Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita joilla suhde meinaa kariutua puolison painonnousuun?

Vierailija
09.12.2023 |

Tilanne on hankala, koska asiaa ei voi ottaa puheeksi tekemättä peruuttamatonta loukkausta.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta nukke.

Vierailija
2/23 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asiaa ei voi ottaa puheeksi, niin ajattelitko salaa katkeroitua muutaman vuoden ja lopulta kuitenkin jättää puolisosi?

Eli joko otat asian esiin nyt ajoissa ja ehdotat vaikka yhteistä kuntokuuria, eroat tai sitten keskityt suhteessanne niihin asioihin jotka ovat hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankala tilanne. On vaikeaa ellei mahdotonta yrittää tuoda painonnousua esille loukkaamatta toista. Mistä puolison painonnousu johtuu? Voisiko häntä jotenkin vaivihkaa motivoida terveellisiin elämäntapoihin esimerkiksi omalla esimerkillä?

Vierailija
4/23 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP oletko 2000 luvulla syntynyt ?

Vierailija
5/23 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan loukkaantuisi jos mun painosta puhuttais. Muutenkin puhun lihavuudestani avoimesti esim töissä. Mutta tuskin laihduttaisin parisuhteen takia.

Vierailija
6/23 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No paljolti se kariutui minun painoni vuoksi. Eikä se ollut edes noussut kun alkoi se läskittely ja haukkuminen, syömisten kyttääminen, mitä vähän ihmettelen kun kerran päivässä söin, niin ei edes jotain 400 kcal olisi saanut syödä.

Kyllä kai toinen olisi jostain kumman syystä jatkanut, minä en. Kyttäilköön niitä laihoja nuoria pitsisukkahousupimuja somessa edelleen...

Vierailija
7/23 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää ei meinaa, se nimittäin kariutui jo. Käänsin kaikki keksimäni kivet, mutta entinen puoliso vain söi ja joi kaiken mihin kiinni pääsi. Oma painoni tippui kun liikuin paljon ja kotona ei usein ollut minulle ruokaa kun eksä söi kasviksia lukuun ottamatta kaikki kaupasta kantamani ruuat ja päälle itselleen ostamansa herkut.

Monta vuota yritin kääntää hänen päänsä, mutta pakko siinä oli erota. Ei hän edes yrittänyt parantaa tapojaan, mutta löysi sitten yhtä lihavan ja laiskan kumppanin itselleen, joten lopulta kaikki voitti.

Vierailija
8/23 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis millaisesta painonnoususta puhutaan ja kuinka suuresta lihavuudesta???

Vierailija
9/23 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki puolisolle nuori rakkaus. Se tarkoittaa lähtöjä kiloille ja maratonkuntoa. Tosin lähtee kyllä yleensä se puolisokin....

Vierailija
10/23 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki puolisolle nuori rakkaus. Se tarkoittaa lähtöjä kiloille ja maratonkuntoa. Tosin lähtee kyllä yleensä se puolisokin....

Mistä lihavalle löytää nuoren rakkaan? Kaverin puolesta kyselen, yhden kivan miehen puoliso on hyvin lihava ja varmasti onneton liitossaan

Vierailija
11/23 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt hyväksytään ainakin se että mikäli puhutaan naisen ylipainosta niin siitä ei saa puhua eikä mainita ja sitä ajatteleva mies on sika. Jos taas kyse on miehen ylipainosta niin sehän on miehen vika ja pitäisi sian koettaa vähän laihduttaa.

Vierailija
12/23 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni laihdutti 30 kg minun takia.

Vierailija
13/23 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetä sille naiselle nimettömiä viestejä, että oletpa pläski miehes varmaan jättää sut kohta.

Vierailija
14/23 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä samoja pelkoja, muttei ehkä niinkään siihen painoon liittyen vaan enemmän elämäntapoihin. Alkuun liikunnallinen ja sporttinen mies, nykyään istuu vaan kotona ja lihoo. Samalla tullut niitä kilojakin ja oma kiinnostus miestä kohtaan vaan vähenee päivä päivältä. 

Kuitenkin rakennettu elämä yhdessä ja jotenkin todella pettynyt olo kun mies ei ollutkaan sitä mitä esitti olevansa ensimmäiset vuodet.

Vierailija
15/23 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kelpaa, niin ei kelpaa. Ei missään nimessä kannata lähteä tuohon leikkiin.

Vierailija
16/23 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies lihoi ennen minua ja enemmän kuin minä koskaan lihoin raskauksieni aikana. Pieni siskontytär kysyikin odotammeko me kumpikin vauvaa.

Vierailija
17/23 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt hyväksytään ainakin se että mikäli puhutaan naisen ylipainosta niin siitä ei saa puhua eikä mainita ja sitä ajatteleva mies on sika. Jos taas kyse on miehen ylipainosta niin sehän on miehen vika ja pitäisi sian koettaa vähän laihduttaa.

Älä teeskentele. Miehen lihavuus hyväksytään, naisen ei missään nimessä. Lihaville miehille on jopa hellittelynimiä ja miehet vitsailevat isosta mahastaan. Miehet  suorastaan kehuvat olevansa "isoruokaisia".

Samaa ei sallita naisille.

Vierailija
18/23 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kokemusta. Minulla vaikuttaisi fyysiseen läheisyyteen. Sitä ylipainoa pitäisi olla yli 10kg. Tai iso maha. Itse pidän painoni normaalina. Jokainen muutos pitää lähteä itsestä. 

Vierailija
19/23 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, joilla suhde meinaa loppua puolison ylipainoon, koetteko ihan aidosti rakastaneenne puolisoa joskus? Kiinnostaa oikeasti tietää.

Vierailija
20/23 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni painonnousu tuskin vielä suhdetta romuttaisi, kyllähän paino vaihtelee elämän aikana, mutta jos puolisosta tulisi oikeasti lihava niin puuttuisin asiaan kyllä. Lihava ihminen ei ole seksuaalisesti viehättävä, terveysriskit on valtavat ja todennäköisesti arkiliikunta ja tekeminen on minimaalista. 

Puhumme miehen kanssa usein asiasta ja molemmat pidämme itsemme hoikkina ja ihan ok kunnossa. Mies käy salilla, tykkään että on vähän lihasta. Itse annan hiusten olla pitkät, käytän meikkiä ja ostan sexyjä alusasuja. Suhde pysyy hyvänä kun seksi toimii ja on halua myös miellyttää toista. 

Ap, ota asia puheeksi, tavalla tai toisella. Jos vaihtoehto on ero ilman keskustelua, niin eipä tuossa ole mitään menetettävääkään. Jos haluat jatkaa suhdetta puolisosi kanssa, niin yritä saada muutosta aikaan.

N45, naimisissa 20 vuotta