Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koiranpennun ostaminen ulkomailta

Vierailija
03.12.2018 |

Kokemuksia kaivataan. Olisi harvinaisemman rodun edustaja etsinnässä toisesta pohjoismaasta. Pitääkö itse lähteä hakemaan pentu vai voiko siellä päässä koiran laittaa koneeseen ja suora lento Helsinkiin jossa vastassa? Rokotukset ja passit ym kunnossa kasvattajan puolesta. Matkan hinta ja käytännön asiat kiinnostaa.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli harvinaisen rodun edustaja itäeuroopasta. Otin ns. avaimet käteen - pakettina eli kasvattaja hoiti koiran Suomeen saakka. Koko paketille tuli hintaa n

2500 euroa. Koiran sai tuoda siitä maasta vasta 4 kk ikäisenä, joten hinta sisältää myös ylläpidon siihen saakka. Olen todella tyytyväinen koiraan ja kasvattajaan.

Vierailija
2/6 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö yleensä kannattaisi nähdä ainakin emä ja pentusisarukset itse? Itse kyllä hakisin pennun ja jos vain voi tuoda koon puolesta hytissä laukussa, toisin niin enkä ruumakuljetuksena. Ero emästä ja kuljetus meluisassa heiluvassa ruumassa umpikopissa voi olla iso stressi pennulle käsiteltäväksi ja voi näkyä myöhemmin käytöksessä. Echinokokkilääkityksen ja rabiesrokotteen kanssa on myös tarkat säännöt eri maista. Eviran sivuilta löytyy ajantasaiset ohjeet näistä. Ei kannata luottaa mututietoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt katsomassa kyseisessä kennelissä jo aiemmin ja ensi keväänä voisi olla sopiva pentu tulossa. Ei sinänsä iso eikä kallis homma käydä hakemassakaan. Kyseinen kennel on myynyt koiria muihinkin maihin mutta ei vielä Suomeen. Ap

Vierailija
4/6 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä kyselet täällä? Kaikki nämä joko sovitaan ko. kasvattajan kanssa tai katsotaan Eviran sivuilta tai kysytään matkan aikana tarvittavilta kuljetustahoilta.

Vierailija
5/6 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuuntuntoinen kasvattaja ei myy koiraa ostajaa tapaamatta, eikä vastuuntuntoinen ostaja osta koiraa kasvattajaa ja koiran äitiä tapaamatta.

Meille on tullut pari koiraa ulkomailta jossa kasvattajaan on käyty tutustumassa ja kasvattajalle esittäytymässä ihan niin kuin Suomessakin pentua ostaessa. Ennen matkaa ei ole ollut edes tiedossa, että haluaako kasvattaja juuri meille pennun myydä, se on selvinnyt tutustumismatkalla. Tähän mennessä ollaan saatu haluamamme pennut ja kasvattajat on olleet täyspäisiä.

Vierailija
6/6 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan käytännön asioista ja kokemuksista kyselen. Kivempi suunnitella ja kysellä muiden kokemuksia ja ihan suomeksi. Anteeksi... ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi