Miehen töistä soitettiin kun mies ei ollut aamulla mennytkään töihin
Tämä ei ole kuulemma ensimäinen kerta kun ei ole töihin mennyt, mies ei vastaa puhelimeen, mitä hemmettiiä se oikein touhuaa?
Kommentit (110)
Mun ystävän miehelle soitettiin kun ystävä ei ollut mennyt töihin. No ei ollut ei, kuoli työmatkalla. :(
Onko mies mennyt tänään töihin? Tuliko eilen edes kotiin? Oliko eilen pikkujoulut? Mikä tilanne ap?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miehen työnantaja soittaa sulle ja kantelee kun mies ei ilmesty töihin? Sorry, en usko.
Mitä ihmeellistä tuossa on? On mullekin miehen pomo soittanut, että ei oo tullut töihin eikä vastaa puhelimeen ja tiedänkö missä se on. Pomo oli oikeasti huolestunut, että onko jotain pahempaa sattunut, kun ei oo miehen tapaista jättää vaan ilmoittamatta menemättä töihin. Mies oli jalka poikki sairaalassa niin eipä hänellä tullut mieleen alkaa soitella töihin siinä kun kiireellä lähdettiin kotoa päivystyksen kautta leikkaukseen.
Outoa, kyllä meillä on tapana ilmoittaa heti pomolle jos ei pääse töihin. Vaikka tekstiviestillä jos ei muuten.
Miettikääpä tilanne jossa puoliso olis oikeesti kuollut. Kyllä omaiset ilmoittaa kun aika on, tuskin heti klo 9.00 on mielessä ilmoittaa töihin ihan shokinkaan vuoksi.
Lisäksi, me emme kukaan tiedä kenenkään perhetilanteita. Pahimmassa tapauksessa kotona on väkivaltaa ja puoliso on lähdössä eikä ole kertonut edes omaa työpaikkaansa piinaajalle ja yli-innokkaan pomon vuoksi huonosti käy. Valitettavasti näitä on sattunut. Ja jos ei ole edes numeroo annettu nii ei ikinä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miehen työnantaja soittaa sulle ja kantelee kun mies ei ilmesty töihin? Sorry, en usko.
Mitä ihmeellistä tuossa on? On mullekin miehen pomo soittanut, että ei oo tullut töihin eikä vastaa puhelimeen ja tiedänkö missä se on. Pomo oli oikeasti huolestunut, että onko jotain pahempaa sattunut, kun ei oo miehen tapaista jättää vaan ilmoittamatta menemättä töihin. Mies oli jalka poikki sairaalassa niin eipä hänellä tullut mieleen alkaa soitella töihin siinä kun kiireellä lähdettiin kotoa päivystyksen kautta leikkaukseen.
Outoa, kyllä meillä on tapana ilmoittaa heti pomolle jos ei pääse töihin. Vaikka tekstiviestillä jos ei muuten.
Samoin. Työkaverilla meni oikea käsi poikki, ja hänkin sai laitettua teskstarin töihin ilmeisesti jonku avustuksella. Tuli sitten kahden kuukauden päästä takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Masennus?
Tämä on yksi varteenotettava vaihto ehto yleensä tällaisissa keisseissä, mutta jostain syystä tätä ei yleensä tulla pohtineeksi tarpeeksi.
Kyllä nuo yhteystiedot on ihan hyvä olla, jos vaikka puoliso kuolee siellä työpaikalla. Haluaisin ainakin kuulla asiasta ihan heti enkä vasta kun mies on ruumishuoneella. Meillä yksi työntekijä kaatui portaissa ja löi päänsä niin pahasti, että kuoli siihen. Työpaikalta soitettiin heti asiasta hänen puolisolleen.
Kyyläämässä pikkulapsia päiväkodin aidan takana.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on mies yhteyshenkilönä hätätapauksia varten ja aivan varmasti jos en ilmaantuisi töihin ja minuun ei saisi yhteyttä millään välineellä, soittaisivat jossain vaiheessa miehelle. Tosin kun mulla on liukuva työaika niin saattaisi olla että ihan ensimmäisenä poissaolopäivänä eivät vielä soittaisi.
Olen isossa IT-alan yrityksessä töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanko oikeasti kuvittelet, jos sattuu työmatkalla liikenneonnettomuus, että mieleen tulisi viestillä kovissa tuskissaan. Ei, vaan ajatuksissa on että oliko elämä nyt tässä ja yleensä pää pimenee kivusta ja tuskasta. Ei siinä kännykät ja viestittelyt tule mieleen.
Mulle soitti miehen työnantaja että olinko kuullut miehestä kun ei ollut ilmestynyt töihin ulkomaankomennuksellaan.
Kuolleena löytyi kadulta sitten myöhemmin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanko oikeasti kuvittelet, jos sattuu työmatkalla liikenneonnettomuus, että mieleen tulisi viestillä kovissa tuskissaan. Ei, vaan ajatuksissa on että oliko elämä nyt tässä ja yleensä pää pimenee kivusta ja tuskasta. Ei siinä kännykät ja viestittelyt tule mieleen.
Mulle on tullut kauhea hätä ilmoittaa puolisolle, ja hän on ilmoittanut myös töihin.
Kyllä meilläkin on annettu töissä yhteyshenkilön/henkilöiden numerot. Itse olen antanut mieheni ja siskoni yhteyshenkilöiksi.
Itse kyllä toivoisin, että jollekin soitettaisiin, ellen duuniin oletettuun aikaan ilmesty. Silloin on ihan varmasti tapahtunut jotain ja apua olisi mahdollista sen pikaisemmin saada, mitä pikaisemmin joku alkaa kaipaamaan.
En usko, että parin ekan tunnin aikana soiteltaisiin, tosin.
Vierailija kirjoitti:
Mun äidin työnantaja soitti kerran mulle, kun äitini ei ollut mennyt töihin. Eli ei mitenkään mahdotonta. Ei edes tod. asuttu samassa osoitteessa tai mitään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nuo yhteystiedot on ihan hyvä olla, jos vaikka puoliso kuolee siellä työpaikalla. Haluaisin ainakin kuulla asiasta ihan heti enkä vasta kun mies on ruumishuoneella. Meillä yksi työntekijä kaatui portaissa ja löi päänsä niin pahasti, että kuoli siihen. Työpaikalta soitettiin heti asiasta hänen puolisolleen.
Juuri näin päin mielestäni ne numerot yleensä pyydetäänkin, ainakin kun minulta on pyydetty kontaktitietoja työpaikalla sitä on perusteltu juuri sillä että kenelle ilmoitetaan jos töissä sattuu jotain. Eikä suinkaan sillä että jos työnantajan pitää saada yhteys kun itse työntekijä ei juuri sillä hetkellä vastaa.
Sitä nyt on ihmisillä monenlaisia työpaikkoja, toisissa ei kukaan kaipaa vaikkei ihan ajallaan olisikaan paikalla. Mutta toisilla työpaikoilla on sitten tarkempaa. Ja jos on tapana ollut vähän myöhästellä ilman syytä tai jättää kokonaan työpäiviä väliin, niin saattaa hyvinkin olla työnantajan intressissä ilmoitella lähiomaiselle asioista.
Miksi soittivat? Eikö Wilma-viesti olisi riittänyt?
Mies mittailee masentuneena katuja. Istuu huoltsikan baarissa katsellen ikkunasta ulos. On raukka ihan pihalla. Mitä on tapahtunut. Tätäkö olen halunnut. Ei elämä voi olla tässä. Pelkkää duunia ja kotona oloa. Vastuita liikaa ei mitään iloa elämässä. Omia harrastuksia ei ole, kaverit kaikonneet, ei ilonelmenttejä joista saisi voimia siihen arkeen.