Miehen töistä soitettiin kun mies ei ollut aamulla mennytkään töihin
Tämä ei ole kuulemma ensimäinen kerta kun ei ole töihin mennyt, mies ei vastaa puhelimeen, mitä hemmettiiä se oikein touhuaa?
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miehen työnantaja soittaa sulle ja kantelee kun mies ei ilmesty töihin? Sorry, en usko.
Kyllä meillä soitetaan puolisolle tai muulle yhteyshenkilölle, jos ei tule töihin.
Ymmärrän tämän tilanteessa, jossa tunnollinen työntekijä yhtäkkiä ei ilmaannukaan töihin ja hänestä ollaan huolissaan, mutta ymmärsin että tässä on kyse toistuvasta katoamisesta työpaikalta. Silloin pitäisi kyllä selvittää asiaa ihan suoraan työntekijän eikä hänen sukunsa kanssa.
Tälläisiä tilanteita varten on työsopimuksessa kohta puolison nimelle ja yhteystiedoille, jos työntekijää ei saada kiinni. Ei puolison tiedot siellä huvikseen ole.
En ole koskaan kuullutkaan
En minäkään. Olen ollut toisaalta vasta kolmessa työpaikassa, mutta yhdessäkään ei ole työantaja kysellyt omaisten yhteystietoja.
Olisipa mukava tietää, miten aloittajan miehelle kävi.
Lähti varmaan sinne Ouluun. Siellä kun sattuu ja tapahtuu kaikenlaista.
Ei kai kukaan jhoka maanantai töissä käy. Tasoitellaan parilla kaljalla, syödään pizza ja pistäydytään tyhjentämässä pallit jonkun ammattinsa osaavan naisen luona. Lähtee viikko vähän kivemmin käyntiin. Pientä leppoistamista, eikä tarvitse käydä missään joogassa hikoilemassa, jotta sielu lepää.
Tiedän yhden tapauksen, missä yksin asuva opettaja ei tullut tunnille. Alkuun oppilaat yrittivät olla hissukseen, ettei kukaan huomaisi. Jossain vaiheessa kuitenkin koulussa huomattiin, ettei tämö ihminen pitänyt tuntejaan, ja aikanaan mentiin sitten kotiin. Ihminen löytyi elossa mutta hyvin huonossa kunnossa lattialta. Olisi ehkä toipunut paremmin, jos olisi ihan heti reagoitu.
Tiedän joitakin hulluja naisia, jotka oikeasti soittelevat miehensä työpaikalle tarkistuspuheluita. Yksi järjesti lopulta omalle miehelleen potkutkin, kun haukkui ukkoaan jatkuvasti, ja käräytti sen sitten kerran, kun miehellä oli nollatoleranssi paikassa vielä liikaa alkoholia veressä.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän joitakin hulluja naisia, jotka oikeasti soittelevat miehensä työpaikalle tarkistuspuheluita. Yksi järjesti lopulta omalle miehelleen potkutkin, kun haukkui ukkoaan jatkuvasti, ja käräytti sen sitten kerran, kun miehellä oli nollatoleranssi paikassa vielä liikaa alkoholia veressä.
Nollatoleranssi ei ole ilman syytä, joten mies järjesti itselleen potkut, ja nainen pelasti ehkä ihmishenkiä.
Minulle on kerran soitettu töistä kotiin aamulla. Luulin olevani lomalla. Pomo ei muistanut kertoa vaihtaneensa lomani ajankohtaa. Silloin sekä tympäisi että hävetti. Olen kyllä myös mennyt lomalta pari kertaa liian aikaisin töihin, koska kukaan ei muistanut kertoa muutoksista minulle. Näin meillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nollatoleranssi ei ole ilman syytä, joten mies järjesti itselleen potkut, ja nainen pelasti ehkä ihmishenkiä.
Joo mutta se soitteli sinne muutenkin jo vuosia ihan muuten vaan muista syistä. Tuon äijän työt olivat kyllä sellaisia, että ei sillä mitään väliä ollut, vaikka olisi kuinka kännissä. Se nollatoleranssi vaan yleensä koskee koko yritystä, vaikka useimpien kohdalla, sillä ei olisikaan turvallisuuden kannalta merkitystä.
Tulee varoitus ja seuraavan kerran jälkeen ei tarvitse mennä ollenkaan: fudut.
Vierailija kirjoitti:
Yhtälailla on hulluja miehiä, jotka vahtivat eukkojaan ja soittelevat töihin.
t. Esimies ja mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miehen työnantaja soittaa sulle ja kantelee kun mies ei ilmesty töihin? Sorry, en usko.
No mä olen joskus soittanut keski-ikäisen työkaverin äidille, kun työkaveri ei tullut töihin. Kävi ilmi, että työkaveri oli kuollut (äiti lähti selvittelemään missä on).
Näin kävi myös mieheni työkaverille. Ihmettelivät kun hän ei ilmestynyt töihin, veli sitten löysi kuolleena kotoaan.
Vierailija kirjoitti:
Kilpirauhasen vajaatoiminta tai matala ferritiini
PUTOSIN TUOLILTA TÄMÄN TAKIA :D :D
Vierailija kirjoitti:
Minulle on kerran soitettu töistä kotiin aamulla. Luulin olevani lomalla. Pomo ei muistanut kertoa vaihtaneensa lomani ajankohtaa. Silloin sekä tympäisi että hävetti. Olen kyllä myös mennyt lomalta pari kertaa liian aikaisin töihin, koska kukaan ei muistanut kertoa muutoksista minulle. Näin meillä.
Periaatteessa lain mukaan olisit saanut lomailla vanhan työlistan mukaan, koska näistä pitää aina ilmoittaa 14 vrk ennen. Toimii kumpaankin suuntaan. Sitä paitsi pomoa sitoo myös aikajaksot, jolloin lomat pitää olla pidettynä.
Sellaista se on kun otatte niitä miehiä, olkaa yksin niin ei tule kyseisiä ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaali tapa. Työelämä on vähän erilaista kuin koulu. Tuut sen vielä huomaamaan.
No ei tod ole ihan normaali tapa. Kyllä meilläkin joskus duunissa joku ei vaan ilmesty aamulla paikalle, mut ei todellakaan aleta soittelemaan tyypin himaan sen muijalle että missä jätkä luuraa. :D Ihan supernoloa se oliskin.
Onko kyseessä sama mies, joka ei tullut pikkujouluista yöksi kotiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaali tapa. Työelämä on vähän erilaista kuin koulu. Tuut sen vielä huomaamaan.
No ei tod ole ihan normaali tapa. Kyllä meilläkin joskus duunissa joku ei vaan ilmesty aamulla paikalle, mut ei todellakaan aleta soittelemaan tyypin himaan sen muijalle että missä jätkä luuraa. :D Ihan supernoloa se oliskin.
Ap kertoi, että mies on ollut useamminkin poissa töistä. Työnantajaa ottaa päähän tai ovat huolissaan, joten soittavat vaimolle.
Itse joudun esimiehenä joskus ko. tilanteeseen mikäli työntekijä ei ole tullut töihin, eikä vastaa puhelimeen kohtuullisessa ajassa. Pitää meidän tietää kauanko henkilö on mahdollisesti poissa, jotta voidaan hommata sijainen. Tietysti herää myös huoli, onko kaikki kunnossa. Aina ei ole.
Meidän työpaikalta tultiin väkisin sisälle poliisin kanssa sinkkutyökaverimme kotiin. Valitettavasti hän löytyi kotoaan kuolleena. Ja väkisin mentiin sisään heti samana päivänä, kun hän ei tullut töihin. Erittäin tunnollinen työntekijä, jonka piti pitää koulustusta heti aamusta.
Itse olen eronnut ja lähimmät sukulaiset ovat jo kuolleet. Minulla on lähin ystävä yhteistiedoissa. Koirani takia haluan todellakin, että minut löydetään mahdollisimman pian, jos kuolla kupsahdan kotiin.