Onko ihan tavallista että 39-vuotiaalla on molemmat vanhemmat ko haudassa?
Kuuden vuoden sisällä olen menettänyt pikkuveljeni itsemurhan kautta, isän ja äidin vei syöpä. Vain minä ja sisko enää jäljellä 😢 Pelottaa että olen seuraava.
Kommentit (8)
Olin 35-vuotias, kun molemmat vanhemmat olivat jo haudassa. Lisäksi kaikki tädit, sedät ja enot jo kuolleet.
Ei yhtään pelota, mutta olen ajatellut ettei täällä kovin vanhaksi eletä, jos sukuun tulee.
Ei ole tavallista, mutta minäkin olin menettänyt kaikki lähiomaiset 40-vuotiaana. Ei niitä kovin paljon ollut alun alkaenkaan.
Tsemppiä kaikille "irrallisille"!
Exän molemmat vanhemmat vei syöpä.
Mun vanhemmat elää molemmat vaikka faijan olisi pitänyt tuolla juomisellaan kuolla jo aikoja sitten, samoin äidin piti kuolla syöpään jo 10v sitten.
No ei se varmaan yleisin tilanne ole että alle 40 vuotiaana kummatkin vanhemmat ovat menehtyneet mutta ei varmasti harvinaistakaan.
Sanot, että pelkäät että olet itse seuraava. Siispä nyt kannattaa miettiä mitä itse voit tehdä pidentääksesi elämääsi ja parantaaksesi terveyttäsi. Tietysti sairauksia voi tulla vaikka kuinka terveellisesti eläisi, mutta sairastumisen todennäköisyyteen/ennaltaehkäisyyn pystyt vaikuttamaan itse suuresti. Samoin pystyt itse vaikuttamaan siihen, että käyt esim papa-seulonnoissa, mammografiassa/seuraat säännöllisesti omatoimisesti rintojen terveyttä ym ym eli vaikka jotain löytyisi, tehdään löydös mahdollisimman varhaisessa vaiheessa jolloin hoitotulokset ovat parempia.
Molemmat vanhempani olivat kuolleet kun täytin 39. Olin iäkkäiden vanhempien iltatähti
Olen 39. Äiti kuoli kun olin 13. Hän oli silloin 36. Ja isäni kuoli 10 v sitten.
On meitä muitakin.
Minulla sama tilanne jo 35- vuotiaana, mutta ei ole tavallista.
Äidinäiti elää edelleen
Tsemppiä loppuelämään