juttu, että meidän poika ei yhtään tunnu nauttivan kylvystä vannassa vaan alkaa melko pian itkemään... Luulis ettei pitäis pelottaakkaan kun on miehen vahvoilla käsivarsilla=)... Mistä lie johtuu tuo itku vai onko sitten vaan niin väsynyt, kun kylvetys menee aina niin myöhään?! Nytkin sitten söi pullosta ja nukahti samantien.
Lääkäri käski tarkkailla ja pistää merkille jos Onnikalle tulee lisää niitä itkukohtauksia joissa lopettaa hengittämisen. Nyt ei vielä ollut huolestunut. Yhdellä tutullani on 2 lapsella ollut sama homma eli ovat itkeneet itsensä tajuttomaksi ja sitten kohta vironneet... Ei kivaa!
Sauna kutsuu (mies tuolla hermoilee!)... Tulikin oikea " sairaskertomus" taas tästä tekstistä =)
T: Kumppari
Lyhyesti (tässä ennen saunaa täälläkin): meidän esikoinen on kahdesti itkeny niin että on kai sekunnin sadasosaksi menny taju. Minä säikähdin molemmilla kerroilla niin, että olin itte valmis ensiapuun, mutta poika oli ihan ok, joskin vähän säikähtänyt jälkeenpäin.
lähdetään huomenna aamusta heti sinne kotipuoleen niin laitan kaikille jo hyvät äitienpäivät (mulle ihan ensimmäiset :) ) mies ollu hirveän salaperäinen tänään :) oli oulussa ehtiny kuulemma muuten vain käydä kaupoissa :)
ihanaa kun kokee onnistumisen iloa arjessa meinaan kun huomaa että pärjää ihan yksinkin saran ja eetun kanssa ja pystyy tyydyttämään kahden lapsen tarpeet yhtäaikaa :) Tänään oli niin huippu päivä ja nautin sarasta ja eetusta täysin siemauksin kuten he myös minusta sen näki ja kuuli :) edes huono sateinen ilma ei voi enää pilata minun oloa :)
mutta nyt iltapalalle :)
tikunen ja sara sekä eetu höyhensaarilta :)
Lohdullista kuulla, että muillakin on samoja ongelmia! =) Jotenkin sitä tuntee olevansa niin yksin näiden juttujen kanssa joten kiva saada sitä vertaistukea täältä netistä! =)
Saunassa rentoutunut Kumppari
Oon ollu hieman pimennossa, kun ollaan täällä Levillä, eikä joka ilta viitsi istua koneella. Ehdin kuitenki lukee tän pinon ja nyt oliskin teille kysymys. Onko kenenkään vauvalle tulossa viä hampaita? Meillä kuolataan tosi paljon ja hangataan ikeniä. Muutenki on välillä tullu ihmeellisiä känkkäränkkä-kohtauksia, vaikka muuten tyttö on yks aurinko. Mitä muita oireita hampaiden puhkeaminen voi aiheuttaa? Voiko esim ripulia? Tänään on tullu isot asiat jo viis kertaa. Muuten tyttö on kyllä oikein virkeä ja syö hyvin. Olin kyllä itse tiistaina terveyskeskuksessa virtsatiekivien takia ja sain aika vahvaa lääkettä valtaviin kipuihin. Lääkärin mukaan myöhemmin oli jo ihan turvallista imettää, mutta olisiko kuitenki voinu saada vauvan masun sekasin??
Maanantaina ajetaan taas kotiin Tampereelle. Saa nähä miten reissu menee, ainakin tänne päästiin oikein kivasti tytönki suhteen.
Jahas, taitaa olla aika pistää tyttö petiin. Ei millään halunnu nukahtaa ku katteli niin innoissaan jääkiekkoa telkkarista. Taitaa olla isän tyttö... =)
Jansku ja Janika
Rinkeli kuolaa myös ja mutustaa nyrkkiään sekä saa itkukohtauksia (lähinnä iltasin). Epäilen hampaiden tuloa ja niin epäili neuvolassakin. Ikenet turvottaa jos hampuja on tulossa ja ne voi myös punottaa normaalia enemmän. Hampaiden tulos voi kuitenkin kestää jopa monta viikkoa eli niitä tekemällä tehdään. Ripulikin voi olla oire sillä Alinalla oli joka kerta ripuli kun hammas oli tulossa. Lämpöäkin saattaa nousta. Mutta hampuja odotellessa :)
Birdy
Tänään vasta kerkesin lukemaan loppuun ton alkuviikonpinon ja huomasin vasta että siellä vauvakinossa olis ollut muukin leffa kuin Casanova, josta ajattelin EVVK, vaikkei siellä se leffa tärkein olis ollutkaan. No enpä olis sinne kuitenkaan kerennytkään. Oli niin ihanan kesäiset ilmat ja oon koittanut laittaa pihaakin kesäkuntoon.
Ja viikon sisään on tullut kiitettävästi autoiltuakin pikkusen kanssa, josta huomasin kuinka tuskaista puuhaa se on pienelle, kun vanhassa peltipurkissa ei ole ilmastointia. Kummipojalla oli viikonloppuna 6 v synttärit ja kävin siellä ja samalla kyläiltiin kavereilla. Matkaa edestakaisin 500 km + siellä ajelut 100 km. Ja sitten otin kummipojan meille keskiviikkoon asti ja vein sen takas ja ajelua toiset 500 km.
Sieltä reissulta olinkin suunnitellut tulevani suoraan vauvakinoon torstaiaamuna, mutten jaksanut lähteä niin aikaisin, kun matkanvarrella piti käydä vielä äitillä, ettei tarvii sunnuntaina keretä sinnekin. Mutta seuraavaan vauvakinoon kyllä tullaan.
Galluppia oli miehen vauvanhoidosta/kotitöistä. Oiskohan kolme kertaa vaihtanut vaipan pikkuselle (enempää en oo muistanut käskeä), saman verran on varmaan syöttänytkin. Oon kyllä koittanut vihjailla että muilla isä hoitaa toisen päivän viikonlopun aamusyönneistä, muttei mee jakeluun, pitäis käskee, mutten raaski, kun oikeesti koko kevään mies on tehnyt lähes jokapäivä 12 tuntista päivää (myös lauantaisin) ja myös monena sunnuntaina on joutunut moneksi tunniksi töihin, vappuna aamusta iltaan. Huomiseksi sille ois luvassa vapaata ainakin vesisateen ajaksi;)
Vauvalle isukki kyllä juttelee höpöjä aina kerkeissään, innostui sellasesta heti silloin kun vauva alkoi nauraa aina kun näki isin.
Pari kertaa on sentään oma-aloitteisesti nukuttanut vauvan, kun onkin ruvennut huutelemaan sängyssä sen jälkeen kun olin vienyt sinne.
Ruokaa ei osaa/viitsi opetella laittamaan. Imuroinut on tänä vuonna tasan kerran, joskus viikko tai kaksi sen jälkeen, kun olin tullut laitokselta ja olin jo vihjaillut muutaman kerran, että kuinka likaista täällä on(itsellä sektio ei voinut imuroida). No mies ei vaan imuroinut, niin rupesin imuroimaan ja valittelin kovaan ääneen kuinka sattuu haavaan, niin johan tajus ruveta hommiin(kato äiti siivonnut sille aina).
Renkaat se kyllä vaihtaa pyytämättäkin munkin autoon ja kesällä se huolehtii nurtsien leikkuut ajettavalla leikkurilla, eikä mun oo tarvinnut talvella kolata lumiakaan (mies hoitaa ne traktorilla;))
Lähes aina mies hoitaa saunanlämmityksen ja talonlämmityksen (puukeskuslämmitys), kerran tai kaks oon pikkusen aikana hoitanut.
Eikä mun tarvii ikinä kantaa puita sisälle.
Huomaattekste, koitan epätoivosesti keksiä mitä se mies tekee, kun ei kotihommia tee, mutta oikeesti noihin menee hirveesti aikaa ja jos en tee niistä puolia, en voi vaatia miestäkään tekemään muista hommista.
Tuli muuten mieleen kun joku joskus alkuvuonna(tammi-helmikuussa) valitti ettei sen mies ollut laittanut kuin kerran pyykit kuivumaan, piti silloin kirjoittaa, että meillä mies koko viime vuonna laittoi vain kerran ja silloinkin oli pessyt vain omia työvaatteitaan, heh heh.
Paitsi että mä kyllä tykkään pyykkäämisestä tai oikeestaan on niin ihana nuuhkia niitä puhtaita vaatteita, ettei haittaa. Kaikenlisäks se vaan heittää ne rumasti roikkumaan sinne narulle, niistähän tulis ihan ryppysiä, joten parempi laittaa itte.
Joten ehkä tostakin vielä kouluttamalla saa kelpomiehen:o johan se osais vaikka mitä jos olisin aloittanut parikymppisenä sen koulutuksen, nuorempanahan ne oppii vähän nopeammin ja helpommallakin, mutta toisaalta itse ei enää tässä iässä vaadi mieheltä niin paljon kuin parikymppisenä, sillon oisin kyllä vetänyt herneet nenään jos ei tekis enemmän. Kaikkein tärkeintä on ettei se juo eikä käy kapakassa, niinkun en minäkään.
Onnea Kuumetta vauvauutisesta. Tuli vaan mieleen ettei täälläkään oo mitään ehkäsyä käytetty, paitsi nukkuminen, ei oo kyllä kun pari kertaa tullu kokeiltua vieläkö muistaa miten ihanaa joskus oli.
Mulla ei ollut raskauspahoinvointia ollenkaan(ihan pientä etomista vaan,jota on ollut muuten nytkin), joten kestäis pitempään huomata asia. No pitäs tuolla jotain harrastaa ennenkun vois edes kuvitella mitään.
Ihanaa oli lukea Tikun iloinen viesti, siitä tuli hyvä mieli. Yhtä iloiset jatkot sinne kaksosten valtakuntaan.
niisku ja miro sunnuntaina 3kk
Tai ainakin meilläpäin paistaa aurinko : )
Ihanaa kun on viikonloppu, mutta onko tää kotiäidin vapaapäivä vähän suppea... Saan siivota ihan rauhassa ja yksin, saan käydä ruokaostoksilla ja leipoa äitienpäiväksi ihan itsekseni! Ei sillä että valittaisin, saan nykyään hävettävän paljon tyydytystä hohtavista vessanpöntöistä ja lattianpesu on ihan lempihommaa. Onkohan tää sitä keski-ikää sitten :D. Ja tuo eilen saamani uusi ihana kirjahyllykin odottaa laittamista, ihanaa kun saan kaikki miljoona kirjaani vihdoinkin siististi hyllyyn lasiovien taakse.
Ajattelin leipoa pätkiskakun suklaakuorrutuksella, huomenna on mun vanhemmat pyydetty kahville. Muuta äitienpäiväohjelmaa meillä ei kai olekaan, oletan että anoppiakin pitäisi käydä onnittelemassa mutta mies saa suunnitella sen puolen. Tosin luulen, että saan vielä tänään illalla itse lähteä ostamaan äitienpäivälahjoja niin itselleni kuin anopillekin.
Olikohan mulla jotain vauva-asiaakin? Eipä tainnut tällä kertaa. Meillä on 3kk lääkärineuvola vasta 18. päivä. Kohta on ajateltu viedä jo Siiriäkin uimaan, mies käy esikoisen kanssa kylpylässä joka viikko ja menevät tänäänkin.
Ai niin minkille (?) piti siitä lasten yksinolosta kommentoida, että kyllä mä sun tilalla ainakin käskisin mokomaa äitiä hommaamaan edes lapsenvahdin illoiksi! Eihän tuon ikäisiä nyt keskenään saisi jättää, pahalta tuntuu toisten puolesta : (
Takaisin siivousrättien pariin!
FannyK
tyttöä kiukuttaa,syy selvisi;YLÄKULMA HAMPAAT PUHKEAMASSA!!!!
kivat vampyyrit tulossa ja kyllä alahampaatkin kuultaa jo ikenien läpi, mitä ihmeen vauvoja nää nykyajan vauvat on??? hampaat tulee kauheen aikaisin...
niistä kiinteistä, meillä tyttö on korvikkeella ja aion todellakin antaa jo kiinteitä. tai no velliä ja tänään maisteltiin banaania. Jokainen hoitaa vauvaansa omalla tyylillä, eikä kannata kuunnella muitten " neuvoja" . Luonto on luonut äidinvaiston jonka mukaan toimitaan, se on lapselle parempi kui eu-direktiivit...
se on jännä juttu et jos jossakin lukee millon mitäkin syötetään niin sitä noudatetaan, maalaisjärki ja vauvan tarpeet jää jonnekkin taka-alalle. sehän on selvää jos paino ei nouse ja tankataan koko ajan ja huudetaan nälkää niin silloin ei pelkkä maito riitä.
kuvitelkaa sitä kun eka lapseni syntyi vuonna 1995, silloin neuvola sanoi että anna pottua 2 kk vauvalle..en antanut vasta kuin 3 kk ikäisenä, nyt tyttö on 154 cm pitkä joten ei ainakaan ole kasvuun vaikuttanut negatiivisesti!!! mä olen ihan kyllästynyt kun joka puolella katsotaan kieroon kun puhutaan/vouhkataan kiinteistä..no esimerkkinä kaverin lapsi oli täysimetyksellä ja 4 kk neuvolassa täti sanoi että aloita nyt perunalla kun ei lapsi joka alkaa liikkumaan pärjää enää pelkällä maidolla.
sitten kaverin molemmat lapset olivat täysimetyksellä, ovat edelleen älyttömän allergisia kaikille mahdollisille aineille. vauvana sitten(6kk-1v) söivät vain tissimaitoo,perunaa,ananasta,sianlihaa ja mustikkaa!!!
Et ei se äidinmaito suojaa kaikilta, allergiat kulkee geeneissä, meillä on odotettavissa allergioita,astmaa ja diabetestä koska ne on geeneissä valmiina, syötinpä mitä tahansa.
Niin huomaahan kaikki kuinka mua ketuttaa toi aihe!!!
Tais muuten olla liian aikaista onnitella raskaudesta;eilen alkoi tulla vuotoa,välistä ihan kirkkaan punaista välillä vaaleempaa. Nyt vaan ootellaan tuleeko kaikki pois vai mitä tapahtuu. Ens viikolla testaan uudelleen jos vuoto on lakannut ja pitää mennä lekuriin. Ehkä ei ollut tarkoitettu tämä lapsi, mies on ihan maassa.
Kuumetta pinna kireellä ja v-käyrä korkeella
Pilvistä ja kylmää sellaista... Ja tuulista! Täällä ei enää ole tietoakaan lämpimästä, saati auringosta! Käytiin äskön miehen kanssa pihalla, kun saatiin Eetu nukkumaan... Mutta tultiin äkkiä sisään kun sinne JÄÄTYY!
Meillä siis oli torstaina neuvola... Pituutta ja painoa oli tullut ihan sopivasti, pituutta on nyt 60,5cm ja painoa 6390g! Pituudessa mennään keskikäyrää, kun taas painossa toisiks ylintä! No, kyllähänhän sen tuosta poitsusta näkee että on ollut ruoka-aikaan kotona! Voi, vitsi mitkä makkarat sillä on jaloissa ja toi kaksoisleuka! se on ihan must! Ollut kylläkin syntymästä saakka. (Jotenka hyvin siis maitoa multa tulee, kun ei lisäruokaakaan saa... Vaikka anoppipuoli on toista mieltä... Jaksaa joka kerta muistuttaa kun nähdään. Argh!) Sai raukka rokotuksen ja huusi kuin hyeena, eikä meinannut edes tissi kelvata lohdutukseksi! Illalla laitoin supon, kun ei meinannut herra rauhoittua, ja nukkuikin tosi hyvin sen jälkeen... Oli puhetta neuvolantädin kanssa noista kiinteistä... Kertoi jo miten aloitetaan, ja sanoi, että parhaiten kukin äiti oman lapsensa tuntee, ja tietää millon pitää alottaa. Eikä ne siellä EU:sta tule tarkastamaan millon kenenkin kotona aloitetaan kiinteät! Joten meillä aloitellaan ehkäpä jo ensi kuussa, katsotaan nyt miten Eetu haluaa...
Arvaatkaas onko mulla pikkusen huono kunto!!! Oltiin miehen ja koirien kanssa eilen agility-harkoissa (Eetu oli mun vanhemmilla hoidossa). Ollaan siis harrastettu tuon vanhemman koiran kanssa sitä puolitoista vuotta, tai siis minä ja Emma (vanhempi koiramme). Ja nyt mies ja Tessa (nuorempi koira) aloittivat eilen, mies kyllä viimeiseen saakka oli vähän vastaa, mutta meni kuitenkin, kun pakotin! Meillä oli eka Emman kanssa harkat ja mä läähätin kuin viimeistä päivää, tuntu että happi loppuu!!! Mutta hyvin tuo muisti mitä milläkin esteellä tehdään, ja kaikki suoritettiin, paitsi yksi muuri, Emma ei ole ikinä siitä tykännyt! Mutta pikkuhiljaa hyvä tulee, ja me ei todellakaan lähdetä kilpailemaan kunhan harrastetaan jotain kivaa yhdessä...
Tänään tarvis lähteä vielä käymään kaupassa ja mun mummon luona, kun menee mun tädin luokse huomenna, niin ei sitten ole maisemissa... Ja kun ollaan joka vuosi siellä äitienpäivänä käyty, niin tuntuis orvolta jättää käymättä, ja sitten illalla olis mun parhaan ystävän synttärit... Täytyy katsoa lähdetäänkö sinne, vai iskeekö laiskuus!
Mutta oikein hyvää äitienpäivää kaikille (mullekin huominen äitienpäivä on eka!!!) Sitä odotan mielenkiinnolla, mies on jotain ostanutkin jo(kävi jopa kahtena päivänä viikolla kaupungissa ostoksilla töiden jälkeen, hmmm mitähän mahdan saada?!?...) No, eipä Eetulta paljoa voi odottaa vielä... Jospa edes kuolaisen pusun äidilleen antaa, niin onnellinen olisin...
Napero ja Eetu reilu 3kk
Ensiksi kiitokset torstaisesta seurasta! Oli ihana nähdä teitä. On se niin kiva päästä juttelemaan vauvajuttuja ja nähdä samanikäisiä vauvoja. Ja pysyihän siinä elokuvassakin melkein kärryillä... Voitais varmaan kohta sopia jo seuraava tapaaminenkin!
Viime yö meillä sujui taas loistavasti (eli kahdella syötöllä selvittiin!). Edellinen olikin sitten taas kurjempi: Emma heräsi klo 1.30, 3, 4, 4.45 ja sitten 6.30 ylös... Aina välillä on neidillä noita heräilyöitä ja välillä sitten nukkuu hyvin. Mua vaan ärsyttää, kun kaikki sukulaiset, joille asiasta oon maininnut, alkaa heti vaahdota vellien aloittamisesta. En mä ihan vielä ajatellut aloitaa, kun ei emma aina nälkäänsä herää (ei siis välttämättä syö joka heräämiskerralla...) Ja kun itse ainakin vielä jaksan ihan hyvin tätä yövalvomista, niin lykkään sitä vellien aloittamista vielä. Välillä ärsyttää, kun jokainen yrittää tunkea mulle omia neuvojaan (hyväähän he vain tarkoittavat, tiedän sen). Yksi sukulaistätikin on sitä mieltä, että Emmalla on varmasti maitoallergia, kun itkee iltaisin... En ole tuosta kommentista paljoa piitannut, vaikka tuolla tädillä on kyllä 9 lasta itsellä, joten kokemusta ainakin pitäisi olla!
Ja hyvää äitienpäivää kaikille! Huomenna meilläkin vietetään siis ensimmäistä äitienpäivää. Mieskin lähti joku aika sitten ostoksille, että kenties jotain yllätystä on tulossa...
että hetkellinen raskaustila on sitten historiaa ;((((
Kuumetta ja tytöt
Olipa ihana aamu kun mies ja kaksi suloista prinsessaa tuli herättämään =) Esikko oli itse tehnyt mulle kaulakorun ja mieheltä sain käsilaukun (rakastan laukkuja ja niitä ei ole koskaan liikaa). Aamiainen oli katettu ja kakku tehty, ihanaa.
Rinkelille on kaks hammasta puhkeamassa alas ja ylös kulmahampaat. Eipä siis ole ihme kun neiti kuolaa, syö nyrkkiä ja jokeltelu on jäänyt vähemmälle. Inkeri myös kääntyi perjantaina mahalta selälleen ja ihan tarkoituksellisesti eli ei johtunut kääntyminen enään pään painosta :) Täytyy taas kirjata kaikki tarkkaan ylös vauvakirjaan.
Kuumetta, olen kovin pahoillani kun raskautesi päättyi jo näin pian :(
Anoppi tulee tänään vierailulle, huoh. Koitan näin äitienpäivän takia olla sanomatta kovin pahasti. Meillä on välit hiukan kireällä. Hän nimittäin teki tempun ja antoi Inkerille todella makeaa MEHUA eikä mitään pientä määrää. Sanoin hyvin pahasti ja hän siitä suuttui, tietää kuulemma paremmin kuin minä mitä lapselle saa antaa ja mitä ei (en ole samaa mieltä asiasta). Inkeri raukka oli ripulilla ja itkeskeli sen mehustuksen jälkeen. Saako linnaa jos kuristaa anopin?
Aurinkoista päivää kaikille ihanille Helmille =)
Birdy
Tässä juuri nautin samppanjalasillista, ai että on hyvää =)! Sain aamiaisen sänkyyn ja lahja oli kyllä yliveto -mies oli teettänyt T-paidan, jossa oli mun suosikkisarjan CSI:n tunnus mutta hieman modattuna. Paidassa nimittäin luki CSI: CRYING Scene Investigation ja vieressä kuva, jossa puen Puklua kotiutumispäivänä :). Ai niin, ja korttiin oli Silva " piirtänyt kukan" omin pikku kätösin. Tosi hieno :P.
Kuumetta, voi harmi :-/. Ehdittiin jo niin iloita!
Birdy, meillä myös on nyt vajaan parin viikon ajan ollut iltahuutoja. En ole huomannut tarkistaakaan, että tuleeko hampaita. Olen pistänyt huutelut yliväsymyksen piikkiin.
Kattelin tossa taas omaa neuvolakorttiani, ja jo kuukauden iässä on neuvottu antamaan appelsiini-, mandariini- ja päärynätuoremehuja. Kahden kuukauden iässä raasteita ja kolmen kuukauden kohdalla soseita (myös pinaatti!) sekä lihaa, maksaa ja kananmunan keltuaista. Että semmoinen ruokavalio :). Birdy, sun anoppis taitaa vielä elää noiden ohjeiden aikakautta!
Oltiin eilen hautajaisissa ja Puklu piereskeli häpeämättömästi koko tilaisuuden läpi. Meidän istumapaikka oli urkujen vieressä, joten suosiolla siirryttiin Silvan kanssa eteiseen kun kanttori istahti paikoilleen. Muksu katteli koko kahvitilaisuuden ajan ympärilleen, nukkui välillä ja itki ainoastaan kerran. Esiintymässä ollut laulajatäti kun lauloi korkealta ja kovaa, Silva-raukka pelästyi ja huusi lähes yhtä lujaa.
Sellaista täällä. Onnea teille kaikille, nautitaan täysillä meidän omasta päivästä :).
KL.
koululainen laittoi aamupalan, pikkuinen antoi nukkua 9.30 saakka ja oli vain pienet kakat housussa.
Voi tätä veren määrää, ihan järkyttävää. ei edes synnytyksessä tullut näin hirveitä määriä...toivottavasti loppuis pian
Kuumetta ja tytöt
Aamulla Veeti tuli herättämään sanomalla hyvää äitienpäivää, isi oli opettanut. Lahjaksi sain kirjan. Kohta lähdetään mun vanhemmille syömään. Sanoin äidille, ettei sen nyt tarvitse meille äitienäivänä ruokaa tehdä, mutta hän nyt välttämättä halusi. Ei mulla mitään sitä vastaan ole, äitini on nimittäin erinomainen kokki. Illalla mennään sitten vielä mun mummulleni kahville. Anoppi onniteltiin jo eilen, ettei tarvi tänään lapsia raahata ympäri kylää.
Palailen, Joona heräsi...
nonnu78
Kiitos seurasta kaikille eilen vauvakinossa olleille, ja Fannylle myös. Teitä on aina ilo nähdä! Eihän siinä paljoa elokuvaa ehtinyt seurata, mutta taisi siinä onnellinen loppu olla=) Oli vähän puhetta, että siellä Cine Atlaksen kahviossa voisi järjestää seuraavan tamperelaisten tapaamisen. Eihän se nyt mikään maailman viihtyisin paikka ole, mutta sinne mahtuisi hyvin vaunujen kanssa. Ei muuta kuin ehdottelemaan sopivaa ajankohtaa tai jotain muuta paikkaa!
Meidän Jonttu teki viime yönä ennätyksen ja nukkui 7 tuntia yhteen menoon. Kunpa tämä tahti jatkuisi, toissa yönäkin meni 6 tuntia ilman syöttöä. En pistäisi pahakseni, jos poika ottaisi tällaiset yöt tavaksi=) Nytkin se on nukkunut niin pitkät päikkärit, että mulla räjähtää kohta tissit. Saisi jo heräillä syömään, kun en millään viitsisi alkaa pumppailemaan.
Tänään Joona viihtyi jo melko pitkään kantoliinassa, olen ehkä hieman edistynyt, nyt jo!
nonnu78 & Jonttu 12 viikkoa