Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten aloittaa oikeasti elämäntapamuutos, kun keskittyminen on huonoa, ei jaksa eikä ymmärrä kaikkea lukemaansa.

Vierailija
03.12.2018 |

Mulla sokerit koholla, kolestroli koholla... Tupakointi pitäisi ainakin lopettaa, tai kuten lääkäri sanoi, vähentää viiteen savukkeeseen päivässä. Liikunta aloittaa. Ruokavalio, tämä varmaan haastavinta mulle, syön erittäin huonosti ja harvoin.
Elän toimeentulotuella, joten rahaa ei ihan liikaa ole käytettävissä, joten kävelemisen lisäksi, mikä olisi hyvää liikuntaa, joka myös siis halpaa?
Mitä kaikkea mun pitäisi syödä päivässä ja kuinka usein? Viime vuosina olen syönyt kerran tai kahdesti päivässä jotain moskaa...
Alkoholin olen jo jättänyt, ja elämäiloa vähän löytänyt, jaksaminen vain on kortilla syömisten vuoksi.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö paikalla ole tietäviä, vai eikö vain jaksa kiinnostaa jeesiminen?

Vierailija
2/35 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikein kiinnosta jeesiminen, jos toinen polttaa tupakkaa ja sitten valittaa että raha ei riitä terveelliseen ruokaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oikein kiinnosta jeesiminen, jos toinen polttaa tupakkaa ja sitten valittaa että raha ei riitä terveelliseen ruokaan.

Erittäin ymmärrettävää, mutta aika alkuun totesinkin, että tupakointi pitäisi siis lopettaa, mutta ei se mitään, jeesi jotain parempaa ihmistä.

Vierailija
4/35 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ”-isi” -ihminen. HaluaISI, pitäISI, kunpa voISI, jaksaISI yms yms. ”Isi” sisältää oletuksen ettei asia tule korjatuksi vaikka haluaISI. Korjaa ensin se.

Vierailija
5/35 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjeita ja vinkkejä löytyy googlettamalla paljon, niin läpikäyty aihe kuitenkin.

Kävelyn lisäksi jos löytyy kotoa valmiiks luistimia/suksia/ihan mitä vaan niin hyödynnä. Eikö kunnan salit ja uimahallit ole suht halpoja? Kannattaa tsekata jos olisi jotain itseä kiinnostavaa.

Sitten kanssa halpaa ja hauskaa liikuntaa on laittaa musa soimaan ja tanssia kotona, katso opetusvideoita youtubesta tai siivoa vaikka samalla. Itse teen tätä.

Vierailija
6/35 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ”-isi” -ihminen. HaluaISI, pitäISI, kunpa voISI, jaksaISI yms yms. ”Isi” sisältää oletuksen ettei asia tule korjatuksi vaikka haluaISI. Korjaa ensin se.

Kiitos tästä :) Kun mä alan tekemään, teen sen myös, vaikka nyt ei se taida tekstistä välittyä, olen jo alkoholin saanut jätettyä, joka on ollut elämässäni suurin ongelma.

Vierailija
7/35 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanssiminen olisikin varmasti hauskaa, kyllä kait se kunto kohenisi näin kivastikin, kiitti!

Vierailija
8/35 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Youtubesta löytyy vaikka mitä kotijumppaohjeita. Kun tupakoit etkä ole varmaan liikkunut paljon, pääset niiden kanssa alkuun. Älä aloita liian rankasti ja tee liikkeet huolellisesti ja oikein. Mielummin vähemmän liikkeitä ja hyvä tekniikka kuin paljon liikkeitä huonolla tekniikalla.

Aloita syömällä enemmän kasviksia.

Vierailija
9/35 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tästä :) Kun mä alan tekemään, teen sen myös, vaikka nyt ei se taida tekstistä välittyä, olen jo alkoholin saanut jätettyä, joka on ollut elämässäni suurin ongelma.

No vastaan:

- Lopeta röökaus

- ala syömään kasviksia ja vihanneksia, marjoja, kananmunia ja lihaa sellaisenaan. Ei makkaraa eikä valmislihapullia yms. Lihaa et tarvi kuin pari kertaa viikossa.

- kotijumppa tai itsetehdyt painot kotipunttisalia varten (tarpeeksi toistoja niin 1,5l vesipullokin alkaa jo vastustaa), tanssi, kehonpainovoimistelua, uintia/avantouintia. Ainakin pk seudulla on ulkosaleja kaikkien käyttöön. Googlaamalla löytyy varmasti lisää ideoita.

Jos kerran olet niin tomera kuin sanot niin listaa epäkohdat paperille ja ota ne yksitellen käsittelyyn.

Vierailija
10/35 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit esim. nostaa pikkaisen punttia silleen, että jos sulla on puolentoista litran pulloja, täytät ne niin siinä sulle 1,5kg:n painot ja ohjeita sieltä Youtubesta, kuten joku jo kirjoittikin. Tsemppiä! :)

Vierailija
11/35 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen savukkeen kohdalla mieti, tekeekö juuri nyt niin paljon mieli tupakkaa, ettet voi siirtää polttamista myöhemmäksi. Hiljalleen päivittäisten savukkeiden määrä vähenee.

Älä enää osta moskaa. Osta kotiin jotakin tylsää ja helppoa, jolla pysyt hengissä silloin kun et jaksa tehdä mitään kunnollista. Moskan himo ja vaikkapa sokeririippuvuus hellittää, kun sitä ei säännöllisesti itseensä ahda.

Jos olet aloittamassa liikkumista, aloita vaikka portaiden kulkeminen hissin sijaan. Alkuun vain useammin kuin aiemmin, pian ne menevät luonnostaan hissin sijasta aina. Tai sitten valitset jonkin yksinkertaisen jumppaliikkeen tai pari, jotka otat päivärutiiniisi. Teet vaikka pari minuuttia joka päivä tiettyyn aikaan tai ennen suihkua, jotenkin teet siitä rutiinin.

Kaikissa näissä olennaista on toisto ja se, että paremmasta vaihtoehtosta tulee tapa. Naurettavan pieneltäkin tuntuva muutos parempaan on muutos parempaan. Kertarytinällä yrittäminen todennäköisesti johtaa viikon-kahden innostumiseen ja sitten tuleekin STOP-merkki vastaan yhtä nopeasti.

Vierailija
12/35 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ruokailu mua eniten tässä mietityttää, kun en ole mikään keittiöihme, että miten saisin niistä kasviksista maistuvaa evästä. Ja tietenkin toivon, että muutos auttaisi mahdollisimman nopsaan etenkin jaksamiseen, silloin mun ymmärryskin pelaa paremmin, tai ainakin ennen pelasi, kyllähän alkoholismi on vaikuttanut järkeeni ja muistiinikin. Mutta sinällään sen asian kanssa olen sujut, joten mua ei haittaa, vaikka kohtelette mua näin.

Ihan kivoja ja asiallisia vinkkejä olen silti saanut. Kiitos!

ps. ihan kiva ihminen minä oikeasti olen, vaikka ehkä saappaan tasoa

Vierailija
13/35 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit esim. nostaa pikkaisen punttia silleen, että jos sulla on puolentoista litran pulloja, täytät ne niin siinä sulle 1,5kg:n painot ja ohjeita sieltä Youtubesta, kuten joku jo kirjoittikin. Tsemppiä! :)

Jaa, tääkin oli jo mainittu, no kertaus on opintojen äiti. :D

Vierailija
14/35 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, tääkin oli jo mainittu, no kertaus on opintojen äiti. :D

Ei haittaa, erittäin hyvä vinkki sinällään, että edullisuus on täydellistä :)

Vierailija
15/35 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vetää paljon röökiä niin ei tuu nälkä ja painokin pysyy kurissa.

Vierailija
16/35 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso netistä jotain jumppa videoita, tai kokeile vaikka zumbaa, kai sitäkin löytyy netistä. 

Sitten ruokavaliosta jätä ensimmäisenä herkut pois ja ala laittamaan ateriarytmiä kuntoon.

Vierailija
17/35 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Painossa ei kyllä ole mitään vikaa, monissa veriarvoissa kylläkin. Eikä kuulosta ollenkaan elämäntapamuutokselta, mulle siis, sillä olen jo tupakoinut ihan riittävästi. Aski riittää vain kahdeksi päiväksi...

Vierailija
18/35 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo ruokailu mua eniten tässä mietityttää, kun en ole mikään keittiöihme, että miten saisin niistä kasviksista maistuvaa evästä. Ja tietenkin toivon, että muutos auttaisi mahdollisimman nopsaan etenkin jaksamiseen, silloin mun ymmärryskin pelaa paremmin, tai ainakin ennen pelasi, kyllähän alkoholismi on vaikuttanut järkeeni ja muistiinikin. Mutta sinällään sen asian kanssa olen sujut, joten mua ei haittaa, vaikka kohtelette mua näin.

Ihan kivoja ja asiallisia vinkkejä olen silti saanut. Kiitos!

ps. ihan kiva ihminen minä oikeasti olen, vaikka ehkä saappaan tasoa

Porkkana on vaikka raakana hyvää, mutta voit ensin keittää ja paistaa voissa niin tulee aivan todella herkullista. Kaveriksi vaikka tarjouspihvi ja päälle hieman suolaa + pippuria. Jätä makunystyrät nyt hetkeksi huomiotta ja harjoittele muistamista ja kokkaamista. Jokainen meistä on joskus ollut tumpelo kokki, mutta toiset ovat viitsineet harjoitella. Joskus ruoka epäonnistuu mutta virheistä oppii.

Vierailija
19/35 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

otat viikon lomaa, jos olet töissä. aloitat 5-6 vesipaastolla jonka ajan olet vain kotona. samalla kaikki paheet pois. tämän jälkeem kasvispainotteinen ruokavalio ja jokailtaimem liikunta. helpompaa kuin uskotkaan, kunhan sisäistät ajatuksen.

Vierailija
20/35 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Painossa ei kyllä ole mitään vikaa, monissa veriarvoissa kylläkin. Eikä kuulosta ollenkaan elämäntapamuutokselta, mulle siis, sillä olen jo tupakoinut ihan riittävästi. Aski riittää vain kahdeksi päiväksi...

Kyllä nyt kunnon syöpäkeuhko vetää helposti sen 4 askia. Yritystä nyt!