Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua, minulle kasvaa parta!

Vierailija
03.12.2018 |

Olen siis 31-vuotias nainen, ja jo vuosi sitten miesystävä yritti nyhräistä leukaani juuttunutta "koirankarvaa" irti ja naureskeli kun ei se lähtenytkään. Tajusin että se kasvaa naamastani! Nyppäisin sen irti ja sitten sen hautajaisiin tuli kaksi kaveria, yksi kummallekin puolen leukaa. Karvat ovat mustia ja karkeita, ja olen ihan keskivaalea suomalainen nainen.
Nyt vuosi myöhemmin saan nyppiä niitä 4-5 leuasta ja leukaperän lähettyviltä kuukausittain!
Äää, tuleeko minusta parrakas nainen?
Pitääkö mennä lääkäriin?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on aivan normaalia, eikä ilman muita oireita viittaa edes mihinkään hormonihäiriöön. Useimmmille vaan alkaa jossain iässä kasvaa naamaan karvoja, joillain 30 v, jollain 50 v. Itse olen jostain 35 v alkaen ajellut naaman partaterällä joka 3. päivä, kun ylähuulen yläpuolelle ja kasvojen sivulle tulee muuten karvaa.

Ihan ** ällöttävää ajatella että suomalaisen naisen hygienia on sillä tasolla että parta kasvaa!

Sinäkään et tainnut olla paikalla, kun järkeä jaettiin.

Vierailija
22/39 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonimuutokset ja hormonit. En tiedä mitä elimistö erittää tai aivot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnekas nainen. Pääset helposti sirkukseen töihin. 

Vierailija
24/39 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kasvaa ihan aito parta. Tuollaisesta muutamasta karvasta rn kovin huolissani olisi. Itselläni on hormoneihin vaikuttavia sairauksia useampikin ja siitä toisaan muistutuksena koko leuan peittävä karvoitus. Ajan sen aamuisin aina. Hassua tässä on sen, että olen hyvin naisellinen ja naisen näköinen. Saattaisi monelle miehelle tulla yllätyksenä kun Janni Hussi tai Sanna Marin ajelisi partaa. Itse olen aika lailla saman tyyppinen kuin Hussi, mutta pukeudun enemmän kuin Sanna Marin töissä. ;) Tai tuollaiseksi minua verrattu. 

Partaan olen sopeutunut. Siitä on saanut myös muutamat hyvät naurut. Kaikkea ei pidä ottaa niin vakavasti. Tosin minä tiedän kuitenkin mistä se johtuu.

Vierailija
25/39 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy lääkärissä onko jokin hormonihäiriö. Jos ei, niin poista laserilla, maksaa Pihlajalinnassa 70 euroa plus toimistomaksu ja tulos on pysyvä. 

Vierailija
26/39 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neukkulassa rehevillä maatuskoilla kasvoi parta. Muistan elävästi sen näyn.

Vierailija
27/39 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy lääkärissä onko jokin hormonihäiriö. Jos ei, niin poista laserilla, maksaa Pihlajalinnassa 70 euroa plus toimistomaksu ja tulos on pysyvä. 

Pysyvyyttä ei voi luvata kenellekään koskaan.

Vierailija
28/39 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä vaaleisiin karvoihin toimi laser kovinkaan hyvin. Eli tämä ei sovi kaikille. 

Vierailija
29/39 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihokarvoja ne on, voihan ne kasvaa pidemmäksi jos niitä ei nypi usein.

Vierailija
30/39 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla kasvaa ihan aito parta. Tuollaisesta muutamasta karvasta rn kovin huolissani olisi. Itselläni on hormoneihin vaikuttavia sairauksia useampikin ja siitä toisaan muistutuksena koko leuan peittävä karvoitus. Ajan sen aamuisin aina. 

Eikö kannattaisi ennemmin sokeroida tai vahata? Ei tarvitsisi joka aamu ajella.

Vierailija
31/39 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se karva ei kasva enää uudelleen, koska laser tuhoaa karvanjuuren, mutta uusia karvoja voi tulla.

Mulle tulee yksittäisiä karvoja. Toimenpide on "pieni leuka" 70 e ja käyn kolmen tai neljän vuoden välein poistamassa, ettei tarvitse nyppiä. 

Vierailija
32/39 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä vaaleisiin karvoihin toimi laser kovinkaan hyvin. Eli tämä ei sovi kaikille. 

Vaaleanruskeisiin on toiminut hyvin, mutta ruskettuneena ei kannata mennä, koska tarvitaan ihon ja karvan kontrasti. Eli vasta talvella kannattaa ap:n mennä, jos kokee tarvetta.

Vierailija
33/39 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä se islam teettää 

Islaminuskoisissa maissa naiset ja miehet ovat todella karvaisia ja eteläisessä Euroopassakin on ollut paljon erilaisia karvanpoistopalveluita ammoisista ajoista alkaen. Suomalaisilla on vaaleat karvat eikä täällä olla kovin karvaisia, niin asiaa kauhistellaan, vaikka kyseessä olisi pari vain. Tosin itseänikin sen verran häiritsi, että olen poistanut.

Vierailija
34/39 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ihan vaaleita karvoja. Nypin pinseteillä päivittäin. Ohutta nukkaakin. Laser ei luultavasti tehoa ihan vaaleaan karvaan. 

Vierailija
35/39 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla kasvaa ihan aito parta. Tuollaisesta muutamasta karvasta rn kovin huolissani olisi. Itselläni on hormoneihin vaikuttavia sairauksia useampikin ja siitä toisaan muistutuksena koko leuan peittävä karvoitus. Ajan sen aamuisin aina. 

Ei, minun ihoni ei siedä sitä. Olen kärsinyt asiasta jo yli 10 vuotta. Tuo on paras keino. Ja ei edes vie kauaa. 

Vierailija
36/39 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaaleanruskeisiin on toiminut hyvin, mutta ruskettuneena ei kannata mennä, koska tarvitaan ihon ja karvan kontrasti. Eli vasta talvella kannattaa ap:n mennä, jos kokee tarvetta.

Vaalean ruskeisiin varmasti toimiikin. Meitä parrallsia kun sattuu olemaan aivan vaaleitakin. 

Vierailija
37/39 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, minun ihoni ei siedä sitä. Olen kärsinyt asiasta jo yli 10 vuotta. Tuo on paras keino. Ja ei edes vie kauaa. 

Ja sokeroidessa karvan pitää olla vähintään 5 mm. Minun karvani kasvoissa ovat noin 2 mm - 4 mm.

Vierailija
38/39 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus nuorempana kasvoi joku satunnainen pehmeä, vaalea karva jonnekin leuan seudulle. Muistutti enemmän hiusta tai jonkinlaista untuvaista haiventa kuin partakarvaa ja saattoi huomaamatta kasvaa aika pitkäksikin. Jos huomasin, nypin pois ja seuraava tuli ehkä joskus seuraavana vuonna. Viisissäkymmenissä sitten karvat muuttuivat tummiksi ja jäykiksi, kasvoivat edelleen harvakseltaan, mutta olivat ihan kunnon partakarvoja. Ilmaantuessaan ne saattoivat jopa tehdä  punaisia jälkiä, kun puskivat ihosta läpi. Kasvoivat huimaa vauhtia kuten oikea partakin. Jouduin nyppimään karvojani monta kertaa viikossa. Kun ihan muista oireista johtuen sitten aloitin hormonikorvaushoidon, rauhoittui partakarvojen kasvukin, enää niitä ei ole näkynyt. 

Vierailija
39/39 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoastaan saastainen Suomi-nainen puskee karvaa leuastaan!

Oletpas tietämätön raukka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän